Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Lassan, de biztosan megérkezett hozzánk is a hírességek hírességének csatasorba állítása a márka-kommunikációban. Hamish Pringle könyvét (Celebrity Sells - A sztárok is ezt ajánlják: Hírességek a márka szolgálatában), melyet a honi gyorsreagálású kiadó csupán egy évvel az eredeti megjelenés után már ki is adott (2004 vs. 2005), mára már a szakma csúcsától a legalsó bugyrokig vélhatően minden szakmabeli ronggyá olvasott. Arról, hogy az esettanulmányok mennyire mentek át, szeintem van Figo-tok, a megvalósítások zöme magas ladba volt, amit többek között az addict is rendre leütött.
Manapság Hernádi 'Csak-ha-az-igazat-mondhatom' Judit mellett Gianni Annoni is kampányol, étterem-tulajdonosként, kedvenc beszállítója, a Lidl mellett. A filmben beekizett Gordon Ramsay-ként vigyorogva igazít sapkát, szorongat vállat, miközben osztja a tananyagot rajongó kuktáinak, majd a dugnám-alkatú konyhalányokkal, és spórolós tudatküszöb-filmekkel agymosott séfhelyettesekkel végigsöpör az élelmiszerbolt minőségi termékektől roskadozó polcai között.
Az abszolútértékben támadható, minél többet veszünk, annál többet spórolunk főüzenet összecseng a Lidl jót, olcsón szlogenjével (szó szerint 'ahol a minőség olcsóbb'), és mind az ügyfél, mind az ügynökség elégedetten bonthat saját márkás pezsgőt a kampány után.
De mi a helyzet Gianni-val? Városszerte ismert éttermének törzsvendégei minőségi dél-német durum-spagettiből, kolozsvári pancettával, és echte (!) magyar parmezánnal készült carbonárától számíthatnak a káprázatra, ami az argentin lambrusco-val kiegészülve lesz igazán tutto bene, vagy esetleges kétkedésüket a magabiztos felszolgálók cinkos mosollyal, és a tudják hogy megy ez, a reklám nem mindig igaz dumával lesznek kénytelenek elkenni? Sőt, akár magát Signor Annoni-t, mindenki ragazzóját kell majd kirángatniuk, hogy őolaszsága személyesen nyugtassa meg a gourmandokat azzal, hogy a valóságban heti járat hozza az alapanyagokat a tarvisioi piacról?
Mert a hitelesség ez esetben nem csak a márka szempontjából kényes igény. (Arra jó példa a privátban kamaszfiúval szexdémonkodó Mary Zsuzsi hitelessége a Corega műfogsor-rögzítő potenciális ügyfélkörében, ami, mondjuk ki, konkrétan el lett baszva.) A forgatás után a kasszához járuló híresség is mérlegelhetné, hogy a nevéhez kapcsolódó magasabbra pozicionált saját brandjére milyen hatással lesz a hakni. Persze nem teszi, mert a honor sornál lejjebb nem görgette a felkérésről szóló e-mailt, pedig a lelkes ügynökségi junior utóiratban megemlítette a dolgot hatos betűmérettel, FYI.
Hozzáteszem, semmi bajom a Lidl-lel, sőt, kifejezetten szeretem a termékeit. Gianni-t, és éttermét nem különben. De így vagyok a kézzel készített belga pralinéval és a párizsival is. Külön-külön.
Te, Kedves Olvasó, mire szavaznál?
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.