Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Egy évvel ezelőtt a heti kérdés rovatban már feszegettük ezt a témát, de akkor a másik oldalról futottunk neki. Akkor azt kérdeztem, hogy kívülről kinek tűnik vonzónak a reklámszakma, ki érzi úgy, hogy el tudná képzelni magát ezen a pályán. Akkor a körkérdés apropóját az adta, hogy egy közvéleménykutatásban a reklámosok az ügyvédekkel és a politikusokkal karöltve végeztek annak a listának a végén, amely az egyes szakmák társadalmi megbecsültségét és elismertségét kutatta. A reklámokat az emberek általában utálják és lenézik, így azokat, akik ezeket előállítják szintén nem különösebben kedvelik. Persze a jó reklámokat szinte mindenki szereti, de ebből lényegesen kevesebb készül itthon, és a külföldi példákból is nagyon kevés ér el hozzánk.
Annak idején éppen ennek a vélekedésnek a megváltoztatása volt a célom, a bejegyzésekkel a reklám hasznosabb, barátságosabb vagy éppen humorosabb és szórakoztatóbb oldalát szerettem volna bemutatni. Ez persze önös érdek is volt, hiszen én is a reklámszakmában dolgozom, és szerettem volna egy kicsit emelni a szakma megbecsültségén. Bíztam abban, hogy be lehet láttatni az emberekkel, hogy a reklám bár elkerülhetetlen része az életünknek, lehet vele békében is élni, sőt akár szeretni is adott esetben. "Nem mondjátok el anyámnak, hogy reklámügynökségen dolgozom, azt hiszi, egy éjszakai lebujban vagyok bárzongorista." - hangzik Jacques Seguela 1979-ben megjelent könyvének azóta szállóigévé vált címe, ami jól példázza sok reklámos vélekedését a saját szakmájáról. Mert bizony sokan gondolják úgy, hogy a reklám alapvetően alantas munka, hiszen becsapja az embereket és olyan dolgokat sóz a nyakukba, amire nincs is szükségük. Amíg ez így van, amíg sokan csak azért vannak a reklámszakmában, mert ezt dobta nekik a gép, addig nem várható el, hogy a fogyasztók másként nézzenek a reklámosokra.
Kíváncsi vagyok, hogy ti, akik egy reklámügynökségen dolgoztok, legyen az egy picike, pár főből álló stúdió vagy az ország legnagyobb ügynöksége, mit gondoltok a munkátokról? Szeretitek vagy csak úgy gondolkodtok róla, hogy ez se szarabb mint marketingtervet összerakni egy ügyfélnél, szabadúszó grafikusként arculatot tervezni egy étteremnek vagy mondjuk dalszövegeket írni egy Zs-kategóriás tucategyüttesnek. Kérlek benneteket, hogy szavazzatok a szokás helyen a jobb oldali boxban, így a végén talán kiderül, Magyarországon bárzongoristának kevésbé ciki lenni vagy reklámosnak.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.