Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy miért használják fel újra és újra az ikertornyok elleni 2001-es támadást különféle reklámüzenetek célbajuttatására? Mert bár tudják, hogy alapvetően ízléstelen ezt előcibálni egy teljsen más témájú reklámban, de egész egyszerűen túl nagy a kísértés. 9/11 annyira beleégett az emberek tudatába, annyit "reklámozta" a média, hogy a reklámkészítők, akik gyorsan beazonosítható szimbólumokkal dolgoznak, nem tudják elengedni a kezét. Ennek az eredménye aztán egy ízléstelen összehasonlítgatás, ahol almát mérnek körtéhez.
Korábban is volt már példa a halottak számának egymáshoz hasonlítására, de az közel sem keltett akkora visszhangot, mint most a WWF társadalmi célú hirdetése, amelyben a terrortámadás áldozatait a cunamihoz mérik, gyakorlatilag lepkefingnak minősítve annak hatását. Ezt ráadásul úgy mutatják be, hogy a százas szorzónak megfelelően repülők tucatjait reptetik a tornyok, illetve más célpontok felé. Ez engem nem sokkol, de mindenképpen ízléstelennek, hatásvadásznak és ami nagyobb baj, teljesen hatástalannak tartom. Nézzétek meg az MTV Switch kampányát, ami lényegében ugyanezt üzeni, csak - a fősort kölcsön véve - éppen 100-szor összeszedettebben és logikusabban.
Update: Közben a felháborodás elérte a WWF-et is, akik határozottan cáfolják, hogy bármi közük lenn a reklámhoz: "WWF strongly condemns this offensive and tasteless ad and did not authorize its production or publication. It is our understanding that it was a concept offered by an outside advertising agency seeking our business in Brazil. The concept was summarily rejected by WWF and should never have seen the light of day. It is an unauthorized use of our logo and we are aggressively pursuing action to have it removed from websites where it is being currently featured. We strongly condemn the messages and the images portrayed in this ad. On behalf of WWF, here in the US and around the world, we can promise you this ad does not in any way reflect the thoughts and feelings of the people of our organization."
Update2: A komédia folytatódik. Közben kiderült, hogy a helyi WWF-nél mégis jóváhagyta valaki, de a nemzetközi koordináció tudta nélkül. A hirdetés ráadásul bevallottan egyetlen egyszer jelent meg egy helyi újságban, nagy valószínűséggel azért, hogy nevezni lehessen.
via:animal
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Az utolsó 100 komment: