Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ha nem cserélsz borotvát, lúzer vagy!

Márciusi Dusán nicknevű olvasónknál a Gillette aktuális szpotja verte ki a biztosítékot, amiben a borotvagyártó három nagyágyúja segítségével alázza be azokat az ügyfeleit, akiket nemrég még ő maga beszélt rá az előző, most éppen elavultnak mutatott termékének megvásárlására. Dusán azonban tökéletes férfiként nem hagyta magát, és bánatát egy levélbe fojtotta, amit most közzéteszek:

 Kedves Reklámbuzi!

Régóta fel akartam vetni, hogy mennyire bosszant, amit a Gillette termékfejlesztés néven művel. Az új reklámjával új szintre lépett, mert hogy éppen ezt a kérdést tematizálja. A szpotban Henry, Federer és Tiger Woods, gondolom fejenként kb. egymillió dollárért, saját sporteszközeikkel verik ki a fogyasztó kezéből a Mach 3 borotvát, hogy váltson át végre az új Fusion megapower turbo izére, amelynek a vágófejei természetesen nem kompatibilisek a régi borotvával, vagyis venni kell egy újat hozzá. Aki nem látta, annak itt a szpot.

A borotva klasszikus terepe a kamu-fejlesztésnek, nyilvánvaló, hogy évtizedekkel ezelőtt sikerült olyan eszközt kifejleszteni, amely az emberiség hátralevő idejében teljesen kielégítő megoldást jelent a növekvő arcszőrzet problémájára. Ez közismertnek tűnik, volt egyszer valami vicces szpot, ahol nyolcpengés borotvát promotáltak. Ami még alapvetően hazug ebben a filmben, hogy úgy ábrázolja a szituációt, mintha valós döntési helyzet volna, miközben Match 3 cserélhető fejet kurvára nem lehet kapni, nyilvánvalóan nem szállítanak már az üzletekbe.

Tehát összegezzük: a Gillette, miután egyszer a termékét választottam, kifizettetne velem néhány évente néhány ezer forint pluszt, mint egy adót, mert megteheti. Majd készít egy reklámot arról, hogy mekkora sóher paraszt vagyok, hogy ennek nem örülök. Mert hogy én egyszerűen csak szeretnék megborotválkozni a létező borotvámmal, és ennyi. Ez simán prosztóság, vagy ez annyira prosztóság, hogy az már cool? Nem vagyok benne biztos, de gyanítom, hogy a többi gyártó is ugyanezt teszi. Ha nem így volna, szóljatok, azonnal átváltok.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr201448578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dinyus 2009.10.14. 10:40:35

hát nem tudom, én kb 15 éve vettem magamnak egy Gillette borotvát, és a mai napig tudok hozzá gond nélkül pengét venni, úgyhogy nem hiszem, hogy a Mach3-hoz (és nem Match3 :) ne lehetne venni.
az egyébként tényleg baromság, hogy egyre többet tudó borotvákat találnak ki, az én 15 éves 3 pengésem is nagyon szép simára borotválja az arcomat :)

Lóri Vérkutya · http://lorimennimaraton.com 2009.10.14. 10:49:27

Nem tudom a kedves levélíró hol lakik, de pl a teszkóban van mach3 fej.

linkinwhark 2009.10.14. 11:01:38

a villanyborotva sokaknak nem bejövős. arcszőrzettől függ, hogy mennyire tud hatékony lenni, nekem pl. még nem sikerült olyat találnom, amivel elégedett lettem volna.

sokáig a normál borotvák közül is csak a gilette hozta azt a színvonalt, amit elvárok, de kb. egy hónappal ezelőtt találtam valamit, amire érdemes volt átváltani.

az adli sajátmárkás cucca határozottan jó, és nem is drága. (hogy milyen fantázianéven fut, arra nem emlékszem)

ReklámFail · http://reklamfail.blog.hu 2009.10.14. 11:16:51

Én általában lusta vagyok borotválkozni, hetenete egyszer szoktam, ezt pedig villanyborotvával nem igazán lehetne megtenni, mert lefulladna már benne.

Egy Gilette 6 dabaros eldobható csomaggal én majdnem egy évig elvagyok :)

eFi · http://fns.csokolade.hu 2009.10.14. 11:18:51

Ha már Gilette Fusion: a Fusion pengék tartóssága a Mach3-hoz képest a béka segge alatt tanyázik. Saját tapasztalat, napi használatból.

miezitt (törölt) 2009.10.14. 11:24:52

A Gilette-nek (ha meg ezek utan is vasarolnal toluk) van egy tok jo borotvaja, fekete bakelitbol van, es sima "zsilettpenget" lehet benne cserelni. Mindennel jobb borotva, egyszer vettem 3-at ossz 3000-ert, azota is csak ez elsot hasznalom, mert nincs, mi meghibasodjon rajta. Ajanlom figyelmedbe. Hja, es tok jo targy, mellesleg.

gojszi 2009.10.14. 11:27:18

A Mach3-hoz könnyedén lehet fejet találni akármelyik budapesti piacon is, csak a megfelelő embert kell keresni ;) Kis alkudozásért cserébe féláron adják a lengyel (vagy milyen) borotvafejeket, csak annyi a különbség, hogy az itthoni hármas helyett négyes kiszerelésben. Távcsövet is árulnak.

FayeFaye 2009.10.14. 12:06:11

Ugyanennek a női változata a havonta új szempilla spirál fej, sőt, már abból is van rezgős.

Gulyás Krisztián (törölt) 2009.10.14. 12:07:36

naja, kiváló eldobható borotvái vannak az említett cégnek, kb annyi ideig kitart mint egy pengekészlet, töredék áron...

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.10.14. 12:14:58

Majdnem teljesen igaz, amit a levélíró mond. Azért vannak háklis arcbőrű egyedek, mint pl. én. A Sensor előtti időkben képtelen voltam normálisan megborotválkozni, mert folyton előbb akart lejönni a bőr, mint a szőr. Nem nagyon hittem benne, hogy a Sensor Excelhez képest a Mach3 tud előrelépést nyújtani, de még tudott. A Mach3 lehet életlen is, akkor is meg tudok vele borotválkozni, és amikor éles, akkor még a bénák is. (Béna és érzékeny arcbőrű, na az lehet a durva kombináció.)

Ma is Mach3-at használok, mert nekem tökéletes, de végülis miért ne létezhetne olyan ember, akinek még érzékenyebb a bőre, vagy hatványozottan fakezű. Ezért talán nem hülyeség, hogy fejlesztenek tovább, szóval maga a termék szerintem hasít. Főleg úgy, hogy a konkurencia a fasorban sincs.

Viszont attól, hogy a termék jó, még lehet a reklámja csapnivaló. A Gillette szerintem a mintapéldája annak, hogyan kell egy hibátlan terméket csapnivalóan reklámozni. Nem emlékszem egyetlen reklámjukra sem, ami ne verte volna ki a biztosítékot. Ez a legújabb csak hab a tortán.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2009.10.14. 12:16:01

Ja, és még Sensor pengét is kapni.

Kicsit Bob · http://anyamnak.blog.hu/ 2009.10.14. 12:20:48

Jövőre szerintem a fusion-t is lecserélik, minimum egy reluxára. Nekem egyébként régen az egypengés sárga eldobható BIC volt a kedvencem, nagyon jó volt a pengéje, de a mostani cserélhető Gilette (dögöljek meg, ha tudom fejből, hogy melyiket használom) nyelét jobb fogni.
Egyébként nem csak a penge számít, hanem az is, hogy mit kensz alá, amióta meglepettem magam egy mókuspamaccsal, és találtam hozzá tök jó borotvaszappant a DM-ben, sokkal jobb borotválkozni. Borotvaszappan előtt a kismókussal kentem fel a borotvagélt, abból meg úgy harmadannyi fogyott sokkal jobb hatásfok mellett.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.10.14. 13:54:26

Hány pengénél van a határ? meddig lehet elmenni? 7? 8? 200?

Kicsit Bob
A reluxán röhögök még mindig.

egygrafikus 2009.10.14. 14:07:08

Többnapos borosta, hajnyírógép nullásra állítva, hetente egyszer

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.10.14. 15:15:13

nekem még a hiperszuper mach3 van, a felhalmozott készletek remélem még kitartanak jó darabig.

Kicsit Bob · http://anyamnak.blog.hu/ 2009.10.14. 15:19:02

@reklámbuzi: Csak az arcod mérete szab határt a pengeszám növelésnek. :)
Mekkora piaci igény lenne egy arcformára készített egyedi borotvára? Kb 80 ívesen hajlított penge, amivel összesen egy, kb. fél centis húzás kell* a napi borotválkozáshoz, így elég négyévente újat venni.

*Kellő óvatosság ajánlott, mert egy rossz mozdulatnak drámaian megnő a jelentősége.

Hara Mati 2009.10.14. 16:00:57

Amikor én kezdtem, csak olyan kinyitom, beteszem a pengét, bezárom és imádkozom típusu Gilette volt. Az első borozválkozás után rendőrt akar hívni az Apám, mert azt hitte megkéseltek. De aztán egyre kisebb hibaszázalékkal ment a dolog. Arra jó volt, hogy megtanuljam. Most már egy ping pong ütővel is menne, ha van éle. A többi marketing. Az pedig néha kétélü...

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.14. 16:47:18

@Hara Mati: "Amikor én kezdtem, csak olyan kinyitom, beteszem a pengét, bezárom és imádkozom típusu Gilette volt "

ilyen öreg vagy? :DDD

Hara Mati 2009.10.14. 16:55:22

@SueSue: Nem, csak korán kezdtem. Tetszeni akartam az óvónőnek :-)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.10.14. 17:00:12

én megoldottam a kérdést, szakállt növesztettem:)
egyébbként ugyanez megy a fogkefével is, abból is van már rugalmasan ezerfeléhajló nyelű, mindenféle oldal és inymasszirózós, féloldalas-fogkörbeülelő sörtéjű hiperszuper... még jó hogy még mindig lehet egyszerű egyenes nyelű és sörtéjű rövidfejes amodent+ -t venni:))

Dan Moi 2009.10.14. 17:01:17

Na most, hogy megbeszéltük, ki milyen borotvát használ (én magam is besokallva a drága és unkompatibilis fejektől klasszikus szétcsavarozható borotvát használok), érdemes lenne arról is beszélni, amin a levélíró (joggal) háborodott fel, hogy egyfelől a Gillette lúzernek állítja be a régi vásárlóit, másfelől annál brandrombolóbb reklám nincs, mint az, ahol konkrétan azt állítják, hogy a régi (1 éves? technológia) ma már kalap szart sem ér. Olyat láttam már, hogy a "hagyományos", "más" vagy "régebbi" mosóporokhoz képest milyen hatékony ez a mostani, de a Gillette üzenete ennél sokkal... talán ez a legjobb szó: őszintébb: a régi kuka, vegyél újat! Képzeljük el ugyanezt az üzenetet a Volkswagen (te még mindig ezzel a szarral jársz?), a McDonald's (még mindig ezt a régi menüt tolod?) vagy pl egy politikai párt (még mindig elhiszed, amit tavaly mondtunk?) esetében. Ebből a reklámból is jól látszik, hogy igazából nincs mit mondaniuk, mert nincs hová fejleszteniük a terméket. Számomra a borotva és a fogkefe a fogyasztói társadalom fonákságának legeklatánsabb példája.

épp az előttem szólók tapasztaszécsavarós

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.10.14. 17:42:54

A fogkrémmel is ugyanez a helyzet. Tök mindegy, hogy melyikkel mosod a fogadat, a lényeg az, hogy hogyan. Najó, azzal a kitétellel, hogy a fogkrém alapból őrölt ásványokból van, tehát ami fehér színű az mind jó, a gél az kamu, az ilyen szenzitív cuccok meg finomabbra vannak őrölve, ennyi.

TorrenteXY 2009.10.14. 17:59:54

Van hova fejlődni a borotváknál is. Igaz, már csak a villanyborotvákat lehetne szerintem javítgatni még. Bár ott is eljutothattak már a csúcsra: nekem 8 éve van ilyen 3 körfűrészes megoldás, ugyanazzal a pengeszettel, pedig 1,5 évente kellene cserélni. Annyi, hogy nem végez már tökéletes munkát, picit szúrok néha, de ennyi.

Dan Moi: Teljesen igazad van, ennél nagyobb brandrombolás nincs, mikor a saját terméküket fikázzák. Mert nem azt mondják, hogy most javítottak rajta, még több benne a penge, vagy még több IQ-t raktunk a mosóporba, hanem Henry kirúgdossa a srác kezéből a régi pengét. Mert hogy az egy darab fos.

kőpapír holló 2009.10.15. 08:05:42

remek fogyasztói insight. az igazi gilette vásárló férfiasan önérzetes

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.10.15. 08:13:26

Igazi lúzer akkor lennék, ha komolyan elhinném, hogy a villamoson látják az emberek, hogy milyen nyelű borotvával borotválkoztam a múlt szombaton.

shadai 2009.10.15. 19:57:52

A Gilette régen eléggé más cég volt, de megvette néhány éve a Procter&Gamble. (Any more questions?)

Amúgy az ultimate megmondás penge mennyiség témában, az Onion-tól:
www.theonion.com/content/node/33930

És Orosz Péter örökbecsű borotkválkozás-nörd bejegyzéséről se feledkezzünk meg:
kispad.hu/blog/200607/a-borotvalkozas-jobarat.html

timy01 2009.10.28. 12:11:23

Hát a pasimnak mindig én cserélem le most vettem, neki ezt az elemes Gillette fusion Stealth- t.
A pasik miért olyan ragaszkodóak ?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása