Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Dolgoznál-e egy párt választási kampányán?

Most, hogy jobbról és balról is záporoznak a megrendítő erejű politikai reklámpofonok a választókra, újra elgondolkodtam azon, hogy én tudnék-e, szeretnék-e egy politikai párt kampányán dolgozni. Merthogy így első látásra nem egy csábító perspektíva. A furcsa a dologban az, hogy Amerikában nem kellemetlenebb egy ügynökségnek a demokraták vagy a republikánusok reklámhadjáratában részt venni mint mondjuk egy Coca-Cola kampányon agyalni, sőt sok esetben kifejezetten megtiszteltetésnek számít egy felkérés. Ott persze nemcsak abból áll a reklámügynökség munkája, hogy a politikusok tollbamondott kapányüzeneteit vizuális formába öntik, hanem újszerű, izgalmas dolgokra is van lehetőség. A Droga 5 ügynökség például a Sarah Silvermannel készített videójáért Black Pencilt kapott, ami az egyik legrangosabb, ha nem a legrangosabb kreatív elismerés a szakmában.

Itthon azonban más a helyzet. Akit megérint a politika szele, az nem tud anélkül kikerülni az együttműködésből, hogy be ne sározná magát vagy rá ne sütnének valamilyen bélyeget. Ez persze annak is köszönhető, hogy a pártok továbbra sem akarnak tiszta viszonyokat teremteni a kampányfinanszírozásban, így aztán átláthatatlan, hogy milyen pénzek mozognak és hová. Hiába is végezné a dolgát az ember becsülettel, kizárólag szakmai alapon, nem tudná kivédeni az ellene felhozott vádakat. Én még a blogot is igyekszem ettől a témától távol tartani, mert egy-egy politikai témájú posztnál hamar elgurul a gyógyszer a kommentelőknél.

Remélem, ez a kérdésfelvetés azért nem kavar majd ilyen hullámokat, hiszen csak arra keresem a választ, hogy ti el tudnátok-e képzelni, hogy valamelyik párt kampányán dolgoztok. Lehet-e pártmeggyőződéstől függetleníteni egy ilyen megbízást, vagy csak az képes a jobb vagy baloldali reklámokon dolgozni, aki az adott párt célkitűzéseivel is egyetért. Szavazzatok a szokásos helyen, a jobb oldalon lévő boxban!

Címkék: politika hungarikum 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr721714799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.02.01. 11:52:03

A marketing amúgy is nagyrészt arról szól, hogy az ígéreteidet érzékletesen tudd kommunikálni, és valljuk be: ebben ki akarja, hogy MÉG tovább fejlődjenek a pártok?

ELŐSZÖR tanuljanak meg rendesen dolgozni, teljesíteni, UTÁNA jöhetnek talnulni még jobb marketinget.

Kösz a kérdést!

Noda10 2010.02.01. 12:08:40

Sztem azért sem lehet függetleníteni egy céget a politikai megbízóitól, mert a megkeresések is kapcsolatok alapján mennek, nem pusztán a szakmai múlt a mérvadó. Amíg a haver készíti a politikai anyagot, addig miért is ne gondoljam, hogy ő is közéjük való?
lásd pl ki más is készíthette volna mindig az SZDSZ anyagokat, ha nem a Geszti fémjelezte Akció... A többieket nem tudom, mert annyira nem izgat a téma...

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.02.01. 12:19:56

Miért ne...
Mindent meg lehet fizetni, és ha kimondja az ember, ha nem, a marketing arra való, hogy eladják vele azt is ami a kutyának nem kell. Persze vannak pártok és szerveződések, melyeket elvből elutasítanék, de a "jobbára ártalmatlan" formációk kampánya is csak egy munka.
Persze ha nulla kreativitásigényű kész tervvel jönnek oda, amire csak név kell nekik, azzal nem lehet mit kezdeni.
Egy kampány megtervezése, előkészítése és lebonyolítása normális esetben nem sokban különbözne egy cég és egy párt esetén. Külföldön működik is a dolog, és nincs belőle a későbbiekben probléma.
Az elképesztő hazai korrupciós helyzet teszi taccsra az egészet, ezért ilyen botrányosak a plakátok, ezért nincs kedve az embereknek ezen dolgozni, hiszen az eredményt elnyomná egy esetleges személye körüli bortány, és ismerve a hazai viszonyokat a karrierjét is tönkre tehetné. Ezt nem sokan vállalják.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.02.01. 13:02:50

Hááát erős kérdés!!
Vannak pártok, akiknek biztos nem dolgoznék, és népbutításban maguktól is erősek (az álmozdonyvezető miatt összehívott fidesz sajtótájékoztató!! :D)
De ha lenne olyan párt, mint ahogy nincs (max az lmp áll hozzá közel), melynek azonosulni tudok céljaival, annak nagyon szívesen és meggyőződéssel.
Megvan az a határ a szarban amit már nem adnék el szívesen.

Szabó Patrícia 2010.02.01. 13:05:09

Nem. Pedig felkértek. Idén is.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.01. 13:08:31

Pont tegnap beszélgettünk erről az asszonnyal. És én mereven elzárkóztam előle. Nem az asszony elől, hanem az elől, hogy választási kampányban dolgozzak. Viszont most megvilágosodtam. Nem maga a politikai marketing területe nem vonz, hanem akiknek lehetne ezt csinálni.

@Wolf Gabor: Bölcsen szólottál vala :)

@maxt: "a marketing arra való, hogy eladják vele azt is ami a kutyának nem kell." Ez az állításod egy "kicsit" helytelen. Egyrsézt ez így nem igaz. A jó kommunikáció egy szar terméket hamarabb kicsinál. Másrészt a marketing nem csak kommunikáció, hanem pl. kutatás, termékfejlesztés is. Ezzel viszont a mondatodnak semmi értelme.

SirEstate · http://luxuskero.blog.hu/ 2010.02.01. 13:10:10

Ha nagyon jól megy valakinek, az alaposan nézze meg, hogy kinek dolgozik (és itt nem csak a politikáról beszélek).
Akinek minden munka fontos lehet, az ne húzza meg olyan érzékenyen ezt a határvonalat.

kuki123 2010.02.01. 13:17:37

hogy a pártok továbbra sem akarnak tiszta viszonyokat teremteni a kampányfinanszírozásban,
csak a parlamentben trónoló pártokra igaz

egyébként én simán a Jobbiknak el tudom képzelni hogy segítsek, ingyen és bérmentve, pusztán a jó szándék vezérelve

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.01. 13:33:54

@Artuum: Hasonlót akartam írni. Akivel egyet értek (pl. LMP) miért ne?

Fogok is, szerényen csak persze, a családban összegyűjtöm a kopogtató cédulákat. Esetleg megkérdezem a szomszédot is, remélem nem veszi zaklatásnak :)

Szabó Patrícia 2010.02.01. 13:34:03

Ja, és még valami: a legjobb kampány az MSZP (plussz SZDSZ) elmúlt négy éve. Mit kell ehhez még hozzátenni? Csak mutatni kell egy alternatívát, és bármi is az, arra fognak többen szavazni. És ha valaki ideges, mert a Jobbik egy náci szar szerinte, köszönje az elvtársaknak, mert a Jobbiknak az ő tufa, otromba, embertelen politikájuk adott táptalajt, semmi de semmi más.

Senki nem hisz már el semmit, ami a politikai kommunikácókban szerepel, ezt a Fletó elintézte egy életre. Semmi más nem kellene ide, mint egy csapat ember, aki nem lopni akar, hanem megoldani. Természtesen senki nem tudja egyszerre feledtetni az elmúlt év(tized)ek mocskát, de nem is ezt kellene ígérni, csak annyit, hogy nem azzal kezdik, kinek mi jár a parlamentben, hanem hogy mit kellene tenni, mielőtt lecserélik az autóparkot. Senkinek nem fog pikk-pakk menni, de hogy meg sem próbálták, az elég cinkes. Ezek után mit akarnak ígérni, még nagyobb hazugságot, hogy még jobban pofánverjék, aki elhitte? Felesleges. Senki nem a plakátok alapján fog idén választani. (illetve talán lesz pár, aki igen, hiszen mindig van kivétel)

_czar 2010.02.01. 13:41:15

melyik volt az az említett sarah silverman-os droga 5 videó?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.02.01. 14:03:18

@Bajnok:
Nem veszünk össze a dolgon.
Ebben az országban úgy gondolom az én verzióm áll közelebb a valósághoz, ugyanis a marketinget nem komplex rendszerként, hanem az értékesítést és a médiamegjelenéseket intéző kis egységként kezeli a cégek nagyrésze.
Amikor a termék nem adja el magát, akkor ide egy "marketingest" aki majd kitalálja mi legyen.
Alapvetően rossz szemlélet, de sajnos ez a jellemző.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.02.01. 14:04:12

Engem nem érdekel a politikai reklám. Ez eleve nem reklám, hanem propaganda, a megfogalmazás is rossz. Én nem vennék rész semmiféle politikai reklámban, ha az állásomba kerülne, akkor sem. Van az a tudat, amivel azért nem lehet már egészséges ember módjára együtt élni. A reklámalkotásban ezt az érzéket el kell nyomni, de a politikai reklám az már egy határvonal felett van. Ha azt a pártot kéne magánúton reklámoznom, akikben maradéktalanúl hiszek, megtenném, de ilyen nincs a palettán. Óhatatlanúl ott lenne az, hogy olyan embereket is segítek vele - bár a pártot jobbnak tartom a többinél - akinek eszem ágában sincs segíteni.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.02.01. 14:05:25

Nem.
Csak nempártén: többet ÉSZszel!
(lsd blogom)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.02.01. 14:06:15

Jó kérdés.

Per pillanat olyan a helyzet, hogy még azzal se nagyon dicsekednék, ha olyan párt kérne fel a közreműködésre, amelyikkel aránylag szimpatizálok. Mást meg hivatalosan nem is vállalnék el.

Persze az élet bonyolult. Nekem pl. van egy rokonom, aki egy olyan párt vezetőségéhez tartozik, amelyikre én soha a büdös életben nem szavaznék (most is képviselőjelölt), de mivel vele személy szerint nagyon jó viszonyban vagyok, nem utasítom el, ha megkér arra, hogy pár apróságot csináljak meg neki szívességből. Így hát mégse vagyok teljesen érintetlen a témában...

órarugógerincű felpattanó 2010.02.01. 14:12:04

Én akár ingyen is, olyan pártnak, amelyikkel szimpatizálok, de mivel alapvetően ismeretség alapján megy, ez fel sem merül.

lessknownJFK 2010.02.01. 14:26:34

Én minden további nélkül dolgoznék rajta, majd erősen reménykednék, hogy nem kerül rá a nevem... :-)

S. Annyi 2010.02.01. 14:27:02

Feltétlenül. A Fidesznek segítek.

jasztreb 2010.02.01. 14:36:56

hát igen, végre egy szakma (khm), amelyre még mi reklámosok is bátran mutogathatunk, hogy hú de mutyiszagú, hú de korrupt. nálunk ilyen niiincs.
ebben a tökéletes univerzumban meg ugyebár nem vállalunk el olyan megbízást, amelyben a termék eleve szar.
igazam van, vagy nem tévedtem?

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.02.01. 14:37:00

háááát.... van az a pénz :) de nem kevés.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.02.01. 14:45:23

Nincs az a párt, akikhez én beállnék, de van az a pénz, amiért sok-sok ember elmegy dolgozni a pártoknak. Hát ezért nincs az a párt, ahová én beállnék....

2010.02.01. 14:54:14

Maximum a Jobbiknak dolgoznék. De azt is nagyon meggondolnám, mert ha a vallási vonalat nagyon erőltetik, bele értve az egyházak, adófizetők pénzéből való támogatását, akkor inkább azt sem. Mivel úgy gondolom, hogy egy kicsit is hasznos vallásnak képesnek kell lennie eltartania magát. Ha erre nem képes, akkor az vagy csak pénznyelő, eltartott ingyen élőkkel, vagy pedig egyre inkább azzá válik az évtizedek, évszázadok során. Ez pedig kifejezetten káros, kivéve persze azoknak, akik közel vannak a húsos fazékhoz.

2010.02.01. 14:57:47

A többi pártnak meg azért nem, mert az eddigi lopásaik és erkölcstelen akciók száma szörnyen sok. Nem tudnék tükörbe nézni, ha ilyen társulatnak dolgoznék bármit is.

borzalmacska 2010.02.01. 16:09:50

@B.Cs.: Szerinted milyen a "hasznos" vallás?

Szerintem olyan, hogy ellátja azokat a szociális feladatokat, amiket az állam nem akar vagy nem tud egészben (hajléktalanok segítése, idősek látogatása, sérültek gondozása, segítség a függőségektől való szabadulásban stb). Nagy tévedés, hogy az államtól kapott "óriási" pénzösszegek egy-egy pap bankszámláját gyarapítják. Arról nem is beszélve, hogy a vallási közösség még ad valamiféle értékrendet.

Társadalmi szempontból a vallás pozitív externália. Piaci alapon (sajnos) nagyon nehezen tudja magát fenntartani. Csakúgy, mint a kórházak és az iskolák.

Baracska Péter 2010.02.01. 17:14:15

@órarugógerincű felpattanó: Ha komolyan gondolod a dolgot akkor próbálkozhatsz az LMP-nél. Nem ismertségi alapon megy és az ingyenes kitételen sem sértődnek meg, ugyanis nem nagyon van miből kampányolni :P

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2010.02.01. 17:17:12

csak olyan pártnak dolgoznék, akikben hiszek. ezek száma hazánkban pillanatnyilag 0 küröl van

Neocon 2010.02.01. 17:26:57

"mert egy-egy politikai témájú posztnál hamar elgurul a gyógyszer a kommentelőknél."

Hamar? Azonnal. Lasd elso komment. Egyebkent meg a kerdesre valaszolva: miert ne? Kifejezetten kihivasnak tekintenem, ha mondjuk az enyemtol gyokeresen eltero ertekvilagu partnak kene a reklamkampanyat elkesziteni.

2010.02.01. 17:39:41

@borzalmacska: Ha egy vallás állami támogatás miatt tudja eltartani magát, az szerintem már régen rossz. Ha a hívei adományaiból, vagy saját üzleti vállalkozásaiból nem tudja fenntartani magát, akkor nagyon messze áll a világ igazságaitól. Ha még saját maga sem képes normális módon fent maradni, akkor a tanításai is csak tévútra vezetik összességében az embereket.

Arról nem is beszélve, hogy ha az állam pénzeli az adott vallást, akkor az a legtökéletesebb ellenőrzés mellett is, egyre jobban úgy táncol majd, ahogyan azt a pártok megkövetelik tőle. De legalábbis sok fontos kérdésben meglapul és hallgat majd.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.02.01. 18:54:25

@maxt: Ennek a kommentednek minden egyes szavával tökéletesen egyetértek :)

szacuki 2010.02.01. 20:33:56

@_czar:
www.thegreatschlep.com/
Már akkor is rém idegesítőnek találtam. Nem tudom, kik osztják a black pencilt, de nem kizárt, hogy nyaranta lenéznek nagyfaterhoz Floridába.

hm_hd · http://hd.blog.hu 2010.02.01. 20:44:09

A politikai marketing egy másik szakma.
Szerintem minden jóérzésű szakember távoltartja magát tőle.

Legalábbis amíg a legtöbben úgy érezzük, hogy nincs vállalható formáció, ami egy jó célt képvisel, következetesen, hitelesen.

Sarah Silverman pedig egy zseni :)

arykomate · http://arykomate.blogspot.com 2010.02.02. 09:58:33

"Szavazzatok a szokásos helyen, a jobb oldalon lévő boxban!"

:D És a linkek színe is narancs színű... ejnye addict úr...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.02.02. 11:51:53

arykomate

Lebuktam, vér helyett is 100%-os narancslé folyik az ereimben!

Chalabre (törölt) 2010.02.02. 16:22:44

Egyébként honnan tudjátok meg, hogy melyik reklámot ki készítette?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása