Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hét kérdése: Inspiráló munkakörnyezetben dolgozol?

A múlt héten elég alaposan megtárgyaltuk, ki honnan merít inspirációt, ha van rá módja. Szóba került itt a képzőművészeti alkotásoktól kezdve a könyveken, zenén át egészen az addictig (amire nagyon büszke vagyok) sok minden. A kommentekben azonban sokan jelezték, hogy menet közben általában nincs idő ilyesmire, a brief fölött vagy jön az ötlet, vagy nem, és szerintük az inspirációgyűjtésnek sokkal inkább a munkahelyen kívül van szerepe. Ez egyrészt igaz is, hiszen egy kreatívnak elengedhetetlen a munkájához, hogy olyan dolgokat lásson, halgasson, tapasztaljon, amiket aztán felhasználhat a munkája során, hiszen ezek formálják az ízlését, ebből táplálkozik a fantáziája, és ha ez soványka, ne csodálkozzunk rajta, ha a végeredmény is az lesz. Nem azt mondom, hogy egy szövegíró vagy art director akkora istencsászár, hogy két kanállal kell habzsolnia az életet, de egy BKV-ellenőr látókörével nem lehet Cannes-i mércével mérhető kampányokat megálmodni.

Ez azonban valóban független a munkahelytől, erről a kreatívoknak maguknak kell gondoskodniuk. Sokan elfelejtik azonban azt, hogy a munkakörnyezettől is sok függ, hiszen nem mindegy, hogy a munkahelyünk inspiráló vagy éppen nyomasztó. Ez rengeteg dologtól függ, amiben viszont hatalmas szerepe van az ügynökségnek. Nem mindegy például, hogy maga az iroda hol van. Korábban a legtöbb ügynökség különálló épületekben rendezkedett be, mostanra azonban a racionalizáció miatt egyre többen költöznek nagyobb irodaházakba, sőt bevásárlóközpontban is találunk reklámcégeket. Az épület elhelyezkedése is szempont, nem mindegy, hogy egy iroda a Kolosi téren van, a Mammut mellett, az Andrássyn vagy éppen valamelyik külső kerületben az isten háta mögött.

Sokat számít aztán az iroda kialakítása is. Én személy szerint nem szeretem az egy légterű termeket, ahol a párosok egymással szembe fordított asztaloknál vagy kis bokszokban ülnek. Ez rendkívül jó a barátkozáshoz, időtöltéshez, viszont én zajban, zenére nem tudok gondolkodni. A koncentrációhoz nekem nyugi kell, ezért jobban szeretem a különálló kis szobákat, kuckókat, amiket az ember a saját képére formálhat. Ezzel el is érkeztünk egy másik paraméterhez, a személyességhez. A Pannon új irodájáról olvasva például megütköztem azon, hogy a legtöbb alkalmazottnak nincs fix helye, mindenki oda dobja le magát, ahová kedve van, vagy ahol éppen hely van. Lehet, hogy valaki épp ezt szereti, én viszont amolyan kuckós fajta vagyok, és szeretem a magam képére formálni nemcsak az íróasztalt, hanem annak környékét is.

Az is fontos, milyen ingerek érik az embert odabennt. A lepukkant falak, ósdi irodabútorok nyilván nem segítik a kreativitást, mint ahogy a pusztán funkcionális, de lélektelen dolgok sem. Külföldön a kreatívrészeleg általában olyan, mint egy kis multimédiás központ. Projektorral, nagy LCD-tévékkel, izgalmas képekkel a falakon. Sok helyen egy PS3 vagy XBOX is duruzsol (mint például a Gyárban is), hogy a napi rutinba belefásult kedves kollégát egy kis Tekkenezéssel rántsa ki a szellemi punnyadásból. Idehaza a csocsó a legmerészebb dolog, amit erre a célra használnak, bár az igaz, hogy az országban a játéktermek után szerintem a reklámügynökségekban van ebből a legtöbb. Az ezt meghaladó dolgok a legtöbb helyen az álom kategóriájába tartoznak, egy szigorú MD talán meg sem értené, ha ilyen igényekkel állnánk elő, és csupán úri huncutságnak fogá fel az amúgy szükséges dolgokat. Nálatok ez hogy megy? A te munkahelyed felismerte a munkehelyi inspiráció fontosságát? Te olyan környezetben dolgozol, ami elősegíti a jó ötleteket? Kattints A hét kérdése bokszban (vigyázat, legördülő menü) arra a válaszra, amelyik leginkább tükrözi a véleményedet!

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr691349000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trixilw 2009.08.31. 10:08:43

Hm, zajos Hollán Ernő utca, lepukkant szürke házakkal, egy undorítóan felujított lakásban, nyáron meleg, télen hideg és egy olyan kreatív kolléga sincs akivel értelmesen lehetne agyalni. Asszem a válaszom, nem.

Kikkoman 2009.08.31. 10:09:13

Én egy lélektelen, sőt lélekölő irodában dolgozom. Klasszik box rendszer, mindenkit látsz, mindenkit hallasz, gondolkodni reménytelen. Ara elvileg ott a tárgyaló, de ha ott már van valaki, akkor szevasz. Nem tudom melyik a rosszabb. Egy lepukkant régi, vagy egy lelektelenül berendezett új.

Mr. Blowfish 2009.08.31. 11:28:27

Jelenleg termékeket fotózok, és retusálok. Teszem mindezt az isten háta mögött Újpesten, egy lepukkant raktárban, formátlan és poros polcokon található, formátlan és poros cuccok között...

Stúdióm, egy kartondoboz, softboxom pausz papír, vakum tungsten izzó. :)

Az asztalom általában különböző termékek ideiglenes lakhelye, ahol ha 10 percet pakolok, akkor elfér a kartondoboz, majd utána visszarendezhetem és akkor máris szerkeszthetem a képeket a fasza TN-Film-es monitoron.

Persze el van várva, hogy a képek jók legyenek, és gyorsan legyenek kész. Pláne jó, hogy a főnökömnek és nekem általában eltér a jó termékfotóról alkotott véleményünk (nem szeretem a termék széléig lecroppolni a képet és valahogy a "húzd fel a brightness-t amíg el nem tűnik az árnyék, mer az úgy jóó" filozófia is távol áll tőlem). Ja és a kész képek felismerhetetlenségig vannak vízjelezve :D

Múltkor meg eltört alattam egy 234 éves szék, de sebaj, kaptam egy másikat ami csak 233 éves.

Elismerés persze sosincs csak lebaszás. Mondjuk azt hiszem ezek tipikus magyar kis- és középvállalati betegségek.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.08.31. 11:45:00

Ügynökségi oldalon kifejezetten inspiratív helyen volt szerencsém dolgozni, most ügyfél oldalon nem annyira:

- Ha este az asztalomon hagyok két kinyomtatott lapot, mert másnap azzal kezdek, akkor már le vagyok ba... szúrva, hogy mi ez a kupi.
- A falak és a sivárak, a bútorok dettó.

Mr. Blowfish 2009.08.31. 12:00:29

@Bajnok: A vicces az, hogy ha a mások álltal odahányt szarhalom közepén véletlen otthagyok egy kávéscsészét, és egy energiaitalos dobozt, akkor másnap én is megkapom a "már megint akkora kupi volt az asztalodon, hogy az hihetetlen" szösszenetet...

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.08.31. 12:21:19

Ha szökőár söpörné el a várost, mi lennénk az egyetlen életben maradó ügynökség, mert emberi lényektől és mindennemű szolgáltató egységtől elszigetelt, BKV-val megközelíthetetlen helyen dolgozunk.
Egyetlen nagy hodályban ül az összes kreatív (nem olyan sok), de ezt nemrég pánikszerűen, patyomkinfalusan feldobtuk, úgyhogy a mellettem-mögöttem lévő falon most egy óriás meztelen nő hever. (Art director kollégám szabad kezet kapott, és szabadkézi rajzban elég jó, szóval...)

Összegezve: inspirációs tényezők tekintetében közepesre értékelném a környezetemet. Legfőképp a relatíve béketűrő kollégák és sok esetben barátinak mondható viszonyok okán.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.08.31. 13:00:20

Nem igazán.

És más téma: a notebookstore (?) HP-s reklámját láttátok már? Via3-on láttam eddig jópárszor. Megérne egy bejegyzést...

ethan blow 2009.08.31. 18:13:30

én egy egész szerencsés ember vagyok ezek szerint, inspiráló az iroda, jó a kilátás, és lehet nyugiban kreatívkodni, elkülönülve, vagy összeborulva, van csocsó, és hatalmas lehetőségek a munka utáni elhajlásra. de sajnos nincs felvétel épp, ha jól tudom :))

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.08.31. 18:37:28

Az én munkahelyem jobb, mint a gugli. Van, hogy 11-kor még pizsiben egerészek. Ebéd a teraszon, családi körben, némi vörösborral. Utána kávé pipával, szivarral (persze most parlagfű van, úgyhogy bent maradok, így viszont a bagózás is ugrik).
Ellepontként persze a három kölök folyton cseszeget és életkortól függően jönnek a kérések, hogy csináljam meg a legót vagy a hálózatot. A legjobb, amikor maszkolás közben a legkisebb lökdösi a karom :o)))

Netremete 2009.08.31. 20:12:39

Én az MTV-ben dolgozok grafikusként. A titkárnőknek full budai panorámás kis irodák, nekünk, ablaktalan(!), sötétzöldre festett, "lakatosműhely" jutott... és legyünk kreatívak, és progresszívek... 8-unkra 1db. azaz egy darab internet hozzáférés jutott egy öreg office gépen, amit egy youtube videó keményen megdolgoztat.

De azért jó ott... :)

Valószínüleg a helyzet változni fog. kapunk egy ablakos helységet ami egy fehér tűzfalra néz, melletünk meg egy kapcsolószekrény... :D

Mr. Blowfish 2009.09.01. 10:27:23

@Netremete:
M.o-on aki mást is tud használni a számítógépen mint az Office és a böngésző, az IT-s. Az IT-nek meg mint tudjuk a pince legeldugottabb sarkában a helye. A guglis fotók meg biztos csak renderek, mert olyan hely nem létezhet. :)

John Beehive 2009.09.01. 15:37:24

Én nem. De mivel pénzügyi területen alkotunk, a kreatívitás sokkal inkább büntetendő, mintsem elérni kívánt cél... :D Nélunk egyébként még boxok sincsenek, inkább ilyen asztalok 30 centis falacskával, több negyedkör alakba rendezve

libalab 2009.09.02. 23:39:21

Nálunk van minden mint a búcsúban: xbox, csocsó, biliárd, bringa, deszka.De igazából ezek nem sokat érnek, ha nincs "családias" légkör. Ha inspiráló emberek vesznek körül (persze nem árt ha van legalább egy ablak..) akár ezek a civilizációs csecsebecsék sem kellenek, viszont a kettő együtt na az a király. :)

enMegmondtam 2009.09.05. 11:08:12

Érdekes, hogy libalábat kivéve mindenki megragadt a megfogható és polcra kirakható inspirációs eszközök mellett.

Szerintem is hiába a sok kacat, ha nincs egy bizonyos fajta szabadság. A guglinál is mindenki a játékokat meg a kantint nézi először. Szerintem ez csak külsőség. Az igazi erő abban van, hogy a munkaidőd 20%-ában azt csinálsz, amit akarsz.

Ilyenkor készülhetnek a belsős örömprojektek, ilyenkor lehet új technikákat kifejleszteni/begyakorolni stb.

Szerintem a cikk címének sokkal inkább annak kéne lennie, hogy "Hány belsős projektben vettél részt az idén?".

Ha mindenkit széthajtanak és rendszeresen túlóráztatnak, az ötleteit kivétel nélkül letörik, átírják és a végén meg is rugdossák, akkor az xbox nem a szellemi punnyadásodból fog kirángatni, hanem lehetőséget ad arra, hogy elmenekülj...

Mondjuk az más kérdés, hogy a reklámszakmában dolgozók hány százaléka tudná értelmesen kihasználni a szabad péntek lehetőségét...

Ha valakit jobban érdekel a téma, nézze meg ezeket, gondolja át őket és rakja ki a mozaikot, szerintem megéri:

www.ted.com/talks/dan_pink_on_motivation.html

www.ted.com/talks/lang/hun/elizabeth_gilbert_on_genius.html

dawkins 2009.09.07. 07:41:44

nálunk nem az irodával van a probléma, hanem h "elfogytak" a kreatívok.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása