Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A sokkreklám nem újkeletű reklámtechnika. A befogadók ingerküszöbének emelkedésével egyre gyakrabban nyúlnak hozzá a hirdetők, különösen, ha úgy érzik, az az üzenet, amit át szeretnének adni elég fontos ahhoz, hogy ellensúlyozza a sokkolás esetleges negatív hatásait. Nálunk még nem olyan megszokott ez az eszköz, a balestevédelmi filmekben a végtagok helyett egyelőre még csak dinnyék repülnek, és hús-vér emberek helyett legfeljebb gyurmafigurákat ütnek el. Ebbe a viszonylagos csendbe robbantott bele a Magyar Rákellenes Liga egy olyan poszterrel, amelynek láttán kiesik a kormány az egyszerű autós kezéből. A poszteren egy üvegkoporsóba fektetett halott kislány látható, akit rokonai, családtagjai vesznek körül, utolsó búcsút véve a kicsitől.
Nem gondolkodták túl a dolgot az biztos, szemmel láthatóan egyszerűen csak sokkolni akartak a látvánnyal, bízva abban, hogy ennek hatására az emberek majd kizökkennek a mindennapok kerékvágásából, és elgondolkoznak a rákszűrés fontosságán. Talán lesznek is majd ilyenek, de idáig inkább csak a felháborodott reakciókat tapasztaltam a környezetemben. Ezt a képet is az egyik addict olvasónk küldte be "Normálisak ezek?" kérdés kíséretében, amire nem tudtam neki megnyugtató választ adni. Szerintetek hatásos lehet egy ilyen kampány? Pláne úgy, hogy végeredményben az adománygyűjtés a célja? Vagy inkább visszaüt egy ilyen sokkoló megoldás, és az emberek csak a megbotránkozásig jutnak el a kívánt felismerések helyett? (A fotókért kösz Kontárnak és Dobák Petinek)
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.