Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hatásvadász a cím, de mentségemre szóljon, hogy csak a Médiaunió új esélyegyenlőségi kampányának gondolatát vittem tovább. Az előző, 2008 végén indult, hatalmas sikerű kampány után nem volt egyszerű dolga a készítőknek (ami jelen esetben a Carbon Groupot jelenti), az itthon szinte minden jelentősebb kreatív díjat begyűjtő filmek után bizony fel volt adva a lecke. Ők talán a legjobb megoldást választották, és eleve nem akartak versenyezni az korábbi filmekkel. Azokban a hátrányos helyzetűek problémáit valós szereplőkkel mutatták be, bepillantást engedve a látás- vagy hallássérültek, mozgáskorlátozottak vagy éppen autisták és Down-kórósok mindennapjaiba. Az új filmekben talán egy kicsit szándékosan eltávolodtak ettől a megközelítéstől, ehelyett inkább a meghökkentés volt a cél. Ezek a szpotok szeretnék kizökkenteni a nézőt a megszokott gondolati sémákból, és el akarnak gondolkoztasson bennünket a saját előítéleteinkről.
A kampányban jól ismert arcokat használtak fel, akikről a médiának köszönhetően már él egy kialakult kép bennünk. Éppen ezt a képet állítják a feje tetejére a filmek, amelyekben a szereplőket fogyatékos emberekként mutatják be. Ügyesen, mindegyikük esetében olyan fogyatékosságot választottak, ami elvileg nem befolyásolja a karrierjüket, hiszen Bárdost nem látjuk a híradó közben, Görög Zita képein nem látszana, ha siket lenne, és Kiss Tibi előadásán sem hallanánk, hogy nem lát. Ennek ellenére biztosan, de nagy valószínűséggel máshogy alakult volna az életük, de legalábbis nagyon más kép élne róluk bennünk. Az alapötlet szerintem jó, talán a kivitelezésen lehetett volna csiszolni egy kicsit, én például egy kicsit hosszabbnak érzem a filmeket a kelleténél.
Ezt leszámítva szerintem elismerés illeti az alkotókat és a szereplőket is, akik állítólag keményen odatették magukat a forgatáson. Fontos még megemlíteni, hogy a kampányhoz egy honlap is tartozik, ahol fogyatékkal élő emberek hétköznapjanak bemutatásával kaphatunk bepillantást az életükbe. Érdemes belekukkantani a filmekbe, amelyekből meglepő és megható emberi történetek tárulnak elénk. A készítőkkel együtt én is kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok a filmekről. Megleptek és elgondolkodtattak benneteket vagy elsuhantak a fejetek felett a sok celebes tartalom között? Pontozzatok, szavazzatok, véleményezzetek! Ezúttal tényleg az a lényeg, hogy beszéljünk a témáról.
Edit: Mint kiderült, a munka nem csupán a Carbon Group munkája, az egyes részfeladatokon más ügynökségek is dolgoztak. Kérésnek eleget téve, íme a lista:
Próbakő Kommunikáció: online és offline tartalomfejlesztés, sajtókapcsolat
Carbon Group: integrált stratégia, kreatív koncepció, design
Carnation: site tervezés és készítés, arculat alapján design készítés, site üzemeltetés, online tartalommenedzsment és online kreatívok gyártása (bannerek)
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.