Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az index is kapott egy platina Effie-t

Kisebbfajta meglepetésre idén nem egy ATL kampány, hanem egy egyedi internetes megoldás nyerte a pénteken zárult Effie reklámhatékonysági verseny fődíját, azaz aPlatina Effie-t. A Cetebének készült, sokak által kedvelt és sokak által szidott videószponzorációról van szó, amely abból állt, hogy a lejátszón lévő jelzőt egy Cetebe kapszulával helyettesítették. Ez a lejátszás előrehaladtával folyamatosan eregedte ki magából a C-vitamint, utalva annak hatásmechanizmusára. Ügyes megoldás volt, nem lehetett nem észrevenni, az egyetlen hátránya az volt, hogy egy idő után zavaró, egy kicsivel több idő után meg nagyon zavaró volt, és az istennek sem lehetett kikapcsolni.

Kicsit furcsa, hogy a 43 shortlistes munkából 29 kapott is valamilyen díjat, vagyis a szervezők gondoskodtak arról, hogy mindenki boldogan távozzon az Alföldi Róbert által rendezett presztízseseményről. A díjazottak között van egy-két meglepő, és egy-két értelmezhetetlen is. A listát (a Kreatívon fönn van az egész) nézegetve azon gondolkoztam, miért lehet például az Effie-re nem hazai fejlesztésű, csak adaptált nemzetközi kampányokat benevezni? Ezt hogy lehet összemérni egy itthon kiizzadott kampány sikerével? Egyáltalán mennyit ér ma egy Effie? Többet vagy kevesebbet, mint egy Arany Penge? Van nincs értelme egy ilyen összehasonlításnak, és a kettő együtt, egymást kiegészítve mond csak valamit? Mondjátok meg jól!

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr381513292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.09. 18:15:22

Szerintem:

ha az üzleti szempontokat nézzük, akkor az ügyfelek szemében az EFFIE-nek nagyobb értéket kellene képviselnie, mivel ez szólna a marketinghatékonyságról. Ám hallottam én már sok olyan előadást, ahol azt próbálták bizonygatni, hogy az igazán ötletes reklám az el is ad.

Több kutatás gyűjtötte össze például a Cannes-i alkotásokat és az EFFIE-n djnyertes munkákat, hogy megnézték a közös metszetet.

Itthon is kéne csinálni egy ilyen komparatív elemzést. Vajon hány EFFIE-s díjazott munka van ott az Arany Pengén is az élvonalban?

Végül is az ötletek kreatív tartalmát és a marketing területen bizonyított hatékonyságát nem érdemes mereven külön kezelni. Szerintem!?:)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.09. 18:19:10

Még valami! Böngészve a listát egy érdekességre is felfigyeltem.

Aranyat nyert a XII. kerület "Hegyvidéki Zebrafest-Lassíts és láthatod" zebrás kampánya az EFFIEN. Társadalmi célú katagóriában először nyert egy olyan kampány, amelynél önkormányzat a megbízó. Külön kuriózuma az alkotásnak, hogy három reklámügynökség (ACG....Hey, Young & Rubicam, Well) dolgozott rajta. Szerintetek eredeti volt, vagy egy Cowparade remake?

Szerintem az ACG jól nyomja ezekkel a TCR-s filmekkel. Van egy ismerősöm a XII. kerületi önkormányzatnál, aki szerint az egész kampány menedzselése egy kereskedelmi típusú termékhez hasonlított (brief, debrief, egyeztetés, ötletprezentáció, választás).

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.11.09. 18:27:55

Bery
Azok után, hogy egy másik cég meg elefántokkal rakta tele a fővárosi utcákat, annyira nem nevezném különlegesnek. Lassan be lehet zárni az állatkertet. De nem volt ez rossz kampány, beszéltek róla sokat, és biztos a statisztikák is mutatják az eredményességet, különben nem kaptak volna díjat. Szóval soha rosszabbat. De miért kellett hozzá három ügynökség?

Hara Mati 2009.11.09. 19:07:30

Szerintem az Effie, úgy, ahogy itthon csinálják kifejezetten romboló és káros. Az egyébként is fafejű marketingesekben (sorry vagyok) azt a hitet kelti, hogy szar, vagy adaptált kreatívval is lehet nívós díjakat nyerni. Szomorú, mert nemzetközi szinten ez nem így működik. Vagyis ez sem.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.11.09. 19:25:04

Kezdjük ott, hogy mi az EFFIE alapja? Mi alapján méri a reklámhatékonyságot? Egy előre bemondott szám, és az utólagos eredmény aránya? Nem tom.

@Hara Mati: Erről eszembe jut az a téveszménk, hogy csak az lehet jó, ami eredeti, és ötletes. Igen, mint reklámszakember, és nem, mint marketinges. A szakmán kívül ki nem sz*rja le, hogy azt az ötletet Braziliában már felhasználták egy kis TV hirdetésében, ha itthon a nagyközönséget olyan szinten aktivizálta, hogy a piacrészesedésünk megugrott, mint Ráró, ha két kővel összeütik a heréjét.

Kyle Broflovski (törölt) 2009.11.09. 19:36:57

fúj de utálo/tam ezt...:S:D
(mint felhasználó)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.09. 20:36:17

@reklámbuzi: ok-ok. Azt mindenki tudja, hogy a Cowparade, meg az elefántos az egy kreatív előkép. Bár ha visszagondolok, akkor szinte az elefántossal futott paralell. De az Effie űrlapon nagyon keményen igazolni kell a hatékonysági mutatókat.

Nem majmolom ezt a kampányt, csak a háttérmunka miatt emeltem ki.

Miért három ügynökség? Később elárulom!:)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.09. 22:31:06

@Bajnok: nézd meg a honlapot, ha igaz ott fenn van egy komplex adatlap, amit jelentkezéskor kell kitölteni. Szerintem elég jól körüljárja a marketinghatékonyság témakörét.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.11.09. 23:59:18

szkepi
Mondj konkrétumokat, anélkül csak puszta vagdalkozás, amit írsz.

prospero 2009.11.10. 01:33:04

bocsi, de ezt a megoldást nem az Index csinálta, hanem mi, a Blogter... teljesen meglepo, mert annak idején nagyon sok melo volt vele és azóta is mindig meglepodok, mert a reklámosok erre a megoldásra ennyire nagyon emlékeznek.

prospero 2009.11.10. 01:34:32

a pontosság kedvéért, személyesen Havlicsek Gergő kollégám dolgozott vele ezerrel, éljen, grat!

kínaimasszőr (törölt) · http://kinaimasszazs.blog.hu 2009.11.10. 09:08:49

Bloghu címlapon olvasta Li a kicsi kínai: Mennyiét ér ma egy Effie?
Li régen van Magyarország, magyar nyelv lenni nehéz, Li tanul sok és tudása nem tökéletes, Li mégsem érti cím mit mond!
Mennyiét szó nincs benne egyetélen szótár sem!

Hara Mati 2009.11.10. 09:42:44

@Bajnok: Ha a reklám puszta matematika lenne, nem szólnék egy szót sem. De nem az. nekem ez egy kicsit olyan, mintha díjat adnánk egy autónak mert négy kereke van. Persze, ezért autó. A reklám azért van, hogy eladjon. Ez basic. Ha nem ad el, akkor valaki, valamit nagyon elkúrt. De az egy vicc, hogy azért kapjon valaki díjat, mert 40%-al leengedte az árait és ezért megugrott a forgalma, vagy világsztárokat hozott egy teniszgálára és ezért több ember ment ki a meccsre, mint egyébként, amikor noname srácok és lányok ütik a labdát.
Evidenciáknak minek díjat adni? Miért nem azt díjazzák, hogy olyan új megoldást látunk -kreatív, vagy média- amely növelte a forgalmat, eladást, vagy bármit. Nem a díjjal magával van a baj, hanem a módszerrel. Az itthonival. Sajnos.
Én meg nem szarhatom le, mert ebben a szakmában dolgozom. Ennyi.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.10. 12:16:25

@Hara Mati: látom kiforrott véleményed van a témát illetően. egyetértek veled, hogy a hatékonyság terén is valahogy azt kellene keresni, hogy milyen új "elképzelés" bírt forgalomnövelő hatással. Érdekelne - mivel én nem tudom, vajon te tudod-e, hogy pl.: a Euro Effie-n milyen szempontok szerint választ a zsűri?

Plusz még, ami eszembe jut, hogy 2007-ben az Insomnia által Magyar Turizmusnak készített vírusfilmje, a „Balatoni nyár” kapta a Platina Effie-t. Az érvelés az volt, hogy: A turisztikai lehetőségeket bemutató weboldal (www.balatontourism.hu) látogatottsága az átlagos 25 ezerről 96 ezerre nőtt a kampányt követő hónapban, így a célként kitűzött 50 százalékos növekedés helyett, 285 százalékkal
emelkedett az egyedi látogatók száma.

Itt vajon újszerű megoldás növelte a hatékonyságot??

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.11.10. 13:17:11

@Hara Mati: Miért nem azt díjazzák, hogy olyan új megoldást látunk -kreatív, vagy média- amely növelte a forgalmat, eladást, vagy bármit... hát arra más díjat adnak ....

@Bery: vagy a KandH

Hara Mati 2009.11.10. 15:19:31

@Bery: szerintem növelete. A maga módján az egy bevállalós filmecske volt. Egyébként nem vagyok Effie tudor, csak láttam egy jó pár Euro Effie nyertes anyagot. Hát, egy kicsit más volt az összkép. Az elbírálási szempontok szerintem hasonlóak. A többi az embereken múlik...
Nekem is van egy pár Effie díjam, de nem tenném ki a polcomra. Ugyanezt pl. egy Dán vagy egy Francia kreatív már nem biztos, hogy ilyen simán kijelentené. Ez a nagy különbség.

Chalabre (törölt) 2009.11.10. 15:47:27

Egyáltalán mit jelent az EFFIE? Maga a név? Miért épp EFFIE? És mit jelent az EFFIE díj pontosabban?

Hara Mati 2009.11.10. 15:51:44

Ja, és persze tisztában vagyok vele, hogy ez nem egy kreatív díj, pont ezért lehet nagy szó, ha egy kreatív is büszke rá, azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy egy marketinges büszke lehet egy olyan díjra, amelyet egy adaptált kreatív anyaggal nyert meg. Egy olyannal, amihez alpjában köze sincs. Ha mégis, az sajnos azt jelenti, hogy leszarja.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.11.10. 17:53:06

nehéz kérdések ezek. De a Cetebe szponzorációra máig is emlékszem, és az üzenet is átjött, szóval nekik gratula mindenképp.

Hara Mati 2009.11.10. 18:16:05

@Chalabre: efficiency azaz, hatékonyság
@chimie: riszpekt

Hara Mati 2009.11.10. 18:56:11

@Bery: www.euro-effie.com/html/about.asp
Itt megnézheted a szempontokat(meg a győzteseket) de az alábbi rész sok mindent elárul és úgy látom, hogy komolyan is veszik:
EFFIE is first and foremost an effectiveness award, based upon proven results in the market place. Creative execution is seen as part of the EFFIES process and is factored into the judgement for an EFFIE award.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.10. 21:43:25

@Hara Mati: Halihó. Na, elolvastam, részletgazdag leírás. Egy dolog azonban továbbra is motoszkál bennem. Szerintem érdemes lenne elkészíteni itthon is azt a listát, mely azt tartalmazza, h. van-e közös metszete, áll-e valamilyen közös struktúra a kreatív és a hatékonysági fesztiválokon díjazott munkák között??

Ha jól tudom, akkor nemzetközi léptékben Ralf Langwost, az IdeaManagement agytrösztje végzett hasonló összehasonlítást: Creative Effectiveness Report címmel.

Szerinted van értelme az ilyen típusú összehasonlításnak hazánkban? Ha pörgeted az agyad, eszedbe jut-e olyan alkotás amelyiket mind az Pengén, mind az EFFIE-en díjaztak itthon?

Hara Mati 2009.11.11. 09:51:17

@Bery: Helló! Szerintem jó ötlet lenne csinálni egy ilyet.
Macher Szabolcsék csináltak egy magyar Gunn Reportot. Lehet, hogy ott akár meg is lehet alkotni ezt a mátrixot.
www.facebook.com/pages/Mattai-Macher-Rangsor/154735864573?v=feed&story_fbid=158531169573&ref=mf

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.11. 10:14:31

@Hara Mati: hali. Örülök, hogy így gondolod.

A Macher Szabolcs listáját (magyar Gunn Report) ismerem is. Tényleg, ide lehetne becsatornázni egy ilyen kutatást.

Bár a "Macher-féle Gunn Report" az ügynökségeket rangsorolja aszerint, hogy a hazai öt mértékadó fesztiválon való elért eredmény alapján: Arany Penge Kreatív Fesztivál, ADCH Mérleg, Effie, Hipnózis Reklámversenyen, Arany Dión (nagy szívfájdalmam, hogy ezt idén nem adtuk ki) milyen eredményeket értek el.

Az általam javasolt meg a munkákat értékelné.

Köszi.:)

Hara Mati 2009.11.11. 10:33:50

@Bery: Hopp, igazad van. De van másik!
dijnyertes.hu/

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.11. 10:35:28

@Hara Mati: Itt a Ralf Langwost - IdeaManagement, kreatív tréner által összeállított "Duplázó bajnokokat" bemutató anyag leírása: www.ideamanagement.com/catalog/information.php?info_id=102

p.s.: impozáns, hogy 1996-2005 között vizsgálódott, s azt találta, hogy a nemzeti EFFIE és a Cannes-i, Európai ADC anyagok között (1,417) 138 olyan munka volt, amely mindkét helyen sikert aratott.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.11. 10:39:53

@Hara Mati: ja ez egy jó adatbázis, alapot ad az összehasonlító munkára. Nem kell egyenként összebogarászni a kampányokat:)

Ám a két díj típus (kreatív, hatékonyság) közötti közös struktúrát ez sem nagyon fedi fel!!:) Egy tematikus kiadványban érdemes lenne összefoglalni ezeket a munkákat, már ha léteznek egyáltalán olyanok itthon, amelyek mindkét díjat be tudták zsebelni??

Hara Mati 2009.11.11. 10:42:22

@Bery: Most már tényleg kíváncsi a hazai arányokra.Köszi!

Hara Mati 2009.11.11. 10:51:00

Matekból mindig gyenge voltam és most már írni is elfelejtettem.
Szóval, kíváncsi lennék.
És még egy érdekes, ám nem matematikai aspektusát is meg lehetne nézni a dolognak, nevezetesen, hogy van-e átfedés a zsűritagok között. De ez már csak hab a tortán. :-)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása