Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mindenki a GAP új logóján röhög

A nálunk is ismert, bár boltot még egy jó ideig biztosan nem nyitó, GAP ruházati áruházlánc néhány hónappal ezelőtt nagy elhatározásra szánta el magát. A 20 éve változatlan és közkedvelt logójukat szerették volna megújítani, egy kicsit modernizálni, amire annak rendje s módja szerint egy pályázatot írtak ki. Eddig még nem is lenne baj, csakhogy a pályázatra beérkezett javaslatok közül sikerült egy olyan verziót kiválasztaniuk, ami szemben az eddigi karakteres és a vásárlók által kedvelt logóval igazán semmitmondó és észrevehetetlen. Néhány nappal ezelőtt aztán megvolt a nagy leleplezés, az új logót a közönség elé bocsátották, akik a vezetőség nagy meglepetésére, azonnal és csoportosan kezdtek el hányni tőle. A fórumokat, blogokat és a facebookot is elárasztották a tiltakozó bejegyzések, mindenki a régi logó szerethetőségét kérte számon a menedzsmenten, azt követelve tőlük, hogy dobják a kukába az újat.

Fricskaként egy zseniális honlapot is létrehoztak, Crap your logo néven, ahol bárki, bámilyen szót beírhat, amiből az oldal a GAP mintájára logóvá alakít (a neves adrants reklámblog is napokig ezzel a logóval futott). A marketingvezető tett egy kósza kísérletet, hogy megvédje az újítást, aztán érzékelve, hogy süket dumája süket fülekre talál, végül beadta a derekát. Meghirdettek egy újabb, most már a tömegeket és a vásárlókat is bevonó design pályázatot, amelyen bárki beküldheti a saját javaslatát, amelyek közül a legjobbat majd szavazásra bocsátják. Ebben a helyzetben ez volt az egyetlen menekülési út. Az este egy újabb példáját szolgáltatta annak, milyen erőt is képviselnek a vásárlók a social médiában. Kedves ügyfelek, jó lesz erre itthon is figyelni.

Update: Ez a social média varázsa! Mire élesítettem a posztot, máris új fejlemény van az ügyben. A vezetők ugyanis úgy döntöttek, mégsem a crowdsourcing a megoldás, ezért belátva tökéletes vereségüket, épp az előbb jelentették be a facebook csoportjukban, hogy visszatérnek az eredeti logóhoz. Ha a végén kderül, hogy az egész egy megtervezett akció volt, akkor leborulok előttük.

Címkék: social media reklámfail

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr332364001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aadriennne 2010.10.12. 13:23:33

azért az új myspace logó se kutya:)

aDoayen@HWSW 2010.10.12. 13:30:31

oké, hogy le kell cserélni a régi logót időnként, bár a legerősebb brandek mindig csak csiszolnak, de imho az eddigi GAP logó teljesen jó volt, kár volt belenyúlni.

mellényúlni meg főleg, bár az biztos, hogy némi extra márkaismertséget szereztek most. :)

reservoir 2010.10.12. 14:00:18

New Coke, valaki, halló?

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.10.12. 14:13:08

Kipróbáltam a kütyüshoppal, de kiderült, hogy a crap your logo nem kezeli az ékezetes bötűket. Tényleg crap...

ngygabr 2010.10.12. 15:16:32

azt hol olvastad hogy pályázat volt az első kör is? azt láttam a laird & partners gyártotta aki egyébként évek óta dolgozik a gapnek

amugy pedig több fórumon is azt nyilatkozták hogy nem tervezték az akciót. épp ezért nem is volt nagy leleplezés sem az elején (ez alatt sem értem igazán mire gondolsz), kb a saját honlapjukon elkezdték használni és kész. még a fb fanpage-en sem jelentették be, csak azzal foglalkoztak egy státuszban amikor elkezdték mindenhol fikázni

ngygabr 2010.10.12. 16:16:24

@reklámbuzi: Editor’s note – In answer to some of the questions in the comments: This contest is not for Gap. We are not affiliated with Gap. Gap has nothing to do with this contest.

ezt az új logó után írta ki az iso50, arra reagál, csak gyorsabbak voltak mint a gap. továbbra is úgy tűnik nekem, hogy az első kör nem pályázat volt, hanem klasszik brief az ügynökségnek.

thinker_ 2010.10.12. 16:29:52

"crowdsourcing"
ezek a szavak....

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2010.10.12. 20:00:10

@thinker_:
Látom, elcsípted a lényeget.
Nem azért használok amúgy ilyen szavakat, mert néha az angol változat tömörebb, egyszerűbb, hanem hogy fontosabbnak, szakmaibbnak tűnjek. De most átláttál rajtam.

goumba 2010.10.12. 20:10:21

ööööööööööö, mert az eredeti az talán jobb volt? kék téglalapban hosszú talpas betűk, na bummm. olyan generátort is lehet csinálni, ha kell valakinek.

éneztnemértem 2010.10.13. 10:58:08

Az utóbbi egy évben mikor beszéltek ennyit a GAP -ről? :) Szerintem inkább ügyes.

attata 2010.10.13. 23:16:38

Tetszik.

Hanem én is úgy látom, hogy az eredeti tervet az ügynökség készítette, és egy új készítését tervezték crowdsoursing segítségével megoldani.
adage.com/article?article_id=146353

Pesticide 2010.10.14. 23:17:34

szerintem is jó kis marketing csel volt, hogy picit felrázzák a "rajongókat" és a médiát. Aki részt vett e hír terjesztésében ...annak pedig ezúton köszöni a márka :-).

kinguccy22 2011.01.09. 16:04:24

Egyet értek az eddigi kommentelőkkel: nagy valószínűséggel előre kitalált akció lehetett. Minden nagyobb cégnek, időnként jól jön egy kis figyelem/felhajtás, hogyha már kicsit megfeledkezett róluk a köztudat, esetleg háttérbe kerültek, akkor így újra visszarobbanhatnak a figyelem középpontjába. Ami mindenképp dicsérendő ebben a megnyilvánulásukban, hogy viszonylag ingyen, különösebb anyagi ráfordítás nélkül érték el a céljukat. Kihasználva a médiát, annak közvetítő hatását, a közösségi portálokat.
Tehát ez az "arculatváltoztatás" lénygében az összes fontosabb közvetitő csatornát érintette, ezáltal hatalmas embertömegekhez jutott el. Tetszik az ötlet. Ha meg véletlenül sült el így az egész akkor óriási szerencséjük volt:)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása