Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Neked mi a kedvenc márkád?

Lovemark. Elég hülyén hangzik ez a kifejezés nem? Mi köze van a szeretetnek egy márkához? Lehet egy márkát egyáltalán szeretni? Miazhogy! Sőt, szinte szerelembe is lehet esni vele, rajongani érte, és túl minden racionalitáson megvenni, megszerezni, bármibe is kerül. Ez az alapja Kevin Robert lovemark teóriájának, ami tulajdonképpen egy borzasztóan egyszerű gondolatmenet, mégis sok kérdésre választ ad. Minek köszönheti a Mini, a Harley Davidson, a Don Perignon, az Adidas vagy éppen az Apple azt a státuszt, amit elfoglal, és amire olyan irigy minden piaci szerplő? Mi különböztet meg egy lovemarkot egy brandtől?

Nagyon leegyszerűsítve Mr. Roberts szerint az, hogy a fogyasztók nem csupán elismerik a márka által képviselt minőséget, hanem szeretik is (imádják annak hangját, ízét, illatát, tapintását, kommunikációját, filozófiáját, stílusát vagy akár ezeket mind egyszerre) azaz érzelmi alapon közelítenek hozzá. Többet látnak bele a puszta funkcionalitásnál, kitartanak mellette, nem cserélik másra csak azért, mert az olcsóbb. A lovemark szinte a személyiségünk része, ezért az, hogy valaki mit tart a lovemarkjának legalább annyit elmond egy emberről, mint hogy mik a kedvenc filmjei vagy zenekarai. Gondoltam, hogy én kezdeném a sort, ezért elmondom, hogy nekem mik a kedvenc márkáim (ittetve a terminólógia szerint szeretetmárkáim), ti pedig folytassátok a sort a kommentekben. Tehát nálam így néz ki a dolog: Apple (sajnálom, ha ez valakit kiábrándít), Adidas, Dexter (igen egy sorozat is márka), DC, Lego, na és persze az addict . Most ti jöttök! Aki többet szeretne megtudni a lovemarkokról, vagy világgá kürtölné a sajátját, az a lovemarks.com oldalon ezt is megteheti.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr751559659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.11.30. 15:58:27

annyira nem új a kifejezés szerintem, kb 4 éve jelent meg könyv is ezzel a címmel-ha jól sejtem tőlük

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.30. 16:36:46

reklámbuzi,

Ugye nem mondod, hogy TE csak most ismerkedtél meg Kevin Roberts "Lovemark - the future beyond brands" koncepciójával?

Amúgy vannak, akik esküsznek erre a márkafejlesztési modellre. Mások meg egy hatalmas bullshitnek tartják, ahogyan Kevin Robertsot magát is.

Én elolvastam, szerintem szakmailag nagyon ott van.

Kedvencem? Nem vagyok márkafüggő!:)

Két dolog jut eszembe, mikor meghallom a nevét:
1) "Az emberek mesemondó állatok" - ez a narratív paradigma tétele, azaz ezért van hatása azoknak a kreatív platformoknak, amelyek a sorozatkampányra építenek.

2) Egyszer, mikor még a Pepsi marketing vezetője volt a Saatchis korszak előtt, hogy a vállalati dolgozóknak demonstrálja, h. a legnagyobb vetélytárs - a Coca-Cola sem legyőzhetetlen - a színpadon szétlőtt egy golyószóróval egy Cola automatát.

Ez aztán a employer-branding...:)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.11.30. 17:10:21

Öööö... Ki mondta, hogy most ismerkedtem meg vele? Most írtam róla először, de még nagyon sok minden van, ami nem szerepelt még a blogon.

Bery
Ne kerüld meg a kérdést, hanem vallj!

borzalmacska 2009.11.30. 17:46:24

Gaultier, Lamborghini, Rolex, David Beckham :-P

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.11.30. 18:15:38

@reklámbuzi: jujj, nem akartam a lelki világodba taposni. Csak azt éreztem, h. ez itt nagy újdonságként van beharangozva:

Nike, Springfield:)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.11.30. 18:30:47

Bery
Nincs szó taposásról, semmi gond. Csak akkor szar lett a poszt, mert elvileg csak azok kedvéért írtam le röviden, hogy mi a lovemark, akik nem járatosak annyira a reklámban. A hozzád hasonló, mind emberileg, mind szakmailag kimagasló színvonalon álló, szakmai ismeretekkel alaposan felvértezett szakemberekre nem gondoltam:)

madstunt 2009.11.30. 18:38:01

QuikSilver,Behringer,Nokia,Foster's

Noda10 2009.11.30. 18:52:52

Sony Ericcson, Sport Szelet Duomax (RIP)

zaq 2009.11.30. 19:15:20

vagabond, mackó sajt, biciklis hoffman.

cyber panka 2009.11.30. 20:25:32

Borjois, moleskin, nike, Apple, Heinz, IKEA, Lomo, Shiseido, Maybelline, TIGI

TorrenteXY 2009.11.30. 20:40:18

Coca-Cola, Starbuck's, Lost, Apple, KFC, Veritas Gold, Zara, LG, ... hirtelen ennyi.

zaq 2009.11.30. 21:01:20

@ RB
btw, részletes elemzést kérünk, ha már a tweeten azt üzented, megmondod, kik vagyunk! =]

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.11.30. 21:06:58

zaq
A márkákból kiindulva te egy egérszerű, szabadságszerető, világjáró ember vagy, aki nyitott az olyan új dolgokra, mint a twitter. Ennél mélyebb elemzésbe most nem mennék, az már személyiségi jogokat sértene.

zaq 2009.11.30. 21:18:40

:)
ez tökéletesen megfelel!

Ju$t an0th3R $taR^ 2009.11.30. 21:28:29

1. Apple (nos, én nem tartozom azokhoz, akikat kiábrándít a hír... :))
2. Converse
3. Starbucks
4. Tommy Hilfiger
5. Marloboro

Várom az elemzést :D

Ju$t an0th3R $taR^ 2009.11.30. 21:30:20

@Ju$t an0th3R $taR^:

Akarom mondani "akiket" és "Marlboro"

(kezdődő diszgráfia, ezt ne elemzd ki, kérlek :) )

Ju$t an0th3R $taR^ 2009.11.30. 21:31:25

@Ju$t an0th3R $taR^:

ÚRISTEN és még ebben is mellégépelek. :(

Inkább lefekszem aludni.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.11.30. 21:32:30

Just
Ez nagyon egyszerű. Kissé nagyképű, a külsőségekre sokat adó, tornacipős-szarukeretes szemüveges kreatív, aki rengeteg kávéval és cigarettával próbálja meg pótolni a benne egyre fakuló eredetiséget:)

thinker_ 2009.11.30. 22:32:47

Nikon, Yamaha (hi-fi), Volvo, Western Digital, Pioneer, Sony Ericsson, Coca-Cola, Whopper, stb :)

arykomate · http://arykomate.blogspot.com 2009.12.01. 00:18:06

Titokban tartom a megjegyzésem végéig, és helyette felteszek egy kérdést: mennyire ismered a márkát, mely számodra olyan tökéletes? Van-e jogom azzal vádolni téged, hogy VAK SZERELMES vagy? S mint ilyen, bálványként imádod a tárgyak alakjába bújtatott ördögöt!
Vagy netán ez az apró kis nüansz - ami ördöngősséget okoz - az egyetlen, ami miatt oda vagy érte?
És valóban megfejthetetlen sejtelmesség - és az a halovány fogódzó, amit mégiscsak ismersz belőle - bűvölt el úgy, mint szerelmesed tekintete.

Az én lovemarkjaim: Converse, Nokia, Marlboro, Eastpack, Joomla, Adobe, Lonely Cat Games. Mindezeket is csak fenntartásokkal kedvelem, és csak az adott márka egyes termékeit szeretem igazán. Így felmerül a kérdés, hogy hogyan értelmezhető a "lovemark" kifejezés. Egy olyan márka, amit előszeretettel választok a többi közül, de nem feltétlenül szeretem minden termékét.

Csakúgy mint egy nő. Azért mert szeretem, nem eszek meg mindent ami kijön belőle.

Íme a feltétlen szerelem paradoxonja.

arykomate · http://arykomate.blogspot.com 2009.12.01. 00:31:28

Jáés plíz engem is elemezz ki. :) Kíváncsi vagyok.

cingár feltaláló 2009.12.01. 08:13:17

egyébként meg: Durex és Colgate

Ju$t an0th3R $taR^ 2009.12.01. 14:12:03

@reklámbuzi: :)) köszi.
Bár nem vagyok szemüveges és kreatív sem. (foglalkozásomat tekintve sem :)

Jabba Light 2009.12.01. 15:16:13

Hubba bubba, Sony minden, little big planet, heineken, radiohead, farmville, soundcloud, ninja tune, Blue Note, ECM, matchbox, Star Wars, Studio Ghibli, B&O, ffffound, pringles
és sok szempontból google

grimbusz 2009.12.01. 15:22:19

Azért amikor láttam ezt a fantörpikus könyvet 9500 HUF helyett egy darab Mátyás királyért, akkor azért visszanyertem a hitem a piacban. :-)
A koncepció amúgy nem rossz, de szvsz nagyobb részt szép képekből és rizsából áll.

Amúgy:
Lego
Pöttyös (De csak a Túró Rudi; a Pont2 baromság nélkül)
Nokia
Pick
Sága

borzalmacska 2009.12.01. 16:54:58

Mr. Robertsnek a Hallmark lehet a lovemarkja, mert a könyv abszolút úgy néz ki, mint egy nagyon zen természetfotós képeslap, tele mély bölcsességekkel :-D

Chalabre (törölt) 2009.12.01. 17:01:56

Ezen értelmezés szerint nem sok marad, mivel hiába szeretem a Nike-t, ha nincs belőle méretben, színben, elképzelésben megfelelő, lelkifúr nélkül megyek az Adidashoz, Sony-tól a Panasonic-hoz, a somlói galuskától a gesztenyepüréhez és így tovább!

A következő kizárólagos márkák jutnak most eszembe, akiket nem csaltam eddig meg, valóban ragaszkodom hozzájuk, nem pótolhatóak, lecserélhetőek egyelőre számomra:

- google
- előttem facsart, 100%os gyümölcslé
- Albert Einstein
- Budapest

Chalabre (törölt) 2009.12.01. 17:09:56

A LEGO érdekes felvetés RB-tól... Kiváltható egyáltalán???
Ki a konkurense? Olyan márkanévre gondolok, ami ismert is... Vagy most nem kapcsol az agyam...

Chalabre (törölt) 2009.12.01. 18:30:00

@Hara Mati:

Köszi! Látszik, hogy nincs gyerekem. Most hallok róla először :-).

Hara Mati 2009.12.01. 18:34:44

@Chalabre: nagggyon szívesen! Adjak kölcsön gyereket? Lenne egy szabad esténk, amikor Legózhatnánk :-)))

Nerio 2009.12.01. 19:05:15

Igazság szerint egyik márkának sem vagyok fanatikusa, de talán ezeket szeretem/tetszenek a legjobban: Coca Cola, Faber Castell, Apple, Milka, Dove, Leica, Abode…

lora.s 2009.12.02. 16:05:25

Apple, Alfa Romeo, Lush, Illy, Dr House

bájsz 2009.12.07. 09:59:48

Apple, Coke, Adidas Originals, Fred Perry, Henry Lloyd, Hvg, Ulpius...pff ez nehezebb, mint gondoltam.

disfear 2009.12.13. 11:31:37

Dunhill, Carlsberg, Breitling, Coca-Cola, Range Rover, Jura, Cadburry

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása