Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Láthatatlan óriásposzter

Félig művészeti alkotás, félig társadalmi célú üzenet az az installáció, amelyet többek között kormányzati támogatásból hoztak léte az amerikai-kanadai határnál, Vancouver közelében. A kanadi kormány azért adott pénzt ennek a látványos és figyelemfelkeltő eszköznek vagy ha úgy tetszik műalkotásnak a megvalósítására, hogy ennek segítségével hívják fel a figyelmet a tiszta levegő megőrzésének fontosságára. A Lead Pencil Studio nevű művészcsoport agyszüleménye tulajdonképpen egy vasszerkezet, ami hálószerűen nyúlik az ég felé, hogy körbevegye a semmit, pontosabban szólva a levegőt, amelynek megőrzésére hív fel. Nem tudom, hogy az üzenet pontosan hány embernek lesz majd érthető ott a helyszínen, nekem mindenesetre nagyon tetszik.

 

Címkék: nonprofit látvány köztér

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr552429428

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így készül a Fabia :-) 2010.11.08. 16:03:17

Nekem eddig valahogy más elképzeléseim voltak az autógyártásról...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marvlev 2010.11.07. 12:02:13

Nekem biztos, hogy nem esne le, de nagyon tetszik.

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.11.07. 13:27:52

Nagyon jó, bírom az ilyen kreatív ötleteket.

ET-nick 2010.11.07. 15:48:57

Nekem elsőre darázsraj veszélyre figyelmeztető jel ugrott be... :-). Szmogra csak utána gondoltam, mint lehetőség, aztán forgott tovább az agyam, mert nem éreztem, hogy ez a megoldás lenne a végállomás, a cél. Szóval így nem tiszta egyáltalán. Félrevezető.

Viszont elgondolkodtató. De legalább közelebb érve lehetne tisztázni mégis mire hivatott, mert így feneketlen kút és idegesítő, hogy nem közlik az eredményt, hanem nyitott kérdés marad. Mégis mi ez? "Anyátok!"

Csokáv 2010.11.07. 16:20:38

B*szki, mire ezt összehegesztették... 8) Nem semmi.

sallang 2010.11.07. 16:35:55

ez egy baromság, ennek semmi értelme

kubatov_kommunista 2010.11.07. 17:03:46

Nem rossz, nem rossz, igen, roppant kreatív - de azért egy hatalmas, nagymellű széttárt lábú női akt szerintem figyelemfelkeltőbb és hatásosabb és bármit is akar üzenni, arra azt mondanám látatlanba, hogy igaza van.

adam_hun 2010.11.07. 17:20:58

azt hittem szortelenitot reklamoz(noknek)

Ipari-antidepresszió 2010.11.07. 17:42:46

Adófizetők pénzét így el költeni...

lesaux 2010.11.07. 18:06:06

Azt hittem, p*nciszőr.

davez 2010.11.07. 18:06:22

ötletes műalkotás, látványos kreáció. tetszik is nagyon, de az üzenet nem jön át...

johevi 2010.11.07. 18:41:59

Na, majd a kanadai romák jól "megtisztítják" a levegőt a vasszerkezettől....

A Kárpátok Ostora 2010.11.07. 20:13:49

Műalkotásnak gyönyörű, social marketingnek silány.

xstranger 2010.11.07. 21:26:40

@adam_hun: @lesaux: +1

ez egy fantazia piszkossag mero eszkoz :).

virágszirom · http://msn-smiley.ucoz.hu 2010.11.07. 21:32:32

Ha az ember tudja már, hogy mit akar kifejezni ez a "plakát", akkor egyből ötletesnek és kreatívnak tartja.
Első ránézésre egyáltalán nem jött át számomra, hogy mit akar kifejezni ez a valami. Miután elolvastam a bejegyzést, akkor persze nagyon tetszett ez a megoldás. Kreatívnak találom.
Ahogy egy előttem szóló is írta (és amivel én is egyetértek): közelebb érve valahogy kellene tudatni az arra járókkal, hogy mit is "reklámoznak", mire is hívják fel a figyelmünket.

Chalabre 2010.11.07. 22:09:32

Ezt rejtvényben kellett volna feladni és akkor lehetett volna mérni, hogy mennyire jön át az üzenet :-), vagy sem.

Loading... (törölt) 2010.11.08. 00:01:22

Ha ezt élőben, ott láttam volna, akkor arra gondolnék, hogy ez egy fricska a fogyasztói társadalomnak ezzel együtt a reklámoknak/reklámozóknak. Egy felület, ami nem reklámoz/hazudik semmit, helyette a gyönyörű valóságot mutatja be.

Az eredeti üzenetet már bele kell látnom, és ha nem tudnám, akkor nem igazán jöttem volna rá.

Ezért inkább maradok a saját elképzelésemnél és úgy számomra zseniális!

kigyurt álat 2010.11.08. 07:07:34

Nekem is átjött az üzi: ez egy nagy pinaszőr, amiből a lényeget kitakarták, és hiányzik mögüle a nő. Tehát a poszter a kiüresedett nőket mutatja be.

tobias2 2010.11.08. 08:16:31

Hogyhogy nem öntartó? Ez a baj a mai művészekkel! Nincs bennük mérnöki érzék. Például a mobiltelefon-hálózat adóantennáit is ki lehetne alakítani szép műtárgyként, úgyhogy a felületegységre eső adóteljesítményük senkire se legyen káros. Ehelyett nézegethetjük a négyszögletes antennadobozokat.

mooncat · http://rajzoltam.blog.hu 2010.11.08. 08:42:09

nagyon tetszik! de nekem messziről inkább madárrajnak tűnik.

nyehehe 2010.11.08. 08:57:28

pár madár biztos megszúrja majd magát, ha egy ilyennek a közelébe kerül. Illetve egy idő után az összes szemét (papír, falevél) ott fog csüngeni rajta.

xiau.ling 2010.11.08. 09:11:58

ént azt hittem az óriásplakátok értelmetlenségére hívja fel a figyelmet.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.11.08. 09:26:32

Nagyon látványos, de ki fogja rendszeresen kitakarítani belőle a szél által belehordott rengeteg falevelet és nájlonzacskót?
:)

monu 2010.11.08. 10:06:06

tobias2: Amit írtál az pont azt támasztja alá, hogy a mérnököknek van zéró művészi érzéke.

cso zsi 2010.11.08. 11:13:10

@tobias2: Akkor biztos nem vetted észre a zöldre festett, fát imitáló GSM-póznákat az autópályák környékén.
Ilyesmi itthon is van: clatl.com/imager/a-cell-tower-poorly-disguised-as-a-tree/b/original/1449785/8b52/cell-tree1.jpg

WorthyGirl 2010.11.08. 17:49:14

nekem kicsit félelmetes, vhogy a háború jutott róla eszembe:(

nommmi 2010.11.09. 11:06:32

Nekem tetszik. Nagyon ötletesnek és érdekesnek találom. Ha a helyszínen lennék, lehet nem jönne át, hogy mit is akar üzenni. De épp azért ötletes, mert nem egyértelmű a mondanivaló és így nagyobb érdeklődést kelt. :)

zsokaaa 2010.11.10. 17:33:43

Nagyon ötletes és figyelemfelkeltő,de sajnos nem egyértelmű. Lehet, hogy lesznek olyanok akik majd utána néznek, hogy mit is láthattak, de lesznek olyanok is,akik majd elfelejtik, vagy nem is érdekli őket. Nekem jobban tetszene, hogyha egy kicsivel egyértelműbb lenne, így egy kicsit rémisztő.

rica 2010.11.12. 17:04:34

Szerintem pontosan az a lényege, hogy felkelti az emberek érdeklődését. Mivel egyedi és meghökkentő alkotásról van szó, bejárja a világsajtót és így több emberhez eljut, mint egy hagyományos óriásreklám. A hírekben magyarázattal együtt tűnik fel, így nem gond, hogy első látásra nem teljesen egyértelmű az üzenet. Elképzelhető, hogy az akció folytatásaként újabb, hasonló "műalkotások" jelennek meg.

gergelyzoli 2010.11.13. 15:14:45

Ez a reklám elléggé figyelemfelkeltő, de egy hétköznapi ember nem gondolja, hogy mi is ezzel a cél. Inkább azt lehet gondolni e reklából, hogy az oriás plakátok elcsufítják környezetünket, és hogy milyen szép is lenne a táj, ha nem lenne ott semmi. Véleményem szerint, ha tlenne valamilyen felirat az egész vasszerkezeten, ami tájékoztat, hogy mi is akar lenni akkor egészen jó reklám volna.

Betti20 2010.11.15. 21:12:07

Ez a reklám kreatív meg ötletes de nem egyértelmű. Vannak akik darázsrajra , szmogra vagy reklámplakátok helyére gondolnak, én sem gondoltam arra, hogy a célja a tiszta levegő megörzése, csak miután elolvastam a cikket.Talán segítene ezen, ha volna egy kis felírat.

Eriska 2010.11.23. 13:09:34

Én azt nem értem, hogy miért nem teljes a bekerítés, miért van fent egy kis rész ahol nincsen vasszerkezet.? Ötletes, az felől semmi kétség, sőt még több ilyen témájú reklám kéne, hogy az emberek jobban odafigyeljenek a levegő tisztaságára.

Liz@Bunny 2010.11.25. 14:38:11

én is imádom, de az én első gondolatom is szőrtelenítő krém vagy epilátor volt... :)Lehet, hogy a legtöbb embernek nagyobb gondot jelent a szőr, mint a rossz levegő? :)))

csbeata 2011.01.07. 11:12:37

Bármilyen információ nélkül, ha meglátnám az óriásposztert, nekem sem a “tiszta levegő” ugrana be, nem egyértelmű az üzenete, de határozottan kreatívnak tartom az alkotást. Végül is azt lát benne az ember, amit akar, az egyének fantáziájukra van bízva; jelképezheti a határt, műalkotásnak is megfelelő vagy az alapvető funkcióját, a tiszta levegő megőrzésének fontosságát is illusztrálhatja.

trium 2011.01.07. 19:10:56

Látványos reklám, de az üzenet első látásra "ködös" nem, teljesen nyilvánvaló, leginkább valami ürességet fejezhetne ki.
Megértve az óriásposzter üzenetét eredeti ötletnek találom, fontos problémára hivja fel a figyelmet, ami nap mint nap eszünkbe kell jusson, akárhányszor elhaladunk előtte.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása