Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Nem gyakorló felnőtteknek valószínűleg az égvilágon semmit sem mond a Minimax csatorna neve, de a gyerekeseknek valószínűleg azonnal beugrik valamelyik itt látott mese. Persze ezen az adón is vannak furcsa mesék (például Noddy, a kissé gyengeelméjű autóvezető játékbaba, Flipper a beszélő delfin vagy éppen Bibi, a kilógó bugyogójú gyerekboszorkány), de a többiekkel összehasonlítva még itt vannak a legártalmatlanabb rajzfilmek. Franklin kalandjai például kifejezetten jók, simán nézheti a gyerek anélkül, hogy minden második pillanatban az ujjaival kellene eltakarnia a szemét a tévében a főhősre támadó szörnyek miatt.
A Minimax is tudja (vagy legalábbis eddig úgy tűnt), hogy egy gyerekcsatornának nagy felelőssége van a kicsik felé, akik mesenézés közben sokkal nyitottabbak, ezért sokkal sebezhetőbbek is. A csatorna eddig igyekezett is megnyerni magának a szülők jóindulatát, és a néha zsibbasztóan ostoba és közvetlenül a gyerekeket célzó reklámokat leszámítva olyan akciókat szervezett ( most például az olvasást népszerűsítő akciójuk fut), amivel egy kicsit kiengesztelhették őket. Az a tendencia azonban, ami mostanában látszik kibontakozni az adón, egészen megdöbbentő. Merthogy a Minimax kezdi felfedezni saját, a gyerekek körében egyre népszerűbb márkájának az erejét, és rájött, hogy ezt más területeken is tudja kamatoztatni. Összebútoroztak a Coop áruházlánccal, és elkezdtek különféle termékeket Minimax név alatt piacra dobni. Ezzel még nem is lenne nagy baj, ha nem az élelmiszeripar szemetét próbálnák a gyerekekre tukmálni. Minimax márkanévvel ugyanis még csak véletlenül sem lehet semmi egészségeset kapni.
Fogkrém? Gyülömcsital? Tejtermék? A fenét! A három termék, amivel eddig a Coop áruházlánccal kötött házasságuknak köszönhetően előrukkoltak, a következő: az egyik egy a CBA boltokban forgalmazott cukros-kakaós ostya, a másik egy apró, banán, málna vagy kakaó ízű cukorgolyókkal töltött szívószál, amelyen át tejet szívva azonnal ronccsá rombolódik a kicsik foga, a harmadik pedig egy ótvar pillecukor, amihez csokiszószt mellékelnek, hogy a gyerekek abba mártogassák bele az édességet. Ahelyett, hogy saját felelősségük tudatában valami olyat próbálnának meg csinálni, ami hasznos a gyerekeknek, és ami pozitív irányba befolyásolja a csatorna megítélését, a hirtelen jött sikertől megrészegülve aprópénzre akarják váltani a márkát, azonnal a sárba taposva azt. Ahelyett, hogy az egészséges életmódra, egészséges táplálkozásra vagy mondjuk rendszeres fogmosásra buzdítanák a piciket, egy profitnövelő, de fog- és hitelrontó marketingakcióba kezdenek. A rövid távú üzleti haszon reményében a béka segge alá rántják a saját megítélésüket, valószínűleg nem egy szülőt haragítva magukra az eddiginél is jobban. Kedves Minimax, megérte?
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.