Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ismerős a feledékeny ingatlanos?

Amikor megláttam a tévében az ingatlan.com filmjét, nem tudtam szabadulni a deja vu érzéstől, és akaratlanul is Vatera Vera kalandjai ugrottak be a koncepcióról (ami tekintve, hogy ugyanaz az ügynökség készítette, nem nagy meglepetés). Ez nem feltétlenül baj, hiszen a Vatera kampánya egy kifejezetten jól sikerült húzás volt, minden egyes eleme a helyén volt, az emberek szerették, beszéltek róla, pörgött a látogatószámláló az internetes aukciós oldalon. Ehhez képest az feledékeny ingatlanos koncepciója sok újat hozott, de sok esetben a jól bevált receptet követte. Az alapszisztéma nagyon hasonló. Először is ugyanúgy a nyereményekkel igyekeznek felkelteni a figyelmet, amelyeket a legszemfülesebb felhasználók szerezhetnek meg, csak most nem licitálni, hanem kutatni kell a megadott oldalon.

Itt van aztán a kitalált szereplő, akit ezúttal nem Verának, hanem feledékeny ingatlanosnak hívnak, és ugyanúgy kibeszél a filmből, közvetlenül megszólítva a nézőket. Ilyen esetben nagyon fontos, hogy hihető, érdekes, élő karaktert hozzanak létre. A feledékeny ingatlanos figurája ennek a követelménynek teljes egészében megfelel, látszik, hogy igyekeztek a legapróbb részletekig kidolgozni a karaktert. A film jól szerkesztett, érdekes vágású, és a promóciós üzenet mellett ügyesen csempészi be az ingatlan.com imidzsüzenetét is. A kitalált mechanizmus kifejezetten vicces, bár egy kicsit levon az értékéből, hogy a 3 milliót csak lakásvásárló kaphatja meg, és hogy az ingatlankereső oldalra feltöltött képek számát tekintve majdnem reménytelennek tűnik.

Ezúttal a social média rész még nem tudott annyit hozzátenni  a kampányhoz, mint Vera esetében, aminek talán az is az oka, hogy nincs igazán kitalálva a funkciója. Az aktuális nyeremények, vagy ha úgy tetszik elveszett tárgyak bejelentésee az egyetlen téma, de azokat a kampány szájtján amúgy is olvasni lehet. Na nem mintha Vera aukcóra bocsátott mountain bike-jára rálicitáltam volna, de ahhoz végképp nem érzek kedvet, hogy egy fényképezőgép után kutassak a lakások fotóin. Talán érdemes lett volna az idő előrehaladtával tippeket adni az embereknek, hogy budapesti vagy vidéki ingatlanok, esetleg a lakások vagy házak között keresgéljenek. Ezzel a megoldással talán nagyobb kedvet lehetett volna csinálni a felhasználóknak a kutatkodáshoz és a nagyobb facebook aktivitáshoz is.

Ettől függetlenül kerek egész ez a kampány, de talán az utolsóként ugrott még fel a mostanában mindent elárasztani látszó, fiktív karakterek köré szervezett koncepciók vonatára. Szerintem nemcsak én, de a reklámfogyasztók többsége is telítődött már az Emesékkel, Totyákkal,  Ernőkkel, állati dokikkal és Dió kutyákkal, nem hiszem, hogy ennél több bőrt le lehetne még húzni erről a techinkáról. Nektek a feledéknye ingatlanos még belefért? Szavazzuk meg, de előtte még mondja meg valaki, hol van az a rohadt táska!

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (2,6/5)

Címkék: reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr501794206

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az ország legrégebbi plakátja? 2010.03.02. 17:15:33

A 9-es busz egyik Kőbányai úti megállója szabadtéri múzeum is egyben. Itt található ugyanis a vélhetőleg legrégebbi, még eredeti helyén található plakát. Régóta figyelem ezt a hirdetést, amely a Best magazin egy 2003 novemberi számát reklámozza még mo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chabba (törölt) 2010.03.01. 12:52:52

Vicces... illetve siralmas. Ugyanis az 1998. évi XI. tv. szerint pénz letéti kezelését rendszeresen, ellenérték fejében csak ügyvéd láthat el.

Arról meg már nem is beszélve, hogy ha nem a szerződéskötéskor adják át a foglalót, akkor az nem is foglaló. És miután nagyon sok ingatlanos az átadott pénz jogi jellegéről is tanácsadást nyújt az ügyfelének, sőt, az ezt firtató felvetések esetén harcba száll a foglaló jogi természetét illetően... mint ahogyan anno az egyikük arról akart meggyőzni, hogy az ajánlat elfogadásával nem jön létre a szerződés, így bőven elég az árat beírni az ajánlatba és a tulajdoni lapot sem kell megnézni előtte.

Innen pedig már csak egy lépés a Btk., amely szerint aki jogosulatlanul, üzletszerűen ügyvédi, jogtanácsosi vagy közjegyzői tevékenységet végez, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

De persze akár még az is lehet, hogy a filmben szereplő személy ügyvéd, esetleg jogtanácsos... ahogy a többi ingatlanos is.

ad_d_el 2010.03.01. 13:09:33

Ezek a fiktív figurák egyre merevebbek lesznek, arról nem is beszélve, hogy ezzel arányosan a hatékonyságuk is a mélybe zuhan. Nyíltan felvállalják a cégek, hogy ugyanolyan sablonosak, mint a többiek.Ki az akinek ez még hiteles?

Andrewboy 2010.03.01. 14:18:20

Nekem már Vatera Vera is sok volt a vége felé, bár azért nagyon sunáztam volna :)

dianafan9 (törölt) 2010.03.01. 14:23:09

A különbség annyi, hogy a célcsoportot és a netezők gerincét adó fiatal férfiak a verát kúrták volna, a feledékeny ingatlanost meg nem.

Ha itt a reklámarc egy titkárnőszemüveges, hosszúcombú, kiskosztümös fiatal nő lenne, kezében chuppa-chuppsz nyalókával, akkor mindenki ott tobzódna az oldalon. Ennyi, sex sells, megmondták száz éve.

standup 2010.03.01. 14:44:44

Ingatlanos körökben elég nagy a felháborodás, mert rossz színben tünteti fel a szakmát.
Ahogy előttem már mondták, ingatlanos nem vesz át (és nem hurcol) foglalót, azt az ügyvédnél teszik ki az asztalra szerződéskötéskor és azonnal el is teszi a tulajdonos.
Másrészt a "hanyag ingatlanos" képe nem tesz túl jót az amúgy sem fényes szakmai megítélésnek...

jet set 2010.03.01. 15:13:10

A nappali sarkában van a táska.

Bougheau Tschichka 2010.03.01. 15:22:29

"a 3 milliót csak lakásvásárló kaphatja meg"

Na kérem, itt van a kutya elesve. Már megint az "apróbetűs" rész

A végén még kiderül, hogy csak a KP 100 millió felett az ingatlankomról ingatlant vásárlók közül sorsolnak, akik pénteken nyomták le a gombot, Hajdú-bihariak, 185 cm-nél nem magasabb, festett fekete hajú, 3 diplomás masszőrök ... :P

Megint egy jól irányzott átverés?

konyvelomo 2010.03.01. 15:59:18

A Vatera is határeset volt már és a média visszhang talán még erősebb is volt, mint maga a (nagyon kreatív, tökéletesen időzített, ütemezett, stb) kampány. De ez a műfaj csak frissen fogyasztható, ez nem mosóporreklám h végtelenszer le lehessen nyomni a nézők torkán, itt ha a nézőnek deja vu érzése van, akkor már nem működik...

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2010.03.01. 16:37:30

Én csak fél füllel hallottam a reklámot, de azt hittem, hogy megint a Vatera szervez valamit. Most legalább kiderült, hogy mi az. Végül is jobb későn, mint soha :)

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.01. 17:23:09

Az ingatlan.com nak a fizetési konstrukciója van szarul kitalálva.Tipikus magyar kapzsiság,aztán birka tekintetek a semmibe amikor a látogatószám és a megrendelésszám nullára csökken.És ilyenkor lép be a nagy magyar igazság hogy a kevesebb néha több..lenne ha okosabbak lennének.

2010.03.01. 20:10:28

ez a reklám jól össze van rakva, sokkal jobban mint a vetárás, remek dinamikája van, szépen meg van csinálva a kép is, és nagyon jól érthető is, minden benne van ami kellett

thinker_ 2010.03.01. 20:22:23

a reklámban az van, hogy aki megtalálja a táskát az kap 3 millát. arról nincs szó, hogy lakást is kell venni hozzá!

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.01. 21:11:30

az ötlet szerintem brilliáns.
ami a slusszpoén, hogy már 2hete írtam róla a blogomon, mégis mikor rá2napra elkezdtem albérleteket nézni, a frászt hozta rám,hogy megmozdult a lakásajtó,vagyis a banner:D annyira durván be van építve a rendszerbe, hogy elsőre azt se tudja az ember, mi is ez:D

City of Troy 2010.03.01. 21:15:47

én a magam részéről már hánynom kell az összes reklámtól. mind hazudik, mind átver, mindig az uj a legjobb a többi szar, mikor mondják már meg a reklámok a frankót. szivem szerint feljelenteném az összes céget aki megtéveszt minket a szar reklámjaival. olyanok mint Uri Geller....jöjjön oda hozzám és mutassa meg mit tud a terméke. ez a reklár is ugyanolyan, mint a neten a " Nyerj egy Iphone 3GS-t" című. Ha egyszer regisztrálsz, a büdös életben nem szabadulsz tőlük. Lassan megunhatnák már az örökös tv reklámos etetést.

ave 2010.03.01. 21:16:18

Szerintem ugyes. Ettol meg utalom az ingatlanosokat! :)

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.01. 21:50:14

@City of Troy: "jöjjön oda hozzám és mutassa meg mit tud a terméke." gondolom akkor sokkal jobban rajongsz a porszívóügynökökért...

nem minden reklám hazudik.
a reklám csak megpróbál eladni,attitűdöt befolyásolni, megszólítani.

Pinkpöröly (törölt) 2010.03.01. 22:52:10

ötlet 9, kivitelezés 8 de ez mindegx mert az egészet tönkrebassza az az irritálóan helytelenül kimondott mondat hogy ...most azonba'... Emiatt az egész ülj le egyes.

-ling 2010.03.02. 07:44:00

az ingatlanost játszó színész sztem ugyanaz, aki a pannon egy karácsonyi sorozatában az ajándékokat betoló főpincért alakította. nekem tetszik.
függetlenül a jól vagy rosszul működő mechanizmustól, már az is érték, ha egy reklám valóban szórakoztat. (mint ez.)

min 2010.03.02. 08:30:23

Ez kb. úgy van megmagyarázva ahogy a borász ecseteli mit is kellene éreznünk a szájban illetve agyban.
A hülyeség van magyarázva....

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.03.02. 08:51:14

A kreatív mindenképpen tetszik. Az ötlet, a webről - netre koncepció. Viszont félő, hogy a magas számú új látogatók közül sok csak a pénz miatt jön és nem lesz lojális visszatérő "ügyfél". Attól függ, hogy mi volt a cél...

Makranc 2010.03.02. 11:53:19

Katona Laci a KIRÁLY!!!

domiNick (törölt) 2010.03.02. 13:10:41

ismerős, me krétakörös (volt)...

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2010.03.02. 17:02:07

Engem az érdekelne, hogy hogyan oldják meg hogy nehogy már az első nap elmenjen a három millás kép. Valahogy az a gyanúm, hogy úgy, hogy még kint sincs

miezitt (törölt) 2010.03.02. 22:02:21

@$Norbert$: Azt hiszem, itt a lenyeg inkabb az, hogy azok is kiprobaljak es hasznaljak a szajtot, akik eddig nem tettek. Ha nem is nyerik majd meg a milliokat, legkozelebb, ha venni akarnak, vagy eladni, oda fognak menni elso korben.

(Figyelek am, ReklBuz!)

donkanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2010.03.03. 14:30:06

A szakma valóban ki van akadva ettől a reklámtól, hogy megint leégetik őket. Ráadásul pont egy olyan cég, amely belőlük él. Holott az ingatlan.com állítólag pont a kis irodák felé nyitott, s nem a franchise felé. Ebből a reklámból ez nem derül ki, csak az hogy béna az ingatlanos, az ingatlan.com- mert ők sem tudják, hogy a rendszerükben hol van az a táska pénz. Az megint egy másik kérdés, hogy az ingatlan.com a legrágább szolgáltató a piacon, nem is csoda, hogy az ügyfelek átszivárognak többek között a net-hez, vagy a hu-hoz.

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2010.03.03. 15:22:38

nem tudom, h az elmúlt évekből emlékeztek-e bármilyen ingatlanos kampányra/promócióra? én nem nagyon.

erre biztosan fogok.

én külön díjaztam az összekacsintást, hogy végre nem egy waxos hajú, boss öltönyös, Ibizáról visszamaradt juppie karaktert választottak ingatlanosnak, hanem egy emberszabású embert, akinek vannak hibái, de emellett rohadt sok melója is...

szóval ez a szpot hozzám éppen hogy közelebb hozta az ingatlanszakmát

egyébként, ha tűzoltóknak forgatsz reklámot, akkor biztos lesznek tűzoltók, akik fanyalognak az análfűrész jelenet miatt,
ha prosztatareklámot készítesz, biztos lesznek urológusok, akik fanyalognak az análfűrész jelenet miatt,
ha pedig ingatlanosoknak, akkor biztos lesznek ingatlanosok, akik fanyalognak, a ... vmi miatt :)

én inkább a forgalomnövekedésre lennék kíváncsi

persze a végeredmény lehetett volna még szebb, még jobb (nem adtam rá 5-öst), de az üzenet nekem, és talán még Pély Barnának is átjött

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2010.03.03. 22:04:22

@korn: "nem tudom, h az elmúlt évekből emlékeztek-e bármilyen ingatlanos kampányra/promócióra? én nem nagyon."

hát talán azért nem mert az iparág ment a saját tehetetlenségénél fogva, az újépítésűt megvetted a beruházótól, mert olcsóbb volt, mint a használt lakáshitel.

cipőt a cipőboltból, ingatlant az ingatlan.com-ról vettek. mert vettek, most meg nem veszenek, csak keveset, úgyhogy azt koncentrálni kell ide.

nekem a pasi hónaljszagú, azzal, hogy elhagyja a táskát a benne lévő foglalóval??? meg visszataszító

azért ha megbízát kaptok a tűzoltóságtól szólj :DDD

grgrgr 2010.03.04. 13:10:31

ingatlan.com/jatek/jatekszabalyzat.

1.1.1.A felajánlott nyeremény készpénzre nem váltható, azt a nyertes csak az általa kiválasztott, saját néven, vagy a Ptk. 685.§. b) pontja szerinti közvetlen hozzátartozója, családtagja nevén megszerzendő magyarországi ingatlantulajdon megvásárlására használhatja fel egy éven belül. Új építésű ingatlan esetén a 3 millió forint az ÁFÁ-val növelt vételár-részletre értendő.
4.1.1.2.Szervező a nyereményt kizárólag ingatlanvásárlás céljára ajánlja fel és ezen cél megvalósulását jogosult ellenőrzése alatt tartani.
4.1.1.3.A cél megvalósultnak akkor tekinthető, ha a nyertes vagy a 4.1.1.1. pont szerinti közvetlen hozzátartozójának neve az ingatlan-nyilvántartásban tulajdonosként véglegesen bejegyzésre kerül a sorsolást követő egy éven belül létrejött adásvételi szerződés értelmében.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.03.04. 15:51:03

1. Jól tudom, hogy ingatlanosnak zömmel az megy, akinek nem jöttek össze az MLM-es dolgok?

2. Azt is az OKJ-s tanfolyamon tanítják, hogy hogyan kell homályos, "ultra low quality" képeket csinálni a kajás tányérokkal teli mosogatóról és az alsógatyás fregorilól, majd minderre átlósan ráírni az ingatlaniroda nevét, hogy le ne nyúlja valaki?

Kenya 2010.03.05. 08:49:57

mínusz 1
rögtön arra asszociáltam, h. az én foglalómmal is ilyen "gondosan" járnának el.
shit.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.03.05. 11:30:40

@SupaCow:
Csak teszteltem, hogy észreveszi-e valaki:)

yerico1 2010.03.05. 13:41:47

Ez a reklám szerintem sima csalás. A reklámban ugyanis nem azt mondják, hogy a 3 milliónak ez és ez a feltétele, csak annyi, hogy keress egy táskás képet az oldalon. Semmi egyéb. Csinálok egyet, feltöltöm, és jelentkezem a pénzért.

fruitella 2010.03.05. 14:41:13

"Ezúttal a social média rész még nem tudott annyit hozzátenni a kampányhoz, mint Vera esetében, aminek talán az is az oka, hogy nincs igazán kitalálva a funkciója."

Meg az is, hogy nincs igazán, aki csinálja. A Vera kampányon ezen a feladaton külön ügynökség dolgozott.

miezitt (törölt) 2010.03.06. 13:58:03

@fruitella: ez nem zarna ki, hogy aktiv legyen a felulet. Igaz ugyan, hogy kulon ugynokseg csinalta, de valoszinuleg ott is csak egy ember irta a szovegeket es itt is, elore egyeztetett koncepcio alapjan. Inkabb reklambuzinak lehet igaza, itt eleve nem kapott (talan a sztoribol fakadoan nem is kaphatott) akkora szerepet a szocmedia, mint Vaterkanal.

DartagnanX 2010.03.08. 11:35:13

Csinálunk legközelebb a MOLnak egy promóciót:
Nyerj 50 000 liter üzemanyagot*!

* Az 50 000 liter üzemanyagra csak akkor vagy jogosult, ha T-34-es harckocsit vezetsz. A nyeremény készpénzre nem váltható bla-bla.

Kíváncsi vagyok, hogy ez reklámetikailag megállja-e a helyét.

DartagnanX 2010.03.08. 11:36:39

Nahát, nem jelent meg a hozzászólásom. Ez vajon megjelenik?

JobbanTudom 2010.03.10. 16:03:56

@misbelief: Én annak idején lakáseladáskor a saját JPÉ-t használva minden helyiséget kivilágítottam, lakáskultúrásra berendeztem, és így lett lefotózva :D

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása