Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ez a leglátványosabb sörreklám?

Nem tudom a pontos okát, -talán majd közületek valaki megmondja a tutit- de az biztos, hogy sok-sok év után a Guinness úgy döntött, hogy elérkezett az ideje, hogy elbúcsúztassák a reklámtörténelem egyik legsikeresebb kampánysorát, a "Good Things Come to those who wait" sort. Ez a zseniális gondolat (ami mellesleg a terméknek azon tulajdonságából fakadt, hogy a habzás miatt nagyon lassan kell csapolni), rengeteg fantasztikus film megszületésének volt a forrása. Ezek közül az egyik kedvencem a visszafelé lejátszott evolúció, aminek a végén kiderül, hogy az emberiség fejlődését egyetlen cél mozgatta, mégpedig egy jó pofa sör.

A cég most úgy döntött, hogy ideje továbblépni, ezért a régi szlogent Bring it to life-ra változtatták. Hogy az úgy időszak kezdetét igazán emlékezetessé tegyék, egy olyan látványos filmet készítettek, amihez fogható kevés volt eddig a reklámtörténelemben. A Carlton Draught önirónikusan megalomán filmje is nagyon látványos volt, de ott inkább csak a szereplők mennyisége , na és persze a film humora volt emlékezetes. A Guinness minden szempontból le akarta nyűgözni az embereket, ezért egy közép-afrikai állam éves költségvetését és rengeteg energiát pakolt a film mögé. Rendezőnek megnyerték Johnny Greent, aki egy elit teamet kalapált maga alá ( volt benne Oscar díjas set dizájner és operatőr is), akikkel 3 hónapos előkészületek után láttak neki a 3 hetes forgatásnak. Ennek során mindenféle extrém helyen jártak, kanadai gleccserektől kezdve új-zélandi hegyeken át a tenger mélyéig, ahol olyan jeleneteket vettek fel, amelyekben az emberek küzdelmes munkával megalkotják, életre keltik a Földet. Éppen úgy, ahogy a Guinness készíti a legendás sört. Fogyasszátok mindkettőt egészséggel! 

Címkék: pia látvány

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr601516729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raikkonen 2009.11.11. 11:17:33

szerintem a "Magyaroszág, én is így szeretlek" sokkal látványosabb!

raszt@ · http://stoppolas.blog.hu/ 2009.11.11. 12:04:58

Voltak területeink Észak-Amerikában, Nyugat-Európában és Ázsiában is, de ellenségeink visszaszorítottak a Kárpát-Medencébe. Úgy tűnt nincs kiút, megsemmisítik az országot, de mi nem adtuk fel, támadtunk és elfoglaltuk a Felvidéket.
emagyarorszag.blog.hu/

yz 2009.11.11. 12:44:31

douglas adams már kitalálta ezt...

zsombor 2009.11.11. 12:45:32

szerintem lúdbőrösen jó, és természetesen teljesen irracionálisan grandiózus (kíváncsi vagyok, ez alá hogy fekszik az excel). és az is figyelemreméltó, hogy miközben érezni az Óvatos Dinamizálást a szlogenben meg mindenben, sikerült megtartani a korábbi hangulatot.

resztli 2009.11.11. 12:54:46

tényleg over the top, de mit jelent a kelcsed életre sörvonatkozásban? mer a film csakugyan erről szól, de hogy jön az egész a guinesshez? kocka vagyok, segítsen valaki.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.11.11. 13:19:11

Szép, jó, látványos, hangulatos. De végig bennem van a "most akkor hogy van ez?" érzés.

Kyle Broflovski (törölt) 2009.11.11. 13:33:15

most ez ilyen "zöld dolog", h elpusztítottuk Földet?:D:D

indapasssucks 2009.11.11. 13:59:30

tiltani.
lengő teher alatt tartózkodni tilos, nomeg a védőfelszerelések hiánya.

ezek rossz emberek :)))

Ju$t an0th3R $taR^ 2009.11.11. 14:04:07

Profi munka, remek kivitelezés, nagyon látványos...és még sorolhatnám a szuperlatívuszokat.
Egy bajom van csak vele, hogy az egész cucc egyáltalán nem köthető a termékhez.

registraal 2009.11.11. 14:06:16

Nekem bejön, este bontok is egyet ! :-)

zsombor 2009.11.11. 14:09:32

@Ju$t an0th3R $taR^: @resztli: lehet h én nagyon akarom érteni, de nekem ebben van a régi "lassú, fáradságos, de mindent megérő csapolás", meg az "igazi sör az igazi ménkű nagy férfimunka végén", meg egy kis "az igazi barátok igazi sört isznak együtt" is, anélkül, hogy bármelyik fájdalmat okozna

kapujanincs (törölt) 2009.11.11. 14:27:12

monumentális semmi. az egyetlen üzenet ami beugrik róla, hogy "megcsináltuk mert kemény csávók vagyunk! akarsz közénk tartozni? akkó igyá!"

2009.11.11. 14:32:37

Ez igen, ez reklám! :)
Bár nem tudom mi köze van a Guinnesshez, de ez a reklámoknál mostnság nem szokott követelmény lenni. ;)

egygrafikus 2009.11.11. 14:34:35

Az a packshot istenem, de gyönyörû

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.11. 14:40:07

A fenyvesítés a legjobb, de nem igazán jöttem rá, hogy hogy fog kapcsolódni hozzá a sör.

mikipeti 2009.11.11. 14:42:15

Teljes káosz. Az elején fellő egy atombombát Michael Stipe, hullik a radioaktív eső, széthasítják a földet, belefolyik az eső és lám, a széthasított föld belsejében is emberek vannak, aztán egy hirtelen vágással már kész is a tenger, benne egy öltönyös figurával, aki halakat enged ki valahonnan olyan növények között, amiket csak később szúrkál a tenger fenekébe, eközben a felszínen még mindig szakad az eső, férfiak füvet húznak valahonnan valahová, a kínai katicák már itt is megjelennek, George Clooney fenyőfákat állít egy fura szerkezettel, végül mindenki örül, szarvasok, madarak, emberek.

Rigris 2009.11.11. 14:50:23

Szerintem a Carlton sokkal jobb. Nagyon sokkal.

Deren 2009.11.11. 14:52:45

nagyon látványos, de a carlton draught azért egy sokkal jobban sikerült alkotás. (amennyiben a marketing szempontokat vesszük)

belekotty 2009.11.11. 15:15:09

Nekem ez túl fellengzős. Ja és utálom a sört!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2009.11.11. 15:16:47

Idén ünnepelték fennállásuk 250. évfordulóját, talán azért az új reklám...

geb@sz 2009.11.11. 15:47:31

Kôbányaival jobb lenne.
Jutalom a nap végén.

Levai Jutka 2009.11.11. 16:44:56

Szerintem a film közepes, reklámnak meg szar. Ennyi pénzből 20 olcsóbb, de jobb spotot csinálhattak volna.
Nem értem a szerző lelkesedését.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.11.11. 17:00:15

Hannibál
Szinte már várom ezeket a klasszokat. De csak szinte:)

Héttörpe (törölt) 2009.11.11. 17:07:33

@resztli: "tényleg over the top, de mit jelent a kelcsed életre sörvonatkozásban? mer a film csakugyan erről szól, de hogy jön az egész a guinesshez? kocka vagyok, segítsen valaki."

Semmit. egyszerű imázs-transzfer. lásd: Marlboro reklámok

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2009.11.11. 17:12:50

látványos bugyutaság.

a reklámfilm sztorijához sokkal inkább illene a "mi történik, ha a hülyeség szorgalommal párosul?" szlogen.

ha poénra vették volna az egészet, akkor lehet, hogy megveszem, de ez a patetikus stílus belőlem csak a WTF! érzést váltotta ki.

carlton reklám nagyobb hatással volt rám.

Hara Mati 2009.11.11. 17:22:36

Ha a Dréher odaadná a szlogenjét - annyi a világ, amennyit beletöltesz- akkor a szlogen is meg a film is a helyére kerülne sör ügyben. Mindenki jól járna én meg csak egy Heinekent kérnék az egészért :-)

Kyle Broflovski (törölt) 2009.11.11. 18:17:48

off, de most ment...
a nissanok miért hajtogatnak repülőt?:S:D

krizsoke 2009.11.11. 18:38:15

Levai Jutkának, meg akiknek nem tetszett, azt kívánom, h nézzék akkor egész nap ahogy borsodi gumicsónakja leereszt, ahogyan az arany ászok fűnyírója körbe-körbe megy (bár lehet nem az övék volt, midegy) és élvezzék. a kanadából lopott soproni reklámról nem is beszélve. szánalmas. nem is értem, hogyan lehet összehasonlítani az itthoni gagyi szarokat ezekkel fantasztikus alkotásokkal. érdekes meglátás :)

Chalabre (törölt) 2009.11.11. 22:58:16

Látványos... Érdekes... De én sem értem a kapcsolatot... Hogy jön ez egy sörhöz?

gojszi 2009.11.12. 00:31:13

@yz: Jónéhány teremtésmítoszt hasonlóképpen írtak le már Douglas Adams ősei is :)
@zsombor: és @reklámbuzi: kösz nektek. Én sem értettem a kapcsolódást, pedig pofonegyszerű: nincs közvetlen kapcsolat, csak egy nagy, 90 másodperces metafora. Jee!
Szó sincs sörről, csapról, haverokról, csak a kemény és odaadó munka jól megérdemelt jutalmáról. A pihenés és hibátlan/maradandó alkotás öröméről. Átadja amit kell, látványos és emlékezetes (akar lenni), és a termék – amit tulajdonképpen reklámoz – csak a film végén jelenik meg. Szuper! Legalábbis nekem tetszik. =)
Ha jól értem, mondanivalóban elég sok az átfedés a fotelbe huppanós-papagájt letakarós reklámmal, ami csakatiédmondomcsakatiéd, csak az véresen lagymatag, és unalmas. És persze nem egy kétszázötvenes évfordulóra készült.
Azért az Evolúcióval magasra tették a saját mércéjüket... :)

kitt001 2009.11.12. 01:14:27

Szeretnék segíteni mindenkinek, akinek eddig nem esett le a kapcsolat a sztori és a sör között (úgy látom vagytok egy páran).
Amikor kiöntöd/csapolod a guinness-t a pohárba, a buborékok felhőszeren törnek fel: lásd a video utolsó pár másodperce.
Ezt a képvilágot stilizálták a video legelején, amikor az első ember fellövi a rakétát (értsd: kitölti a sört), majd feltör a felhő. Ezt a gondolotat vitték tovább, ahogyan megmutatják, hogy életre kel a világ (értsd: az a katarzis, amit elméletileg a guinness sör fogyasztása ébreszt benned).

Chalabre (törölt) 2009.11.12. 01:49:45

@kitt001:

Hát nekem ez valahogy nem ugrott be rá... De most hogy így mondod... Végül is :-)! Kezdem szégyellni magam... ,-)

Úgy vezetted le, mint egy magyartanár, aki megmagyarázza mit akart az alkotó üzenni alkotásával. Meg Jancsó Miklós egy kávéházi beszélgetése ugrott be, amikor felidézte, hogy hogyan értelmezték egyesek a filmjeit. Valamelyik (akkor még) filmfőiskolás róla írta a diplomamunkáját, és elküldte Jancsónak véleményeztetésre, ha már róla, a filmjeiről szól. És Jancsó mosolyogva idézett a szakdolgozatból, miszerint a film első filmkockái között megjelenő megengedett csap és a jóval később megjelenő folyó képe között milyen kapcsolat van... Részletesen kielemezve, megmagyarázva, belemagyarázva... Miközben részéről, vagyis az alkotó részéről semmi ilyen mégcsak eszébe sem jutott... :-)

Nekem az ilyen szájbarágós, megmagyarázós, metafórikus, értelmezésre szoruló alkotások be tudnak jönni, de semmiképp sem reklámfilm esetén. Ott azonnali asszociációkat várok. Vagy legalábbis a spot végére derüljön már ki mit is akartak ezzel mondani, ha már végignéztem, és ne kelljen belemagyarázni. Hagyjuk ezt a művészfilm rendezőkre inkább. Persze ki hogy van vele.

freddo 2009.11.12. 07:47:08

@Chalabre: Egyetértve utolsó bekezdéseddel annyit a sor védelmében megjegyeznék, hogy Angliában ez azonnali asszociáció. A Guinness kommunikációjában a csapolás rituáléja mindig központi helyet foglalt el, a Good things come to those who wait, ahogy a poszt is írja, szintén erre épült. A Bring it to life szintén a sör csapból való megszületésére utal elsősorban (értsd: csapolj egyet). Angliában ez mindenkinek teljesen világos, ahogy persze a szélesebb értelemben vett image üzenet is, amit 2000 kilométerrel odébb az előbbiek ismerete nélkül joggal gondolunk levegőben lógónak.

Kata78 2009.11.12. 09:02:25

Azert annak fenyeben, hogy 250 eves ir specialitasrol beszelunk, lehett volna sokkal autentikusabb filmet is csinalni. Kulonos tekintettel a szakado hoban valo eletre... amit itt max szakado esokent lehetett volna megjeleniteni.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása