Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Spórolj benzint egy pohár vízzel!

Persze, ha egy egész kancsóval megiszom, akkor meg még benzint is termelek majd a kocsimmal - gondoltam magamban, amikor először olvastam a kampányról szóló cikk címét. Aztán mikor magát a bejegyzést is elolvastam, egy csapásra eltűnt az ellenséges hozzáállásom, és kifejezetten jó gondolatnak tartottam a kezdeményezést. A Toyota által indított kampány lényege, hogy az ember a műszerfal tetejére tesz vagy inkább képzel egy pohár vizet, és onnantól kezdve olyan óvatosan próbál meg vezetni, hogy abból egy csepp se csorduljon ki. Ez azt jelenti, hogy sem a kigyorsításoknál nem szegezi az ülésbe az utasokat, sem a fékezésnél nem fejelteti le velük az első ülések fejtámláját. Óvatosan, finoman vezet, hogy ebben a kímélő üzemmódban a kocsi a lehető legkevsebb üzemanyagot fogyassza. A mikroszájton a geek sofőröknek még egy iPhone appot is letölthetővé tettek, ami a készülék giroszkópját használja, és egy a képernyőn megjelenített pohár vízzel imitálja a valódi pohár viselkedését, és ezzel jelzi nekünk hogy jól vagy éppen rosszul vezetünk. Végtelenül egyszerű ötlet, ami még akkor is átviszi a Toyota=Üzemanyagtakarékosságra való törekvés gondolatát, ha magát a trükköt nem játssza el senki. Én ma befelé végig úgy vezettem, hogy fejben elképzeltem, mit csinálna az a nyomorult pohár a műszerfalamon. Próbáljátok ki, érdekes tapasztalat.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr262175669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daigoro 2010.07.28. 10:40:47

Amíg csak fejben képzeled el, mit csinálna a pohár a műszerfalon, az ötlet csodálatos. Ha Münchenben a gyakorlatban is kipróbálod, az ötlet csodálatos. Ha a Frankel León végigmész hárommal, a picsába kívánod az egészet.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.28. 11:21:56

Erről az jutott az eszembe, hogy állítólag Jackie Stewart úgy oktatja az autóversenyző-növendékeket, hogy a motorháztetőre erősítenek egy felfújt belsőt, arra ráhúznak egy gumilepedőt, és beletesznek egy labdát. Úgy kell gyors kört menni a pályán, hogy a labda nem gurul ki. Állítólag tényleg úgy lehet a leggyorsabban menni, ha ezt valaki megtanulja. Mondjuk ez nem a fogyasztásról szól, hanem az autó finom kezeléséről, de jól mutatja, hogy mennyire okos ötlet. Nem tetvészkedni kell, hanem ésszel vezetni. Aki meg borulós rakománnyal közlekedett már, az kénytelen volt megtanulni.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.07.28. 11:48:33

Majd idovel jon valami okos aki kiszamitja, hogy ezzel a pohar vizes iPhone-os programmal mennyi aramot pazarol ez az ember es az mennyivel karosabb mintha az auto padlolemezeig taposnank a gazpedalt.

igazi hős 2010.07.28. 12:06:40

Fiatal a posztoló. A "tojás a pedál" alatt vagy 30 (40) éves reklám. Audiban pedig 30 éve is volt felváltásjelző, arra viszont nem emlékszem, hogy a Trabantban a fogyasztásjelző gyári volt, vagy "helyi extra".
Marketingötletnek talán jó, aki viszont menet közben a képernyőn levő poharat figyelgeti, annak azonnal bevonnám a jogsiját.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.07.28. 12:36:08

Elég egy kutya a hátsó ülésre és máris olyan óvatosan vezetsz, mint aki 20.000 tojást szállit.
Vagy egy pár évig szállits papirt, ami nehéz és csúszik, megtanulod, hogyan fékezz, gyorsulj kanyarodj.

szárny 2010.07.28. 14:06:56

Bírom, amikor újra és újra feltalálják a meleg vizet...
Ha az ilyen szegény újszülötteknek van nagyapjuk-nagyanyjuk, kérdezzék már meg tőle, hogy is volt az Egy férfi és egy nő című filmben, amikor Jean-Louis Trintigant edzésképpen úgy ment körbe-körbe a versenypályán padlógázzal, hogy - nem fogta a kormányt... Annie Girardot meg aggódott érte...
Persze, az egy másik világ volt. Még nem létezett GPS, giroszkóp is csak a repülőgépeken meg a hajókon; nem computer, hanem ember vezette az autót, és - minő perverzitás!! - a férfiak még a nőket szerették. Történelem előtti, barbár kor volt, bizony!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.07.28. 14:08:06

én így tanítom a fiamat vezetni (eddig pohár víz nélkül).

(persze, tudom ez a cserbenhagyásos gázolással egyenértékű súlyú bűncselekmény.)

ET-nick 2010.07.28. 14:22:24

Amit leírtál, az az ideális vezetési stílus. Nyugodt, kiegyensúlyozott emberek ösztönösen így is vezetnek. Az idegbetegek meg úgyis csak röhögnek még az elméleten is, nemhogy a gyakorlati megvalósításán, mivel gyorsan borulna a bili és sikertelenségtől még jobban elszállna az agyuk :-).

karatekutya 2010.07.28. 14:41:32

@Mészáros Laci: cserbenhagyásos gázolás nincsen, aztat úgy híjják, hogy segítségnyújtás elmulasztása :-)

karatekutya 2010.07.28. 14:44:11

"Initial D" című japán film kínai adaptációja (ami meglepően jól sikerült).
Driftes srác egy hegyi úton át szállítja ki reggelenként az apja által előállított lében úszó szójakockákat. Hibalehetőség, hirtelen mozdulat nincs, különben összetörik vagy összeragad a cucc.

art · http://www.nyctrip.blog.hu 2010.07.28. 14:58:31

kipróbáltam, szart sem ér az iPhone app Budapesten. 5 km alatt 5 deci víz ömlött ki. nem mentem gyorsan, nem fékeztem, nem kanyarodtam. csak az utak minőségére nem készültek fel a programozók.

Reggie 2010.07.28. 15:10:31

Es mennyi vizet kell tolteni a poharba? Mert az nagyon nem mindegy.

Pierr Kardán 2010.07.28. 15:35:16

@Androidus: Ez gondolom, hogy valami urban legend lehet, mert VAGY gyorsan mégy, VAGY óvatosan használod a gázt-féket.

Gondold csak el, ha nem használod a féket (vagyis motorfékkel mégy be egy versenyben a kanyarba), akkor kanyaronként 5-5 másik versenyző előz meg, szóval 2-3 kanyar alatt az utolsó helyre esel vissza.

Sőt, a pályaversenyzőket inkább a degresszív fékezésre oktatják (vagyis amikor még gyorsan mégy, akkor nyomsz egy brutális féket és ahogy lassulsz, úgy szép lassan enyhíted a fékerőt). Az összes normális versenyző labdája az első kanyarban elszáll.

Illetve a labda addig se bíná, mert már a rajtnál elszáll, ha meg nem, akkor már nem tudnak az első kanyarban megelőzni (merthogy már a rajtnál elment melletted mindenki).

ZX 2010.07.28. 15:39:24

Kigyorsításnál azzal spórolsz, ha minél gyorsabban váltasz fel és hamar eléred a kívánt sebességet. Lassításnál jó az, ha keveset nyomod a fékpedált, és inkább a motorféket használod.

helyesírásbazzmeg 2010.07.28. 16:18:16

Kedves Reklámbuzi!

Ha írunk egy posztot, figyeljünk már oda a helyesírásra! Oké?

A megiszoK megiszoM, a hogy előtt mindíg vessző van, és az "egycsapásra" szót különírjuk!

A hibákat errefele találod: helyesirasbazzmeg.blog.hu/2010/07/28/nem_iszok_hanem_iszom

Helyesírás Bazzmeg!

*****************************************
További gagyiságokat erre: helyesirasbazzmeg.blog.hu/

daigoro 2010.07.28. 17:10:50

@helyesírásbazzmeg:
Jól látom, hogy a "mindig" második i-je hosszúra sikerült? És a "hogy" elé valóban mindig kell vessző? Nem korai részedről ez a kirohanás?

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.07.28. 18:57:30

@Pierr Kardán: nem urban legend. Beülsz mellém, meg tudom mutatni (legalábbis a fékezős részét). Értelemszerűen a szárnyas autó más kaszt, de aminek a motorházára szerelnek valamit, az nyilván karosszériás jármű.

Ott tévedsz, hogy az erős fékezést a hirtelen fékezéssel azonosítod. Pedig nem így van. Ha hirtelen kezdesz fékezni, az autó megbillen, egyensúlyt veszt, hamarabb megcsúszik. Ha fokozatosan fékezel, a végén felgyűröd az aszfaltot, és a jármű rezzenéstelen marad. (Viszont minden lepotyog, ami le tud :) )

Ha karosszériás autóval mész a pályán, ugyanez, csak pepitában. Mindig kell, hogy egy brutális erő hasson az autóra, a feladat a lágy átmenetek biztosítása. Először csak fékezel, aztán fékezel is és kanyarodsz is (egyszerre!), a kanyar csúcsán csak oldalirányú erő van, utána pedig hozzájön a kigyorsítás, szintén még kanyarodás közben. Végül eltűnik a kanyarerő, és marad a gyorsítás. Ha valaki ezt jól csinálja, a járműre ható erő vektora kört ír le, vagyis minden pillanatban kihasználja a lehetséges maximális erőt, vagyis ez a legbrutálisabb kanyartechnika. És - ez az, ami mellett nem esik ki a labda :)

Na nem mintha bárki meg tudná csinálni. Közben küzdeni kell mindenféle technikai korlátokkal, szóval csak törekedni lehet rá, de azt viszont érdemes.

De valamennyire a Forma-1-re is igaz ez, legalábbis abból ítélve, hogy minél rutinosabb a pilóta, annál hegyesebben tud kanyarodni. A kezdők még fékeznek egy erőset egyenesben, aztán felengedett fékkel bevágják a kanyarba az autót, a nagyok pedig még fékeznek, de már közben húznak rá a kormánnyal.

helyesírásbazzmeg 2010.07.28. 19:36:37

@daigoro: Jogos, elgépeltem. Nem mindig, de nagy általánosságban igen. A fentiekben kellett volna használnia!

Reggie 2010.07.28. 22:03:47

@helyesírásbazzmeg: Ha a hogy ele mindig kell vesszo, akkor te miert nem irtal ele?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.07.28. 23:03:23

@helyesírásbazzmeg:
Intő és egyben óvó szavaidra mindíg(sic) figyelni fogok!

igazi hős 2010.07.28. 23:19:57

@Androidus: Két külön dologról beszéltek: Forma-1-es autónál NEM az ideális ív a leggyorsabb, és nem az egyenletes kanyarsebesség a nyerő. (Pont a szárnyak illetve a dinamikusan változó leszorító erő miatt.) Ott a kanyar első harmadában fékezni és utána padlón kigyorsítani a stratégia. "Karosszériás" autónál is változik a leszító erő, igaz csak kis mértékben. Rossz esetben negatív lesz, jobb esetben mérhetően segít.

helyesírásbazzmeg 2010.07.29. 00:58:43

@Reggie: Ha elolvastad volna figyelmesen a kommentemet, akkor az abban szereplő "hogy" elé nagyon nem kell vessző, hiszen itt nem mint kötőszót használtam, hanem utaltam rá!

Egyébként bővebb info: www.e-nyelv.hu/2010-02-13/a-hogy-kotoszo-elotti-vesszohasznalatrol/

igazi hős 2010.07.29. 08:19:25

@helyesírásbazzmeg: Nem illendő a szemantikát magyarázni, ha te magad véted el először, amikor nem veszed észre az iróniát. Ha figyelsz látod, hogy Reggie sem tett a "hogy" elé vesszőt, azaz érti amit írtál...
Bővebb infó: Örkény összes, időhiányban elég lesz az Egypercesek.

Reggie 2010.07.29. 13:40:01

@helyesírásbazzmeg: Azt ertem, csak feltunhetett volna neked, hogy mar a sajat kommentedben ellentmodas van. Fail.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása