Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Életmentő kampány bicikliseknek

Városban, pláne nagyvárosban kerékpározni nemcsak idehaza, hanem külfödön is veszélyes dolog. Persze nyilván sok tekintetben jobb a helyzet a nálunk fejlettebb biciklis kultúrával rendelkező országokban, de vannak olyan objektív körülmények, amelyek nem az adott nemzet közlekedési felfogásától és moráljától függ. Ilyen potenciális veszélyforrás, amivel minden bicajosnak jó lenne tisztában lennie, a különféle járművek holttere. Ha egy autó mellett szeretnénk elmenni, nagyjából tisztában vagyunk vele, hogy hol takar be a sofőrnek a kasztni, de egy teherautó, pláne egy kamion esetében azonban erről halványlila fogalmunk sincs. Ezen akart változtatni egy ügyes nonprofit kampánnyal a Transport for London (vajon a Vitézy által megálmodott BKK tényleg hasonlítani fog erre?), azaz a brit főváros közlekedését összehangoló csúcsszervezet. A biciklik kormányára húzható szórólapokat aggattak a lparkolt bicajokra, amelyeken az alapvető információk mellett egy AR, azaz augmented reality kód volt. Ezt otthon a számítógép webkamerája elé kellett csak tenni, és a monitoron, a kód helyén máris egy kamiont láthattak a kerékpárosok, mellette rengeteg bicaj képével, ami mind egy-egy olyan járgányt ábrázolt, ami a vezető számára tökéletesen láthatatlan a holttér miatt. Szerintem nagyon ötletes, hatásos és jól célzott kampány volt, ami talán hozzájárult ahhoz, hogy a biciklisek, a saját jól felfogott érdekükben, jobban odafigyeljenek a rájuk leselkedő veszélyekre.  forrás:wemadethis

Címkék: autó augmented reality

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr282414827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DartagnanX 2010.11.02. 13:01:26

Ez nagyon okos ötlet. A legfontosabb az ilyen - különböző közlekedési eszközök vezetői közötti - kommunikációban, hogy megértsük a másikat. Így elkerülhető egymás esztelen leidiótázása pusztán szubjektív megítélés alapján.

WorthyGirl 2010.11.02. 13:05:20

a biciklisek ráadásul még jó nehéz helyzetben is vannak, bárcsak lenne elég kerékpáros út, ennek hiányában leginkább az őrült kategóriába sorolnám mindazokat, akik bemerészkednek a forgalomba...

GaZe 2010.11.02. 13:26:26

"nagyvárosban kerékpározni ... veszélyes dolog."
Azért ilyen dolgokat ne írjunk már le, mert akkor ennyi erővel élni veszélyes dolog.
Az emberekkel a legtöbb baleset otthon a négy fal között történik. Zuhanyozni veszélyes dolog, mert megcsúszhat az ember lába a zuhanytálcán aztán beveri a fejét a wécécsészébe és kész a baj. Vagy a kenyérvágó késsel elvágja a ... Szóval ez a kijelentés önmagában egy teljesen fals dolog, és rádadásul kártékony is, mivel (több tanulmány által bizonyítva) annál nagyobb biztonságban van a kerékpáros minél többen tekernek az utakon, mert a közlekedő felek jobban megszokják egymást.
Tehát a jövőben ilyen kijelentéseket ne tegyünk, hogy a biciklizés úgy általában veszélyes.

A kampány meg tök jó (bár a helyesen megtervezett kerékpárosinfrával elég kevés olyan helyzet alakul ki ahol a belvárosban kamion fordulna rá az egyenesen haladó bringásra. Ilyet csak itthon csinálnak, pl Stefánia-Thököly sarok).

Hurri Kán 2010.11.02. 13:45:54

Az ötlet jó, csak ismerve a kétkerekű droidokat olyan, mint kopasz pinán a paróka: felesleges...

kokavec 2010.11.02. 14:08:37

@gyvy: az ilyen tahók mikor halnak már ki? Magát száműzni kéne Ukrajnába, ott van a maga világa.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.11.02. 14:23:14

reméljük lesz ilyen a teherautó és személyautó sofőröknek is.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.11.02. 14:28:02

@kokavec: nem hiszem. Azt a vidéket értelmesebb emberek lakják.

GaZe 2010.11.02. 14:36:29

@gyvy: szerintem kicsit korán kattintottál a küldés gombra, mert a kommentedből lemaradtak az érvek.

juhaszcs 2010.11.02. 15:00:12

A táblákat sem ismeri a legtöbb droid bringás.
A bringás futárok pedig kifejezetten parasztok.

mirka44 2010.11.02. 15:01:12

Aranyos dolog, jó ötletnek tartom.

Bringásként és autósként is megjelenek az utakon. Saját tapasztalatom, autósként arányaiban több agyalágyult bringással találkoztam, mint bringásként agyalágyult autóssal.

Ha rajtam múlna szigorú kresz vizsgához kötném a bringázást, - elsődlegesen városban való közlekedés esetére gondolok. Hiszen a bringás sokszor az autók között vesz részt, igencsak könnyen komoly sérülést is bezsrezhet közlekedési résztvevőként.
Halálom, ha lassítok, valami akadályt, avagy álló autót kerülnék ki, indexelek ehhez, erre bringás jobbról megkerül és mikor én megkezdem az akadály kikerülési manővert, bringás elém vág jobbról. Nem csak a holtereket, hanem azt is fel kéne mérni, ha én balra indexelek, balra kerülnék, nem feltétlen arra számítok, hogy eszetlen mód még jobbról bringás is még elém slisszol (hiszen akkor elsődlegesen a bal visszapillantó tükörben a mellettem lévő sávban közlekedő forgalmat figyelem, mikor induljak). Össze-vissza nem kéne kacsászni bringával. Volt, hogy csak a jó reflexen, satuféken és nyilván egyben szerencsén is múlt, hogy nem ütöttem el.
Persze megjegyzem, gyalogosként is agyalágyult bringással már találkoztam, velem előfordult, hogy járdán bringás elütött (elsimerem, mobiltelefonálva sétáltam a járdán, lehet, hogy csengetett is, nem hallottam, másra figyeltem. Tudomásom szerint ez nem jogosította volna fel arra, hogy járdán elüssön, talán neki kellett volna kikerülni, megállni, avagy a jádán tolnia a cangát, -mint ahogy teszem én is, ha éppen bringásként muszáj járdára is kényszerülnöm néhanapján).

A bringásoknak egy kicsivel jobban kéne figyelniük, -szerintem.

mirka44 2010.11.02. 15:02:17

Elütésekért elnézést.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.11.02. 15:09:15

Lenin is megmondta: kerékpárutat, kerékpárutat, kerékpárutat!

Ott nem császkálnak kamionok.

teabore 2010.11.02. 15:14:29

@atpijkamo: ja :)csak személyautók :D

@DartagnanX: csatlakozom

Viszont az Index címlappal az a gond, hogy mindjárt elkezdik a kerékpárosokat fikázni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.02. 15:15:20

@GaZe: "Ilyet csak itthon csinálnak, pl Stefánia-Thököly sarok). " Mármint úgy érted, hogy csak itthon előzik jobbról a biciklisek a jobbra indexelő kamiont, nem?

Hurri Kán 2010.11.02. 15:22:21

@teabore: dicsérni nehéz őket...

Formica 2010.11.02. 16:17:58

@newtehen: a Stefánia és Thököly sarkán speciel a jobbra kanyarodó kamion nem adta meg az elsőbbséget a kerékpárúton egyenesen haladó biciklistának. Nem történt jobbról előzés. De ha jobban ismered a történetet, beszéld meg az áldozat családjával.
kerekagy.blog.hu/2009/12/04/eltiltottak_a_vezetestol_a_biciklisgazolot

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.11.02. 16:53:04

20%, ez maximum azoknak a bringásoknak az aránya, akikkel nap-mint nap az utakon találkozva semmi gond sincs. Azaz tudnak közlekedni, betartják a szabályokat (legalább annyira, mint a normálisabb autósok) és "látni" is lehet őket. A maradék 80%-ra, mint potenciális veszélyforrásra kell, hogy tekintsek. Ezen maradéknak is legalább a fele próbál folyamatosan a sittre juttatni engem és még sok más autóst és/vagy megöletni saját magát. Nem igazán tudom felfogni, hogy ez miért jó nekik, de a bringás fórumokon is találkozni ezekkel a, magukat übermensnek, vagy szupermennek gondoló, agyament állatokkal. Jellemzőjük, hogy sem fölfelé, sem lefelé nem mutatnak tiszteletet. (értsd: sem a gépjárművekre, sem a gyalogos forgalomra vonatkozó szabályokat nem veszik figyelembe)

Krva jó duma ez a több bringautat, de én azért azt látom, hogy ott, ahol csak egy-két utcát kéne odébb menni, hogy a "biztonságos" (azért kapott idézőjeleket, mert a következő érv, mindig az, hogy azért nem mennek arra, mert a bringaút veszélyes) bringaúton tekerhessenek, mégis a buszokkal és autókkal zsúfolt főútvonalakon próbálják elüttetni magukat és ugyanakkor elgázolni a gyalogokat.

Ma egy ilyen idiótával sem találkoztam, de a hétvégén egy órán belül hármat is láttam, aki hol gépjármű volt, hol pedig gyalogos. Azaz a piros lámpánál vagy csak simán átzúzott a kereszteződésen, vagy egy laza mozdulattal bevetette magát az átkelő gyalogok közé (a zöldbe), majd le a járdáról és újra autó lett.

Azt is el tudom képzelni egyébként, hogy ezek az alakok nem is emberek igazából, hanem a már közénk keveredett, transzformerszek, csak néha figyelmetlenségből az -fajukat még nem ismerő- emberek szeme láttára változnak át.

Csu-csi-dzsi...

kokavec 2010.11.02. 17:31:25

@Skulo: meg az is lehet, hogy te nem értetted meg, hogy ma már más a világ. A civilizált városi életben az autós már nem "fölfelé" van, hanem "lefelé". Ha az otthonunkat arra használod, hogy itt hordozgatod a segged egy 1,5 tonnás "szobával", miközben tönkreteszed a levegőt és társaiddal évi ezer embert ölsz meg, és 29.000 sérültet hagysz hátra, akkor tanuld meg befogni a pofádat! És viselkedj tisztelettel a gyalogosokkal és kerékpárosokkal, akik a te környezetpusztító kvótádat kompenzálják, a te sz@ros segged törlik ki helyetted!

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2010.11.02. 17:49:44

@kokavec: Muhaha! Na, itt egy példány. Mondani, te beszélni emberül?

Szabó Patrícia 2010.11.03. 10:27:53

@kokavec:

nevetséges vagy :))) (épp nevetek)

kokavec 2010.11.03. 10:50:12

@Szabó Patrícia: magam előtt látom az önelégült buta vigyorodat.A fölé és alárendeltségi komplexusok közt vívódó zavart mimikát.

oszintenmondom 2010.11.03. 12:09:55

@kokavec: a tisztelet szerintem csak oda-vissza működik ;/ A környezetbarát közlekedés nem ad mentesítést a szabályok alól, és a közlekedési szabályok betartásával nem leszel kevésbé környezettudatos, max felelősségteljes.

kokavec 2010.11.03. 12:47:02

@oszintenmondom: én sem vagyok híve az eszetlen, ön és közveszélyes biciklihasználatnak. De ez a kategória jóval kisebb, mint ahogy az autós siralmakban megjelenik.

Az autósok kapaszkodni akarnak a teljesen hülye világban megszerzett előjogaikhoz, kiemelt pozíciójukhoz, de ha európai irányban fejlődünk, ennek véget kell vetni. Cinizmus, hogy a biciklisben látják az ellenséget. 100 biciklis szabálytalanság sem mérhető 1 autós szabálytalansághoz, mert abban az egyben sokkal több (statisztikailag) az életveszély.

Ezt nyugaton tudják és hivatalból is másképp mérik a biciklis szabálytalanságot, mint az autóst.

Erről a témáról itt:
banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/szabalytalan_biciklista

thinker_ 2010.11.03. 22:46:08

jó ötlet, de ki kellene egészíteni alapvető KRESZ ismeretekkel is. Piros lámpánál mit kell csinálni, kinek, mikor és hol van elsőbbsége. Ezzel nagyon sok bicajos nincs tisztában.

thinker_ 2010.11.03. 22:48:29

@kokavec: "100 biciklis szabálytalanság sem mérhető 1 autós szabálytalansághoz, mert abban az egyben sokkal több (statisztikailag) az életveszély."

Ezzel azért lehetne vitatkozni? Amikor Pesten 100 bicajosból 98 simán áthajt a piroson? Ha elüti egy autó vagy busz? Akkor ki fog meghalni? Mi a garancia arra, hogy az autós nem rántja félre a kormányt és üt el más, esetleg szabályosan közlekedőt?

thinker_ 2010.11.03. 22:53:07

@kokavec: még valami.
nem értem, hogy a bicajosok miért magyaráznak mindig félre. miért nem mondják azt, hogy: oké, betartjuk a szabályokat. megállunk a piros lámpánál és nem lökjük fel a gyalogosokat a járdán. mindjárt másképp viszonyulnának hozzájuk az autósok. Amíg azt látjuk, hogy csak a szájuk jár és közben úgy közlekednek a városban, mintha ők sz*rták volna a spanyol viaszt, addig ne csodálkozzanak ha ki vagyunk rájuk akadva.

Spikk 2010.11.05. 09:31:47

@thinker_: Látod, ez a baj, hogy általánosítasz.
Én ezt mondom: "oké, betartjuk a szabályokat. megállunk a piros lámpánál és nem lökjük fel a gyalogosokat a járdán."
A megfelelő sorrendet tessék betartani! Akkor legyél kiakadva, ha okod van rá, ne akkor, ha meglátsz egy bringást!
Szerinted aki autóban ül, mind betartja a szabályokat, megáll a piros lámpánál és nem lök félre gyalogosokat a járdán?
Mindenki egyforma, csak éppen más járművet használ. Én sem gondolom minden autóról, hogy majd centizve fog megelőzni, csak mert néha megteszi egyik-másik.

zozo6296 2010.11.05. 11:57:36

@kokavec: kokavec 2010.11.02. 17:31:25
Na most így az előzményeidet nem elolvasva mondom erre h milyen igazad van!

rica 2010.11.15. 20:26:58

Kipróbáltam és nagyon mókás dolognak tartom. Szerintem hatásos reklám, mert ha valaki eljátszadozik vele, annak talán kerékpározás közben is eszébe jut, hogy a számítógéppel játszadozzon és ne a saját életével!

trogerke 2011.01.06. 22:20:40

Én bringázom is autóval is jérok. Sokszor meglep mennyire felelőtlenek az emberek, mindkét félről beszélek, egy hasonló figyelemfelkeltő kampány tényleg kellene, én nem komplikálnám webes alkalmazással, a szórólap ábrázolna egy kamiont, vagy kisautót besötétitve a vaktért, ezt tenném a bringák kormányára. Az ötlet jó, de félő hogy a szorólapok fele nem ér el a webkamráig hanem a kukába végzi.

mikulas85 2011.01.07. 21:08:13

En is bringázom és habár jó ötletnek tartom nem biztos hogy használnám. Hosszú kerekezések alkalmával teher is lehet. A megyei illeve városi utakon nem ártana, ha az eberek egymásre is figyelnének. És a kivitelezés sokat mond a biciklisek számára is ugyanakkor a kamion vezetők számára is. Mindenki elgondolkodik rajta ha találkozik vele és ötletes diszkrét figyelemfelkeltő, hogy figyeljenek egymásra az emberek.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása