Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A legjobb social média kampány evör?

Egyszerűen csak így emlegetik máris a Wieden+Kennedy ügynökség Old Spice-nak készített egészen lélegzetelállító kampányát. A törnétet néhány hónappal ezelőttre nyúlik vissza, amikor is adásba került egy iszonyatosan jó Old Spice szpot, amelyben a magát csak "nevetségesen jóképű férfinak" tituláló Isaiah Mustafa nevű színész alakított hatalmasat. A reklám óriási siker lett, egy pillanat alatt milliók kedvencévé vált. A stáb ezt látva tovább ütötte a vasat, és nemrégiben előrukkolt egy újabb reklámmal, majd egy öngyilkos akcióba kezdett.

Fogták a főhőst, betették egy stúdióban felépített fürdőszobába, és elkezdtek a twitteren feléjük özönlő üzenetekre valós időben válaszolni sebtiben kitalált, megírt és leforgatott szpotokkal. Az egyik twitterező például megkérte őket, hogy kérjék meg szíve választottjának a kezét. Három órával később már fent is volt a Youtube-on a film, amiben a főhős a szokászos imádnivalóan pimasz stílusában megkérte a lány kezét, aki természetesen nem is mondhatott mást mint igent. Végül odáig fajult a dolog, hogy néhány nap alatt összesen 184 videóüzenetet vettek fel, amelyeket néhény órás csúszással minden esetben a netre is tettek. Elképesztő teljesítmény, és nem utolsósorban tartalom, amit a szakma már most a valaha volt legnagyobb szabású social média akcióként emleget. Én imádtam ezt a kampányt, amelynek záró videóját láthatjátok alul. I'm on a horse! via:adfreak.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr32155624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jubilleum 2010.07.16. 14:50:50

Miért titulálod "öngyilkos akciónak"?

lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.07.16. 14:57:50

Valahol olvastam, hogy az ügynökség szerint riszpekt az ügyfélnek, aki megbízott bennük annyira...
ennyire

hát ja

denx 2010.07.16. 15:35:03

Nekem az egész kampány nem nagyon jött be, a mostani meg csak egy smsbandi utánérzés. De persze ez csak az én véleményem...

zaq 2010.07.16. 16:47:31

szerintem is getszijók!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.07.16. 16:58:36

@jubilleum: A stáb és a kreatívok részéről gondoltam öngyilkosnak, filmet írni, felvenni és vágni 2-3 óra alatt az nagyon kemény, ráadásul 184-szer...

TyToo 2010.07.16. 17:16:38

Az biztos, hogy ömlött a kávé, amíg dolgoztak...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.07.16. 18:16:00

@denx:
SMS Bandinak maximális riszpekt, egy nagyon jó kampány volt, de elénekelni a beküldött SMS-üzeneteket, és egyperces reklámfilmekben (amik minden alkalommal valami kis trükköt, poént, csavart tartalmaztak) releváns módon válaszolni üzenetekre, messze nem ugyanaz az ötlet, pláne nem ugyanaz az energiabefektetés. Ha van egy kis időd, kattints a videóban felkínált kisfilmekre, érdemes belekukkantani néhányba.

Almaspite 2010.07.16. 18:28:42

Most nem azért, hogy lehúzzam a dolgot, de kb. tíz éve, amióta van webcam és kellőképp gyors net hozzá, azóta minden jobb webcam-kurva szó nélkül megcsinálja azt a figurát, amit kérsz tőle a cseten!

Ja, és nem három óra múlva, hanem azonnal, élőben!

Szóval még mindig nem értem, hogy mi végre fényezzük ezt a reklámstúdiót! Gyakorlatilag leutánozták a lányok tevékenységét...

:-)

fingerbangs 2010.07.16. 18:30:57

nagyon erőltetettnek tűnik az egész, de ha tényleg ennyire sikeres volt akkor megérte (azért ez nagyon messze van az evör-től)

Leonard Zelig 2010.07.16. 18:36:14

Jöhet a giccsadó erre is

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.07.16. 18:56:41

Akinek nem tetszik, az az addict facebook oldalon biztosan talál kedvére valót. Láttátok már például a Lidl finnből adaptál béemwés-vassgáboros-elcsúszottszájszinkronos megakínos reklámját?

www.facebook.com/addictblog

Intizar 2010.07.16. 20:18:48

Sajnos, igaza volt a gusztustalan, tenyérbemászó huligánnak. Tényleg röhejesen jóképű...

Elkeveredett 2010.07.16. 21:28:57

Nagyon kurvára baromira ájulatosan jók!!!! XD
És a pasi......hmmmmmm..... a pasi IMÁDNIVALÓÓÓÓÓÓÓ! nyammmmiiii

kigyurt álat 2010.07.16. 22:10:58

Minden reklám szar, utálom az összeset.

nehiddel 2010.07.16. 22:22:09

Nem szeretem ezeket a nemeknek szóló férfi/női termékreklámokat. Meg úgy entblock a reklámokat sem. De tény, hogy a ez a teljesítmény egyedülálló. :)

weirdo 2010.07.17. 09:47:10

Bocsmán, de azt honnna vesszük, hogy sikeres volt a kampány? Engem spec nem rúgott alsóajkon az asszony, hogy vegyek egy ilyen semmitérő szart, mint az oldspice, hanem vett egy falkon Bulgarit. Ja, a reklám nekem szól? Legyek én is eresf@rkú, talán buzinak kinéző néger, aki az aktuális technikának megfelelően pattog ide-oda? Gyerekek... Aki ezt eszi, jó étvégyat neki.

schawo2 2010.07.17. 14:35:16

@weirdo:
#3 - Legtöbb feliratkozó (Mindenkori) - Támogatók - A világon
#1 - Legnézettebb (Ezen a héten) - A világon
#1 - Legnézettebb (Ezen a héten) - Támogatók - A világon
#2 - Legnézettebb (Ebben a hónapban) - A világon
#1 - Legnézettebb (Ebben a hónapban) - Támogatók - A világon
#1 - Legnézettebb (Mindenkori) - Támogatók - A világon

schawo2 2010.07.17. 14:36:42

Lovasrohammal bevették a social mediát. Zseniális.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.07.17. 16:20:49

@weirdo:
Campaign Brief can reveal that Wieden & Kennedy Portland's 'The Man Your Man Could Smell Like' campaign for Old Spice, which launched in February, has resulted in increased sales for Procter & Gamble in the U.S.

"Old Spice is now the number one male body wash and deodorant in both dollar and volume share," according to a spokesperson for Old Spice when contacted via W&K creative directors Eric Baldwin and Jason Bagley on behalf of CB. "While we can't disclose specific sales data, we can tell you we are very happy with the positive business growth that has been a result of the campaign."

According to an article on Thursday on Forbes.com, total sales for Old Spice body wash at supermarkets, drugstores and mass market retailers excluding Wal-Mart were up 16.7% in the 52-week period ending June 13, according to SymphonyIRI Group, a Chicago-based market research firm.
Fronted by the hunky Isaiah Mustafa, the first spot in the campaign won the Grand Prix for film at Cannes 2010 and was followed by up with 'Questions' , which launched earlier this month. This week W&K generated a viral sensation globally when Mustafa directly responded to questions tweeted to him or posted on Facebook by fans and celebrities. The video marathon resulted in almost 200 videos created on the fly, written by Baldwin and Bagley together with creative team Eric Kallman and Craig Alen, and posted on Old Spice's YouTube channel.

www.campaignbrief.com/2010/07/old-spices-campaign-is-not-onl.html

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.07.19. 13:33:32

Bár nem linkeltétek a twitter-t, és én is lusta voltam megkeresni, az azért érdekelne, hogy hány kérés érkezett, hányat csináltak meg, és ezek közül hány volt tényleg spontán? Mert bérkommentelőről, bértwitterezőről hallottunk már. És még ha a hitelesség miatt a forgatás/vágás tényleg akkor történt, ha már minden ki volt találva és előkészítve, akkor ez csak pénz kérdése, egy jól leírt terv alapján akár mindegyik filmet forgathatta, vághatta külön stáb.

Ez meg lehetne az ötlet előzménye: www.bk.com/en/us/campaigns/subservient-chicken.html

freddo 2010.07.21. 17:38:55

@reklámbuzi:
According to industry-watching site WARC, the ubiquitous campaign for Old Spice body wash, “The Man Your Man Could Smell Like” actually corresponded with below-average sales:

“While there is little doubt about the viral hit’s popularity – the official version has racked up 12.2 million impressions on YouTube – sales of Red Zone After Hours Body Wash have fallen by 7%.”

The campaign appeared to be aimed at both women and men (the Old Spice Guy addresses “Ladies,” but the tagline at the end is, “Smell like a man, man.”) The ads were funny, and transcended the viral marketing stigma to become a legitimate hit on blogs and social networks. Surely, an entire new generation was introduced to the brand. So, why the drop in sales? Here are a few theories:

1. The Old Spice ads were so successful in raising brand awareness that no dude wanted to have a bottle of the stuff in his shower. The funny ads actually gave the product embarrassing or negative connotations.

2. The women who were supposed to buy the stuff for their supposedly smelly male significant others were either purchasing other soap products or, more likely, not buying body wash for their dudes at all. Viral internet campaigns usually attract a younger audience, and who would these young women be who were enthusiastically rushing out to the store to buy Old Spice body wash for their boyfriends? Body soap is kind of a personal product, these days. This isn’t the fifties.

3. Procter and Gamble can try to sex-ify the Old Spice brand any way they want, but a lot of us are still going to forever associate it with our fathers (and grandfathers) and stay as far away as possible. It doesn’t help that it actually has “Old” in the name!

Nem tudom, melyik cikkben vannak a valódi tények, de nem tartom kizártnak, hogy az általam idézettben. Személyes véleményem az, hogy a reklám nem épít márkát. Márkát a termék épít - a reklám legfeljebb az eladhatóságot teremti meg. Ha a termék funkcionálisan vagy bármilyen szempontból rossz személyes tapasztalatokat/képzeteket hordoz, a világ legjobb reklámja is tehetetlen. A reklám kedveltsége nincs összefüggésben a márka (a termék) kedveltségével (imádom a Bud Light kampányait, de a sör ihatatlan, ezért rajongásomból az Anheuser-Busch egy centet sem lát). Az OS-t már rég tönkretette a P&G annyira, hogy a W+K se segíthessen rajta.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.07.21. 18:07:34

@freddo:
Egyetértek, és ha erre a képre ránézek, még eggyel több magyarázatot kaphatunk a jelenségre:

www.brandflakesforbreakfast.com/2010/07/were-confused-by-men-your-man-could.html

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.07.24. 19:45:51

@freddo:
Még egy ellentmondó eredmény:)

Elsewhere, Procter & Gamble picked up the Film Grand Prix at Cannes 2010 for Old Spice's "The Man Your Man Could Smell Like" execution from Wieden & Kennedy, which has become a major viral hit.

Despite reports to the contrary, Nielsen data shows that sales of the Old Spice Body Wash range as a whole rose by 55% over the last three months, and by 107% in the last month alone.

www.warc.com/News/TopNews.asp?ID=26969&Origin=WARCNewsEmail

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2010.07.27. 22:49:48

@reklámbuzi: Hát utólag kiderül, h. nem is biztos, h. annyira sikeres volt ez az akció.

Bár, a sikernek is számos aspektusa van. A buzz, meg letöltésszám, meg közösségi energiabefektetés terén nagyot domborítottak. A sales support terén viszont hagy némi kívánnivalót:

adage.com/article?article_id=145096

freddo 2010.07.28. 10:45:48

@reklámbuzi: Nehéz igazságot tenni. Vajon ki érdekelt negatív eredmények fabrikálásában?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása