Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Két érzés viaskodik bennem az Audi új, a Super Bowl alatt debütált rekláfilmjét nézve. A reklámos énem örül, mert a kampány kifejezetten viccesre sikeredett. A környezetszennyezőkre lecsapó zöld rendőrség gondolata már eleve hatalmas, de a filmbe csempészett kis poénok tovább fokozzák a hatást. A műanyag szatyorral vásárlókat, elemet eldobókat vagy más módokon pazarlókat üldöző környezetrendőrök hatékonyan teszik a dolgukat, a film végén megjátszott poén pedig megkoronázza a filmet. Eddig rendben is lenne a dolog, a baj csak az, hogy ez az egész egy kurva nagy greenwashing. Aki nem tudná, a greenwashingnak azt nevezzük, amikor egy nem vagy csak részben környezetbarát terméket úgy hirdetnek, mintha az ízig-vérig zöld lenne, és legalábbis egymaga képes lenne a komplett üvegházhatás megszűntetésére vagy akár visszafordítására. Egy autó például attól, hogy kevésébé környezetszennyező, még távolról sem lesz környezetbarát, így a clean diesel (ettől a kifejezéstől a környezetvédők vérmérséklet szerint röhögőgörcsöt vagy agyvérzést kapnak) technológiát olyan színben feltűntetni, mintha az az elektromos autókkal egyenértékű lenne, elég visszás dolog.
Még akkor is, ha nekik ítélték a Green Car of the Year 2010 titulust. Olyan paradoxon ez mint a zöld olajtársaság vagy a környezetkímélő szénerőmű, de tipikus példája ennek a technikának a nem újratölthető, de hosszabb élettartamú elem, amit szintén hajlamosak a gyártók greenként hirdetni. Én a magam részéről egy kicsit sajnálom, hogy ez a reklámötlet épp az Audi marketingeseinek jutott az eszébe, mert maga az alapötlet nagyon jó. A kampány többi részéről nem is beszélve, hiszen egy egész Youtube aloldal tartozik hozzá, ahol még egy interaktív és kifejezetten hasznos, edukatív Green Police feleletválasztós környezetvédelmi tesztet is végigcsinálhatunk.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.