Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Sokkoló reklám a vasúti átkelőknél

Sajnos nem nálunk látható ez a látványos ambient kampány, amely a vasúti átkelők közelében hívja fel a figyelmet az autósokra leselkedő veszélyekre. Már akkor is hatásos lenne, ha nem nézne ki rohadt jól egy hatalmas, időről-időre felemelkedő, majd lesújtó bárd a sorompón, hiszen szinte kiszúrja (haha) az ember szemét. Ezt látva mindenkinek eszébe jut, hogy érdemes duplán csekkolni, hogy szabad-e az út, vagy már megint csak kilopta valaki az akksikat a jelzőlámpából. Azoknak, akiknek ennyiből még nem lenne egyértelmű az üzenet, egy a pengére írt sor is segít: Ne legyen vakmerő, válassza a biztonságot!. A hirdetés egyébként az indonéz vasúttársaság számára készült. Az illusztráción látható képeken ácsingózó robogós hordákat nézve szükség is volt rá.

Címkék: autó ambient

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr931781625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2010.02.22. 20:59:26

Nálunk az autósok, kamionosok mennek a vonat elé, úgyhogy nálunk az "autós-kamionos hordák" ellen lenne hasonló reklámra szükség. ;)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.22. 21:24:07

@Manyizga: Meg az ongyilkos gyalogosok akik nem birjak kivarni, hogy atvaltson zoldre a lampa es atmehessenek az atjaron.

kuki123 2010.02.22. 21:42:25

sosem értettem hova siet hogy nem bírja megvárni amíg újra átmehet...1-2 perc....

larvatus 2010.02.22. 22:38:38

A legjobbat kihagytad: az utolsó kis képen látható, az elrobogó vonat tetején üldögélőket! És ebből a sorompós-bárdos ötletből kiindulva volna is egy tippem a megregulázásukra... :D

2010.02.22. 23:32:52

Csakhogy Mo-n a sorompo nem mindegy hogyan nez ki, pontosan szabalyozott minden eleme, a kivitelezese is. Ha baleset tortenne, akkor egybol azt hoznak ossze, hogy egy ilyen papirmase kes letakarta a macskaszemet vagy a karon elhelyezett piros lampakat, ergo nem az autos volt a hibas. Bar trendi es kool, pont ellenkezo hatasa lehet, mint aminek szantak...

disznosajt 2010.02.23. 01:04:51

humanapress egy jó oldal

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.02.23. 08:44:36

Nem kéne visszatartani az öngyilkosjelölteket mert úgy is 8 milliárdan vagyunk a földön.Hadd menjen ha akar.

bazsu 2010.02.23. 08:51:42

Nem is akksival működik a fénysorompó.

Astronomy Domine 2010.02.23. 09:03:15

" ITT A VONAT 6 MÁSODPERC ALATT HALAD ÁT.
AKKOR IS, HA A KOCSIDDAL A SÍNEN ÁLLSZ. "

EMU 2010.02.23. 09:46:27

Nálunk ilyesmit nem engedélyeznének, ha meg véletlenül mégis, akkor egy perc alatt lelopnák.

záporjózsi 2010.02.23. 10:12:15

@bazsu: Ha nincs ott az akksi, zavarba megy a sorompó és sötét lesz. Amúgy érdekes, hogy egy ilyen papírmasé bárd a rúdon mekkora többletterhelést jelent a sorompót mozgató mechanikának. Érdekes lenne, ha annak a meghibásodása miatt kerülne zavarba a sorompó...

Kono 2010.02.23. 10:34:03

@záporjózsi: Mekkorát?
Szerintem emiatt biztos nem hibásodhat meg. Tényleg érdekes lenne...

Ronald 2010.02.23. 10:43:01

A súlya még hagyján....de azért egy nagyobb szélben megnézném azért mekkora oldalirányú plusz-terhelést jelent a sorompó csukló-rendszerének.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.23. 10:49:48

@Kono:
Szerintem a nálunk jellemző könnyű sorompók nem bírnák el, egy ilyen izé -hiába papír- ránézésre a rendesen mozgatandó súlyuk többszöröse.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.02.23. 12:14:42

Szerintem ez valami aprólyukas, légáteresztő molinó lesz.

Másrészt valóban sokkal veszélyesebbnek tűnik a vonatajtóból kilógó, a szerelvény oldalán utazó emberek helyzete, mint az átkelőtől sorompóval elzárt motorosoké, de hagyjuk.

záporjózsi 2010.02.23. 12:39:03

@Kono: +10% tuti van - ami a mérlegelt tömeget illeti. A rudak nem vasból vannak, hanem üvegszálas műanyagból vagy polikarbonátból. Ráadásul ez nincs kiegyensúlyozva, mint a rúd, ezért tisztán többletterhelés lesz belőle (azaz a súlyok arányától gyökeresen eltér a terhelések aránya). Egyes országokban ha elmegy a feszültség, akkor a rúdnak kicsit hátra kell esnie, nos, nem biztos, hogy ezzel a bárddal egyáltalán föl tud automatikusan emelkedni (lassan fel kell nyíljon). Természetesen nem az első nyitás-záráskor lesz meghibásodás, hanem mondjuk az ezrediknél (vagy az ötezrediknél, most mindegy). De ez annyit jelent, hogy nem 20, hanem 1 évet bírt ki.

Chalabre (törölt) 2010.02.23. 15:55:09

Szerintem eredeti, ötletes, látványos...

Adani 2010.02.24. 22:01:11

@záporjózsi:

Úgy tudom az akksi akkor látja el árammal ha áramszünet van, de simán sorosan van kötve ha nincs az akksi a helyén megszakad az áramkör így nem működik hiába van hálózati áram. Azt én sem értem miért így van megcsinálva, logikusabb lett volna párhuzamosan kötni, egy ág töltené az akksit és ha nincs delej akkor átvált akksis üzemre.

A hülyék ellen egyszerűen nincs semmi, ami hatásos volna. A fénysorompót le se szarják, ha van sorompórúd akkor megkerülik ,ha teljes van akkor a gyalogok átbújnak alatta. Talán a régi masszív vasból készült szakállas sorompók kellenének azt csak nem próbálnák meg letörni, de sztem még ha betonfal lenne minden átjáróban akkor is lenne olyan hülye, aki ennek ellenére is megoldja vhogy, h átmenjen rajta.

Adani 2010.02.24. 22:05:33

Nálunk meg ilyenek az autósok:

www.youtube.com/watch?v=7koCGjXiffk&feature=player_embedded

Mégis mit kéne csinálni ,h felfogják végre, h ha piros akkor nem megyünk át?

záporjózsi 2010.02.25. 08:50:44

@Adani: Általánosan alkalmazott módszer a vasútnál, hogy ha nincs akksi, akkor zavarba megy, mert másképp az akku hiányát nem lehet egyszerűen észrevenni. Emellett ha a cucc leszakad a feszről, akkor mindenféle átkapcsolás nélkül kell tudni tovább üzemelni.

Teljes csapórudat ma már nem telepíthetsz a közbezárás elkerülése miatt, legfeljebb két felessel, késleltetett indítással tudsz operálni. A legjobb megoldás a különszintű csomópont. Egyszer kell összerakni, utána 20 évente felújítani, meg rendszeresen karbantartani.

A gyalogosnak ritkán van csapórúd, a fénysorompó nem sokat ér, viszont ha csak labirintkorlát van, akkor átmehet akkor is, amikor az autóknak le van zárva a sorompó. Én sosem szoktam átmenni, még ha szabad is.

Adani 2010.02.25. 09:08:41

@záporjózsi:

A szlalompálya annyiban jobb a gyalogoknál, h legalább lelassul és nem tud átrohanni. Eleve erre való, h lelassuljon és ha már sietni nem tud hátha körülnéz mielőtt megy. Na ez nem szokott menni ráadásul a gyalog leszarja a szlalompályát is, inkább mellette elmegy, majdnem minden ilyen szlalompályánál van kitaposott ösvény mellette.

A régi teljes tekerős sorompókat nem szeretik manapság, és valóban újonnan nem lehet ilyet telepíteni, a meglévőket is szerelik át fénysorompó+félsorompósra. Az ugye automatán megy a teljeshez meg kell egy bakter, aki tekergeti, és manapság ahol lehet személyzet nélkülivé akarják tenni a dolgot.

A teljesnél valóban lehet közbezárás, volt is rá példa, mert telibe szarják a villogást meg a csengetést is vagy pedig rákapcsolnak, h még átérjenek aztán van, h nem sikerül. Sokszor le is törik a sorompót.

A különszintű csomópont pedig valóban a létező legjobb, de nem lehet minden kis mellékútra alul meg felüljárót tenni. De ha lassan is, de csökkentik a szintbeni kereszteződéseket. Újonnan ha elkerülő vagy egyéb út épül akkor mindig felüljáró épül a sínekhez. A forgalmasabb utaknál is igyekeznek alul vagy felüljárót építeni.

záporjózsi 2010.02.25. 09:32:06

@Adani: A kitaposott ösvényen az értelmesebbje lefelé vonul a vágányról, hiszen azt gyorsan akarja elhagyni, viszont a labirintkorlát túl szűk ahhoz, hogy két ember be tudjon fordulni egymás mellett.

A teljes csapórudasok addig voltak villogósak, amíg nem fordul meg a szabály: ma a fénysorompót egészíti ki a rúd és nem fordítva. Azóta általában a teljes rúd csak kolompos-bakteros (esetenként szakállas is), a szegedi úttal meg haggggyá'. ;)) A teljes csapórudat ritkán törik le, mert vasból van, a feles rudak valamivel törékenyebbek.

A különszintűsítésre érdekes példa Káposztáson a mittoménmilyen úti átjáró a vasút alatt. Csak egy nyomot építettek ki, így kisebb műtárgy kellett, valszeg tízmilliókat takarítottak meg. Viszont tettek oda egy jelzőlámpát kétmilláért, azaz még mindig jobban jártak... Persze a nagyobb forgalmú helyeken ezt nem lehet, de a vacak kis átjárók (pl. nehezen belátható, ld. Siófok) megérnének egy ilyen átalakítást. A közúti aluljáró ugye azért gázos, mert vagy 5 méteres szabad magasság kell. Sűrű átjárók esetén persze ez magasságkorlátozás és terelőutak bevezetésével csökkenthető, de 3 méter legalább kell. Ezt alá kell csatornázni, kell gyalogos járda is, stb. Mindezektől függetlenül szerintem ez egy járható út. Na meg a vasút felemelése,mint mondjuk a 100-as vonalon - csak ott "elfelejtették" megcsinálni az átjárókat.

Adani 2010.02.25. 10:26:24

@záporjózsi:

Békéscsabán van teljes csengős sorompó a Sziklain na azt rendszeresen törik le. Még menetrend szerinti buszok is, pedig lemértem majdnem 20 mp eltelik az első kolompolás és a leeresztés között. Videó van róla a Youtube-on is. Jellemző, h mikor felvettem a záródást akkor is még két autó átment mikor már régen kolompolt és elég hangos a kolomp azt lehet hallani feltéve ha vki nem tuctuczenét üvöltet max. hangerőn az autóhifin.

A feles rudakat is jó masszív tömör vasból kéne csinálni. volt egy videó ahol egy motoros törte le, készült is rá előre és full gázzal ment neki. Ha meg tömörvas jó nehéz sorompó lett volna akkor biztos nem megy neki vagy ha mégis csak a motort kéne keresni, a motoros fennakadna rajta.

Általában új utaknál felüljárót építenek, azt biztos egyszerűbb mint ha aluljáró épülne. De hát nem lehet minden kis útra, van ahol átmegy átlag 2-3 traktor havonta oda felesleges. Viszont szabály van rá ,h 160 km/h sebesség fölött különszintű kell, 120 fölött meg sorompó és fénysorompó minden kis átjáróba. A 120-as vonal felújításánál meg is csinálták, volt olyan átjáró ( pl a kétpói), ahol előtte volt oldalanként 1 fénysorompó és passz. Most van minden oldalt 3 mert épült a peronhoz járda is és annak is van külön egy sávonként egy-egy, dupla sorompórúd, külön sorompó a gyalogoknak LED-es optikai ami már több km-ről látszik. Vicces, h egy zárásnál úgy villog az egész mint egy karácsonyfa. Aki ezt is benézi az már mentheteltenül hülye.

záporjózsi 2010.02.25. 10:49:04

@Adani: A kolomphoz nincsenek hozzászokva, nem társítják a sorompóhoz. Aki meg ismeri, az tudja, hogy "átfér".

Vasból nem csinálhatod, mert le kell tudni törni. A csapórúd ugyanis nem okozhat önmagában személyi sérülést, ha valaki fékezhetetlenül nekimegy, márpedig ha egy vonal mentén fékezve áll meg az autó, az elég különleges igénybevétel. A kifelé csapórudak esetében pedig ki kell tudnia az autósnak törni, ha közbezárták és jön a vonat. A le nem törős rúdban az is a baj, hogy vagy csillagászati áron csinálsz hozzá motort azért, hogy az ütköző kamiont is kibírja, vagy az egész hajtás elcsavarodik, amikor nekimegy a jármű. Dobhatod ki, új hajtás.

160 fölött tényleg minden különszintű, 120 fölött pedig rúd kell. A rudakba pedig persze villogó világítás is dukál. Az új LED-es sorompók tényleg erősen világítanak, de be lehet nézni mindent. Pl. napsütésnél, oldalt érkező gyalogos csak az áthívót látja, az átengedőt nem. a trakkerátjárókon egyébként szokott lenni sok veszélyes helyzet, mert a traktoros nehezen méri fel a sebességi viszonyokat és a járgánya képességeit. A legtöbb veszélyes helyzetet viszont el tudják kerülni, mert a mellékvonalakon alacsony a sebesség.

Adani 2010.02.25. 11:28:11

@záporjózsi:

Fővonalon is van traktoros átjáró. De ott általában van fénysorompó és igen a traktoros meg a szénásszekeres is át tud menni 12 mp eltelik mielőtt zár a sorompó a pirosra váltás előtt ennyi idő alatt pedig a szénásszekér is átér.

Való igaz a tömör vas sorompó nehéz volna és erősebb motor kéne, ami fel tudja emelni, biztosan olcsóbb kitenni új rudat ha letörik.

Azért egy karácsonyfa módra villogó dupla sorompós mindenhol fénysorompós átjárót aki benéz az menjen szemészetre és ne vezessen max. áramot. Az ilyenek még a betonfalat is benéznék. A sima fénysorompót be lehet elvileg, ahogy a piros lámpát is, de azt sem kéne. Sokan hivatkoznak ilyenkor arra, h rásütött a nap és nem látta a pirosat. Na, de ha nem látom az sem szabad jelzés ilyenkor sem kéne ész nélkül menni hanem megállni, körülnézni, jön-e vmi. Azzal is majdnem minden sofőr bepróbálkozik, h nem működött a sorompó, mert ugye elmegy zavarba percek múlva.

A kozbezárásra meg jó megoldás ha az egyik oldalt hagynak menedékhelyet, sok teljes sorompónál amúgy van is vagy 3-5 méter az átjáró és a sorompó között ha vkit mégis bezárnának akkor ott félre tud állni úgy ,h ne érje a vonat. Személyautóval legalábbis, busszal és kamionnal már nem.

A legtöbbször az úgyis átérek még mentalitással van esetleg az ismerem a menetrendet, ilyenkor nem jön vonat félével lásd. pl. Pörböly.

Egyesek még az aluljáró előtti magasságkorlátozót sem ismerik volt pár éve egy eset mikor egy túristabusz tetejét szedte Ferihegynél egy ilyen, ott is á átférünk alatta módon gondolkodott a sofőr és nekilódult. Ha meg nincs ilyen tábla akkor az aluljáróba szorul be a busz vagy a kamion ( az a vicc is is megelevenedett már aminek az a poénja, h nem vazze, hidat szállítok)

záporjózsi 2010.02.25. 12:57:30

@Adani: Az a busz az aluljáró után sikerült belefusson a kapuba, amely azóta is fix és nem dobolós vagy aszimmetrikus.

A nagyobb moci nem csak az emeléshez, hanem a sokméteres rúdon felütköző jármű által kifejtett nyomaték elviseléséhez is kellene. A menekülési hely pedig azért virtuális, mert elsodrási határon kívülre kell kerülnie a járműnek is. A rudak szoktak kb. ott lenni.

sarga rozsa 2010.02.25. 16:17:50

Az ötlet nem rossz, de én úgy gondolom, hogy aki át akar menni, az ennek ellenére is át fog.

dildi86 2011.01.06. 22:20:35

Kitűnő reklám, sokkoló hatásával minden bizonnyal megállásra készteti azokat akik máskor simán átmentek a leengedett sorompók ellenére.
Jelen esetben hiába írnák ki azt, hogy "Ne legyen vakmerő, válassza a biztonságot!", valószínűleg próbálkozhattak is hasonló módszerekkel, az emberek nagy része azonban jóformán fel se figyelne rá, ezt azonban a tekintet nehezen kerülheti el, még ha nincs is leengedve minden bizonnyal meglátják az ott elhaladó autósok.
Úgy gondolom eléri a várt hatást és legalább annál a sorompónál ahol el van helyezve elővigyázatosabbak lesznek az emberek.

DarNo 2011.01.07. 16:03:38

Nem lehet figyelmen kívül hagyni ezt a felhívást. Ezáltal a felhívás nagyobb hatást ért el, mintha arra vonták volna fel a figyelmet, hogy - ha az ember akkor akarna átkelni a vasúton, amikór már a sorompó le van engedve - szabálysértést követ el.
Mivel inkább azt hangsúlyozzák, hogy az emberek biztonsága a fontos, ezért mindenki be is tartja a szabályokat, de nem azért, hogy ne sértse a törvényt, hanem saját fizikai biztonságukat tartják a legfontosabbnak.
Szerintem ez a felhívás elérte a célját.

Dr.pillango 2011.01.07. 21:43:34

Tetszik nekem is ez a reklám igaz, hogy én azért kibővítettem volna egy olyan résszel ami egy kicsit sokkolóbbá teszi az összképet Pl:rárajzolni egy motorost amelyik már pórul járt. Természetesen ha egy autót lenne félbe vágva félretéve az útszélre a reklám hatás maximális.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása