Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hoppá! Ötéves eltiltás a trükköző reklámügynökségeknek!

Az elmúlt hónapokban a díjazottak mellett attól voltak hangosak a reklámversenyek, hogy egyre-másra derült ki a különböző nevezett alkotásokról, hogy azokat az ügyfél tudta vagy hozzájárulása nélkül nevezték be, vagy rosszabb esetben készítették el. Az egyre kínosabbá váló eseményláncolatban a múlt héten az addicton is megemlített, a WTC elleni támadást a cunaim pusztításához mérő hirdetés volt az utolsó, amelyről kiderült, annak elkészítéséhez a WWF nem, illetve csak részben járult hozzá, a brazil DDB reklámügynökség a saját szakállára készítette el a sajtóhirdetést és a hozzá tartozó filmet, amelyeket egyetlen egyszer jelentetett meg, nagy valószínűség szerint csak azért, hogy nevezni lehessen azokat.

A dolog azért volt igazán kellemetlen, mert a néhány hónappal korábban lezajlott One Show reklámfesztiválon az alkotás díjat kapott, és akkor nem derült fény a hirdetés scam voltára. A Dog and Pony blog egy posztban a múlt héten keményen nekiment a reklámfesztiváloknak, és erélyesebb fellépést követelt a részükről a hitelességüket veszélyeztető jelenség ellen. A bejegyzést aztán felkapta a többi blog és szakmai fórum, a kezdeményezés pedig eljutott az illetékesekhez. A One Show testülete erre a felettébb kényelmetlen dologra egy meglepő választ adott, és egy nagy lélegzetvétel után kemény szabályokat hozott. Ezentúl ha ilyen visszaélésre derül fény, a reklámot jegyző ügynökséget, és az azt készítő teljes csapatot 5 évre eltiltják a One Showra való nevezésről.

A David Droga, David Lubars, Nancy Vonk and Nick Law alkotta elnökség arról is határozott, hogy a scam nevezéseket sem tolerálják ezentúl. Vagyis nem kíváncsiak az ügyfél tudomásával, de a reklámügynökség által fizetett, vagy csak egyszer, valami éjszakai műsorsávban illetve eldugott magazinban pusztán a nevezhetőség kedvéért leadott reklámokra, amelyeknek valójában semmit sem kell eladniuk, így bátran lehetnek a szokásosanál sokkal elvontabbak vagy merészebbek. Ha egy nevezésről kiderül, hogy scam, a készítőket ezentúl 3 évre eltiltják a nevezéstől. Na erre mondom én azt, hogy hoppá! Borzasztóan kellemetlenül fog ez érinteni sokakat, pláne akkor, ha más, neves reklámfesztiválok is alkalmazzák ezeket a szabályokat. Márpedig Cannes, a New York festival és a D&AD is kénytelen lesz reagálni valamit erre a lépésre, ha nem akarja elveszíteni a tekintélyét, hiszen One Show most nagyot polírozott az arany ceruzák fényén. Ti mit gondoltok erről? Szerintetek itthon változik majd bármi? Az Arany Penge szervezői felfogják ennek az intézkedésnek a jelentőségét? via:adland

Címkék: botrány reklámverseny

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr491362299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batorfya 2009.09.07. 09:58:03

Hát, akkor pápá fél Ázsia, Brazília és Argentina. Csak az van, hogy a nevezési biznisz elég sok pénz. Erről lemondani? Hogyan pótolják, amikor az üzleti modell erre épült?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.07. 10:03:49

batorfya
Ez is igaz, de azért a presztízs is sokat számít, márpedig ezzel a lépéssel a One Show nagy előnybe került a többiekkel szemben. Szerintem Cannes-ban most nagyokat pislognak.

resztli 2009.09.07. 10:05:37

hmm, kiváncsi vagyok, mi lesz ebből

miezitt (törölt) 2009.09.07. 15:19:26

A scammelest en is ellenzem, a legnagyobb mertekben. De talalan kellene kulon egy scam kategoria. Persze csak idehaza a Pengen. Enelkul ugyanis meg sokaig nem lesz annyira erdekes a beerkezett palyamurengeteg.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.07. 15:28:49

@miezitt: "De talalan kellene kulon egy scam kategoria." hát igen biztos sokkal érdekesebb lenne, de azért a jogi aspektusa továbbra is fennáll, hogy engedélyezetetni kell az alannyal

egygrafikus 2009.09.07. 15:39:18

@SueSue: Régi ötletem, (copyright) hogy kéne csinálni egy SCAM címû magazint, amiben kizárólag scam reklámok jelenhetnének meg...

Chalabre (törölt) 2009.09.07. 15:39:24

Szóval akkor ezek az asztalfiókban rekedt reklámok, amelyeket nem sikerült elfogadtatni. Vagyis a kreatív csapat jó volt, azonban munkájuk tálalása, indoklása és az account nem. Egészében véve a reklámügynökség mégsem jó, ha a legjobb reklámjaikat nem tudják eladni.
Aki saját magát, a saját termékét, szolgáltatását nem képes eladni, az másét hogyan képes? Nekem ez valahogy ellentmondásos.
Vagy a megrendelői oldalon ilyen sok lenne a meggyőzhetetlen, becsökevényesedett őstulok?
Ti hogy látjátok?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.07. 16:19:08

miezitt
Most nem ugrik be a neve, de szerintem létezik már egy ilyen scam reklámverseny.

egygrafikus
Jó ötlet, vigyázz, hogy meg ne csinálja előtted valaki.

Chalabre
Az, hogy egy ötlet a fiókban marad nem feltétlenül az accountok vagy a reljes ügynökség alkalmatlanságának bizonyítéka. Rengeteg ügyfélnél ülnek olyanok a döntéshozói székben, akik még mindig a saját ízlésük és nem a célcsoport igényeinek figyelembevételével hoznak döntéseket. De rengeteg más oka is lehet a fióknak. Nálunk például egy már elfogadott kampányt az ügyfél az utolsó utáni pillanatban fújt le budget cut felkiáltással. Ebből már nem lesz semmi, pedig kifejezetten jó anyg volt.

yz 2009.09.07. 17:21:30

@egygrafikus: Ez a magazin már régóta létezik, úgy hívják: Lurzer's Archive

:)

egygrafikus 2009.09.08. 09:00:42

@yz:
Hálistennek nem az én pályám, a Lürzer's-ben ugyanis (elvileg) kizárólag publikált, létezô reklámok jelenhetnek meg, persze ott is áteshet a szûrôn néhány kamu.

ethan blow 2009.09.08. 15:10:46

chalabre
amit lertál folyamatnak, pont az tesz egy reklámot magasabb polcra - az én fejemben - egy scamnél. Kreatívkodni lehet az arcon, ha Geszti mester és tanítványai szeretnek, ott lehetsz a top 1000-ben, semmi nem kell hozzá, csak egy ötlet. A reklám nem áll meg az öncélú kreatívkodásnál, azt el is kell adni, az ügyfelet is tudni kell kezelni, meggyőzni, és főleg pénzt szerezni rá tőle, beilleszteni egy meglévő kommunikációs stratégiába, különben miről beszélünk? Ezer jó ötlet marad a fiókban, és ezer használhatatlan nyer komoly díjakat. Igen, ez egy ilyen műfaj, és szerintem mindenkit halálra idegesít, hogy miközben szétparáztatja magát, hogy "brífen maradjon", mégis próbáljon valamit kitalálni, addig olyan emberek nyernek reklám(!!!) fesztiválokon, akik életükben egy működő kampányt nem tudtak kitolni magukból, épp a kötöttségek miatt (nem mindenki, nem azt mondom, hanem hogy sok ilyet láttam), de mégis szuperkreatívnak vannak kikiáltva. Én, mint kreatív, azt is a munkám részének tartom, hogy leprezentáljam, megindokoljam, beillesszem, elfogadtassam, legyártsuk, satöbbi. Ez a munmkám, nem az, hogy legjópofább, amúgy használhatatlan hülyegyerek legyek. Szerintem.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.09.08. 15:12:36

@reklámbuzi: ha a scam-ről szeretnél piacon edződött szakembertől jövő egzakt definíciókat, meg sok egyéb érdekes inputot kapni, akkor olvasd el ezt:

www.adch.hu/legjobbak/2006.10.szam.pdf

egygrafikus 2009.09.09. 10:27:00

@SueSue: Csináljuk meg közösen, oszt meggazdagszunk :))

egygrafikus 2009.09.09. 10:28:06

@SueSue: Csináljuk meg közösen, oszt meggazdagszunk :))

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.09. 10:38:09

@egygrafikus: megbeszélhetjük, ha megszerkeszted mi nyomjuk :)... aztán itt hirdetnénk az Addicton

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.09. 15:26:33

Scam-bannerek megjelentetése, a megjelenésröl szóló kamuigazolások kiállítása jutányos áron az addicton. Hirdessen ma, nyerjen Arany Dobveröt holnap!

Hara Mati 2009.09.09. 17:15:27

@reklámbuzi: szerintem ebből csinálj egy bannert és nevezd be a One Show-ra :-)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása