Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mennyiért dolgoznak a hazai grafikusok?

Többen fordultak hozzám az utóbbi időben tanácsért amiatt, hogy mennyit kérjenek az ügyféltől egy grafikus munka elvégzéséért. Mivel ez nem az én területem, ráadásul szabadúszóként egész mások a viszonyok mint egy ügynökség keretei között, nagyon megörültem, amikor a propono honlapon megtaláltam ezt a kis ábrát, amit az egyik tag készített (és aki remélhetőleg nem haragszik meg amiatt, hogy ezt most köszemlére bocsátom). Ez a táblázat egy kisebb felmérés eredményét mutatja, és 91 grafikus válaszai alapján összegzi az adatokat. Ezek csak irányárak, az adott megbízás jellege módosíthat rajtuk, de viszonyítási alapnak mindenképpen jók. Te többért vagy kevesebbért dolgozol?

forrás: propono

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr511837328

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Interjú Vasvári Péterrel 2012.06.03. 19:03:44

Az ötödik alkalommal Vasvári Péter tervezőgrafikussal készítettünk interjút, akinek kreatív, pozitív-negatív térrel játszó logói biztosan nem hagyják nyugalomban egyetlen olvasó fantáziáját sem. – Tippek, tanácsok a tervezőgrafika tanulóinak és művelői...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bőlény (törölt) 2010.03.16. 12:00:49

szép, csak olvashatatlan...:(

konyvelomo 2010.03.16. 12:05:54

(A hivatkozott oldalon ok, de itt elég nehezen olvasható)

Jó kimutatás, mondhatni szabályos - az évek számának növekedésével arányban áll az árképzés és kb. 2,5-3-szoros a különbség.
Hihető a kezdő és a rutinos grafikus árképzése is.

Zanzásítva

(Kiscég # Közepescég # Nagycég)
Logo 34-104e # 56-170e # 102-338e
Kisarculat 71-185e # 123-291e # 244-550e

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.03.16. 12:16:51

@bőlény:
Belinkeltem nagyobb felbontásban, kattintható.

Joco74 2010.03.16. 13:30:16

Kedves blogolók, kommentelők

A bloggazda külön engedélyével, felhívást intéznék hozzátok.

Egy közhasznú egyesület szeretne arculatot váltani, ami új logót és a meglévő oldalainkra igazított arculatot jelentene.

Az egyesületünk nem tud fizetni, mindezt felajánlásnak tekintenénk. (esetleg pici reklámban benne lennénk)

Ha valakit sikerült ezzel a kihagyhatatlan ajánlattal megfognom, privátban keressen. :)

Köszönöm!

Deepfreeze 2010.03.16. 13:58:23

Nem találkoztam még kis céggel, ahol hajlandóak lettek volna egy logóért akárcsak 34.000Ft-ot fizetni. Nem hogy 104-et.

gitáros 2010.03.16. 14:03:25

@Deepfreeze:
Olyanok is azok a "logók". Szomszédpistik működnek rendesen.
Persze tisztelet a kivételnek.

Kow 2010.03.16. 14:04:27

@Deepfreeze: Több százezer cég van magyarországon, akad aki felfogja hogy ez olyan befektetés, ami megéri. Nem sok, de van.

gitáros 2010.03.16. 14:09:54

@Kow:
Na jó, de hát ez a tízmillió Corel- és Photoshop-artista országa... :)

konyvelomo 2010.03.16. 14:19:13

Corel- és Photoshop-artista

Ma a legjobb :DD

Deepfreeze 2010.03.16. 14:31:29

@Kow: Ez az! Nem sok. Gyakorlatilag nem hiszem el, hogy valaki rendszeresen ennyiért készít logót kis cégeknek. Pont a "kis cégek" az a réteg, aki ilyesmiért egyáltalán nem szeretne fizetni.

ddevil 2010.03.16. 14:34:26

7-8 év tapasztalatnál miért esik vissza?

konyvelomo 2010.03.16. 14:39:34

Ha a cég tudja mit akar, és nem szarozik 20 fordulón keresztül azzal h a pr-marketing-kreatív-kommunikációs vezetőnek még mindig olyan érzése van h "lehet ezen még finomítani" és elfogadják h a (képzett!) grafikus érti a dolgát és annak a vonalnak ott és akkor funkciója van...

... akkor szerintem egy logo tervezés 50-60 körül van kis cégeknél. A kisarculat ennek kb. duplája.

De. Csak a másik véglet említése végett, például az összes multi-giga-mega cég arculati kézikönyve alapból többszáz (ezer?) oldal (már az h van ilyen könyv más kategória). Külön logo - a részletgazdagság miatt - nagy/kis méretben történő nyomtatáshoz, külön a felület függvényében, külön a nyomtatási technika függvényében, külön a használt színtér függvényében, stb. És ez csak a logo. A logot el is kell helyezni a felületen, ennek részletezése ismét oldalak garmada. És ezután jöhet a többi grafikai/arculati elem...

Deepfreeze 2010.03.16. 14:46:03

@Könyvelő Mo: Megérintettél egy másik problémát is: mindig van valaki (valakik) az ügyfél részéről, aki(k) sokkal jobban értenek ahhoz, amihez a grafikus :) Nem baj, hogy asztalos az illető, ő akkor is jobban tudja. A munkák jó része nem szakmai, hanem az ügyfél elképzeléseinek kielégítéséről szól.

Bedeko 2010.03.16. 14:49:48

12 éve vagyok a szakmában. Nulláról kezdtem, most eljutottam oda, ahová. Nem vagyok művész, nem vagyok fenegyerek. Korrekt, becsületes munkákat teszek le az asztalra. Jól meg tudom ítélni, fel tudom mérni, kinek mire van szüksége. 7 éve jobbára szabadúszóként dolgozom, hosszabb-rövidebb időt eltö9ltöttem cégeknél, ügynökségnél és máshol.

Utoljára '98-ban voltam rendesen bejelentve, azóta vagy feketén, vagy számlásan, vagy kamu szerződéssel dolgoztam. De nem csak én, a többség. Ide kéne mondjuk az APEH... Már évek óta vállalkozó vagyok, számlát adok, talán ez a legtisztább.

Jelenleg, ha egy logóért többet kérek el, mint 10-12k Ft (plust áfa), akkor szóba sem állnak velem. Ha egy kisarculatért 40-nél többet kérek, szintén hívják a következő sorstársat. Egy microsite 40-ért eladható, egy nagyobb weboldal, mondjuk webshop vagy komplex céges oldal kb. 60-80, de legfeljebb 100. Ilyenből egyébként nagyon kevés jut.

Sajtóhirdetésért, plakátért kb, hasonlók az árak. Többet egyszerűen nem tudok elkérni, vagy ha mégis, akkor a megrendelő már nem is válaszol.

Mondom, nem adok xar munkát, jó referenciáim vannak, tervezni és kivitelezni egyaránt tudok, még kicsit a programozáshoz is értek, persze nem vagyok coder. Kénytelen vagyok több cégnek dolgozni, mert egyébként felkopna az állam.

A fenti grafikonnal személyes tapasztalatok alapján nem tudok egyetérteni.

Deepfreeze 2010.03.16. 14:59:41

@Bedeko: Veled értek egyet. Én úgy tudok siteokért többet kérni, hogy van állandó melóm, és per pill megtehetem, hogy ha úgy érzem nem fizetik meg a munkámat, akkor hagyom tovább menni.

Bougheau Tschichka 2010.03.16. 15:02:29

Akkor ezek szerint az egyik rádió megspórolt akár 200 000 forintot is

KFV · http://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/ 2010.03.16. 15:05:36

Még mindig olcsó vagyok a jelek szerint :)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.03.16. 15:06:28

És ezek havi fizetésként mit jelentenek?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.03.16. 15:07:47

Amúgy pl. a 3d grafika is grafikai szakma és ott nettó 300-500ezret lehet keresni havonta. Persze sok helyen jóval kevesebbre bejelentve... de ez gondolom itt is így van.

Picsasereghajtó 2010.03.16. 15:09:32

@Bedeko: Ezt én is megerősíthetem.

Sajnos egy igénytelen, ocsmány proli egy nép ez a magyar. Az vagy amit megeszel - tartsa a mondás, nos, igen: ez a nép pontosan az, mint az a virslinek látszó gazdaságos hulladék a teszkóból, amit két pofára zabál. És akinek kajából jó a szemét, annak logóból is.

El kell húzni ebből a koszfészekből a picsába, vagy legalábbis nemzetközi freelance ügynökségeknél kell elcsípni egy-egy jobb projektet.

fluentlime 2010.03.16. 15:12:21

Szerintem a nyomdák bevállalják a grafikai tervezést "ingyen". Legalábbis úgy adják el az ügyfél felé hogy OK mi megcsináljuk az arculatod ha nálunk nyomatod ki a cuccaidat a tervezési költséget meg úgyis beépítik a nyomdai árba.

Sajnos Mo.-n az arculatkialakításra, brandingre csak a tehetősebb cégek,vállalkozások fordítanak nagyobb hangsúlyt a kissebb cégek nagy része (tisztelet a kivételnek)nem hajlandó
tudomásul venni hogy a grafikai tervezés,tipográfia,is egy szakma és ennek is meg van az ára.

Arról nem is beszélve hogy itthon az emberek 90%a született designernek hiszi magát mert már látott Ai, Photoshop vagy Corel felületet.

Szóval ezek az árak reálisak csak nem itthon hanem külföldön ez az oka pl annak is hogy én sem Mo.-ra dolgozom mert akkor felkopna az állam a 10 éves szakmai tapasztalatommal.

ship 2010.03.16. 15:20:49

Itt alkalmazott grafikáról - logóról, arculatról - van szó, de nem tűnik reálisnak az ár. Nem lehet ekkora különbség a megrendelő kívánsága szerinti logo és a könyvillusztráció ára között - az utóbbi rovására... 30 év tapasztalat és több mint száz (100) illusztrált könyvvel a hátam mögött, csak azt mondhatom, hogy a helyzet ennyire rossz még sosem volt.
A kiadók (a legnagyobbak is) évről évre lejjebb nyomják a képek árát, és mindezt örökáron - vagyis szerzői jogdíjat sem fizetnek az új megjelenés után - a szerződéseket titkosítják... Lehet tiltakozni, igen: de ott áll a kiadó ajtajában száz friss diplomás, aki ingyen is dolgozna, a referencia kedvéérét. Hát ennyit ér a harminc év szakmai rutin, a tehetség, a gyors-korrekt-kifogástalan nyomdakész munka.
Ez van.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2010.03.16. 15:24:20

@Bedeko: Akkor valamit rosszul csinálsz, vagy (már ne haragudj, nem ismerlek) mégsem vagy annyira jó. A tapasztalat az nem ugyanaz mint a tehetség, néha körbe szoktam nézni kik keresnek munkát, milyenek a munkáik. Ott szoktam látni 10-12 éves szakmai gyakorlattal munkát kereső embereket, ahol nem értem hova ment az a sok év, mert a munkák szinvonala... Hagyjuk. Ezek elég jó irányadó számok.

Phimp 2010.03.16. 15:34:29

@ddevil: Hehhhehh :D Ez jo kerdes, szerintem 7 ev kornyeken elkezdi unni az ember, par evre ra meg rajon hogy tulajdonkeppen ehhez ert a legjobban es nincs mas valasztasa normalis lovet termelni. :DDD

lifelike 2010.03.16. 15:41:04

kár hogy kicsi az a piac ami ezeket az árakat meg tudja fizetni
budapesti menő cégekre igazak az árak
de ott is egyre jobban megy a spórolás
mondjuk nekem is csináltak más 8ooezerért magazin arculatot és a végeredmény értékelhetetlenül szar volt, de annyira szorított az idő, hogy megvettük

Phimp 2010.03.16. 15:41:59

@Bedeko: Szerintem meg teljesen realis az arlista, raadasul ezt ugy mondom hogy en meg videken dolgozom. Aki ennyit kis cegkent nem fogad el az mehet a levesbe, az az ugyfel nem is gondolja komolyan. En nem csinalnek normalis logot 10e-ert az tutti100!
Megegyszer mondom, normalisat nem. Viszont amit az igeny felmerese utan ugy latok hogy 3-4 munkaoraval letudok azt igen. Felteve ha nem kockaztatja a nagyobb ugyfelekre szant idot..

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.16. 15:48:21

Logoért én semmit nem fizetnék, magamnak csinálnám meg!

1rem1 Art · http://1rem1.com 2010.03.16. 15:49:18

Tulajdonképp` mit jelent az, hogy kisarculat?

bolomba (törölt) 2010.03.16. 15:50:14

@Sün! balázs: hogy megcafoljalak, a vilagban az atlag logo ara $90-100 kozott mozog. inkabb lefele. Pakisztan es India rulez. Persze a nyugati-europai, vagy amerikai freelancerek, meg mondhatnak, hogy kelet-europa, del-amerika rulez.:)

Örni76 2010.03.16. 15:54:32

Ezek az árak tényleg röhejesek... Ha egy logónál 10 ezer forintnál többet kérnék, kiröhögnének... Szerintem még 5000-ret sem fizetnének a kiscégek... 34 ezer, muhahahahaha...

gitáros 2010.03.16. 16:04:19

@Örni76:
Azért egy tisztességesen elvégzett munka értelmes megrendelővel (aki tudja, mit akar, van véleménye, de nem akar feltétlenül pápább lenni a pápánál) meglepően sok időt vehet igénybe. És ha a fenti árakat nem zsebbe kapod, érdekes(en alacsony) összeg jöhet ki órabérre számolva.

gitáros 2010.03.16. 16:08:54

@Örni76:
Ez az ár kábé egy névjegy-levélpapír-boríték kombó tervezése volt tizenöt éve, meglévő lógóval... Ja, sarki zöldséges szintű megrendelőknek.

Külföldi Viktor 2010.03.16. 16:10:31

ennyi szánalmasan ostoba hozzászólást még politikai blogokban is ritkán olvasni. ilyen árakon csak korelhuszárok és öntapadós parasztok (copyright by nyikita) dolgoznak, az eredmény kommunikációs szempontból bizonyosra vehetően nulla (vö. ogilvy és az ablakon kidobott 50%).
k. potenciális ügyfelek, ennyiért a 10 éves múlttal rendelkező öreg címfestőktől se rendeljetek semmit, nyissátok ki nyugodtan a korel3 klipart-könyvét és a gyereketek majd jól eltorzítgatja a kiváló, eredetei logotípiát.

bolomba (törölt) 2010.03.16. 16:11:53

elovettem mar a 2003-as Pricing and Ethical Guidelines c. konyvemet, hogy megint fogjam a hasama. aszongya:

(az arak a nagy freelancer-bumm elotti eszak amerikara vonatkoznak)

Logo design project:
small client: $2,000–$7,500
medium client: $3,000–$8,000
large client: $5,000–$20,000

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.03.16. 16:12:20

Szerintem többfajta megrendelő van. Egyrészt létezik a most induló vállalkozás, aki mindenen spórolni akar. Na ő nem fog százezreket fizetni. Meg van az, aki már unja a régi kialakítást és arculatot vált. Róluk elhiszem, hogy többet fizetnek, de azért profi munkát is várnak.

Egyébként ha egyszer valakinek már dolgoztál, akkor ha elégedett, később is téged választ. Mert tudja, hogy mit kap a pénzéért. Aki meg megteheti, hogy évente tendereztessen, az fizesse is meg az árát.

gitáros 2010.03.16. 16:17:55

@bolomba:
Ja, a weboldal ("sürgős", "professzionális") meg 10 dollár... Ahhoz viszont ott is kell élni, ahol ez megéri.

Örni76 2010.03.16. 16:19:24

@gitáros: a hangsúly itt az értelmes megrendelőn van, az kifizet többet is, de a legtöbb kis cég kb. szívrohamot kap ezektől az áraktól :) Még én érzem magam rosszúl hogy ekkora árat merek mondani... Általában a cégvezető fiának az osztálytársa csinálja inkább meg a logót, ami egy Corelbe berakott pixeles cucc :) És nekik ez meg is felel!

dr. bíbic14 2010.03.16. 16:21:20

Hühha. Mondjuk mi nem vagyunk szabadúszók, (csak kis cég vagyunk), de nekünk bezzeg tejelnek, mint állat ehhez képest akár btto. akár nettó. Igaz, hogy kicsiknek nem is dolgozunk. Akkor meg minek írtam ide? :)

gitáros 2010.03.16. 16:25:37

@Örni76:
Az a baj, hogy mindig van valaki, aki ezeken az árakon (mármint a filléres kategória) elvállalja. A szakma becsülete meg a béka segge alatt.

M@tyi 2010.03.16. 16:25:44

Én ügyfél vagyok, grafikus nélkül; logónk van, nem mi GIMP-eltük, de a cég, aki nekünk dolgozott annyira kiszámíthatatlanul működödtt, hogy szakítanunk kellett.
Mi az a kisarculat? Milyen arculati elemek készülnek el egy kisarculat elkészítésekor?
Ha van egy partnerem, aki csinált nekem kisarculatot, meg kell a weboldalamra negyedévente egy új banner, vagy flash animáció, azért mennyi a reális ár?

A mi cégünk számítástechnikával foglalkozik. Ott ugyanígy jelen van a "szomszédkisfiú" effektus: töcskölt rendszerek - gombokért, hüledezés, ha valaki bemondja azt az árat, amiért normálisan megcsinálná, aztán menet közbe' kiderül, hogy a jelenlegi szolgáltató jó esetben kéthavonta elérhető telefonon, nemhogy 7x24x4 szintű hibaelhárítás...meg pre-emptitív karbantartás, stb.
A sok birka meg megy a trend után, azt hiszi, hogy ha 3 Ft-tal olcsóbb, akkor övé lesz az ügyfél, a projekt, a királylány és a fele királyság is; nem veszi észre, hogy mivel semmi olyat nem ad, amit csak Ő tudna adni, bármikor lecserélhető. Különbözni kell(ene), ahhoz, hogy az ügyfél akarjon a Te ügyfeled lenni, nem pedig csinálni ugyanazt, ugyanazokkal a hibákkal, közel ugyanannyiért, mint mások. Olyan ez,mint az egy lakótelepen megnyíló 4. szolárium. Miért? Mert a másik 3-nak biztos olyan jól megy, majd megy nekem is. Ja, hogy egy hét után mindenki árat csökkent, meg vég nélkül akciózik? A sok köcsög miatt van, akik nem akarnak naponta 12 percet barnulni. Pedig, lehet, hogy egyszerűbb lett volna virágboltot nyitni, ha az nincs a környéken...
Na, mindegy. Sz'al; mi is az a kisarculat? :-)

M@tyi 2010.03.16. 16:27:11

@bolomba: Köszi, akkor nekünk már van nagyon szép kisarculatunk. :-)

s.e.c 2010.03.16. 16:34:47

Nálam nem egyszer volt hogy meg voltak lepődve hogy egyáltalán külön pénzbe kerül a logo! Nem "szomszéd Pistike" vagyok, pár éve már ezzel foglalkozom, de sajna a kis cégek általában ilyenek. Egyszerűen nem akarnak erre áldozni, mert nem érzik hogy mennyit számíthat egy normálisan megtervezett arculat. A logo legyen valami kiírás, a többit meg majd az asszony megcsinálja word-be :D

Örni76 2010.03.16. 16:35:59

@gitáros: sok középiskolásnak, egyetemistának megéri ennyiért :) a végeredmény már más kérdés, a kiscégek meg örülnek, hogy van ennyiért :) Igénytelenség minden szinten. És természetesen a kreativitást nem igazán hajlandóak megfizetni.
Érdemes megnézegetni a kiscéges honlapokat is, hogy azokat vajon kik készítették :))) és mennyiért. Kb. hasonló a helyzet.

dr. bíbic14 2010.03.16. 16:36:03

kisarculat: levélpapír, boríték, névjegy
teljes arculat: kisarculat + arculati színek + betűtípusok (mit hol, milyet) + zászlók, táblák, bélyegzők, + internetes megjelenés + bolti megjelenés + prospektusok, szórólapok, esetleg sajtóhirdetések mittudomén, nagyjából minden. ez a multiknál a brandbook vagy visual identity system vagy bármi kinél mi, ahol szépen le van írva minden. pl. a hosztesszek ruhája a kóstóltatópult formája, a kommunikáció hangvétele vagy akár kozmetikai cégeknél a modellek arcbőrének a színe, stílusuk szóval minden. de lehet, hogy elkalandoztam.

a lényeg a kisarculatnál, hogy csak kis dolgokról szól. max. A4 :):):)

lOc (a pasztafáriánus) 2010.03.16. 16:37:11

Nekünk kb. 20-30 (32*32) ikon kéne menühöz. Szerintetek ennek mennyi a reális ára?

Phimp 2010.03.16. 16:37:50

Amugy szerintem ezek az arak nem azt jelentik hogy a rendszergazdai szakmat grafikusra cserelo nevjegykartyabajnokok (mert abbol hallottam hogy olyan jol meg lehet elni, megtanulom en is a fotosopot.. karakterekre gondolok) is ezeket kovessek. Az olyanokon johogy rohognek az ugyfelek. Egy valamirevalo alkalmazott grafikus azon az ugyfelen rohog amelyik 10-ert akar logot terveztetni.

Ez szolgaltatas nem piac. Egy szolgaltatast pedig lehet nagyon gagyi illetve professzionalis szinten is muvelni.

Romanee Conti 2010.03.16. 16:38:09

150 000 alatt nem vállalok logó tervezést. Mert, akinek nem ér meg ennyit az, hogy x évig az általam tervezett jellel azonosítják, annak jó a gagyi. Más világ. Vagy ingyen. Ismerősnek. A legmagasabb logó tervezésnél egy nullát kanyarítsatok oda, ez amiről én tudok, de szerintem volt több is. Én 11 évet multinál AD-grafikus, azóta szabadúszó. Azért ez már nem a 2000-ig a reklámszakma... Természetesen mindenki annyiért adja el a munkaerejét, amennyiért gondolja. Magánügy.

M@tyi 2010.03.16. 16:40:14

@marxcie: Bocs, marxcie, Neked akartam megköszönni! :-)
@bíbic14: Mert Te pozícionálsz, tudod, hogy ennek és ennek dolgozol, annak és amannak meg nem. M.o.-n ez az egyik legnagyobb probléma; az értékesítőknek, szolgáltatóknak lövésük sincs, kik is tartoznak a célpiacukhoz.
Ha valaki nekem úgy kezdi, hogy "...termékeink bárki/mindenki számára a legjobb megoldást jelentik..." már fordulok is kifele az ajtón, mert ez a mentalitás azt jelzi, nem ért a saját termékéhez, szolgáltatásához, hisz nem tudja megmondani kinek való.

A probléma forrása: a marketing hiánya, lesajnálása, illetve totális félreértelmezése.
A marketing szerintem azt jelenti boltolni, piacolni; az árut a vevőhöz eljuttatni fizikai és spirituális érztelemben is.
Nem pedig, hogy újságban/neten/TV-ben hirdetni, meg a lakótelepen szórólapozni. Tudni, hogy kit ÉRDEMES megszólítani a dolgaimmal, kinek lehet jó, ha engem választ, ki jár a legjobban az én termékemmel/szolgáltatásommal/cégemmel. És ez csak az első lépés. Ehhez kéne kicsit gondolkodni. Ennél tényleg egyszerűbb módszer, a "xyz megoldások mindenkinek" szlogen. Egyszerűbb, ja. Csak az a baj, hogy "szomszédpisti" is így árulja az ugyanazt mint én, akkor most mi legyen? Kezdjünk árversenybe, abba majd jól belefullad.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2010.03.16. 16:46:27

a mi oldalunkon is érdemes körülnézni

www.fizetesem.com

ingyenes, csak regisztrálni kell és aztán szabadon szűrhetők az adatok

dr. bíbic14 2010.03.16. 16:50:48

@M@tyi: a helyzet az, hogy én már azt sem értem, hogy lehet 1-2 év tapasztalattal szabadúszni. hirdetni kell a szuperinfoban? mi kis cégeket élből nem is tudunk megtalálni, (persze nem is kell már szerencsére), de az is pl. rém nehéz lehet. a pozícionálással kapcsolatban jól beszélsz, de a sarki barkácsüzlet ilyenről nem hallott, elmagyarázni meg nem fogod tudni. gondolom itt ilyen szintű "ügyfelekről" beszélünk. persze, ha szomszédpisti megcsinálja neki és tetszik az ügyfélnek akkor nincs gond, az ő dolga, de neked nem vele kell versenyezned.

Phimp 2010.03.16. 17:00:49

@bíbic14: Hmm pedig a refkoitokat nezve nyugisan bevallalhatnatok kis ugyfeleket is... :D

2010.03.16. 17:06:23

@Bedeko: Ja igen. 1995-ben kezdtem. Aztán hamar be is fejeztem, mert 10-ből 9 vállalkozó húzódozik fizetni. Vannak indokok. Nem ilyen kékre gondoltam,esetleg egy nagyobb csíkot tegyen oda stb. Aztán 2-3 hónap huza-vona után, láthatom a munkámat 1%-ban átdolgozva, valakivel megcsináltatta... mondjuk a sokat emlegetett photoshop artista a szomszédban, 2-3 ezerért.

valakitalánvagyok 2010.03.16. 17:09:32

Így devalválódik egy szakma, ha olyanok kezdik magukat grafikusnak titulálni, akik meg sem közelítik a szakma alapjait sem!

Szeretném jelezni, hogy ezek NEM reális árak! Ez egy egyszerű jelzés arról, hogy aki ennyiért csinálja az nagy valószínűséggel NEM fektetett több évet szakmába, hanem csak magáról gondolja, hogy ő grafikus!

Aki jót akar magának és használható, hosszú életű arculatot akar, az fektessen be egy profiba, különben sokszor kell majd újra csináltatnia!
Ez egy ugyan olyan szakma, mint a cipész vagy a közgazdász, csak ehhez minden eszköz beszerezhető egy ápiszban, így sokan járhatnak tévúton!

Szóval aki minőségre hajt, az szerezze be minőségi helyről az árut!

thing 2010.03.16. 17:23:02

Érdekelne hasónló táblázat szabadúszó szövegirásra vonatkoztatva... Please! :-)

dr. bíbic14 2010.03.16. 17:37:04

@Phimp: olyanunk is van. de azért kedves vagy köszi ;) nincs időnk rájuk mert, sorozatgyártjuk a gagyit a multiknak. Fantákat láttad már? na ugye. :):):)

konyvelomo 2010.03.16. 17:43:47

@Deepfreeze: "Megérintettél egy másik problémát is: mindig van valaki (valakik) az ügyfél részéről, aki(k) sokkal jobban értenek ahhoz, amihez a grafikus :)"

Én ezt inkább úgy fogalmaznám meg, h sok megrendelő úgy áll hozzá h én fizetem és olyan lesz amilyennek én akarom. Logonál maradva: legyen benne nyuszi, mert kedvenceim ezek a kis rágcsálók, legyen benne egy gyalu is, mert hát mégis csak asztalos vagyok, meg hát szerepeljen benne a kisfiam neve (Dzsordzsó) is az utókornak. Az ilyen jellegű feladatra valóban a Szomszédpistike a legjobb választás, mert addig fotosoppolja a cuccot, amíg a megrendelő tökéletesen elégedett lesz.

Érthető h az első szempont az h legyen kenyér az asztalon és ez elég komoly kényszerpályára kényszerítheti az embert. Valószínűleg a tízezres logoknak van is, lesz is piaca, de ne keverjük össze a szó klasszikus értelmében vett grafikusi tervező munkát és a megélhetési fotosop/korel operátor munkát. Mindkettőt lehet tisztességesen, professzionálisan művelni, de a kettőnek nincs sok köze egymáshoz.

s.e.c 2010.03.16. 17:45:33

Éppen pár héten történt meg velem a következő. Egy cégnek csináltam honlapot és pár arculati elemet még kb egy éve. Egy külföldi cég kizárólagos forgalmazói itthon, az ő arcualtukhoz kellett igazítani a honlapot is. Megcsináltam, bár a külföldi cég design-jával is voltak gondok, azért ki lehetett belőle hozni egy kifejezetten kellemes eredményt. 800 szélesre csináltam az oldalt, mert annyira kevés volt a tartalom hogy úgy mutatott jól, minden menüponthoz kis szöveg, képek, ennyi.
Kb egy hete hívott a tulaj, hogy kéne az oldal hozzáférése, adott egy számot, hívjam fel, egy haverjáról van szó, átrakják az ő szerverükre az egészet. Mikor felhívtam az emberkét közölte hogy ő régi barátja a cégigazgatónak, és szeretnék "nagyon felturbózni az oldalt". "Nagyon durva lesz!" Ok megadtam neki az ftp adatokat, csinálják. Tegnap ránéztem és azt hittem eldobom az agyam. A 800 széles oldalt kicserélték 1000-re, gondolom mert az a divat, hiába tűnik el a tartalom. Az oldalon egységesen használt 11-es Verdana helyett össze-vissza méretezett betűtípusok vannak, valamint a fehér hátteret kicserélték egy fémes kinézetű, kb 200x200-as ismétlődő textúrára :S De a legdurvább, hogy a fejléc szélesítését úgy oldották meg, hogy beraktak mellé egyszerűen, az új szar háttér elé egy ingyenes js órát, amire ha ráviszik az egeret kiírja hogy "Get A Free Clock!" :D Igazából nekem ezt már kifizették régen, de akkor is idegesítő hogy felturbózás címén összerondítják minden szarral az oldalt...

Phimp 2010.03.16. 18:11:58

@bíbic14: Nem nem lattam de feltetlenul megnezem :)

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.03.16. 18:42:07

Kedves mindenki!

Emlékezzünk meg azokról a cégekről is (nem kevés van!) akik ekkora (vagy nagyobb) összegekért dolgoznak. Hatalmas és meglehetősen fix bevételük van, mégis minimálbéren bejelentve és a többi pénzt zsebbe adva fizetik a dolgozóikat.

Na az ilyen cégek vezetőinek/tulajdonosainak a büdös kurva anyját!
(Te meg mit nézel, te spúr geci?)

konyvelomo 2010.03.16. 18:57:33

@Gyagyás Tóni: "Te meg mit nézel, te spúr geci?"

Nem lehet könnyű a környezetednek...

thing 2010.03.16. 19:33:57

@korn: kösz!

Most nézem, mit írtam előzőleg: "hasónló", "szövegirás"
véremben van a helyesírás.

baliquez 2010.03.16. 19:53:22

@Könyvelő Mo:
Az extrovertált polihisztor-komplexusukat kiélni vágyó Kedves Megbízó általában revideálja az álláspontját amikor megkérdem tőle hogy a fogát is magának húzza-e avagy foghúzásban képzett és tapasztalt szakemberhez fordul. Nyilván diplomatikusabb formában előadva.

Vannak amúgy súlyosan eltévedt Megrendelő Urak, kedvencem az a jó pár éves csomagolástervezési sztori amikor - nem kevés egyeztetési forduló, profi fotós bevonása, végre-valahára kierőszakolt szöveg, vonalkód stb. után - végre elkészül a Termék dobozának életnagyságú makettje (stancaforma, film, aranyozás, proof), Megrendelő Úr nagyon meg van vele elégedve, kegyesen megkérdi a mennyi az annyi végült.

Szerény grafikuss mondja hogy háromszáz, erre Megrendelő Úr jobb nadrágzsebből kiszámol az asztalra háromszáz forintot apróban. Aztán meg csodálkozik mikor szerény grafikuss a kandi kamerát keresi a teremben. Megtörtént eset. :)

victor vacendak 2010.03.16. 20:04:37

@baliquez: a logótervezés és a foghúzás között azért van némi különbség...Előbbivel bátran próbálkozhat bárki, is ki tudja, lehet, hogy a saját jobb, mint a "képzett szakember" terve. Foghúzásnál ellenben azért adódhatnak problémák...

valakitalánvagyok 2010.03.16. 20:20:54

@victor vacendak: pont annyi a lehetősége a jobb sajátnak, mint a jó foghúzásnak!
Tudod, ezzel azt akarta mondani az illető fölötted, hogy mmind a kettő szakma, mind a kettőt tanulták emberek, lehet, hogy nem véletlenül...

konyvelomo 2010.03.16. 20:28:31

@baliquez: A megrendelőt sem kell félteni, van valóba egy réteg aki gerinctelenül üzletel, mert azt tapasztalta h az neki bejön (vagy született ilyen). Szerencsére a grafikusnak van pár lehetősége h a kész, használható anyagot csak akkor adja ki a kezéből ha az üzlet mindkét oldalról rendeződött.

Max, a Birca · http://maxval.co.nr 2010.03.16. 20:38:45

az emblématervezés hülyeség

bárki átlag intelligenciával meg tudja csinálni 1 nap alatt
nézeget a neten, majd megcsinálja egy grafikai programban

a grafikus meg rajzoljon, de ne verjen át senkit emblémákkal

egy hang a hátsó sorból 2010.03.16. 20:42:02

Alig olvashato abrat mennyiert csinalnak manapsag?

Chalabre 2010.03.16. 20:55:22

Kinek mi a jó példa emblémára vagy kisarculatra?

dr. bíbic14 2010.03.16. 21:11:59

@Phimp: gondolom. egyébként tényleg rémísztőek a refkóink. bár takarózhatnánk azzal, hogy alkalmazott grafikusok vagyunk és nem szépet, hanem hasznosat csinálunk és nem dolgoznának velünk a marketingesek, ha nem lenne hihetetlen image javulás és eladásnövekedés áldásos tevékenységünk nyomán. mert hidd el azért nincs karitatív department a multiknál, akik a szegény grafikusokat próbálják eltartani :). de jó volt a kommented abból a szempontból, hogy frissítenünk kéne. majd szólok, ha kész!

@baliquez: szerződés és előzetesen elfogadott és aláírt árajánlat nélkül soha soha soha ne kezdj és főleg ráadásul mindennek a tetejébe' ne fejezz be munkát, mert olyan dolgokat fogsz megtapasztalni, aminek nem lesz jó vége...

Örni76 2010.03.17. 12:38:50

@s.e.c: ez mennyire tipikusan magyar... :) Na az ilyentől kérjél pénzt logóra :) Másik kedvencem újság tördelésnél a főszerkesztők állandóan képhiánnyal szenvedtek és a megoldás az volt, hogy Google-el biztos találok jó képeket. Meg hozták a 640*480-as képeket, jó lesz az féloldalba! :)

@Gyagyás Tóni: Mennyire igazad van sajnos :( Legyél vállalkozó, bejelentünk minimállal, megoldjuk okosba, dolgozz itt feketén stb. Ez a magyar valóság! Közben meg mondogatják, hogy olyan rosszul megy, alig van megrendelő.

Nerio 2010.03.17. 22:20:49

"az emblématervezés hülyeség

bárki átlag intelligenciával meg tudja csinálni 1 nap alatt
nézeget a neten, majd megcsinálja egy grafikai programban

a grafikus meg rajzoljon, de ne verjen át senkit emblémákkal "

Miből sejtem, hogy nem vagy grafikus..?

zoltanhosszu · http://www.zoltanhosszu.com/ 2010.03.17. 23:58:24

Basszus, asszem fel kell tolnom kicsit az árakat. Főleg, hogy az utolsó előtti sorból lassan átlépek a legalsóba. :)

Lebow 2010.03.19. 09:21:08

Egy ilyen összeállítás nincsen weblapokra? Mert amit Bedeko írt, hogy 40e és 100e között, az nagyon alap... Persze ez nagyon függ a szolgáltatástól és embertől... Szóval ha valaki tud ilyet a fennt említett témában azt megköszönném...

ui.: szerintem egy weblap átlagba 70e (alap) és 300e (aktivabb) között van, illetve egy-egy komoly (rendszer szintű) pedig 400e-től.

zaq 2010.03.19. 17:53:59

én azt érzem itt a hozzászólók nagy részétől, hogy senki zsenije nem talál megértésre. a tapasztalat meg azt mutatja, hogy sokszor még a brand guide-ban lefektetett dolgokat is nehéz implementálni 1-1 megbízásnál (én mondjuk csak ügynökségeken keresztül találkozok emberekkel).
más. én inkább azt érzem problémásnak, hogy szerződés köt a beszállítókkal és olykor olyan grafikus dolgozik ott, akinek egyszerűen nem passzol a stílusa a mondanivalóhoz. van viszont jó néhány képzőt végzett grafikus barátom, akik meg más pályán játszanak - nem a reklámban - és nagyon jól megfogják a lényeget: akár egy cigisdoboz belsejére felraknak olyan skicceket, hogy megvan az a bizonyos aha-érzés. szóval ezek a szerződések annyira megkötik az ember kezét, pedig más-más melókra más-más grafikus kívánkoznék. szerintem.

digitime 2010.03.22. 15:51:24

Itt még mindig az megy, hogy oldjuk meg okosba. Apróért, mindenki jól jár. Az ügynökségeknél is működik hasonló, bár ott van tender-rendszer, de időnként ott is játszik a visszajuttatott összeg szerepe. Bedekonak igaza van, és hiába is találná ki a szakma, hogy mondjuk senki nem hajlandó 500 Ft-os órabérért grafikusi munkára, mert az ugye szellemi termék, mindig lesznek olcsójánosok, meg szaporodóban vannak az ingyenweblapok, sorolhatnánk. Annak van mákja a csapatban, aki valahol tud szerezni egy havi fix melót, és mellette még csurran cseppen.

kodacx 2013.09.04. 10:28:47

@Max, a Birca: Elmés hozzászólásod alapján egyértelműen kitűnik, hogy halvány lila gőzöd nincs, hogy mit jelent
- KITALÁLNI,
- MEGRAJZOLNI,
- majd MEGSZERKESZTENI egy emblémát/logo-t/piktot, hogy az
- optikailag,
- tipográfiailag,
- marketing szempontból,
- vizuálisan korrekt, és legfőképpen
- a mindenható drága megrendelőnek tetsző legyen, valamint hogy ehhez
- miket kell figyelembe venni,
- milyen szakmai és stilisztikai szabályokat kell betartani,
- milyen követelményeknek kell annak a "NETEN KÖRÜLNÉZEK, OSZT EGY NAP ALATT ÖSSZEHOZOM" logonak megfelelnie!
Őszintén remélem, nem grafikai, vagy marketing szakmában dolgozol!
Ami meg a "neten körülnézek, oszt megcsinálom" témát illeti, ha csak hasonlót csinálsz, azt lopásnak hívják, és ha külföldön vagyunk, nem ebben a jogilag mindenre tojok, hígan folyós magyar rögvalóban, akkor úgy megizélhetnek érte, és olyan pereket kaphat a megrendelő, vagy te, hogy belepistulsz!

kodacx 2013.09.04. 10:29:18

@egy igaz szocdem: Gratula! Köszönöm!
Köszönjük!!!

ayad 2013.09.04. 13:35:17

"Csak annyira vagy jo, amennyire jok az ugyfeleid"
en nem tudom kik azok az emberek akik ide kommentelgetnek hogy 10 ezernel tobbet nem tudnak elkerni egy logoert, de van egy olyan erzesem hogy tobbnyire csak idezojelesen lehet a grafikus elnevezest hasznalni az esetukben. en mikor az elso logomat terveztem 8 eve 25 ezret kertem es kaptam erte, a leheto legkiseb ugyfeltol (egyeni vallalkozo). nem mondom, lattam azota sok mindent, de 2013-ban Europaban (Magyarorszag allitolag ott van...) 10-ezerert logo..nekem meg a 30-40 ami a grafikonon szerepel is elkeseritoen kevesnek tunik.
en ket eve kulfoldon vagyok, itt nagyjabol ezeknek az araknak az 5-szoroset tudom elkerni szabaduszokent, az ugynoksegek meg korulbelul a 15-20-szorosat (nagyobb ugyfelnel meg tobb)

ayad 2013.09.04. 13:39:06

oh bocsanat, ez 2009, most latom. kene csinalni egy ujat, bar gyanitom most se jobb a helyzet.

ayad 2013.09.04. 13:43:33

@egy igaz szocdem: a Birca-val felesleges vitatkozni, ugy tunhet a figyelmes szemlelonek hogy ez az ember idejenek 99%-at azzal tolti hogy tematol fuggetlenul megmondja a frankot minden blogban. troll, de sajnos nem a vicces, hanem az igazi ostoba fajtabol.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása