Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A Stihl szponzorálja a Fűrész 3D-t

Amikor az első plakátot megláttam, vegyes érzések kavaroogtak bennem. Egyrészt örültem annak, hogy a cég marketingesei hajlandóak voltak bevállalni valami szokatlan reklámmegoldást, amiért feltétlenül dicséret illeti őket. Másrészt azt éreztem, hogy a tűzzel játszik a cég, hiszen akadhatnak olyanok, akik velem ellentétben nem veszik majd jó poénnak ezt az egészet. Egy ilyen veszélyes terméket gyártó cégnek mindig vigyáznia kell a botrányokkal, márpedig ebben azért benne van a lehetőség, nem is annyira a film, mint az élet miatt. Bennem például még nagyon élénken él a tényői családgyilkosság idején keringő kép az ott használt Stihl fűrészről, azt hiszem mi sem hiányzik jobban a Stihlnek, mint hogy ehhez hasonló dolgokkal azonosítsák.

A kreatív online-ról kiderül, hogy a filmet forgalmazó Budapest Film kereste meg a céget az ötlettel, ők pedig némi vacilálást követően rá is bólintottak. Az, hogy ők sem egészen biztosak a dologban jól jelzi, hogy a szpozoráció tényét nem ismerik el, ők csak osztott médiafelület foglalásról beszélnek, ami a metróhirdetés kapcsán még igaz is, a city light posztereket nézve azonban elég furcsa magyarázat. Ezeken ugyanis a film posztere látható, amelyből mintha letéptek volna egy darabot, hogy alóla a Stihl egyik impozáns, ebben a szövegkörnyezetben pedig kicsit félelmetesnek tűnő terméke, mellette pedig a szövegkörnyezetben kifejezetten vicces Vágatlan verzió felirat szerepel. Szerintetek jó húzás volt ez vagy sem? Milyen hasonló párosításokat tudnátok még elképzelni? Gladiátor-Salvequick? Ollókezű Edward - Fiskars? Pókember - Chemotox? Féktelenül - BKV?

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr102418180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Proctor 2010.11.03. 11:20:42

kb 12-13 éve írtam egy dolgozatot a Stihlről, és már akkor meglepett a pozitív, nyitott hozzáállásuk a dolgokhoz. Ez a mostani azért érdekes. Lehet, hogy nem vállalták volna be, ha a bemutató és Tényő közelebb esik egymáshoz időben. Nekem így is necces kicsit..:/

sevcsik 2010.11.03. 11:31:09

nekem nagyon szimpatikus, hogy be mertek vallalni egy ilyen jo poent, szerintem megerte.

MrTotheee 2010.11.03. 14:08:59

hát valóban merész volt, a fűrész túl durva kategória, vhogy nekem a "poénra veszem" lehetősége se jön át.

virágszirom · http://msn-smiley.ucoz.hu 2010.11.03. 15:02:04

Elég morbidnak tartom ezt a reklámot és egyetértek azzal, hogy ilyenkor valóban vigyázni kell, hogy aki majd ránéz a plakátra, ne azonosítsa a márkát a filmmel. Tehát, aki látja a plakátot, az ne higgye azt, hogy tényleges kapcsolat van a film és a márka között.
Ennek ellenére tetszik ez a plakát, ez a reklám. Lehet, hogy éppen azért, mert a reklámozás eltér attól, amit én szokványosnak, mindennapinak nevezek. Kicsit megbotránkoztató és morbid. Mikor ránéztem a plakátra, akkor kicsit elmosolyodtam és azt gondoltam: "húhh, ez durva" - de valamilyen szinten vicces is.
Én nem bánnám, ha még látnék néhány ilyen, vagy hasonló reklámot:)

A'rpi 2010.11.03. 19:58:07

"Féktelenül - BKV" rotfl:)))

tomot 2010.11.03. 20:12:47

Cool, 10 pont, végre valami eredeti !

Iustizmord 2010.11.03. 21:04:02

zseniális, jár az 5 csillag.

különösen a vágatlan változat áthallásai, és ugye a palakát széle TÉPETT, nem vágott

(martini rázva, nem keverve)

rimtom 2010.11.03. 21:04:53

az gáz ha én semmi megbotránkoztatót és felháborítót nem látok benne? reklám, ennyi...

Iustizmord 2010.11.03. 21:04:59

@A'rpi: igen, ez is ott van :o)

j311 2010.11.03. 22:07:28

Ezek után csak Stihl fűrészt veszek ha embereket akarok irtani. :D

zovar23 2010.11.03. 22:17:37

Pár éve az Auchanban láttam egy hatalmas termékplakátot, ami nem kevésbé morbid:
Kinzo láncfűrész
Hm... Elgondolkodtató...

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.11.03. 22:40:18

poénnak kíváló.

@reklámbuzi: na ezér mög gratula:
"Milyen hasonló párosításokat tudnátok még elképzelni? Gladiátor-Salvequick? Ollókezű Edward - Fiskars? Pókember - Chemotox? Féktelenül - BKV?"

profdgr8 2010.11.04. 07:28:49

Szerintem is zseniális ahogyan a filmbeli plakát ötvözve van a Stihl hirdetésével. Enyhén megbotránkoztató, de annál érdekesebb. Sokan nem kapcsolják össze a filmben lévő gyilkosságokkal mivel nem ismerik a filmet. Főleg akik használják a láncfűrészt a mindennapi életben azok szerintem keveset Tv-nek, moziznak és azok nem tudják miről van szó. De az nem is baj, ők csak egy kreatív, kicsit hátborzongató hirdetést látnak... azzal, hogy a végére felírták, hogy "Vágatlan változat" nem érnek el semmit... lesz netán vágott változat is?? az vajon milyen lesz, kép nélkül?? Ami szerintem rossz, hogy a plakáton rajta hagyták, hogy "Október 29-től a mozikban"... nagy hiba... ha nem ismerném a filmet és láncfűrésszel dolgoznék nem tudnám elképzelni mi köze van a mozinak a láncfűrészhez???

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.11.04. 10:41:31

Persil - Die Hard
Tropicarium - Cápa
MÁV - Roncsfilm

BeLa 2010.11.04. 23:00:46

A plakátot nézve megfogalmazódik a kérdés, hogy egy széteső emberi fej, amelybe talán egy dinamitot helyeztek, milyen kapcsolatban van egyáltalán egy fűrésszel? Azt mondanám, hogy a cég vezetett be egy új terméket, természetesen ha nem ismerem a filmet, illetve ha nem írná, hogy Októbertől lessz a moziban. Számomra nem egészen egyértelmű, hogy most egy filmet, vagy egy körfűrészt reklámoznak? Egyébként valahogy nem tudom pozitívan látni ezt a kapcsolatot. Ha visszagondolunk a régebbi Stihl reklámokra, akkor mind azt látjuk, hogy professzionális termékeket kínálnak „hétköznapi embereknek”, a profi munka ezekkel a szerszámokkal annyira könnyű, hogy a félmeztelen nők is simán elvégzik. Annak ellenére, hogy vannak vicces reklámjaik, a Stihl egy meglehetősen komoly külsővel rendelkezik. A régió egyszerű lakójának a logó láttán biztosan nem az egy lóerős levélfújó jut az eszébe, hanem a láncfűrész, vagy éppen a sportcsatornán látott Timber Sports nevű esemény, és azt hiszem tisztában van azzal, mire képes egy ilyen, amikor nem fát, hanem lábat vágnak vele. Így azonnal feltehető a kérdés, a plakát szerint, profi szinten meg lehet csinálni mindent a Stihl eszközökkel, amit a filmben látsz?

ET-nick 2010.11.07. 15:43:13

Végül is, ha az emberi csontot is pik-pak elfűrészeli, amelyet még az idő vasfoga is nehezen kezd ki, akkor a STIHL rossz nem lehet.

Nekem egyébként a "vágatlan változat" nagyobb poén, mint maga a márkaelhelyezés.

Mindennickfoglalt 2010.11.07. 18:09:13

Szerintem pirospont a Stihl-nek, hogy be merte vállalni.
A kegyeletsértő vonalát nem érzem, illetve, ha van, akkor maga a film kegyeletsértő - ha a valós tragédia ennyire benne lenne a közgondolkodásban, azt nem szabadna bemutatni.

A "vágatlan változat"-ot viszont nem értem. Látom, hogy sokan szeretik, de akkor kérem, magyarázza meg valaki. Mit jelent?

rica 2010.11.15. 20:01:15

A "vágatlan változat" szerintem kétértelmű: egyrészt utal arra, hogy ez egy "durva" reklám csak erős idegzetűeknek, másrészt nem túl hízelgő a Stihl-re nézve, hiszen azt sugallja, hogy hiába van láncfűrészem, a fa vágatlan változatával maradok :-)

nommmi 2010.11.16. 10:41:40

Szerintem a Sthil használója és a Fűrész film nézője között legtöbb esetben nincs kapcsolat. Aki használja a Sthilt általában vidéken, falun lakik és nem láthatta ezt a plakátot. Legnagyobb valószínűséggel Budapestre és legközelebbi falvain rakhatták ki csak. Mivel akárhol nem lehet 3D-t vetíteni se. Jó húzás volt ez, mert a sthilt így újabbnak, frissebbnek tünteti fel, nem ront a hírnevén. :)

szalmavirag 2010.11.17. 11:35:49

@nommmi: Ha a sthil így újabbnak, frissebnek akar tünni és nem talalkoznak a reklámmal olyan emberek akik shilt használnak és használnának.- akkor mi értelme az egésznek? Szerintem nem sok, ha ez a felállás! De nem ez áll az egész hátetébe, hogy ugyse fogja meglátni senki aki fontos, hanem a valóságot és a horror morbit jeleneteit elentétbe tegyünk és az, hogy a shilről nem beszélnénk itt most mi és mások sem akik találkozták a plakáttal.(Jó húzás a thiltől relativan kevés pénzért.)

nommmi 2010.11.17. 13:13:49

@szalmavirag: Olvasd el figyelmesebben amit írtam :P. Nem azt mondtam, hogy minden esetben, hanem azt, hogy a legtöbb esetben. :)És azért fog frissebbnek tűnni, mert inkább azok találkoznak a plakáttal, akik megfogjak nézni a filmet (legnagyobb valószínűséggel fiatalabb generáció), és aki esetleg még nem ismerte a sthilt vagy nem tulajdonított nagy jelentőséget neki, legalább a sthil nevét rögzíti. Így értettem, amit írtam!

Eriska 2010.11.23. 10:57:43

Lenyegében a Fűrész 3D-s reklámja ez, a Stihl csak mint szponzor adta a nevét, hanem mi magyarázná a sarkában a Stihl felett a Vágatlan változatot? Ugyanakkor egyetértek azzal, hogy aki Stihl fűrészt vesz az nem bíztos, hogy látta a Fűrész című filmet.

Cs6bby 2011.01.06. 20:23:37

Miért ne szponzorálhatná a filmet a Stihl? Szerintem azzal semmi probléma nincs, akárki támogathatja. Viszont tényleg veszélyes dolog pont ezzel a filmmel együtt is hirdetni, reklámozni, tényleg a tűzzel játszanak a marketingesek. Ezt ők is tudják és pont ezért nem ismerik el, inkább azt ismerik el, hogy osztott reklámfelületként használják a felületet.
Nagy felháborodást kelthet egy ilyen reklám, összekapcsolva a brutalitással ezt a márkát, ezt a veszélyes szerszámot.
De ki tudja... lehet, hogy másképp sül el...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása