Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A legröhejesebb energiatakarékossági reklám

Na persze nem annyira röhejes, mint az itthon futott "Szólj apádra, vigyázzon a világra!" kampány, ami már majdnem annyira rossz volt, hogy szívesen nézze az ember. A vancouveri DDB szpotja finoman teszi nevetségessé a pazarlás minden formáját, és a BC Hydro Powersmart szervezet megbízásából készült reklámjában egyszerű, hétköznapi példák segítségével demontsrálja, mennyire röhejes is a legtöbb szituációban, ha a szükségesnél jóval többet használunk. Minden lehúzás után eldobni a borotvát, kézmosás után szándékosan nyitva hagyni a csapot, egy másolatért egy egész csomag papírt felhasználni vagy éppen a kocsit járó motorral a parkolóházban hagyni akkora marhaság, hogy senkinek sem jutna eszébe. Ezzel szemben egy égve hagyott lámpa vagy éppen a le nem kapcsolt munkahelyi számítógép egész "normálisnak" tűnik legtöbbünk szemében, pedig valójában semmivel sem kevésbé röhejes módja a pazarlásnak, mint a bemutatott extrém példák. Nézzétek meg, és ha kimentek a szobából, kapcsoljátok majd le a villanyt. Köszi!

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr12376107

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szélvadászok kora 2010.10.17. 10:53:56

A szél helyben termeli az energiát, helyben is használható fel. A szélerőgépek felhasználási köre elképesztően széles, legyen szó akár egy hibridrendszerben megoldott térvilágításról, nyaralónk teljes energiaigényének megoldásáról, vagy egy halásztanya...

Trackback: A Mikszáth tér hazatér 2010.10.17. 10:47:05

A közhiedelemmel ellentétben a rómaiak nem hintették be sóval Karthágó helyét. A közhiedelemmel ellentétben nem kell behinteni sóval az emtévének nevezett valami helyét. Gondolom a Zegzugos történetek című várossorozatukat nézve. Tíz percig. Hogy aztán...

Trackback: Az alpesi élet - infografika mint reklám 2010.10.16. 21:39:35

A lila tehenes cég ebben az infografika videóreklámban mutatja be milyen is az igazi alpesi élet! Kiderül, hogy régészti leletek alpján már 4200 éve is hordtak az Alpokban bőr rövidnadrágot és még további számos érdekességet tudhatsz meg ha megnézed!&n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tuner1 2010.10.16. 17:44:09

Tetszik, de ez nem az alsó szinteken igaz, hanem "feljebb" azoknál, akiket úgy hívnak - politikus. Azok pazarolnak így...az emberek erejét...de úgy amúgy van benne valami, de könyörgöm, 2010-et írunk, miért ne lehetne "pazarolni"?....

Lángharcos 2010.10.16. 18:07:50

@tuner1: Lehetni lehet, csak //képzelj ide random zöld szöveget a véges energiaforrásokról//

Na meg másra is költheted a pénzed, mint 3x kg alufólia csomagolópapírra.. ja és hát gondoljunk csak bele, milyen drága az aluminiumgyártás..

Intergalaktikus légy- és szúnyogírtó 2010.10.16. 18:11:25

ezt a borotvást nem értem
nem ez lenne az eldobható borotva lényege? oO

:P

flippant 2010.10.16. 18:50:30

Nem hinném, hogy ezt a reklámot megértené egy kőbányai panelproli vagy tücsök aki a megasztáron nőtt fel és nemcsak közös költséget nem fizet de még az áramot is lopja.

Nebameg 2010.10.16. 18:55:54

@flippant: Persze, hogy nem értené meg, mert ennek a bonyolult üzenetnek a dekódolásához, legalább olyan értelmesnek kell lenni, mint te.

dukeekud 2010.10.16. 18:58:57

Jo otlet. Bar nalunk ez inkabb viccesnek hat, Amerikaban olyan szintu pazarlas folyik a haztartasokban, hogy ott ez kozeliti a valosagot.

venszivar 2010.10.16. 18:59:29

@flippant: Még szerencse,hogy te itt vagy a FÖLDNEK s megmented azt is meg magadat a többi szerencsétlentől...

Zsola777 2010.10.16. 19:03:52

Ez a reklám sajnos nem röhejes. Inkább találó.

ymmotf 2010.10.16. 19:20:07

Én ismerek több ilyen embert is, mint a reklámban.

dont_panic 2010.10.16. 19:27:40

bejövős. rávilágít (hö hö) a lényegre.

flippant 2010.10.16. 20:12:08

@venszivar: Dehogy mentem meg. Én csak röhögök rajtatok.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.16. 20:23:52

Nem Magyarországra való! Nem hiszem, hogy sokan pazarolnak mostanság.

Iridium 2010.10.16. 20:26:38

Mondjuk jó lett volna, ha a végén a fószer visszajön és lekapcsolja a lámpát, de ígyis elmegy.

CernaGeza 2010.10.16. 20:30:17

jó ez. A panelprolizós kommenthez meg no komment.

Hans Lopkowitz 2010.10.16. 20:58:36

Nekem a BC Hydro mindigis szimpatikus volt – egyszer voltam a Revelstoke-ban és eléggé lenyűgöző volt.

A szpot kimindottan jó.

venszivar 2010.10.16. 21:13:13

@flippant: Oszt aztán rajtam miért ?????Fölkötöm magam a mester gerendára.Itt a tanyámon égve hagyom a refiket s a kukoricca darálót is bekapcsolva hagyom,ha még eszembe jut valami,akkor levágom magamat s vagy be v.ki v.le v.fel kapcsolok valamit.NE RÖHÖGJ !! te bunkó.

belagezabela 2010.10.16. 22:14:15

Ha energiatakarékos izzó van otthon ne hogy lekapcsoljátok, többet ártasz vele mint használsz!!!!!!!!!!!!!!!
11-14W-ot fogyasztanak óránként,ha égve hagyod egész napra is kevesebbet fogyaszt, mint ha kapcsolgatod és 2 év alatt tönkre megy.
Egyébként meg Kanadában a Niagara vízesés környékén ingyen van az áram.

cso zsi 2010.10.16. 22:22:03

@belagezabela: Ha csak két év lenne. A régi e-lámpáim hosszú évekig bírják, mostanában viszont volt, ami egy hónap alatt (napi 3-4 óra folyamatos használattal) tönkrement. Egyébként wc-be, spájzba, valamint mozgásérzékelőhöz csak hagyományos jellegűt, vagy ha sok pénzünk van, akkor ledest ajánlatos használni.

A Kárpátok Ostora 2010.10.16. 22:23:22

Teszi ezt a DDB, mely kizárólag a pazarlásból él. Így megy ez.

belagezabela 2010.10.16. 22:35:33

@cso zsi: a 2 évet a kapcsolgatásra értettem, mármint energia takarékosnál.
Egyébként ja.

[c] 2010.10.17. 00:24:59

@belagezabela: Szerintem annak, hogy este egyszer felkapcsolod, aztán le (amikor aludni térsz), nem kellene ahhoz vezetnie, hogy tönkremegy az izzó.
Egyébként a youtube-on van egy videó egy kísérletről (sajnos nem emlékszem a címére), melyben megcáfolják azt az állítást, hogy az energiatakarékos izzó tönkremegy a kapcsolgatástól.
Másfelől azt hallottam, szándékosan gyártják úgy, hogy tönkremenjen, mert akkor többet veszel belőle... nem tudom, mi az igazság.

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2010.10.17. 01:30:11

@belagezabela:
A kompakt fénycsövekre lenne talán ez igaz, az izzókra nem.

kyanzes (törölt) 2010.10.17. 03:11:32

Ha valaki hajlandó megfizetni, miért ne pazarolhatna?

petru 2010.10.17. 04:37:34

Minosegi takarekos izzot kell venni, nem akarmilyet. Az akarmilyen sokkal gyorsabban tonkremegy. Sokevi tapasztalat, es egy Philipsunk se ment tonkre.

na__most__akkor 2010.10.17. 06:47:49

Az ékezetekkel is lehet ám marha sokat spórolni.

@petru:
@dukeekud:

Jenyei 2010.10.17. 08:05:04

Szegény paraszti családban felnőtt édesapám majd' 70 éves korában kijutott két hétre az USA-ba. Hónapokig mesélte elképedve itthon azt a rettenetes pazarlást, amit tapasztalt. Ő az út jellegéből adódóan leginkább az elpazarolt iszonyatos étel mennyiségeket látta, de el tudom képzelni, hogy mással se bánnak sokkal takarékosabban.

daraltbel 2010.10.17. 09:29:21

@kyanzes: Mert pár évtized múlva kifogyunk az energiahordozókból, és belefulladunk a szemétbe?

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2010.10.17. 10:47:36

Nos, korábban próbáltam pontosítani az „energiatakarékos izzó” –val kapcsolatos álláspontokat, most kicsit bővebben, bár nem tudományos jelleggel.

Hagyományos izzó azért nem környezetkímélő megoldás, mert a felhasznált energia csupán 10-12 %-át fordítja világításra, a többi energia hőtermelésre megy el, teljesen feleslegesen.

Energiatakarékos izzó, nevezzük most így, az tulajdonképpen egy hagyományos elven működő izzó. Benne valamilyen izzószál, és annak izzása kelt hőt és mellette valamennyi fényt. Attól válik energiatakarékossá, hogy valamilyen technikai megoldással, általában gáz feltöltésével, megnövelik az izzószál fényerejét. E miatt adott helyre kevesebb watt számú „villanykörte” is elég. Kisebb áramfelvétel, kevesebb energiafelhasználás, kisebb környezeti kár. Zárójelben teszem hozzá, hogy a gyártásuk elég környezetszennyező.

Amiről fentebb lévő kommentekben volt szó, az a hagyományos foglalatba tekerhető kompakt fénycsövek. Ezek olyan világítótestek, melyek már nem a hagyományos izzószál technológiájával működnek. A hagyományos izzóval szemben 75% -kal kevesebb energia felhasználásával tudnak azonos fényerőt nyújtani, mivel 90% -kal kevesebb hőt termelnek. Az élettartamuk 10-12 –szer hosszabb, de nem örökéletűek. Azonban van két hátrányuk:

Elsősorban a felhasználó számára az, hogy bekapcsoláskor igen nagy az áramfelvételük, ezért vagy olyan helyeken érdemes használni őket, ahol folyamatosan hosszú ideig kell, hogy világítsanak. Jól mondta, valaki fentebb: inkább pár percre nem kell lekapcsolni őket, ha tudjuk, hogy ismét használni kell. Tehát egy WC helységbe teljesen felesleges ilyet tenni, mert jó esetben naponta 2-5 alkalommal pár percre használjuk, ott inkább csak növelik az energiafelhasználást. Az is tény, hogy csak egy véges számú fel és lekapcsolást bírnak ki, de pont ez a lényeg. Az élettartamuk nem világítási idő, hanem fel és lekapcsolás függő.

Másodsorban pedig, hogy mind a gyártás során, mind hulladékként óriási a környezeti terhelésük. Gyártáskor nagyon sok veszélyes anyagot használnak, a szemétben pedig a veszélyes hulladék kategóriába sorolandóak, viszont újrahasznosíthatóak.

Tehát, és ez a legfontosabb: Aki környezettudatosan szeretné a világítást megoldani a lakásában/irodájában, az MINDEN szempontot vegyen figyelembe. Hamis illúzióba kergetni magunkat, hogy „meghintettem vastagon a lakást kompakt fénycsővel, hú de állat takarékos vagyok” butaság. A megfelelő helyre megfelelő világítótestet kell tenni és gondoskodni az elhasznált fénycsövek szelektív gyűjtéséről és újrahasznosításáról.

A harmadik megoldás a LED izzók beszerelése. Na, az a legjobb. A LED technológián alapuló égők még a kompakt égőkkel szemben is sokkal energiatakarékosabbak és az élettartamuk is magasabb, majdnem végtelen. A gyártás során a környezeti terhelés pedig töredéke a kompakt égőkéhez képest.

Csak a jó minőségű LED égők iszonyat drágák. Az egyik nagy áruházláncnak volt pár hónapja egy akciója, én ott szereztem be, de még így is 50 ezres nagyságrendű volt a teljes lakás égőcseréje.

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2010.10.17. 10:58:58

@Jenyei:

Ugyanezt tapasztaltam én is. Minden területen iszonyat pazarlóak, és ez nagyon lassan változik, mert semmire sem hajlandóak, ami akár minimális mértékben is kényelmetlenséget okoz.

De van változás és ez az ottani celebek hatása. Abban a pillanatban, hogy egy híresség felvállal egy környezetvédelmi elvet vagy bármilyen más jó cél érdekében tesz, azonnal követik. Lehet érezni, hogy néhány városban, sőt néhány államban mekkorát változott a helyzet.

attata 2010.10.17. 11:41:00

Úgy érzem, ezt a filmet jobban is meg lehetett volna szerkeszteni. Adott volt egy alapötlet, annak néhány variációját bemutatták (amikből az almás jelenet kissé kilóg), felmondták a fősort, és ennyi.

Azt sem teljesen értem, miért kizárólag zombik szerepelnek a filmben. Szinte minden szereplő teljesen kifejezéstelen arccal teszi amit tesz, amivel azonban nem hiszem, hogy valamivel többet tudtak elmondani nekünk, mintha valóságos embereket szerepeltetnek. Mit jelent ez? Aki energiát pazarol, az úgy fog kinézni, mint egy átlagos hollywoodi sztár botoxtuladagolás után? A kislányt vajon milyen mély gondok gyötörhetik, miközben egy teljesen átlagos dolgot csinál, vizet iszik? Másképpen: feltehetőleg kevésbé tudnak a nézők magukra ismerni a kifejezéstelen tekintetű szereplőkben, mint egy normális, természetesen viselkedő szereplőben. Az ismerőseim közül, aki látványosan pazarol, nagy vidáman, vigyorogva teszi azt.

attata 2010.10.17. 11:43:37

Off

Nagyon tetszene, ha a blogban szereplő reklámokhoz is hozzá lehetne szólni. De ezt nem azért mondom mert vagány vagyok, és még csak nem is piros, hanem csak úgy.

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2010.10.17. 11:54:26

@attata:

Pedig ez a megoldás. Azt kell sugallnia a „reklám” –nak, hogy azok az emberek, akik pazarolnak nem boldogok.

És igen, fentebb valaki megjegyezte, visszajöhetne az ember a végén lekapcsolni a lámpát. Hozzáteszem: és akkor mosolyoghatna, esetleg a film színvilága kiélesedne.

petru 2010.10.18. 04:59:18

@na__most__akkor: megvan az oka, itt lenyegtelen

@hideg.gergo | hideggergo.blog.hu: Igazad van, altalaban nincsenek adatok hogy hat a gyartasa "mibe kerul" - a kornyezetszennyezes teren.
Nem tudom mekkora lakasra gondolsz. 50 ezer nem is olyan borzalmasan sok, mert arra is kell gondolni hogy ha a LEDet majd tomegesen gyartjak, lemegy az egesz 10 ezerre is.

petru 2010.10.18. 05:01:21

@hideg.gergo | hideggergo.blog.hu: nem is olyan rossz az 50 ezer. Es ha tomegesen termelik majd, akkor az lemegy 10 ezerre is.
(lehet hogy dupla ez a komment, bocs)

hideg.gergo · http://hideggergo.blog.hu/ 2010.10.18. 08:44:00

@petru:

Őőőő, számolok. Öt helység és két asztali lámpa.

anemic royalty 2010.10.18. 11:44:46

jobb lett volna a spot, ha 35'-nél vége

a végég túl szájbarágós lett, de az ötlet jó, és sztem vicces is valamennyire

MrTotheee 2010.10.18. 16:49:27

@hideg.gergo | hideggergo.blog.hu: köszi, engem sikerült kicsit képbe hozni az égőkkel kapcsolatosan:)

trogerke 2011.01.04. 22:12:23

Maga a reklám olyan ne, talán jó talán nem.
Én ugy voltam vele, hogy a végén levő szöveg az ami megmagyarázza az egészet, miután elolvastam a szöveget kicsit másképp néztem s már tetszett, szerintem jó csak túl hosszú, ha rövidebb lenne és a bevágások külön lennének betéve jobb lenne. Tv-ben nem biztos végignézném s akkor meg nem látom a végén a mondanivalót.

dildi86 2011.01.06. 15:33:13

A reklám alapgondolata szerintem teljes mértékben találó, valamilyen reakciót csak kivált az emberekből a már túlságosan is felnagyított pazarlás és arra készteti hogy vagy elmosolyodjanak vagy elszörnyülködjenek a látottakon...embertípustól és hozzáállástól függően.
Ötletes ahogy olyan típusú pazarlásokat mutatnak amelyek teljesen abszurdok, mint például a szendvics becsomagolása nagyon sok méter alufóliába vagy akár az autóbuszmegállóban az almák egy harapás utáni eldobása. Sajnos manapság tényleg oda jutottunk, hogy az fölösleges energiapazarlás már-már természetesnek kezd tűnni.
Amit nem teljesen értek az az hogy miért tér a reklám során többször vissza ugyanazokra a dolgokra, lehet hogy a célja annak hangsúlyozása hogy a pazarlás még tovább és tovább folytatódik, viszont már az első rendből is rájön a néző arra, hogy mit akar a reklám sugallni. Így a végére már unalmassá válik a reklám, veszít a hatékonyságából.
A másik, ha a reklám azt hangsúlyozza, hogy a legnevetségesebb az energiapazarlásban az hogy nem vesszük észre, hogy nevetséges, akkor miért kerül külön kiemelésre, miért közelít be külön arra, hogy az almák a földre, a pengék pedig a szemetes mellé esnek, a kéztörlő papírt meg a mosdó földjére tekerik le, ezek valahogy nekem nem illenek a képbe még akkor sem ha ezzel is a pazarlás mértékének a kiemelése volt a cél.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása