Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Az elmúlt hónapokban a díjazottak mellett attól voltak hangosak a reklámversenyek, hogy egyre-másra derült ki a különböző nevezett alkotásokról, hogy azokat az ügyfél tudta vagy hozzájárulása nélkül nevezték be, vagy rosszabb esetben készítették el. Az egyre kínosabbá váló eseményláncolatban a múlt héten az addicton is megemlített, a WTC elleni támadást a cunaim pusztításához mérő hirdetés volt az utolsó, amelyről kiderült, annak elkészítéséhez a WWF nem, illetve csak részben járult hozzá, a brazil DDB reklámügynökség a saját szakállára készítette el a sajtóhirdetést és a hozzá tartozó filmet, amelyeket egyetlen egyszer jelentetett meg, nagy valószínűség szerint csak azért, hogy nevezni lehessen azokat.
A dolog azért volt igazán kellemetlen, mert a néhány hónappal korábban lezajlott One Show reklámfesztiválon az alkotás díjat kapott, és akkor nem derült fény a hirdetés scam voltára. A Dog and Pony blog egy posztban a múlt héten keményen nekiment a reklámfesztiváloknak, és erélyesebb fellépést követelt a részükről a hitelességüket veszélyeztető jelenség ellen. A bejegyzést aztán felkapta a többi blog és szakmai fórum, a kezdeményezés pedig eljutott az illetékesekhez. A One Show testülete erre a felettébb kényelmetlen dologra egy meglepő választ adott, és egy nagy lélegzetvétel után kemény szabályokat hozott. Ezentúl ha ilyen visszaélésre derül fény, a reklámot jegyző ügynökséget, és az azt készítő teljes csapatot 5 évre eltiltják a One Showra való nevezésről.
A David Droga, David Lubars, Nancy Vonk and Nick Law alkotta elnökség arról is határozott, hogy a scam nevezéseket sem tolerálják ezentúl. Vagyis nem kíváncsiak az ügyfél tudomásával, de a reklámügynökség által fizetett, vagy csak egyszer, valami éjszakai műsorsávban illetve eldugott magazinban pusztán a nevezhetőség kedvéért leadott reklámokra, amelyeknek valójában semmit sem kell eladniuk, így bátran lehetnek a szokásosanál sokkal elvontabbak vagy merészebbek. Ha egy nevezésről kiderül, hogy scam, a készítőket ezentúl 3 évre eltiltják a nevezéstől. Na erre mondom én azt, hogy hoppá! Borzasztóan kellemetlenül fog ez érinteni sokakat, pláne akkor, ha más, neves reklámfesztiválok is alkalmazzák ezeket a szabályokat. Márpedig Cannes, a New York festival és a D&AD is kénytelen lesz reagálni valamit erre a lépésre, ha nem akarja elveszíteni a tekintélyét, hiszen One Show most nagyot polírozott az arany ceruzák fényén. Ti mit gondoltok erről? Szerintetek itthon változik majd bármi? Az Arany Penge szervezői felfogják ennek az intézkedésnek a jelentőségét? via:adland
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.