Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az arcfelismerő plakát a jövő reklámeszköze?

Minduntalan felmerülő kérdés, hogy a filmek vetítik előre a várható jelenségeket, vagy a valóság utánozza a filmekben kitalált eszközöket. Ezúttal a Tom Cruise-féle Minority Report (Különvélemény) című film egyik ikonikus jelenetét citálja minden reklámszaklap, azt kérdezve, hogy az alkotók csak megsejtették, milyen irányba halad majd a reklám, vagy a reklámszakemberek próbálják megvalósítani a filmben látott eléggé riasztó utópiát. A film egyik jelenetében a Cruise barátunk egy metróállomáson sétálva kamerák kereszttüzében találja magát. A szerkezetek egy pillanat alatt beazonosítják, és az "Anderton úr, önnek most jól esne egy pohár Guinness!" üzenettel találják meg. Egy másik jelenetben egy GAP boltban köszönti egy gyors retina scan után a helyi automata, örvendezve annak, hogy újra felkereste a boltot az alany.

A film felemlegetése nem véletlen, ugyanis a közelmúltban az NEC japán vállalatóriás egy ehhez nagyon is hasonló reklámeszközzel rukkolt elő. Ez tulajdonképpen nem más, mint egy nagy, a falba épített LCD kijelző, amihez egy kamera és egy kis kütyü tartozik. A kamera képes arra, hogy az előtte elhaladó személy nemét, etnikai hovatartozását és korát a gyártó szerint 85-90% pontossággal megállapítsa, és ez alapján válassza ki azt a reklámot, amit lejátszik az illetőnek. A cég vezetője az ajkai timföldgyár igazgatójának határozottságával utasította vissza a vádat, miszerint ők megsértenék a személyiségi jogokat, mondván hogy csak a találatokat raktározzák el, azt hogy azok éppen kihez tartoztak, nem. Az NEC a prototípus sikerétől tette függővé a további lépéseket, de szeretnék ezt a rendszert nemcsak Japánban, hanem Amerikában is elterjeszteni. Szurkolok, hogy majd Magyarországra is jusson majd legalább egy ebből a masinából, mert nagyon kíváncsi vagyok, mihez kezdene mondjuk a karján Özge kutyát hurcoló Steiner Kristóffal vagy Terry Blackkel az arcfelismerő algoritmus. via:guardian.com

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr572348244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.10.06. 13:17:48

A nagy szpemm-áradat okozta felháborodásunkban hajlamosak vagyunk eklfeledkezni róla, hogy a célzott reklám igen jó dolog lenne, ha lenne. Ha tényleg tudná a rendszer, hogy engem mi érdekel, bizony szívesen venném az infókat, amikkel megtalálnak. Nyilván ez az arcfelismerő cucc ilyet nem tud, és jó eséllyel hánynánk attól a kínálattól, amit a csoportunk átlag-alanya számára elővezet. De ha tényleg tudná, hogy én ki vagyok, és mi érdekel...

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2010.10.06. 13:48:15

Nem beszélve Geronazzo Máriáról, akinek már nincs is arca, vagy szegény fej nélküli lovasról...

01020304 2010.10.06. 14:17:28

"Ha tényleg tudná a rendszer, hogy engem mi érdekel, bizony szívesen venném az infókat, amikkel megtalálnak."

Persze... Még nem is tudja a rendszer, hogy az embert mi érdekli, de már nagy lázadozás van a személyes infók gyűjtése ellen.

oszintenmondom 2010.10.06. 14:23:56

Hátigen, habár szükségük lenne rá, Dexter se örülne egy szike- vagy nejlonzsákreklámnak, ahogy Hagyó Mikit is a frász törné ki, ha váratlanul Nokiadoboz-ajánlatokkal bombáznák az utca közepén...

freesleep 2010.10.06. 20:44:07

elképzelem, mennyire örülnék, ha 70 évesen gyanútlanul lemennék tejbepapiért a közértbe, mire egy jó kis corega-tabs reklámot tolnának az arcomba...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.10.06. 20:45:53

Nekem már akkor ilyen érzésem volt, amikor a CBA ban a sörös polc előtt elhaladva egyszercsak kopogást hallottam, meg meg egy megszúlítást, hogy "Halló! Te, ott!" És egy képernyőről egy fickó megintvitált egy sörre. Pedig az valószínűleg csak egy szimpla mozgársérzékelővel összekötött DVD volt...

Andy_Throw 2010.10.07. 14:46:23

az irányvonal tetszik, remélem, hogy okosan fogják majd kivitelezni..

level012 2010.10.12. 16:17:24

Hali mindenki!

Ezt már egy Magyar cég 1,5 évvel ezelőtt megcsinálta és , mostanában indul ő is a piacon!

Méghozzá:www.ddtorony.hu

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása