Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ne legyél dagadt, szigetelj gyapottal!

Néztem ezt az óriásplakátot, néztem, és próbáltam magamon egy restartot nyomni, mert olyan szinten lefagytam a piros lámpánál, hogy csak heves dudaszóra voltam képes visszaszerezni az irányítást a testem fölött. Hozzá vagyok szokva a szar reklámokhoz, a kényszeredett szójátékokhoz és a szeszélyes évszakok szintű poénokhoz is, de mindezt így egyben viszontlátni egy dolgos hétköznap reggelén, olyan kihívást jelentett az agyamnak, amit nem tudott kezelni. A dagadt nő szalonnája mint hőszigetelő réteg, összehasonlítva a kőzetgyapottal egészen elképesztő mélységét tárta fel előttem az igénytelenségnek. 

Insightot, koncepciót még csak eszembe sem jutna keresni, de azt hiszem még az ötletet is hiába kutatnám. Ha a múltkor azt írtam, egy reklám kapcsán, hogy ilyenkor büszke vagyok rá, hogy a reklámban dolgozom, ezúttal azt kell mondjam, hogy fülem-farkam behúzva fogok ma hazamenni, nehogy valaki meglássa a tekintetemen, hogy közöm van a magyar reklámokhoz. Nem gondoltam volna, hogy a lesz olyan pillanat, amikor a vágódeszkára tett madarasteszkós csirkefarhát nagy piros ármegjelöléssel még jónak fog tűnni.

Ha tetszik a blog, facebookon még több akciós THM-et és intelligens molekulát találsz.

Címkék: hazai

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr532350811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2010.10.06. 15:37:53

nem ertem a kiakadasod, szerintem teljesen rendben van :)

JaySicks 2010.10.06. 15:44:58

szerintem is poén :D

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.10.06. 15:46:37

Semmi baj, akkor legfeljebb a végén egyedül maradok a véleményemmel.:)
De ez szerintem akkor is vállalhatatlan.

escargot 2010.10.06. 15:48:59

A párja az üveggyapoton lótuszülésben meditáló szaki, az talán a szigetelés biztosította nyugalomról szól...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.10.06. 15:53:44

@escargot:
Ide vele!
Állítólag amúgy is félreértelmeztem, mert nem az a lényeg hogy a nő kövér, hanem, hogy farmert vesz fel. Persze, hogy akkor miért kövér, azt nem tudom.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.10.06. 15:53:58

Osztom az aggályod, ez tényle szörnyű, sokkal rosszabb, mint a Bomba csirkés húsfeldolgozós plakát (mondjuk az legalább igényesen volt kidolgozva). De itt semmi kreativitás, semmi ötlet, csak eltolt arányok, izzadságszagú (lol) valami. A megrendelőnek szerintem fogalma sem volt róla, mennyire gáz. És akkor a szakmaiságról nem is beszéltem. Mondjuk nem is szeretnék, a reklám tipikusan az a terület, ahol a közönséghez kell szólni, és nem a szakemberekhez.

badseed 2010.10.06. 15:54:28

@reklámbuzi: az tény, hogy tényleg sz*r, ahogy van.

de kíváncsi lennék, mikor vállalsz ezen a blogon olyan megvalósult hirdetést, melyhez volt közöd? komolyan érdekelne, mi a mércéd

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.10.06. 15:56:56

@reklámbuzi: Ha ez így lenne, pingvineket meg rénszarvasokat kellene mutogatni. Miért nem lehet mondjuk egy pingvint magára ölteni próbáló embert mutatni? Még az is jobb lenne. Vagy ha már ragaszkodnak a "bomba" nőhöz, akkor egy csaj, amint egy ártatlan rénszarvast erőltet a lábára (úgyis divatosak ezek a szőrös csizmák a hölgyek körében).

escargot 2010.10.06. 15:58:31

@reklámbuzi: Sajnos nem lőttem le, de az is az Arena Plaza környékén támadott meg egy óvatlan pillanatban. Ellenben a Rockwool honlap nyitóoldalán a poszt témáját képező kreatív animált banner formájában is megtekinthető. Ha valaki nem lövi ki azonnal az X gombbal, a végén kap egy eye-candy lánykát is, vagy kompenzálásképp, vagy a "sex sells" axióma illusztrálása gyanánt...

carlo74 2010.10.06. 16:07:58

www.rockwool.hu/

ez itt még szarabb. jobb volt, amíg nem magyarázták meg, mert azt hittem, vmi olyan értelme van, amire nem gondoltam eddig, és mégis lehet, h jó. csak ügyetlen vagyok.

NIN|JA (törölt) 2010.10.06. 16:26:52

reggel láttam én is mukába sétálva, és hirtelen összeakadtak a lábaim. Én is pirosnál álltam, csak én gyalog, és majdnem elütöttek, mert akkor indultam el, amikor piros lett.:D

Lehetne vicces, de szerintem is inkább szégyelni való.:(

karpatmedence 2010.10.06. 23:01:49

Nekem úgy tűnik a magukat reklámszakembernek vallók épp azokat a reklámokat szólják le, amik a legnagyobbat szólnak a célközönségnél.
Szerintem ez egy jó poén, és lám "kiüti" az emberek szemét. És ez egy olyan brand esetében ami amúgy nincs szem előtt mert nincs minden madarasteszkóban a polcon, nem elhanyagolható szempont. És szerintem ez a poszter a többségnek tetszik, poénnak fogja tartani. Különösen a pasik, dehát ők a célcsoport. :-)

Valaki itt említette a lótuszüléses reklámot. Ja az is kőzetgyapoton ül, és nem jön le belőle semmi. Max mint escargot-nak alább, hogy üveggyapot. :-)

Valaki itt emlegette a pingvineket meg a részarvasokat. Na abból aztán van rengeteg már, mi értelme lett volna itt is?

Mr_Wolf 2010.10.06. 23:07:50

Az üveg vagy kőzetgyapoton vagy min jógázó csávó arról szól, hogy egy olyan szigetelőanyag, ami nem szúr. Ha már fogtál kesztyű nélkül ilyesmit, akkor érted. (nem magamtól vagyok ilyen baromi okos, elolvastam a bodycopyt egy újságban)

hm_hd · http://hd.blog.hu 2010.10.06. 23:22:54

Ne legyünk szemérmesek... Lássuk be, ez a hirdetés messze a magyar átlag fölött van. Persze biztos be lehet mutatni ennél szemléletesebb demoval is a product benefitet, de ki az isten kíváncsi valójában a kőzetgyapotra?

ginagy 2010.10.06. 23:25:15

1. Marha nehéz egy ilyen terméket reklámozni. A száraz technikai adatok kit érdekelnek!? Max egy tervezőnek mondanak valamit. Van egy X-edik szigetelőanyag!? Hurrá! Mondaná aki látja és továbbmenne.

2. Szerintem poén ez a reklám, és ami fontosabb felkelti az érdeklődést, beszélnek majd róla, beül az agyakba. Nem pedig besimul a többi szürke "vegyél ilyet mer ez a legjobb/legolcsóbb/legújabb" tipusú unalmas reklámokba... Végülis ez a célja a reklámnak nem?

3. Úgy gondolom szándékosan "igénytelen" azaz egyszínű, egyszerű betűk, rövid szavak és egy kép. Egyébként meg úgy vettem észre a reklámok grafikailag tartanak az "áligénytelen" felé, mivel a csili-vili már nem feltűnő, megszokta a szem.

4. Az a hányinger, hogy a reklámszakma 20 éve nem tud újat kitalálni, csak a 16 éveseken bemutatott ránctalanítókrémeket, csak a mégjobb mosóport, (fogkrémet, fogkefét) ami persze a hagyományosnál sokkal jobb, megfűszerezve egy koszos lakótelepi fürdőszobával vagy ennek kontrasztjával, a bevilágított, Gucci ruhás Henkel szupermodellel. Akiről senki nem hiszi el, hogy mosott már valaha.
Na most ez a szakma által elismert "reklám". Ha valaki eltér ettől, akkor az már nem "szakember". Kicsit úgy érzem, mint az építész klikknél, ahol csak az a jó szakember és az kerülhet az oktogon magazin címlapjára, aki élhetetlen üveg, beton és fémszerkezetű szörnyetegeket tervez... Aki szép és praktikus házakat, az nem szakember...

5. De azért kíváncsi lennék egy igazi szakember véleményére, vajon hogyan reklámoznak HATÉKONYAN egy ilyen terméket?

6. Összegezve: Ami nem feltűnő, az elvész a zajban. A meghökkentés mindig jó. És mindegy, hogy jó vagy nem, legalább szó van róla (pl ahogy itt is) aztán majd amikor valaki szigeteli a házát és meglátja a construmán a rockwoolt, eszébe jut, ja ez az a dagadtcsajos... És már el is érte a célját a reklám :)

Rhinainflames · http://webkukkolo.net 2010.10.07. 00:29:45

Szerintem is lehetett volna ízlésesebben megoldani, ami ugyanilyen poén lett volna (bár az eredeti ötlettel sincs problémám). Pl ha már férfiaknak szól, lehetne egy csajszi "michelin babának" öltözve, vagyis nagy pufi kezes-lábasban feszíthetne, szerintem a hatás ugyanaz lenne így is.

Imurai 2010.10.07. 01:33:12

Sex sells és kész. Igen, akkoris bennragad, ha a libidó épp lefelé konyul tőle. Most komolyan, még ha maga Angelina Jolie tárogatná a lábát egy ilyen reklámban, érdekelne bárkit is? Tény, züllik a világ, de szakmailag azért még megkapó.

Titany Black 2010.10.07. 10:14:49

@ginagy: teljes mértékben egyetértek veled! te is építőipar? :)

A Ziskolában azt sulykolják a nagy reklámosok fejébe, hogyan kell sampont eladni, meg autót reklámozni.
Kíváncsi lennék, reklámbuzi, te hogyan adnál el egy kőzetgyapotot az utca népének mondjuk ásványgyapot vagy akármilyen szálas hőszigetelés helyett, na, feltennéd piros betűvel a lambda értéket? Vagy mit? Szerinted Jóska bácsinak mondana valamit? Ő csak színek szerint válogat.. vagy választja azt a "dagadtnőset".

Félreértés ne essék, nem vagyok rockwoolos. Istenments ;)

Mindennickfoglalt 2010.10.07. 12:17:21

Eleve abban sem vagyok biztos, hogy egy ilyen terméket van értelme óriásplakáton hirdetni.
Ettől nem fogok beszaladni a boltba, hogy vegyek egy kis kőzetgyapotot. Sőt, a következő pár évben feltételezhetően egyátalán nem fogok kőzetgyapotot venni. De még ha vennék is, megkérdezném a kivitelezőt, vagy az építészt, vagy valami szakértőt, hogy milyet vegyek. Inkább őket kellene megszórni célzottan+ lakáskultúra, Szép Házak és társai +ingatlanos oldalak. Még egy JÓ poén miatt sem hoznék több évtizedre szóló döntést... Ez meg nem is jó poén - de innentől szubjektív az egész. Én az amerikai fingós komédiákon se tudok igazán jól szórakozni, aztán mégis eladják a jegyeket...
Még egy dolog: a kőzetgyapot jobban szigetel, mint a zsír - ez bizony az egész kategóriára igaz... Kategóriaüzeneteket meg minek kommunikálni?

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.10.07. 12:35:45

Szerintem szar. Gyenge poén, és biztos, hogy bármennyire is megüti a szemem, a plakát okozta ellenérzések miatt tutifix, hogy kerülni fogom a terméket. Legalábbis én.

Andy_Throw 2010.10.07. 14:57:03

minap pont ezen a plakáton mérgelődtem én is, meg ennyi elhízott magyar között én nem viccelődnék vele:) értem, hogy nehéz téma, viszont azért lehetett volna még ötletelni, anno láttam egy szigetelős reklámot, abban jógázott a munkás, sztem az pl jó volt:)

ginagy 2010.10.07. 17:32:07

@Titany Black: Olyasmi.. De valójában minden ellen "lázadok" ami álszent. :)
És ebbe a reklámba belelátni bármit az.
Szerintem egy jó fej duci csaj is röhög ezen.
Persze ez is szubjektív.

Mellesleg kik miatt züllött le a reklámszakma? A reklámszakemberek miatt, akik a kapzsiságuk miatt (vagy neoliberális gazdasági kifejezéssel a profitmaximalizálás miatt) minden trükköt, hazugságot bevetettek. Mindig nagyobbat kell ugrani az előzőnél. Valamikor a reklám azért volt, hogy informáljon. Ma meg azért van, hogy erőszakosan az arcodba tolja hogy neked erre szükséged van, akkor is ha eddig megvoltál nélküle, úgyhogy gyere és vedd meg most, akciósan. Ez ugyanúgy igaz a reklámozás módjára is, mint küllemére. Pl. engem azok a felugró bankreklám bannerek idegesítenek, amiket nem lehet lelőni, mondjuk az indexen...
Tolod kurzort aztán követ... Meg a napi 20 újság a postaládában. Azt meg egyenesen betiltanám, mert az emberek 90%-a dobja ki egyből.

fofofo 2010.10.07. 18:16:12

@ginagy: Egy jó fej duci csaj akkor röhögne, ha a plakáton lenne a csajnak arca, hozzá valamilyen személyisége, vicces arckifejezése stb. Ezen a plakáton a kövérség szimplán visszataszító és sértő.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.07. 18:31:06

Lenyűgöz a Fidesz kormányzása. Orbán Viktor biztos benne, hogy nem természeti okai voltak a vörösiszap-ömlésnek, hanem emberi. Ám éppenséggel a gátszakadás előtt két héttel ellenőrizte a környezetvédelmi főfelügyelet a MAL vörösiszaptározóját. Természetesen ennek az intézménynek az élén is elmeszelték az addig ott tevékenykedő vezetőt, és Illés Zoltán fideszes államtitkár személyi titkára került ebbe a felelős beosztásba. Akinek csupán a természeti értékekhez egy köze volt: a Búbos Banka Kör aktivistájaként igyekezett búbos bankákat menteni. Zay Andrea nem csak remekül mentett búbos bankákat, de egy iskolai tanító végzettséggel mély rálátással rendelkezhet a gesztenye és fenyődoboz közötti különbségekre.
Ilyen mély szakmai tapasztalatokkal teljesen világos, hogy a fideszes pártlogika alapján a helye a környezetvédelmi főfelügyelet vezetői székében van.

A hülye ellenzék miért nem ugrik rá azonnal!

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.07. 18:34:46

Annak ellenére, hogy egy pillanatra elvigyorintottam magam, én is azt mondom, hogy ez bizony kínos és sértő. Derogáló, lenéző.
A kövérség egészségtelen, aki maga is az, a legtöbb esetben nem önként vállalta.
Sokkal kevesebbért sokkal nagyobb tömegek protestálnak.
Ha cipőkencét nyomatnál néger cipőtisztítóval, miszerint az eredetinél is feketébbre fényesít .... - vajon milyen gyorsan jönne a "Diszkriminálsz, te náci?!" kitétel?

A poén meg kézenfekvő, szájbarágó - másodszori pillantásra nem fog rajta mosolyogni senki.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.10.07. 18:43:14

Én a rádiós változatát hallottam vezetés közben.
Egy pillanatra ez futott át az agyamon:

Nem hiszem el, hogy még nem halt ki az a réteg, aki ezt megrendeli és aki szerint ez vicces. Kurva ország.

És kikapcsoltam a rádiót.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.10.07. 18:54:43

(Nem ennyire, de akkor is) kövér nőként nem találtam annyira lesújtónak ezt a hirdetést. Max annyi, hogy persze nem egy kövér férfit pakoltak ki a plakátra, mert kövér nőnek lenni százezerszer cikibb (talán nincs is cikibb dolog a legtöbbek szemében), mint kövér pasasnak. És ez még csak nem is kizárólag keleteurópai szemléletmód. Na mindegy, ez egyhamar úgyse fog változni, kár is ezen hosszasan lamentálni :)
viszont azt én sem értem, hogy mi értelme a kőzetgyapotot óriásplakáton reklámozni. Inkább szaklapokban vagy az értékesítőknél, de ott már egy kicsivel komolyabb hangvétellel.

ginagy 2010.10.07. 18:59:50

@Zsit (nyau és rémizé):
Amit irsz az igaz, létező dolog (sajnos). Protestálnak mindenért. És ezt hívják álszentségnek. Miért ne lehetne pl egy négerrel reklámozni egy cipőpasztát. Miért sértő az? Attól még nem nézed le, nem minősíted, nem különbözteted meg hátrányosan. A cigányzene is romazene igaz? Nehogy megsértsünk valakit... Ez a kurvaliberális álszent világ, mindenkinek ki*aszott joga van mindenhez, aztán meg egyik ember bármikor hátbadöfi a másikat 5 forintért... Amúgy meg a kövérség nem betegség, hanem egy állapot, amin bárki tudna változtatni. Azé nem egyenértékű azzal, mintha egy mozgássérültön viccelődnének például. Ha egy nagyon sovány ember lenne a reklámarc, vajon felháborodna-e bárki a "soványok jogaiért" !?

Levest befejezted? 2010.10.07. 19:14:22

A legnagyobb vicc az, hogy én is, aki (talán annyira nem, mint a képen, de) dagadt vagyok, pont ugyanúgy fázom, mint a normál testalkatúak. Honnan szedték ezt a hülyeséget, hogy a háj szigeteli az embert?! OMG..

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.10.07. 19:18:16

@Malacorr: valahol olvastam, hogy a kövérebb emberek fázékonyabbak, talán valami a vérkeringéssel, de nem vagyok biztos. Annyi szent, hogy én is didergős vagyok. Mindenesetre a reklám szerint sem túl jó hőszigetelés a háj, jobb a szöveg-szövet-gyapot-kőzet, már nem is emlékszem, hogy mi az :)

Levest befejezted? 2010.10.07. 19:26:07

@Réka ‎: Hát, ha már a vérkeringés okozza, akkor gáz van :-) Amúgy persze, szokott melegem lenni, mikor másnak nem, de az a túlsúly cipelése okozta megterhelés miatt van, nem a háj szigetelése miatt. (Cipeljen egy normál súlyú egy 20 kilós hátizsákot a hátán egész nap, és megérti :-) )
Egyébként helyesbítek: miért hiszik, hogy az emberek azt hiszik, hogy a háj szigetel. :-)

Levest befejezted? 2010.10.07. 19:28:10

Mennyit fizetnek egy ilyen reklámfotóért a modellnek? Csak hogy még valami hasznot is húzzak a nyomoromból, mielőtt leadnám a felesleget villámgyorsan :-))

Imurai 2010.10.07. 19:31:02

Mondjuk egy megfelelően "gyapjas" férfihas tényleg kevésbé lett volna derogáló, de úgy visszhangja se lett volna. Figyelem, újabb közhely következik!
A negatív reklám is reklám!

Hozzám pl nem jutott volna el az addict nélkül.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.07. 19:36:31

@ginagy:
lehet, ha nem adagolod mellé, hogy feketébb, mint ...
Érted.
Amúgy valóban, a sok protestálás miatt az ember jóval óvatosabb, már-már üldözési mániává fajul.
Tudod a viccet arról, hogy kit rúgjunk ki létszámleépítés (USA, persze) idején?

És mi lett Fábry vasazós-vajdás poénrengetegéből? Pedig-pedig csak egy jelenséget karikírozott ki :S

Majda 2010.10.07. 19:39:56

Ááááá, ez megy a rádióban is, elsőre én is lefagytam és nagyon kiakadtam tőle. Ha nekem jönne valaki ezzel a szöveggel, nagyon erősen leütném...

sbacsika 2010.10.07. 19:40:53

mióta lefogytam 20 kilót fázom. lehet kőzetgyapotba kellene öltöznöm télen?

guliVER 2010.10.07. 19:49:31

Hoppá! Ehhez ilyen sokan hozzászóltak? Jó reklám.

Rainbow_ 2010.10.07. 19:52:33

szerintem teljesen rendben van. Egy teljesen hagyományos - vegyél közetgyapotot mer' az jó! - szövegű óriásplakátot észre sem venne senki.

GatyaPityu 2010.10.07. 20:00:14

Jópofa reklám, nekem tetszik. Azt persze el tudom képzelni, hogy a kövér embereknek nem igazán lesz ínyére... :-)

svinjahond 2010.10.07. 20:10:43

Ennek az építőipari szakanyaggyártó cégnek (Rockwool) nem ez az első ilyen "húzása". Lehet, hogy rajtam kívül senki nem emlékszik már rá, de néhány éve nyomattak egy flash-animációt a neten és ugyanazt állóképben napilapokban és óriácplakáton is.
Rikító vörös háttér előtt egy szép dalmata szuka állt oldalnézetben és nézett "kifelé" a kép síkjából. Az volt fölé írva, hogy "Tüzeljen a kutya!". A flash-es verzió még pislogott is, meg (3-4 mozgási fázisban, igénytelenül megoldva!) még a farkát is megcsóválta. A kutyók várakozó tekintetét, meg a túl szabályosan elhelyezett (photoshopolt?) buta pöttyeit elnézve, nekem egyáltalán nem jutott eszembe a hőszigetelés kérdése. Először azt hittem, hogy kutyafedeztetést, vagy fajtakiállítást reklámoz.
Ehhez a túlsúlyos nőcis hírdetéshez csak annyit, hogy szerintem a meghökkentés volt a cél, azt meg úgy látom :) sikerült elérniük, hiszen ennyien beszélünk róla.

házisárkány 2010.10.07. 20:11:24

Pont tegnap mutattam a páromnak egy újságban ezt a hirdetést, és hozzáfűztem, hogy szerintem ez gusztustalan. Mármint az "ötlet". Nem vagyok kövér, nem vagyok reklámszakember, úgyhogy egyik csoport nevében sem kérem ki magamnak, csak a saját véleményemet írtam le. :-)

Imurai 2010.10.07. 20:14:21

@Malacorr: jegesmedve, kékbálna, csáászárpingvin, fóka. Na, mi 2 közös dolog van a felsorolt állatokban? Mind kurvahideg helyen él és egyiket sem használták még fogyókúra reklámban :) Na miért? Mert a zsír szigetel. A hidegérzeted a bőröd felületén keletkezik és full szubjektív. Az izmokban keletkező hőt viszont a zsír nem engedi távozni. Azaz, tényleg a plusz súlytól izzadsz, de hamarabb, mint egy sovány. (no offense, természetesen)

ZéBé 2010.10.07. 20:51:33

@Atro: Szerintem ezzel nem a kövér embereknek van baja.

Amúgy szerintem is poén.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.10.07. 21:00:34

@reklámbuzi: nem vagy egyedül.
nem is csodálkoznék,ha a kövérek szövetsége az ombudsmanhoz fordulna

Kolombusz 2010.10.07. 21:18:19

Nem annyira vészes, ez még belefér. De úgy tűnik már elég provokatív ahhoz, hogy a gyengébb idegű szakmabeliek kedélyét felborzolja, és nem fizetett publicitást generáljon (még egy index címlapot is kapott).

jürgen baromartz 2010.10.07. 21:19:16

szerintem eléggé geci reklám, pedig nem vagyok túlsúlyos

blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.07. 21:42:23

Emlékezetes reklám, de a rémálom is lehet emlékezetes. :-)

blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.07. 21:43:40

Emlékezetes reklám, de a rémálom is lehet emlékezetes. :-)

Mondjuk ki az aki rohan egyből ettől vásárolni.

cso zsi 2010.10.07. 21:43:47

Valamiért 500-as hibával áll a rockwool.hu. :)))

blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.07. 21:44:13

Nah bakker most meg elment 2x... nem értem ezt a blog motort...

mostoba (törölt) 2010.10.07. 21:44:22

ááá, a nő helyére egy borotválkozó mammutot, és minden rendben.

Csabi. 2010.10.07. 21:44:28

Szerintem nem bántja a reklám a túlsúlyosakat, de ha pár embert kicsit ráébreszt a saját problémás életvitelére, az sem baj éppenséggel:)

igazi hős 2010.10.07. 21:49:17

@Malacorr: Bálnák, fókák, stb. A levegő a legjobb hőszigetelő (a kőzetgyapotban és az állatok bundájában is), de vízi állatoknál nem működik, ezért ott a zsír véd.

A poszthoz: nem kőzetgyapotot kell reklámozni, hanem a céget. Aki építkezik, tudja mit rakjon a tetőre, de hogy milyen gyártótól vegyen, az nem triviális. Analógia: mindenki hord cipőt, mégis mekkora Nike-Adidas reklámháború van. Amúgy fele annyira sem erőltetett, mint az átlag mosópor-reklám.

@Mr_Wolf: Az üveg-/kőzetgyapot nem simán szúr, hanem finom szálkái beletörnek a bőrbe és napokig (vagy amíg ki nem sikálod) szúr, viszket. Nem olvastam az infót, dolgoztam üveggyapottal. :-)

muhi 2010.10.07. 22:23:37

Szerintem jó. Hatásos, figyelemfelkeltő, vicces. Kicsit kőbalta jellegű, de attól még jó.

TGabi 2010.10.07. 22:29:57

Szerintem az ötlet abszolút érthető-saját bőrömön tapasztaltam, hogy mióta leadtam 30 kg-t, sokkal jobban fázom.

De inkább felöltözöm ruhába, mintsem újra zsírba :)))

karpatmedence 2010.10.07. 22:30:39

Olvasom itt a sok okosságot, de azért megkérdezném: eme plakát előtt hallott valaki is a Rockwool-ról??? A kommentekből ítélve most már egyre jobban. Na okosok, működik-e ez a reklám?

Valaki írta hogy emiatt a plakát miatt ilyet nem venne. Szerintem amikor eljutsz oda hogy szigetelj, akkor nem az alapján fogsz dönteni hogy tetszett-e a reklám, hanem mit mond a kőmíjes, a tüzépes vagy a terveződ vagy akivel épp szakmabelivel beszélsz. De legalább már tudod hogy ilyen is van, szóval nem rossz ez a reklám.

Kicsit álszentnek érzem itt a fújolókat. Hát milyen sok hasonló reklám van amin nem háborodik fel senki! Háboroghatnának az Emesék hogy egy liba szerepet osztott rájuk a bank. Háboroghatnának a nők a Taxi4 reklámokon is a rádióban, vagy az meg milyen undorító hogy beszéljünk a hüvelygombáról, nem?!

Egy szónak is száz a vége, itt Ti mind nagyokosok már tudjátok mi a Rockwool. Ahogy látom már a honlapjukat is megnézegettétek, megmutattátok otthon a feleségeteknek. És közbe meg fikázzátok hogy milyen sz@r...

West Virginia 2010.10.07. 23:05:35

@Malacorr: @Luella Menendez:
Én negyven kilót adtam le, és amellett, hogy újra húsz évesnek érzem magam (fizikailag) pedig negyven vagyok az egyetlen negatív élmény, hogy állandóan fázom. De inkább 1-2 ruharéteggel többet veszek fel, mint azelőtt és minden rendben van :)

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2010.10.07. 23:18:33

@felhasznalo:

Nyilván vagy dagadt nő, vagy dagadt nő férje vagy :D

Intizar 2010.10.07. 23:28:49

Én is azt mondanám, hogy jó fej kövér csaj röhög ezen. Érdekes, ha dagadt férfi volna a reklámban, az is fölháborító volna? Szerintem nem, és azért nem, mert "a férfi" képétől nem várja el az átlagférfi, hogy az ő szexuális ösztönének hízelegjen. Magyarán, a férfit nem tekinti tárgynak. De bezzeg nőt! Abból már csak "gusztusosat" illik mutogatni (értsd, az ő kedvére valót).

grufftipunk (törölt) 2010.10.07. 23:47:17

Szerintem meg a feneke még vállalható pont ebből a perspektívából. Van aki nem soványan szereti.. :)

grufftipunk (törölt) 2010.10.07. 23:49:24

Gyerünk Sunázó elvtársak, előre!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.10.08. 00:07:12

@karpatmedence: ezzel nem értek egyet, holnap már egészen biztosan nem fogom tudni a cég vagy a termék nevét, csak a reklámra fogok emlékezni. Igaz, nem is építkezem.

ET-nick 2010.10.08. 03:06:29

Ezek után, ha ilyen kipárnázott, zsíros emberke lennék, valahogy nem lenne pofám besétálni a Rockwool-hoz kőzetgyapotot venni, hiszen úgy érezném, hogy a magamfajta embereket röhögték ki, a kövéreket tették nyilvánosan nevetség tárgyává.

Nem tudom ki a célcsoportja a kőzetgyapotnak, de állítólag ebben az országban sok az elhízott ember. Őket mintha ezzel kizárták volna a vevőik sorából, ami azért elég nagy elbizakodottság, főleg most, hogy az építőipar nagy szarban van.

kigyurt álat 2010.10.08. 06:33:01

Márpedig ez a reklám vicces és jópofa, és nem utolsósorban észrevehető a nagy szürkeségben.
Szerintem azok tartják gyengének, akik szerint a kövérség valami szánalmas, szégyellnivaló dolog, talán félnek is tőle, és még ilyen képi szinten is távol akarják tőle tartani magukat.

Dr.Traktor 2010.10.08. 07:02:59

a reklám kicsit erős valóban de szvsz messze van a vállalhatatlantól.

tudod mi vállalhatatlan? a maxi king tv reklám shaggyval. na azért fejlövés.

egyébként a tekintetedből az ég világon senki nem fogja kiolvasni hogy a rekámszakmában dolgozol.
ezt csak azért árulom el, hogy legközelebb ha szart látsz ne kezdj rögtön parázni.

Mindennickfoglalt 2010.10.08. 07:44:13

@Dr.Traktor:
De, sjanos látszik. Ha valaki 5mp-nél tovább néz egy óriásplakátot, az szakmabeli:)
Ha mindet megnézi, akkor már biztos lehetsz benne.
És amikor egyetlen egynél félrefordul, akkor tudod, hogy ahhoz köze van:)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.10.08. 07:53:53

@guliVER: tényleg attól jó, hogy terjed, meg hozzászólnak? Nem attól, hogy eladja a terméket? Annyira fáraszt ez a "sokat beszélünk róla, tehát jó reklám" hülyeség.

Dagi Omega 2010.10.08. 08:23:12

"A dagadt nő szalonnája összehasonlítva a kőzetgyapottal, egészen elképesztő mélységét tárta fel előttem az igénytelenségnek." - tokeletes felvezetes, azt hittem vegre arrol lesz szo hogy valaki beszol az igenytelen akaratgyenge zsirserteseknek ahelyett hogy divatanorexiazassal alajuk nyalna, erre bazmeg ez a kepmutato vallasparhuzam. hanyas

Mária 2010.10.08. 08:26:09

@reklámbuzi:

Nem vállalható.

Még akkor sem, ha a kövérnős plakát mellé a kövérférfis változatot is legyártották.

Ennek ellenére már két perce röhögök rajta :)))

Donor 2010.10.08. 08:31:28

Szerintem nagyon jó ez a reklámplakát.
Igénytelen igen, DE a célját elérte, felhívta a figyelmemet és ez a lényeg nem? Nem pedig az hogy művészi tartalma legyen egy reklámnak ami valóban igényes, de nem biztos hogy eléri a célját.

Amikor én előszőr megláttam, csak szemem sarkába villant egy női fenék, meg a Rockwool.
Aztán a női fenék miatt odanéztem, de abból nem sokat láttam hát elolvastam a szöveget, de még mindig nem értettem mi a köze egy női fenéknek a szigeteléshez, aztán nézegettem, hogy jahogy ez egy kövér nő és a zsír szigetelés helyett.... De szar poén, de mire idáig eljutottam már beleplántálták az agyamba hogy "A Rockwool tűzhatlan kőzetgyapot szigetelés"

Más kérdés hogy én mivel építkezek, a Construmán minden noname és neves szigetelés prospektusát begyűjtöttem, és elemeztem mi mennyi, és hány méter, köztük a Rockwoolt is, és elmondhatom hogy véletlenül sem fog befolyásolni a döntésemben egy plakát, sőt még a figyelmemet sem hívja fel, hogy utána nézzek, mert simán mindennek utána nézek plakát nélkül is.

Másik hogy vagy 50%-al drágább ez a szigetelés mint a habos műanyagok, ezért hacsak a tűzvédelem miatt nem kötelező nem lesz túl népszerű, pedig van pár olyan előnyös tulajdonsága ezen felül ami miatt megéri. Pl. az élettartama örök élet+2 év, nem öregszik egyáltalán, nem nedvszívó, élőlények nem költöznek bele, lényegesen jobb a hangszigetelése, természetes anyag.
A többi szálas hőszigetelésnél mechanikailag stabilabb, és a hőszigetelései tényezője is jobb mint az átlag hungarocelnek, a spéci műanyag habok amik ugyan ezt tudják, pedig nem olcsóbbak.

Meglepő módon pont ezeket a számomra fontos tulajdonságokat, ami alapján valószínüleg hajlandó leszek a magasabb árat kifizetni nem nagyon emelik ki még a saját dokumentációjukban sem.

Ja, és a szaklapokban mar 1000el nyomultak eddig is, ez most az első kampányuk a nagyközönség felé és arra apellál, hogy a paneltűznél szerepet kapott a lángok terjedésében a nem tűzálló szigetelés is, csak szerintem nem akartak ennyire direkt rámutatni.

Dr.Traktor 2010.10.08. 08:31:33

@Mindennickfoglalt: nem hinném hogy az lehet az egyetlen magyarázat. :)

mangoman · http://parafilia.blog.hu/ 2010.10.08. 09:06:14

szerintem ez a reklám tök vicces :D
aki nem érti a poént azt tudom sajnálni

kreatív, megdöbbentő, különféle érzelmeket ébreszt (mégha egyesekben undort is), nem hétköznapi, sajátságosan humoros, nehéz elfelejteni.

nem szeretnélek megbántani kedves posztíró, de le merem fogadni, hogy te unalmas, száraz és nagyon is kommersz reklámokat csinálsz, ha nem érted, MITŐL jó egy jó reklám.
hol voltál, amikor erről tanultatok?
de ne legyen igazam, majd mutass valamit amit te csináltál :)

pagonylako 2010.10.08. 09:21:17

Szerintem egy 50%-os akció hatásosabb lenne.

mogyiscsalamádé 2010.10.08. 09:24:18

Nem tudom,miért kell a kövér embereken gúnyolódni. És ha a farmer a lényeg, akkor miért nem egy 40 kilós nő van a képen?:D
A múlt hétvégén láttuk mi is ezt a képet,és teljesen felháborodtam. Igen,túlsúlyos vagyok. mi a frásznak legyek pláza cica?Hogy jól mutassak majd a koporsóban?:D:D Szeretek hedonista lenni:D Egyébként fázósabb vagyok,mint a párom (aki ugye éppenteg tökéletes testű:))Pedig van rajtam szigetelőanyag:D

nikk rivers 2010.10.08. 09:26:06

Persze bálna meg fóka, úristen, hol éltek ti?! :-D

Egy kőzetgyapot szigetelés reklámjának célközönségében gondolkodjatok..., annak a kőműves segédből felverekedett generálkivitelezőében, akinek mutatsz egy pingvines fényképet és olcsósör ízű böffentéssel vágja rá, hogy csőröskutyabaszki.

Témában szervezzetek tanulmányi kirándulást egy közeli tüzéptelepre, majd ámuljatok :-))

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.10.08. 10:43:20

@reklámbuzi: "Persze, hogy akkor miért kövér, azt nem tudom."

Esélyegyenlőség! :-)

e1bandi · http://acskapocs.blog.hu 2010.10.08. 10:49:05

@nick rivers: a kőzetgyapot szigetelésről jellemzően nem a kőművesek döntenek, az építtetőket manapság az energiatakarékossággal lehet legegyszerűbben megfogni. Aki építkezésbe fog az nagyjából @donor gondosságával jár el. Építőanyag-kereskedőkkel beszélgetve az derült ki, hogy az előző évből nem a Henkel(Cimsec) reklámjára emlékeztek szívesen, amiben egy éjszakára egy limuzint lehetett nyerni valamelyik Playmate-tel, hanem arra, hogy a polisztirol hőszigetelés gyártói marketingmunkájának köszönhetően 5 év alatt megduplázták a homlokzati hőszigetelés vastagságát.

A Rockwool reklámja valóban provokatív, és kérdés, hogy ezzel több helyre tud-e eljutni, mint az Austrotherm www.austrotherm.hu/?link=akcios_hoszigeteles-Oldal-45-475.html bannerében szereplő vékony csaj ezüstruhában (pedig az a kampány ránézésre lényegesen nagyobb büdzsével megy).

tomi52 2010.10.08. 12:26:43

Miért? Létezik jó reklám? Az egyetlen amire vissza tudok emlékezni, az a soproni ászok első sorozata volt. Már a második sem sokat ért.

kokoro 2010.10.08. 15:35:03

szerintem azoknak nem tetszik akik úgy gondolják a kövérség ciki/undorító/nem_vállalható és úgy látom van köztük kövér és sovány ember is vegyesen :-o

attata 2010.10.08. 17:20:52

@Reklámbuzi

Nem vagy egyedül. Ez a plakát tömény borzalom. Buta, primitiv. Sorban áll a többi képzavaros, olcsó szóviccekre épülő reklám mögött.

Figyelemfelkeltő valóban. Anettka is az, ha akarja.
Humorosnak azonban már nem humoros. A humorhoz valamivel több inteligencia kell.
Koncepció nem áll mögötte.

Röviden: szakmailag értékelhetetlen valami.

Amiért azonban (reklám)szakmailag értékelhetetlen, természetesen elérhet bizonyos célokat. Pl. ezen a fórumon beszélnek róla, azonban ez kevés. Arról pedig nem tudunk, hogy a célközönségből hány személyt szólított meg.

Amit azonban egyértelműen nehezen tud elérni, hogy egy hosszú távon jelen levő, pozitív imázst építsen. Mivel fog a fogyasztó azonosulni? Mi lenne itt a wish-image? Hogyan lehet erre építkezni? Ha így néz ki egy reklámjuk, akkor vajon milyen lehet a belső kommunikáció?

A rosszul értelmezett bevállalóság kb. egy fingós poénnal ér fel.

karpatmedence 2010.10.08. 20:22:16

Szakember urak, azért valaki elgondolkodhatna már azon mi is ez a termék, mi lehet ezzel a reklámmal a cél, ki a célcsoport és miért pont ezzel az üzenettel... mert amúgy az összes negatív ál-szakmai bejegyzés csak üres fikázás.
Ahogy a honlapjukat olvasom, nem kis cég ez a Rockwool, nyilván van emögött valami koncepció.

Kíváncsi lennék, hogy a szakértő urak mit mondanának erről ha JELZŐK NÉLKÜL kéne véleményt mondani. Mert ha jelzők vannak akkor az a szubjektív tetszik - nem tetszik kategória csak.

nikk rivers 2010.10.08. 21:11:27

@e1bandi: én nem vagyok szakmabeli, csak egy fél lakóparkot láttam a rögmagyar valóságban megszületni, ahol a generálkivitelező (jellemzően exkőműves) és a tüzépes személyes kapcsolata döntötte el, hogy melyik szigetelés alkalmasabb a házba.
Örömmel hallom, hogy máshol szakértő szakemberek szava számít a választásban. :-)

Mindennickfoglalt 2010.10.09. 10:52:52

@karpatmedence:
Jelzők nélkül nehéz, de:
egy darab sz@r

a cél nyilván a márkaismertség növelése... ha nagyon akarjuk, ezt kipipálhatjuk, bár a márkaimage inkább csorbult, nem épült
a célcsoport: építkezők és szakemberek - az ég világon semmi nincs benne, ami PONT őket szólítaná meg
az üzenet pedig: a kőzetgyapot szigetelés szigetel - kategóriaüzenet

ha használhatok jelzőt is az összefoglaláshoz: amatőr, öncélú sz@r
Bocsánat.

ginagy 2010.10.12. 22:27:34

@ET-nick: Hát ha igaz lenne az a működés, hogy ezzel a reklámmal "kizárnák" a kövér embereket a célcsoportból mintegy kigúnyolva őket, akkor már például a kutya nem venne fel hitelt az Emese banktól (bocsi nem tudom melyik az). Gondoljunk csak bele, mi ott az alapkoncepció? Mindenféle buta, primitív liba (akit Emese személyesít meg) minden sz@rra hitelt vesz fel (sütőhitel...) és még a pénzügyekben is annyira járatlan hogy kártyából jósol vagy mifene volt a reklámban. De találkoztunk ott motoros arccal is, aki motorhitelt keresett. Magyarul, aki hitelt akar felvenni az egy buta tanulatlan primitív proli, aki nem gondolkodik és hitelt hitelre halmoz. Mondjuk ez igaz is! De annak ellenére, hogy ezt a pofájukba vágja Emese, virágzik a hiteligénylés a legnagyobb uzsorás cégnél, akit én csak Prolidentnek szoktam hívni...

ginagy 2010.10.12. 22:30:27

@Dr.Traktor: És kiegészíteném a hüvelypenésszel vacsora közben. Na az vállalhatatlan, hogy egy redvás gombás pin@t rakjanak az arcomba evés közben. Hát mosd meg inkább b@zmeg :)

ginagy 2010.10.12. 22:31:52

@pagonylako: Egy 50%-os akció annyit jelentene hogy aki amúgy is venne, az olcsóbban kapná meg. Új vásárlást, vagy továbbmenve a gondolatmenetben nagyobb ismertséget ezzel keveset generálnának.

ginagy 2010.10.12. 22:46:43

@attata: Jaaaj de tudományosan közelítjük meg a dolgokat... Nem az a lényeg, hogy vicces, avagy sem, hogy művészi vagy értékes. Hanem az, hogy észreveszik sokan. És ha történetesen építkezni fog, akkor fogja tudni, hogy van. Na erre varjál wish-image gombot. Ne csak a céges A6-osos öltönyös angolulkurvajolbeszélünk meetingre megyünk emberek fejével gondolkodj... Annak el tudod adni a Guccit a wish-imaggel.

És még valami: Ahol hétvégén a teszkó meg a plázák tele vannak lézengőkkel és vásárlókkal, abban az országban buta primitív emberek élnek, oda buta primitív egyszerű reklámok kellenek.

bubuka50 2010.10.20. 14:09:54

Én azt gondolom, hgy nem a rettenetesen igénytelen grafikai megoldás a legszörnyűbb ezen a plakáton, hanem az, hogy ismét egy nő előnytelen ábrázolása a poén. Legalább ilyan "vicces" lehetett volna egy sörhas is. Lehet, hogy azt a változatot csak én nem láttam az újságokban és az utcákon?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása