Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A napokban azzal keresett meg a Hewitt Associates nemzetközi, humán tanácsadással foglalkozó szervezet (bevallom, előtte nem sokat hallottam róla), hogy idén ismét megrendezi nagyszabású munkáltatói arculatkutatását, amelyet szeretne az addicton is meghirdetni. Először nem értettem, miért is jó ez nekik, de aztán egy kicsit utánanézve a dolgoknak kiderült, hogy a kutatás rengeteg ponton kapcsolódik a bloghoz, és érdekes lehet nektek is. A felmérés célja ugyanis az egyetemeken és főiskolákon tanulók, továbbá a pályakezdők és a már többéves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerőpiacról alkotott véleményének feltérképezése. Arról nagyjából mindannyian tudunk magunkban képet alkotni, hogy mit várnak el a tőlünk a vállalatok. Ennek a felmérésnek a célja, hogy a másik félnek, azaz a munkaadóknak számára szerezzen információt arról, hogy a jelentkezőknek milyen elvárásaik vannak velük szemben, vagy éppen ellenkezőleg, melyek azok a tényezők, amelyek miatt bizonyos vállalatok, vagy akár teljes iparágak nem különösebben vonzók a szemükben.
A kérdőívet három dolog miatt is érdemes kitölteni. A legprózaibb az, hogy egész jó ajándékokat sorsolnak majd ki a kitöltők között: lesz itt iPod, MP3 lejátszó, fényképezőgép, digitális videokamera, amiket majd a felmérés befejeztével dobnak szét a szervezők. A másik ok, amiért érdemes rászánni azt a kis időt az, hogy ezzel talán egy kicsit befolyásolni lehet a munkaadók nézeteit, hozzáállását, és közvetett módon, de alakítani lehet a munkahelyeket. Persze nem gondolom, hogy egy ilyen kutatásról készült elemzést olvasva a HR-es majd azonnal berohan a vezérigazgatóhoz, hogy még aznap állítsanak szolgálatba legyezőt tartó bikinis hosztesszeket és minden irodába szereljenek be egy jakuzzit, mert ő ezt olvasta a Hewitt anyagában, de ennél egy kicsit életszerűbb kérdésekben azért elképzelhető változás. Ha másban nem, hát a szemléletben, ami már egy fontos lépés lehet a változások irányába. A harmadik, talán legérdekesebb előnye a kitöltésnek az, hogy ezzel utólag hozzájuthatunk a bennünket érdeklő munkakörök pontos fizetési adataihoz, így egyrészt be tudjuk tájolni azt a pénzt, amit jelenleg kapunk a munkahelyünkön, pályakezdőként pedig megtudhatjuk, hogy az a szakma, ami bennünket érdekel milyen perspektívát tud nyújtani anyagilag rövid és hosszú távon.
A tavalyi kutatás eredményeinek ismeretében én is kíváncsi vagyok, miben változtak az elvárások, illetve mennyivel lettek alkalmaszkodóbban a munkavállalók. Érdekes volt például olvasni, hogy amíg az amerikai filmek tele vannak olyan sztorikkal, amikor valaki az egyik partról a másikra költözik egy munka kedvéért, nálunk mekkora dolognak számít még egy 50-100 kilométeres mozgás is. Legfeljebb a fővárosba mozognak az emberek, de a két országfél között szinte semmi vándorlás sincs. Szintén érdekes, hogy mennyire vonzó a pályakezdők szemében a marketing- és ezen belül a reklámszakma, amelyet valamiféle titokzatos, be nem határolt "kreatív" lila köd leng be a jelentkezők fejében. Ennek ugyan nincs sok alapja, de jól mutatja, milyen jól "marketingelik" magukat a marketingesek. De most elég ennyi, a 2010-es kutatás eredményeiről áprilisban úgyis olvashattok majd részletesebben a neten, de ígérem, hogy a reklámosokra vonatkozó részről én is beszámolok majd. Szánjátok rá azt az 5-10 percet, nagy baj nem lehet belőle.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.