Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámkampány twitteren és facebookon?

A legtöbb hazai ügyfél azt sem tudja, eszik-e vagy isszák a twittert és a facebookot, érdeklődési körük legfeljebb az iwiwig terjed, amit még maguk a tulajdonosok is leginkább afféle elektronikus telefonkönyvként értelmeznek. Pedig a közzöségi szájtokban iszonyatos erő van, a felhasználók egymás közötti beszélgetései, információcseréi felbecsülhetetlen értékűek, és aki nem tudja ezt kihasználni, az néhány éven belül komoly hátrányban lesz azokkal szemben, akik idejében meglátják a lehetőségeket a social network oldalakban. Bár átütő sikerű kampány még külföldön sem volt, azért néhány cég már kezdi pedzegetni a témát, az első fecskék már kiröppentek. Nem sokkal ezelőtt a Philips csinált egy kifejezetten a twitterre szabott - egyébként nem igazán sikeres - kampányt az új 16:9 képarányú tévéjéhez, és a Nike is a twittert használta fő felületül a Tour de France alatt szervezett chalkbotos reklámhadjáratához.

Ezúttal egy ausztrál cég, a Tooheys örvendezette meg fogyasztóit egy érdekes ötlettel. Legújabb, almából készülő Extra Dry 5 Seeds cider termékükhöz egy promóciót szerveztek, amelynek keretében nagy almákat rejtettek el Sydney különböző pontjain. Arról, hogy pontosan hol találhatóak az almák, amelyek megtalálói értékes ajándékokat kapnak egyedül a twitteren és a facebookon árultak el részleteket azoknak, akik feliratkoztak a followerek közé, illetve akik csatlakoztak a termék rajongói csoportjához. Egyszerű, kifejezetten ezekre az oldalakra szabott ötlet, ami akár működhet is.

Adódik a kérdés, hogy itthon érdemes-e efféle kampányba kezdenie egy cégnek. Már csak azért is jogos a kérdés, mert az iwiw penetrációja lassan tényleg a telefonkönyvhöz mérhető, a hazai facebookosok száma a statisztikák szerint már a félmilliót nyaldossa, és a szittya twitterezők tábora is több tízezerre tehető. Ráadásul ezeken az oldalakon az újdonságra fogékony rétegek jelentek meg először, akiket érdemes időben magunkhoz édesgetni. Talán érdemes lenne elgondolkodnia a döntéshozóknak azon, hogy ezeket a lehetőségeket is kiaknázzák. Kíváncsi vagyok, ki lesz az első? Vagy akár már tudtok is hasonló kezdeményezésről?

via:adverblog

Címkék: online

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr401411183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.09.29. 11:43:22

"A legtöbb hazai ügyfél azt sem tudja, eszik-e vagy isszák a twittert és a facebookot" egyébként ez elég szomorú mint hallahattuk a reklámkonferencián (ez itt a reklám helye) azok a cégek akik a social mediaval nem törődnek, akik brandja nem építkezik ilyen helyeken elég nagy lemaradásba kerülnek egyébként az is elhangzott, hogy ezek a felületek igenis mérhetők (és ezt remélem sok ide betérő marketinges olvassa majd)

KirályAndris 2009.09.29. 12:50:41

Itthon is volt már próbálkozás twitter kampányra, szerintem egész jó, legalábbis az általam követett emberek körében mindenképp sikeres volt: Az RTLklub a Chuck új évada előtt kisorsolt azok között egy chuk pólót, akik kikommentelték és egy megadott tag-et odaraktak a komment végére.
Azt gondolom pontosan a sorozataddict célcsoporthoz hasonló embereket lehet megfogni egyenlőre itthon a facebook, twitter kampányokkal. Nem azért mert csak a geekek és az early adopterek vannak fent, hanem azért, mert ők az AKTÍV közösségi média felhasználók. Ők fognak kipostolni dolgokat, tagelni dolgokat, meg továbbküldeni.
Azt pedig látják a passzívak is.

Chalabre (törölt) 2009.09.29. 13:42:41

Hát, engem például a közösségi site-ok egyáltalán nem hoznak már lázba. Anno 2002-ben csatlakoztam az iwiw-hez, mert akkor olyan elsőszülött, underground érdekesség volt. Aztán teltek az évek és egyre populárisabb lett, megtaláltak a volt osztálytársak, csoporttársak stb... Aztán, ahogy felvásárolták, és tele lett nem kért reklámokkal, idegenek bejelentkezéseivel, idegesítő lett. Számtalan ismerősöm már le is vette magát, én sem járok már fel rendszeresen, csak kizárólag akkor, ha valakit le akarok csekkolni. Arra jó. Hátha!
Kérdezték többen fenn vagyok-e a Facebookon. Hát, isten ments! Akik számítanak, azokkal tartom a kapcsolatot, ismerem a gondolataikat, napi hangulatukat... A többiek csak ismerősök és nem is vagyok intenzíven kíváncsi rájuk. Nem is fér az időmbe. Szóval nem látom értelmét... És amúgy is már olyan lerágott csontnak érzem a kapcsolattartás ezen formáját.
Biztosan megvannak az előnyei is... Marketingeseknek érdemes átgondolni... Főleg ha a fiatalabb korosztály a célcsoport.

Szabó Patrícia 2009.09.29. 14:06:47

@Chalabre:

Az iwiw szerintem is elég gáz lett, de pl a Facebookon elég jó kis közösségi élet folyik. Ráadásul nem tudod lecsekkolni azt, akit nem ismersz (az iwiwen igen), ami szerintem nagyon nagy előny. És rengeteg ismerősöm van, külföldiek, magyarok, akik nagyon messze élnek innen, és tudom velük tartani a kapcsolatot. Persze, lehetne telefonon is, meg mélen, de valljuk be, ezek sorvadnak el leggyorsabban, az esetek többségében. Volt olyan köztük, akit évekig nem láttam, csak a facebookon, mégis, amikor utána személyesen találkoztunk, olyan volt, mintha el sem telt volna 2,5 év az utolsó találkozás óta, nagyjából tudtam, mi van vele, hogy néz ki, mit csinál.
Marketingszempontból pedig kifejezetten érdemes figyelembe venni, és egyre erősebben használni, nálunk egy külön team csak ezzel foglalkozik, s minden újdonságról tájékoztatnak, s minden kreatív ötlet kitalálásában részt vesznek, s együtt kitaláljuk, hogyan lehetne ezt pl. a Twitteren vagy Facebookon megjeleníeni. Nyilván ennek is meg kell legyen a saját nyelvezete, mert mint minden reklám, ez is rezisztenssé teheti egy idő és mennyiség után a megcélzottakat. A médiahasználat átalakulásának egyik legfontosabb része lesz - szerintem - az internet sokkal tudatosabb és egyedibb használata, kicsit visszaszorulnak a semmitmondó bannerek, és rá kell bízni a közösségre, hogy terjesszék az üzenetet, amit ehhez elég jól kell kitalálni, felépteni, megjelenteni.

Az iwiw egyébként nagyon nagy hibát követett el azzal, hogy bárki bárkit lecsekkolhat, én le is szedtem magam egy ideje onnan, mert kifejezetten zavart.

Chalabre (törölt) 2009.09.29. 14:52:39

@bulgakov:

Érdekes, hogy ami neked hátrány, az nekem az egyetlen előny, az egyetlen szempont, amiért még álnéven fenn vagyok az iwiw-en... Az pedig az idegenek, új munkatárs, jelölt, ismeretségi körben új arc stb lecsekkolása. Én kizárólag csak ezért tartottam életben még az iwiw-en való jelenlétem... Engem senki nem tud lecsekkolni, mert már valódi énemmel semmilyen formában nem vagyok jelen, nem szolgáltatom ki magam, azonban sokan megteszik valós fotókkal, infókkal... Miért ne élnék a lehetőséggel, ha adott? Számomra már csak ez az előnye maradt az iwiw-nek, semmi több. Megszűnt a különlegessége.

Én már eléggé rezisztens vagyok az online reklámokra is. Nagyon egyedinek kell lennie, hogy érdekeljen... Ilyennel meg még nem találkoztam, de már ha lehet, nem is adok utat nekik... Olyan nagy a zaj, hogy csendet, nyugalmat szeretnék... Ha kell valami, majd rákeresek... Nem kell segítség... Felnőtt, önálló egyén vagyok... Nem kell engem már kézenfogva vagy épp orromnál fogva vezetni... Nem kellenek a mellékzöngék sem... eeeddig-eeedig-eeeddig vagyok :-)))...

Chalabre (törölt) 2009.09.29. 15:01:48

@bulgakov:

Ismerősökről infót szerezni nem nagy kunszt közösségi szájtok nélkül is akár közvetlenül, akár közvetve... Azonban ismeretlen emberekről, idegenekről már sokkal nehezebb... Sőt! Nem annak van nagyobb értéke, ami ritkább, elérhetetlenebb???

Szabó Patrícia 2009.09.29. 16:09:25

@Chalabre:

Teljesen igazad van különben, de nekem meg pont ez jelentette a parát a végén, hogy bárki megnézheti, ki vagyok. Erre akkor jöttem rá, amikor rákerestem egy csajra, aki az Okmányirodából zaklatott, mert valami parkolást nem fizettem be, és elég bunkó hangnemben írt levelet, majd amikor felhívtam, majdnem leköpött, talán meg is tette volna, ha személyesen vagyok jelen. Aztán a levélen található névre keresve ott vigyorgott valaki, a rendőr férjével, valami lőgyakorlaton, az egész családja az ismerősök között. És akkor elgondolkoztam, hogy ez így fordítva vajon kell-e nekem, hiszen pl. valszeg ő is rám keresett, mert eléggé visszabunkóztam (pedig arany szívem van:). És biztos van, akinek ez tetszik, sőt, lehet, hogy ez jó is, de nekem egy pillanat alatt üldözési mániám lett, és töröltem magam.
Pl. MINDENKIT, aki állásinterjúra jött hozzám, a wiwen csekkoltam le először, és lett is egy remek prekoncepcióm mindegyikről, ami nagyrészt nem volt igaz, mint később kiderült. És nem szeretném, ha velem ugyanez történne, de megértem, ha Neked meg bejön, no para. nekem nem.

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.09.29. 16:10:25

@Chalabre: kérlek ne vedd sértésnek, de a social media jóval több, mint amit így ismeretlenül/felszínes ismeretek alapján gondolsz róla(félreértés ne essék, én sem vagyok a téma guruja).
De azt bizonyára tapasztalod, h az utóbbi években gyakorlatilag az egyik fő kommunikációs csatornává nőtte ki magát, pl:

- a legnagyobb bandák új albumai a myspace-en debütálnak
- számtalan kommunikációs guru (Bob Garfield-tól Bogusky-ig) a twitteren/thumblr-en posztolja elsőként az írásait, gondolatait
- egy csomó újdonságról(reklámok, klipek, események...) az ismerőseid Facebook-linkjeiből szerezhetsz tudomást, stb. stb. stb.
(talán nem véletlen hogy egyre több ügynökség alkalmaz külföldön social media managert, és itthon is vannak páran, lásd legutóbbi Kreatív)

szóval, ha kizárod az életedből a web2-tőt, akkor pont a szakma legizgalmasabban fejlődő oldalára nyomsz logout-ot...

Chalabre (törölt) 2009.09.29. 16:40:39

@korn:

Nem veszem sértésnek, sőt!

Nem akarom kizárni a web2-öt, de eddig bárhol írtak róla, ahogy most te is, még nem sikerült olyan szolgáltatást közölniük, ami megfogott volna, felkeltette volna az érdeklődésem, ne lenne számomra kiváltható, vagyis csak egyedüli, kizárólagos csatornaként tűnne fel... Vannak Facebookon aktívan jelen lévő barátaim és szoktak beszélni arról, hogy épp mit csináltak ott, kivel, mit tudtak meg a Facebookon stb és továbbra sem tudtak odavonzani... Ahogy adódik ilyen, ott leszek... Az ismerősök Facebook nélkül még részletesebben beavatnak abba, amit ajánlásra érdemesnek találnak...

Ahogy írtam is, hogy aki fiatal célcsoportot céloz meg, annak érdemes latba venni... Én lehet, hogy már vén csontnak számítok harmincas fejjel :-).

Egyébként épp ezt akartam még megkérdezni tőletek: Mi olyat tud például a Facebook, amit más módon ne tudhatnék meg?
Én például az a típus vagyok, aki nem rohan a premierre, hanem kivárja a sorát, nem tolong, legalábbis nem jellemző... Megvárom a kritikákat, a véleményeket stb... Elsőre nem akarom szűrni a sok infót, például guruktól olvasni a napi szösszeneteket, csak a valóban velős, fontos infókat, amelyek meg előbb-utóbb úgyis kikerülnek onnan is, megjelennek számos más fórumon, verzióban, ha van valódi üzenetértékük... és valszeg annak már van súlya, nem nekem kell szemezgetni a sok lényegtelen vagy már ismert infó között, mert roppant időrabló. Nektek valóban van minderre időtök? Az a néhány, aki érdekel, azokkal kapcsolatban másképp is képbe lehet kerülni... Persze sokaknak szakmai kötelessége időben, elsőként... Megértem...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.29. 16:50:48

Chalabre

Egyetértek Kornnal. Szerintem sem arról van szó, hogy bárkit meg kellene győzni arról, hogy a facebook miért jó vagy rossz. Az mellékes, hogy én szeretem a twittert és a tumblrt i (a facebookot mellesleg kevésbé), de reklámosként egyszerűen ott kell lenni, figyelni kell a dolgokat. Meg kell érteni, hogy az emberek mit szeretnek benne, miért vannak ott, különben nem lesz fogalmad arról, merre fejlődik az online világ, és nem tudsz olyan ötletekkel előjönni, ami arra épülhetne, ezeken a csatornákon érhetné el az embereket.

Chalabre (törölt) 2009.09.29. 17:04:40

@reklámbuzi:

Reklámosoknak ott a helye valóban, hiszen bizonyos célcsoportokat ott lehet akár egyik leghatékonyabb módon elérni... Ezzel én is egyetértettem... Ahogy írtam is: "Persze sokaknak szakmai kötelessége időben, elsőként... Megértem..."... "Marketingeseknek érdemes átgondolni... Főleg ha a fiatalabb korosztály a célcsoport."

Ha már itt tartunk, te például a Facebook-ot miért is szereted kevésbé?

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.09.29. 17:07:58

engem valahogy nem érintett meg ez a twitter láz.
nem tudom mi üthetett belém.

Chalabre (törölt) 2009.09.29. 18:34:07

REKLÁMBUZI!

A Twitterre szabott Philips reklám például miért nem lett sikeres? Erről lehetne tudni valamit? A továbbiak mennyire lettek megtérülőek, eredményesek? Mik az eddigi tanulságok???
Talán nem csak engem érdekelnének...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.09.29. 19:04:55

Chalabre

Valahogy a twitter egyszerűbb, áttekinthetőbb, ahhoz, amit én csinálok, sokkal alkalmasabb.

A Philips kampány egy kicsit bonyolult volt, talán ez is hozzájárult a sikertelenséghez, és talán az is, hogy mindenki most tanulja még, hogyan lehet a twittert és a facebookot reklámcélokra használni . A Nike kampányában viszont rengetegen részt vettek, tengernyi 140 karakteres üzenet érkezett hozzájuk, amit a krétarobottal felírtak a Tour de France nyomvonalánák aszfaltjára.

A facebookon például most van egy farmville nevű játék, amivel irdatlan mennyiségű ember játszik. A környezetemben mindenki megbolondult, egymás farmját nézik, meg csirkéket küldenek egymásnak. Például ott egy product placementtel hatalmasat lehetne tarolni, mert azonnal milliókhoz, illetve itthon természetesen csak ezrekhez jutttathatnád el a cuccodat. Ez csak egy ötlet, ami lehet hogy nem is jó. De az biztos, hogy ismerni kell belülről, hogy működnek ezek az oldalak, mert nemsokára óriási véleményformáló és információelosztó erejük lesz.

boibo 2009.09.29. 22:40:37

Én meg/én is szeretem a twittert. Sokat bóklászom ott, sok érdekes dolgot találok, ami mellett másképp elmentem volna, vagy elment volna mellettem. És sajnálnám, ha ezek kimaradnának az életemből. Pedig nem vagyok az a tipikus web2 felhasználó, ha Charable is vénnek érzi már magát ehhez, akkor mit szóljak én?! Más kérdés, hogy nem feltétlen indulnék el pl almát keresni, tehát engem már nehezebb megmozgatni, aktívitásra bírni, és így bevonni egy kampányba, mint pl egy kamaszt. De biztos engem is meg lehetne fogni vmivel, hajrá reklámosok, találjatok ki nekem, nekünk is vmit! :)

Noda10 2009.09.30. 09:40:44

Elkezdtem követni a BootB-t twitteren és rögötn kérdeztek, hogy honnan ismerem őket, hol olvastam róluk stb. Én meg válaszoltam, hogy itt az addict hozzászólások közt. Erre ma ezt rakták ki twiterre:

BootB For our Hungarian followers: interesting blog about creativity and advertising bit.ly/kICJz

A link természetesen ide hoz... :D

vidak 2009.09.30. 14:37:50

Esetleg meg lehetne említeni a Hilltop facebookon elhelyezett kinyomtatható kuponját, amit egy pohár borra lehetett beváltani a budavári borfeszten...

miezitt (törölt) 2009.10.01. 01:47:22

Volt egy klassz BK ad is a Facebookon nemreg (nneeeem, nem a magyar BK):
aki lekancellalta 10 ismeroset, az kapott egy ingyen burgert a legkozelebbi etteremben.
yeah.

Ellenőrző · http://ellenorzo.blog.hu/ 2009.10.01. 07:44:20

miezitt
Igen az volt a Whopper sacrifice, és irtózatosan sikeres volt. Mind a játékosok számát, mind az elnyert díjakat tekintve. www.facebook.com/apps/application.php?id=33988778285

miezitt (törölt) 2009.10.01. 08:54:23

Ez jo:

Facebook® has disabled WHOPPER® Sacrifice after your love for the WHOPPER® Sandwich proved to be stronger than 233,906 friendships.

meg:

Friends using this Application: No friends are using this application.

Jo vicc!

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.10.08. 11:52:51

Politikai kommunikációban láttam Twittert, az LMP szerintem már az EU kampány közben Twitterezett, de most a VIII. kerületi (időközi?) polgármesteri választáson indított jelöltjüknek tuti van. Két poszttal, az nem sok, de a blog.hu-n viszont számos oldaluk van, részben ezzel kapcsolatban, részben a korábbi kampányról, illetve a Lokális Klímaváltozás blogjuk a GoldenBlog mainstream listán 16-odik lett. Eléggé webkettesek, szerintem ennél komolyabb twitterezésben is a politika lesz az első, azon belül is személyek, nem pártok. Biztos vagyok benne, hogy már van több is, csak nem tudom, kinek-minek.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása