Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Nem, ez véletlenül sem egy reklámellenes, hangulatkeltő bejegyzés. Aki ismeri a blogot és ismer engem, az tudja, hogy épp azért csinálom ezt az egészet, hogy megmutassam, lehet a reklámokkal békét is kötni, és ha nem is kell mindenkinek hozzám hasonlóan megszeretnie azokat, nem is kell feltétlenül úgy tekinteni rájuk, mintha pusztító hatásuk mellett az CO2-kibocsátás és az Al-Qaida is elbújhatna. Ennek ellenére én is pontosan tudom, hogy a reklámok nagyon sokszor olyan helyeken is megjelennek, ahol nehezen vagy egyáltalán nem lehet őket elviselni, és sokszor átlépnek egy olyan mennyiségi küszöböt, amelyen túl a jelenlétük már egyszerűen dühítő. Itt még véletlenül sem a különleges ambient média megoldásokra gondolok, amelyek legtöbbször valami érdekes (pl. a Dexter című sorozathoz készült véresre festett szökőkutak), figyelemfelkeltő, sőt akár vicces formában reklámoznak valamit, ezzel mintegy elnézést kérnek a járókelőktól, amiért kéretlenül az arcukba másznak. A legtöbb tévé-, sajtó-, online vagy rádióreklámra ez azonban nem igaz, mert ezek nem adnak semmit cserébe a figyelmünkért. Legtöbbször még csak nem is szórakoztatnak, csupán átlökik az általuk fontosnak tartott információt.
Arra gondoltam ezért, hogy érdekes lehet megnézni, kit milyen reklámok idegesítenek a legjobban. Itt most hangsúlyozottan nem kokrét reklámokra, hanem azok elhelyezésére gondolok. Merthogy például az a gyakorlat, ami miatt annak idején mindenki felzúdult, vagyis hogy a filmeket reklámokkal szakítják meg, mára teljesen elfogadottá vált. Az emberek beletörődtek, hogy egy Star Wars filmet például a megszakítások miatt több mint 3,5 óráig kell nézni, miközben minden megvillanó lézerkard után a hüvelygombák és a perem alatti baktériumok is támadásba lenfülnek. Idegesítenek a képernyő bal felső sarkába kihelyezett izgő-mozgó műsorlogók is, amelyek segítségével későbbi programokat hirdetnek, és amelyek a csatorna logójával, na meg a korhatáros karikával együtt feldíszített karácsonyfává változtatják a tévét.
Amint ennek a napokban már többször is hangot adtam, nagyon zavarónak tartom a felugró, fél képernyőt betöltő bannereket is. A múltkor a Vodafone menyasszonya mászott az arcomba, akárhányszor frissítést nyomtam az indexen (nem lehet megoldani, hogy ha egyszer már láttam, akkor a gép ne küldje rám hatodszorra is a bannert?), a múlt héten pedig az Unicredit műbőr focilabdáit kellett kikapcsolnom, ha el akartam olvasni a vezető híreket. Ttiteket hol idegesítenek legjobban a reklámok? Mozi előtt? A filmek közben? A telefonon kapott SMS-ekben? Írjátok meg, tényleg kiváncsi vagyok!
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.