Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Igyál Unicumot, és vitorlázz aszfalton!

Ha tehetném, most egy az egyben bekopipésztelném ide Román Balázs a Kreatív magazinban megjelent kritikáját, amely nagyszerűen foglalta össze mindazt, ami erről a reklámról elmondható. Az írás egyik fő mondanivalója, hogy az Unicum már nagyon régóta valahogy tévúton jár a kommunikációját illetően, ami abból adódik, hogy mindenáron mainstream itallá akarják tenni a gyomorkeserűt, ami viszont ettől nem lesz kevésbé keserű, nem lesz jobban szerethető. Ha Herr Zwack a feje tetejére áll, az Unicum akkor is rém keserű marad. Ahhoz, hogy valaki megszeresse, bizony akarni kell az elején a kóstolást, nem adja magát könnyen az ital. De ez nem lenne baj, épp ellenkezőleg, akár a kommunikáció középpontjába is lehetne állítani.

Mert az Unicum egy igazi unikum, csak talán fel kellene már vállalnia egy chocito-szerű propozíciót, egy keserű, de fasza irányt. Mert azzal, ami most van, nem alakul semerre a márka, nem látja az ember, hogy pontosan mit is szeretnének a reklámokkal üzenni. A legutolsó filmet nézve annyi bizonyos, hogy a Rejtő Jenős iránytól elszakadva ezúttal a fiatalabbak felé szerettek volna nyitni. Ehhez pedig egy dinamikus (kedvenc ügyféljelzőm), agyoneffektezet szupermozit találtak a legjobb eszköznek. A film tökéletesen hozza is ezt, nem véletlenül díjazták az ADCH Mérleg fesztiválon a legjobb utómunka kategóriában. A kivitelezés tényleg lélegzetelállító, ritkán van együtt ennyi pénz és idő arra, hogy egy ennyire profi film készülhessen itthon.

Azonban amint az ember lecsupaszítja az egészet, és megpróbálja felfejteni a filmet, nem marad sok minden. Adott egy srác, akit egyszercsak elragad a képzelete, és már látja is magát, ahogy az aszfalton vizilabdázik (gondolom az Unicum kupa miatt kötelező elem volt), ahogy lovon átugrat a szomszédos háztetőkre (utcán nem lehetett, azt a T-Mobile már ellőtte), vagy éppen vitorlával hasítja az utcákat. Ezeket a képsorokat látva az ember már nagyon várja a sort a film végén, de magyarázat helyett csak egy szolgenszerű, üres félmondatot kapunk. "Érezz rá!". Oké, de mire? Az Unicumra? És ha ráérzek, akkor én is hallucinálni kezedek?

Én nem tudtam összerakni a film mögött meghúzódó gondolatot, de aztán lehet hogy egyszerűen csak túlgondolkodom az egészet. A készítők célja talán csak annyi volt, hogy egy parfümöknél vagy divatmárkáknál megszokott nagyszabású filmet forgassanak, amit csak érezni kell. Ezeket nézve még véletlenül sem szabad gondolkodni azon, miért ment ki az izmos fiú lengő ingben a szakadék szélére, miután befújta a hónalját, csak érezni kell, hogy most neki nagyon jó ott. Ez viszont nekem nagyon kevés egy olyan karakteres, olyan egyedi terméktől, mint amilyen az Unicum, ami nagyon megérdemelne már egy hozzá illően eredeti koncepciót. Ti hogy vagytok ezzel a filmmel? Ti ráéreztetek? Szavazzatok, és kiderül.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (3,8/5)

Címkék: pia hungarikum reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr61474422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2009.10.27. 11:58:30

...hogy egyik kedvenc film-idézetemmel éljek:
"Hiába fasza!"

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.10.27. 13:29:56

szerintem a betonba ugrás fejezi ki az első kóstolás hangulatát :)

ReklámFail · http://reklamfail.blog.hu 2009.10.27. 13:49:26

"Én nem tudtam összerakni a film mögött meghúzódó gondolatot"
- na ehhez kell az unicum, hogy elérd azt a mentális szintet :)

labove 2009.10.27. 14:07:50

10 évvel ezelőtti Martini reklámok képi világa.
Én vagyok annyira idealista, h " Jó boltnak nem kell cégér." Ezért én mindenféle direkt marketing nélkül fogyasztom. ( Szinte kizárólag, mióta lejöttem a whiskey-ről. )

Kalmár 2009.10.27. 14:08:26

A legnépszerűbb prémium szesz reklámozza magát a legnépszerűbb Magyar sportokkal. Eddig nem tűnik nagy melléfogásnak.
Az keserű de fasza koncepció se lenne rossz.
A film önmagában nekem is tetszik.
Bár lehetne bármilyen rossz a reklám, akkor is szeretném a keserűt.
Inkább mint a labancok vadász szemetét.
(amit szintén sokan nyomnak)
Szóval lehet jó-rossz, egy biztos UNICUM....sörrel!

tompus 2009.10.27. 14:14:30

Betiltanám az alkoholreklámokat. Különösen a töményekét.

Aldo · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.10.27. 14:28:52

a film szerintem jó és igényes. a johnny walker keep walking irányba próbálja elvinni a dolgot ami talán prémiummárkára utalhat... amúgy egyetértek a cikk írójával. az unicum egy unikum. nem illik hozzá ez a fiatalosítás és mainstreamesítés. ez egy alkalmi pia amit próbálnak ránktukmálni, hogy ettől menő bebaszni péntek este és nem a jim beamtől. ettől függetlenül ha valaki nem szereti akkor nem szereti ez van. én amúgy nagyon szeretem az unicumot de kettőnél többet sosem ittam belőle, szemben az összes többi töménnyel... szóval valóban igaz, hogy az unicum nem az a termék amit így el lehet terjeszteni, illetve divatba kell hozni. ez egy különlegesség, egy prémium termék amiből néha nagyon jól esik egyet-egyet legörgetni. amúgy én is betiltatnám az alkoholreklámokat... ez alap.

hagymácska 2009.10.27. 14:39:27

nekem a zenéje bejön, az unicum meg brrr:SSS
ja és én is betiltanám..

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.10.27. 14:41:51

Nos, annyiban mindenképpen célt tévesztett az ötlet, a film, hogy szerintem azokhoz szól, akik amúgy is szeretik. Mert ki lehet az, aki szereti, fogyasztotta már kellő mennyiségben és nem akart fejest ugrani a járdán? Aki meg a Jägert preferálja úgysem fogja sem érteni, sem "átszeretni" az amúgy elég csajosra hangolt Kräuterlikörjeről...

márvesztes 2009.10.27. 14:44:06

Tök jó ez a reklám. Pólózás közben nem, de vitorlázáson azért elég sok unikum fogy. Pólózás helyett talámn boardozni kellett volna még benne a Bazilika kupoláján, és akkor kész.

BushDoctor 2009.10.27. 15:09:17

Én a cikkiróval értek egyet. Méregdrága céltalanság, a betont hasitó vitorlás, meg a hűztetőn ugrabugra egyenesen vérciki.
Párom röviden összefoglalta : "Egy üveg után garantáltan ilyen f*gokat fogsz látni. Igyál még, mert nekünk az jó !"

lübecker 2009.10.27. 15:18:25

Zwack bácsinak az a baja, hogy a 90-es évek második felében beszart a Jaegertől, ami akkoriban úgy jött fel mint a talajvíz. A sok cola-n felnőtt új fogyasztó nem bírta a keserűt. Mit tett erre a marketingzseni Zwack ? Milliárdokat ölt egy ál-Jaegerbe, a Next-be, ami jó ragacsos volt. És rátette az Unicum logóját.Várták, hogy a Jaegeresek majd jól rászoknak erre a szarra.De akkor minek az Unicum logo rajta ? Miért nem lehet felvállalni, hogy az Unicum gyomorkserű ???!!. Nem gyomorÉDES.
Akkor is , most is egy olyan kommunikáció kellett volna, ami megmutatná, hogy az Unicumnál válik el a szar a májtól.
A gyengék Jaegert isznak

resztli 2009.10.27. 15:26:06

a feeling (zene+ style) az talán innét jött, egy kolléga mutatta:
www.youtube.com/watch?v=ueKvBThaqR4

nem kell mondani, melyik jobb. vagyis jó.

azé az nekem elég béna, hogy "érezz rá", oszt ez annyiban nyilvánul meg, hogy beleveti magát az aszfaltba, aztán haluzik

resztli 2009.10.27. 15:38:34

illetve egy jobb verzióban:
www.youtube.com/watch?v=zff9hVH3ptY&feature=related

mondjuk, amúgy az elég nagy különbség, hogy ennek van értelme, nem úgy, mint az unicumnak

és zseniális a voice over

meg úgy egyáltalán az egész rohadt zsigeri

Pilgram (törölt) 2009.10.27. 15:55:05

szerintem hatásvadász naon durván, de (talán pont ezért?) teccik.

balage28 2009.10.27. 15:57:17

@lübecker: Az igazi fa*a gyerek Stroh Rumot iszik, nem ilyen körömlakkokat : )))

balage28 2009.10.27. 15:58:47

Ja, és a reklám tetszik, tényleg jól "megvan csinálva", de én sem értem teljesen a kötődést.
Bár az is igaz, hogy nem lenne tv képes egy átmulatott (unicum+sör) éjszaka utáni közönség ábrázolása...

Lacafaca 2009.10.27. 16:09:31

Nagyon jó reklám: öreg alkesz igyál, bassz be ha tucc,
ha elmúltál már 10 éves!

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.10.27. 16:12:02

Filmnek nagyon jó, mert ütős a zene, fasza a képivilág, jók az effektek, összességében nagyon egyben van az egész.

De reklámnak pocsék.
Láttam eddig hetvenszer - mert mindig megnézem, tetszik -,de ha itt nem írjátok le, hogy ez egy Unicum-reklám, akkor akár tüzes vassal is kínozhattatok volna, se tudtam volna megmondani, mit is reklámoz.
Nagy valószínűséggel tényleg azért, mert az agyam sehogy sem tudja összekapcsolni a filmet a márkával. Talán mert semmi köze hozzá.

QC 2009.10.27. 16:15:12

Egyszerűen jobb a Jager, és ez ellen nincs mit tenni.

Art Mooney 2009.10.27. 18:32:29

ez az a zwack, aki csinaltatott egy animacios filmsorozatot, amiben magat tortenelmi nagyok szintjere emeltette, szuz mariat pedig meggyalazta?

Csillagvihar 2009.10.27. 18:37:00

Egyszerűen vannak olyan tipusú emberek, akik a szájbarágós, "sütőhiteles" reklámokat veszik és vannak, akiknek az aszfaltvitorlázós élvezetesebb. Én nagyon szeretem és sokkal jobban megmarad és kapcsolódik bennem az Unicumhoz, mintha folyamatosan a gyógynövény tartalmával győzködnének, meg a tradícióval.
Nem keresek mögöttes belemagyaráznivalót. Látványos, lendületes, jó.
És az Unicumot is szeretem. :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.27. 18:39:24

nekem olyan úgy tűnik, inkább valami 'zöldet' tolhattak a készítők, nagyon absztrakt az egész. Legalábbis nem a felelős alkoholfogyasztás okozta képzeteket mutatja be. részegen szoktak az aszfalton szörfözni, csak senki se nézi komplettnek őket:D

nikk rivers 2009.10.27. 22:00:04

kafa film,
kár, hogy semmi köze az unikum érzéshez.

szöszkehölgy 2009.10.28. 12:50:17

Ittas állapotban valóban furcsa dolgokat látni... :D:D:D.
Nah, viccet félretéve, szerintem klassz reklám. Látványos, pörgős és a sikerről szól. Amolyan tuti befutó.

Mr_Wolf 2009.10.28. 18:39:00

Ha nekem kellett volna eladnom Herr Zwacknak, aszondtam volna: az Unicum, mint piacvezető márka felelősséget érez az ország hangulata iránt. Miért ez a letargia? Hiszen világverők vagyunk vízilabdában, jégkorongban, lóversenyben, stb…. (a vitorlás kakukktojás, vagy én nem tudok róla - mea culpa) Ha egyszer erre ráérzel – csak pozitívan gondolkodsz a továbbiakban. Sikereinkben és ízeinkben van a magyarságunk … blablabla. És akkor én forgathattam volna csillióért ezt a filmet.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2009.11.04. 11:33:23

A poszt írójának és csillagviharnak van igaza. Ebben nem a megfejtést kell keresni, hanem hátradölve a fotelben elveszni az Unicum érzésben. Nekem ez sikerül, és örülök, hogy az Unicum arra használja a marketing keretet, hogy engem, a fogyasztót szórakoztasson. :))
De ettől még nekem az Unicum keserű, és nem hiszen, hogy ez valami olyan termék, amit majd "a feeling elad". Feeling eladja a hatodik tökugyanolyan sört, totál mindegy, mi van benne...
Viszont arról meg minek is csináljon az Unicum kampányt, hogy keserű, amikor ezt minden felnőtt ember tudja? Szóval akkor mit is mondjon ez a márka, ami új és releváns?

respecta /01 2009.11.24. 15:51:45

Nem szeretem a reklámokat. Eme reklám italát sem szeretem. Nagyon nem szeretem.
Viszont egyetlen reklám ragadott meg eddig ennyire. Pont ez!
Egyszerűen végig kell néznem, ha belebotlok. Klassz!

LaszloZoltan 2011.01.04. 22:49:40

Szerintem akármilyen irányban is akarták elmozdítani az Unicum-ot, mint márkát nem hiszem , hogy bejött. Ezzel a reklámmal legalább is nem.
Valahogy ez a koncepció, a színek meg maga a film tartalma nem buzdít az ital fogyasztására és ha egészen direkt akarok lenni, talán annyi köze van az italhoz, hogy igen keserű ízt hagy a néző szájában.
Egy patinásabb , történelmibb színesebb elképzelés saját véleményem szerint jobban találna magához az Unicumhoz.
Ahogy ezt egy császári fenség már megfogalmazta : "Das ist ein Unicum" - tehát a név kötelez, nemcsak a gyártót hanem bárkit akinek köze van hozzá.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása