Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Rakéták, páncélozott Humveek, gyújtóbombák vagy harci helikopterek helyett most egészen másfajta fegyverekkel indított támadást az amerikai hadsereg az afgánok ellen. Ezúttal ugyanis bájosan mosolygó csecsemőket, naplementébe lovagló törzsi harcosokat és egy kissé Sandokan-szerű fegyverest vetettek be a helyiek ellen vagy ha úgy tetszik a helyiek érdekében. Ezek segítségével próbálják meggyőzni őket arról, hogy az öngyilkos merényletek helyett érdemes lenne inkább az ország újjáépítésébe ölni az energiáikat.
A kampány mögött Allen McCormick alezredes áll, aki korábban a Procter Gamble-nél szerzett marketingkommunikációs tapasztalatait használta fel a reklámhadjárat előkészítéséhez. Az első dolog, amit a fejébe vett, az volt, hogy egy helyi ügynökséget bíz meg a feladattal, hiszen csak ők tudnak valós insightokat gyűjteni, és azok alapján olyan kampányt kidolgozni, ami képes a saját nyelvükön megszólítani a helyieket. Nem lehetett egyszerű feladat, de az eltökélt alezredesnek sikerült felkutatnia a Lapis nevű kabuli reklámügynökséget, ami el is vállalta a feladatot.
McCormick az addig megszokott, elrettentőnek szánt sokkreklámokat beszüntette, hiszen pontosan látta, hogy ha a plakáton ábrázolt kegyetlenségeknél a plakáttól 10 méterre, a való életben is ugyanaz látszik, a hirdetésnek nem lesz különösebb hatásuk. Éppen ezért a másik irányból közelített, és egy olyan kampány kidolgozására kérte fel a Lapist, amely megpróbál perspektívát adni, de legalábbis annak esélyét felvillantani az afgánoknak, és együttműködésre, közös építkezésre hívja fel őket.
A kampány egyik része a gyerekekre koncentrál, és ártatlan afgán csecsemők képeinek mutogatásával, a jövőjükre vonatkozó provokatív kérdésekkel igyekszik hatni. A hirdetések másik csoportja a felépítendő afgán hadsereget és az amerikai katonákat igyekszik kissé barátibb, már-már romantikus színben feltüntetni, mintegy párhuzamba állítva őket az ősi, törzsi harcosokkal. A harmadik része a hirdetéseknek az újjáépítésre hív fel, és téglákat, élelmet és sok egyebet tartó kezeket mutat, amelyek mellett az "Afganisztán jövője a te kezedben van" sor olvasható. Van esélye egy ilyen reklámnak? El lehet ezekkel bármit érni a helyieknél?
via:adage
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.