Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Penne Combino Milsun-mártásban a lá Gianni

Lassan, de biztosan megérkezett hozzánk is a hírességek hírességének csatasorba állítása a márka-kommunikációban. Hamish Pringle könyvét (Celebrity Sells - A sztárok is ezt ajánlják: Hírességek a márka szolgálatában), melyet a honi gyorsreagálású kiadó csupán egy évvel az eredeti megjelenés után már ki is adott (2004 vs. 2005), mára már a szakma csúcsától a legalsó bugyrokig vélhatően minden szakmabeli ronggyá olvasott. Arról, hogy az esettanulmányok mennyire mentek át, szeintem van Figo-tok, a megvalósítások zöme magas ladba volt, amit többek között az addict is rendre leütött.

Manapság Hernádi 'Csak-ha-az-igazat-mondhatom' Judit mellett Gianni Annoni is kampányol, étterem-tulajdonosként, kedvenc beszállítója, a Lidl mellett. A filmben beekizett Gordon Ramsay-ként vigyorogva igazít sapkát, szorongat vállat, miközben osztja a tananyagot rajongó kuktáinak, majd a dugnám-alkatú konyhalányokkal, és spórolós tudatküszöb-filmekkel agymosott séfhelyettesekkel végigsöpör az élelmiszerbolt minőségi termékektől roskadozó polcai között.  

 

Az abszolútértékben támadható, minél többet veszünk, annál többet spórolunk főüzenet összecseng a Lidl jót, olcsón szlogenjével (szó szerint 'ahol a minőség olcsóbb'), és mind az ügyfél, mind az ügynökség elégedetten bonthat saját márkás pezsgőt a kampány után.

De mi a helyzet Gianni-val? Városszerte ismert éttermének törzsvendégei minőségi dél-német durum-spagettiből, kolozsvári pancettával, és echte (!) magyar parmezánnal készült carbonárától számíthatnak a káprázatra, ami az argentin lambrusco-val kiegészülve lesz igazán tutto bene, vagy esetleges kétkedésüket a magabiztos felszolgálók cinkos mosollyal, és a tudják hogy megy ez, a reklám nem mindig igaz dumával lesznek kénytelenek elkenni? Sőt, akár magát Signor Annoni-t, mindenki ragazzóját kell majd kirángatniuk, hogy őolaszsága személyesen nyugtassa meg a gourmandokat azzal, hogy a valóságban heti járat hozza az alapanyagokat a tarvisioi piacról?

Mert a hitelesség ez esetben nem csak a márka szempontjából kényes igény. (Arra jó példa a privátban kamaszfiúval szexdémonkodó Mary Zsuzsi hitelessége a Corega műfogsor-rögzítő potenciális ügyfélkörében, ami, mondjuk ki, konkrétan el lett baszva.) A forgatás után a kasszához járuló híresség is mérlegelhetné, hogy a nevéhez kapcsolódó magasabbra pozicionált saját brandjére milyen hatással lesz a hakni. Persze nem teszi, mert a honor sornál lejjebb nem görgette a felkérésről szóló e-mailt, pedig a lelkes ügynökségi junior utóiratban megemlítette a dolgot hatos betűmérettel, FYI.

Hozzáteszem, semmi bajom a Lidl-lel, sőt, kifejezetten szeretem a termékeit. Gianni-t, és éttermét nem különben. De így vagyok a kézzel készített belga pralinéval és a párizsival is. Külön-külön.

Te, Kedves Olvasó, mire szavaznál?

2009.09.10. 12:10 nathanp 28 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr801370645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.10. 13:41:51

Ez a koncepció a celebszpotok és a kreált reklámkarakterek keverésére épít, így csak tökéletes lehet. Csak nehogy az Alessandro Arénával megerősített Csiszár Bubu kiszorítsa Dzsannit az olasz médiacsőrör szerepéből.

Mr. Blowfish 2009.09.10. 13:41:57

Ezt a spotot nem David Lynch rendezte Kafka forgatókönyvéből?
Mert legalább annyira abszurd.

Hara Mati 2009.09.10. 13:46:44

Könnyed, improvizatív és olaszos. Mint a töltött káposzta :-)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.10. 14:16:12

@Hara Mati: off Hara írtam mailt Neked megkaptad?

Hara Mati 2009.09.10. 14:54:00

@SueSue: off Igen, csak most behavazva. :-(

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.09.10. 15:14:34

@reklámbuzi: azta! telihold van, vagy mi a fene, de én egy ma leadott cikkemben ugyanerre a Celebrity Sells könyvre hivatkoztam. Szerintem ütős kampánysztorikon keresztül mutatja be, hogy a márkaépítés keretében reklámarcként alkalmazott celebritások jótékony hatása érdemben hogyan járul hozzá a márkatulajdonos sikeréhez.

Ám a (sport)celebek reklámokban történő alkalmazásának nem csak pozitív hatása van a márkatulaj számára. Még a szakemberek között is örök vitatéma, hogy egy celeb-márka kapcsolatban végül is ki épít kit. Plussz a botrányokat ne is említsük. A brit Marketing magazin nemrég publikált egy kutatást, amelyben ilyesmi témakört feszegettek.

:)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.10. 15:22:04

Bery
A Celebrity Sells könyvet ezúttal nathanp-vel olvasgattad a telihold fényénél, nem velem:)

Szabó Patrícia 2009.09.10. 16:53:46

Mivel sokat néztem és nézem a "nagy elődöt", Gordont, és imádom a stílusát, a dramaturgiát, ahogy beszél, meg a többit, elég nehéz elvonatkoztatnom attól, hogy Gianni egy rosszul sikerült klón, de ettől függetlenül: a Kitchen Nightmares-ben Gordon pl. nem a saját éttermét elemzi, hanem másoknak ad tanácsot, hogy hogyan lehetne ezt jobban, szebben, olcsóbban csinálni az adott körülmények között. És ez elég egyértelműen átjön ott, talán ez hiányzik ebből a spotból leginkább, hogy ez most nem azt kellene suggalja, Gianni a saját éttermének, azaz magának vásárol be, majd pedig 89 forintos sört ad 900 forintért, mert ettől teljesen hiteltelen, reklámszagú, maryzsuzsis plasztikcsoda lesz az egész, ráadásul totálisan image romboló saját magára nézve.

Alapvetően annyira nem gáz az egész, és nem mindenki járt Gianni éttermében sem, hogy értse, mi a gáz ezzel, mint ahogy Mary Zsuszit sem sokan kérhették még arra, hogy ma este legyen kicsit pajkos, és ne ragassza be a fogait...

És végül, mielőtt teljesen szétesek a nap végére: nemrég kiderült, hogy Gordon - bár jól osztja az észt - néhány éttermében gyorfagyasztott, félkész termékeket melegít fel, 600%-os haszonnal, ami azért több, mint kínos. Na, de mit is akartam ebből kihozni...Hara, Sue, hol az a fröccs?

Szabó Patrícia 2009.09.10. 17:06:22

@Bery:

Akkor indulok is, sok hasznomat úgysem vette ma a testem annak, hogy a hatalmas fejemben van egy szürke valami...:)

Hara Mati 2009.09.10. 17:28:20

@bulgakov: Húúú, én tegnap már megittam, mert a nap végére tényleg szétestem. De virtuálisan szívesen küldök egyet :-)
Egészségedre!

BF79 2009.09.10. 18:06:15

Nekem az év reklám csalódása Gianni szereplése. A Pomo D'oro ha nem is Budapest 5, de legjobb 10-20 étterme között ott van. Ott van mellette az a gyönyörű bolt, szemmel láthatóan alaposan megválogatott kínálattal. Erre Gianni leáll egy olyan céggel a reklámjához az arcát és nevét adni, amelyiknek a minőség majdnem mindegy, van a pulton rettenetes, van jó minőség is, de a lényeg, hogy hol tudja az egész EU-ból beszerezni a legolcsóbban az adott termék kategóriát. Érthetetlen, megdöbbentő, szomorú.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.09.10. 18:20:26

@bulgakov: lányok, srácok. ha már fröccs! Ma Borfesztivál a Várban. Ott leszek.... ott fröccsözhetünk.:)

Elvis_1970 2009.09.10. 19:58:47

Nathanp!

Tardára nem írsz már?

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.10. 22:09:07

valóban kétes és összehangolatlan a personal brandig Giannival kapcsolatban. Azért a pomodoro márkaüzenetét, célcsoportját, árait, elnézve jó magyar szokás szerint "miből lehet ezt kihozni" átvillan az ember agyán az átverés veszélye.vagy a bizonytalanságé.
De lehet a deal, hogy emberközelibbé hozzuk Giannit és az ő fantastico olasz képességeit (tényleg ő egyébként végzettsége szerint mi?) és eljuttajuk az utolsó kis faluba is. Nem kell Pestre jönni. Gianni házhoz megy a TV-n keresztül.
Új imidzse saját eddig jól felépített personal brandjét kannibalizálja.
mindezek mellet leszögezném, sem Giannival, sem a műsorral sem a Lidl boltokkal kapcsolatban nincsennek leküzhetetlen sztereotípiáim, negatív beidegződéseim és eddig minddel jóban voltam. Külön-külön

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.10. 22:13:29

Sue
Névjegy
Gianni Annoni
Született: 1971-ben, Olaszországban, Gallarate-ban
Család: Édesapja nyugdíjas légiirányító, édesanyja fogorvos
Végzettsége: Közgazdasági Egyetem (egy évig ösztöndíjas Budapesten)
Pályafutása: Az M1, TV2 tévécsatorna, és a Radió Caffé műsorvezetője, barátjával közös vendéglője Budapesten a Pomodoro.

Ebből nem úgy tűnik.

mgrc 2009.09.11. 08:10:04

amikor megláttam ezt a reklámot nekem is ugyanez ugrott be. Adott egy gordon klón, aki a magyar műsorban bénán parádézik és erelbukik ott, hogy hiteltelen az egész étteremalakítós csapat, egyszerűen gordonnak elhiszed, hogy faxa gyerek és rendberakja a dolgokat, addig gianninak nem, (és a késztermék sem meggyőző) és ezek után odaáll egy ilyen reklámban és a végén huszárosan kicsapja a pénztárnál a "tortaport" mert ez a tuti - ráadásul a saját séfjeinek, a saját éttermébe. Nyilván a saját éttermében nem ezekből főz (vicces lenne) de monszeiur gasztronómia ölég csúnyán odabasz magának ezzel az üzenettel, bennem kifejezetten szánalmat ébreszt.
a jó értékesítő akkor hiteles, ha maga is hisz a termékben, és ezt mi is elhisszük. nanost ebben az esetben ez teljesen kizárt, csak az jön le, hogy "pénzért eladtad magad te xar, tortapor mi?" utána meg látod a műsorában fintorogni, hogy rossz helyen van a szalvéta, meg a pizzatésztában nem 90 éves mammák által kézzel válogatott 100 éves gépeken darált szicília egy kis eldugott ligetében szedett paradicsomszósz van. menjmár....

mgrc 2009.09.11. 08:14:42

ui.: én egy másik reklámot láttam ott foci van meg tortapor , de tökmindegy ahogy nézem :)

off:
ui2: nathanp azért a másik blogra odaböföghettél volna egy mondatot, hogy vége vagy akármi, nem olyan gyereknek tűnsz (tűntél) aki csak úgy leaxarja hirtelen az egészet. rossz szájízem van, és sok másnak is, bármennyire is nem lehet elvárásunk veled szemben, de komoly közösséget építettél, akiknek ennyi talán járt volna (no offense)

fric 2009.09.11. 08:37:02

Tarda legyen veletek!

Mitya Ivanov 2009.09.11. 12:32:32

@BF79: egyetértek. a LIDL élelmiszeripari hulladékraktár. Van az a pénz, amiért korpás...

Miss Marple 2009.09.11. 12:50:50

@nathanp: Hiszem, ha látom, hűtlen kutya. Még itt is jól írsz.

Jaz 2009.09.11. 23:00:21

FBM, nathanp, csak azért regeltem ide, hogy ezt megírhassam. Utálom a regeléseket. Utálok benyalni is. De tessék most rögtön tényleg tardulni, he! (Sose olvasok blogokat. Főleg nem írok, és ez a ti szerencsétek. De a Tardát rendszeresen végigolvastam, és hiányzik, na! Ané'kül már a zöld is csak Maris...)

mgrc 2009.09.12. 10:55:19

@nathanp: ennyi elég is örülök, hogy élsz egyáltalán :)

hatesz 2009.09.17. 15:22:08

@Mitya Ivanov:
"egyetértek. a LIDL élelmiszeripari hulladékraktár. Van az a pénz, amiért korpás... "
De bírom az ilyen benyögéseket. Mondhatnál konkrét példákat.... Vagy csak úgy hallottad hogy nem jó? Azért szerintem nem véletlenül van 9000 boltjuk Európában, nem biztos hogy szart árulnak...

oye! 2009.09.17. 15:35:37

nem lehetne kimoderálni az egymásnak írogató bennfentes nem témához kapcsolódó népséget?

A Gordonról kitalált "botrány"-oknak pedig ne higgyetek, elég sok ellensége van már, akik megtesznek mindent azért, hogy megbuktassák.

Giannit én nagyon bírom, hogy ilyen jól megtanult magyarul, szerintem hiteles és szimpatikus, bár tényleg összeegyeztethetlen a "kiváló alapanyagok" legendája a Lidl színvonallal, ami ugyan önmaga kategóriájában nem rossz, de annyira nem is jó.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása