Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A legerőszakosabb erőszakellenes reklám

A sokkreklám kezdetben nagyon hatásos, de legalábbis figyelemfelkeltő volt, köszönhetően annak, hogy a befogadót váratlanul érte a reklámokból érkező erőszak. Ahogy azonban az ingerküszöb emelkedett, a reklámoknak egyre durvább eszközökkel kellett élniük ahhoz, hogy hasonló, de legalább megközelítő hatást érhessenek el. Ezúttal a francia Fédération Nationale Solidarité Femmes, (az ottani NANE, azaz egy a családon belüli erőszak ellen küzdő szervezet) rukkolt elő egy durva reklámmal, amelyben hétköznapi szituációkban látunk teljesen hétköznapi embereket, akikben mindössze annyi a közös, hogy laposra verik a főhőst. Van aki csak lekever neki egyet, van aki lefejelteti vele a falat, van aki molesztálja, sőt, a nagyi a mellkasára térdelve igyekszik megfojtani. Majd érkezik a mindent megmagyarázó sor, ami azt üzeni, hogy az, aki elhallgatja a családon belüli erőszakot, az valójában tevőlegesen is részt vesz benne. Érdekes gondolatmenet, meghökkentő reklám, de hogy ez hatni tud-e, szerintem erősen kérdéses.


Címkék: botrány nonprofit

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr292484648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegenydzsoni 2010.12.01. 14:02:57

Az érdekes és tetszik benne, hogy egy kimondottan jómódú nő a főszereplő.

profdgr8 2010.12.01. 15:03:10

Kemény reklám, az tuti. Első nézésre rendesen meglep és meghökkent annak ellenére, hogy elolvastam miről is szól. A reklám azt mutatja, hogy mennyi módja és szereplője lehet egy családon belüli erőszaknak, amit kevesen oldanak meg, tárnak fel egyáltalán...itt értem azokat a családokat amelyekben létezik az erőszak. Érdekes megközelítés az is, hogy csak a családanyát bántják, pedig nem csak ez létezik, sőt szerintem nem is ez a legelterjettebb. Nem tartom előnyösnek ezt a reklámot pl Tv-ben sugározni. Szerintem nem megelőzi és arra sarkalja a szenvedő alanyokat, hogy tegyenek az erőszak ellen, hanem akár inspirációs eszközként is szolgálhat az erőszakot elkövetőnek. Plussz ezt a gyerekek is nézhetik, láthatják, s akarva akaratlanul berögzül a reklámból kisugárzó durvaság erőszak, ami beépül a gondolatukba. Engem is előre enyhén sokkolt, akkor képzeljünk el egy gyermeket mit érezhet...A reklámban a nyers, durva erőszak jelenik meg, csak úgy semmi ok nélkül... ez is furcsa számomra, mert ok nélkül ritkán történik ekkora mértékű erőszak. Nah de a lényeg az, hogy hatásosnak hatásos mármint az érzelmekre és a nézőre, de csak rövid távon, és szerintem nem akadályozza, csökkenti az erőszakok számát sem a reklám.

daigoro 2010.12.01. 17:13:13

Nem beszélek franciául, de ha ez a claim, a családtagoknak nem mind erőszakosan és durván a főszereplő száját kellett volna befogniuk? Azt hiszem, így érhetőbb és emlékezetesebb, azaz működőbb reklám volna.

rica 2010.12.01. 20:19:31

Manapság, amikor a kereskedelmi tévék főműsoridőben sugárzott adásait is verekedéssel és erőszakkal töltik meg a nagyobb nézettség elérése érdekében, az emberek többsége már immunissá vált az ilyen jelenetekre, ezért a reklámot teljesen hatástalannak tartom. Az a néhány pofon és a főhős szenvedése csak egy az aznap este látott több száz hasonló jelenet közül, ha a néző nem figyel eléggé, akár egy filmelőzetessel is összetévesztheti.

Ha a zsúfolt utcán játszanák el élőben, kevesebb ember látná, de talán hatásosabb lenne.

virágszirom · http://msn-smiley.ucoz.hu 2010.12.02. 09:54:32

Valóban egy meghökkentő reklámmal találkozunk. Lehet, hogy egy kis százalékban hatásos, de szerintem aki ilyen családban él, az különböző okok miatt eltűri az ilyesmit. Ha nőről van szó, mint a reklámban, akkor lehet, hogy a gyerek miatt. Hogy a család ne váljon szét, pedig ezzel szerintem nagyobb kárt tesz. Úgy önmagában, mint a gyerekben. Ha a gyerek azt látja, hogy a nővel, a feleséggel erőszakosan bánhatnak, akkor lehet, hogy majd ő is a feleségével úgy fog bánni. Ha a gyerek viszont kislány és ne adj isten, de felnőtt korára olyan férje lesz, aki szintén bántalmazza, akkor valószínüleg ő is elhallgatja, megpróbál együtt élni vele, azt gondolván, hogy az ő anyukája is így élt és ez a természetes.

A fordítottja is bekövetkezhet: az a gyerek, aki otthon erőszakot lát, lehet hogy később az erőszak ellen fordul és ha nem is indít kampányokat az erőszak ellen, de legalább a szűk családjában próbál meg erőszakmentesen, békében élni.

Mellesleg egy olyan 40-50 körüli nő, akinek van családja (erőszakos rokonok, férj, gyerekek) már nem fog elválni a férjétől (legalábbis kicsi az esélye), vagy elköltözni otthonról. Attól függően, hogy mennyire erőszakos a férj, a nő félne, hogy talán megkeresi őt és erőszakkal hazaviszi. Tehát sokan hallgatnak a családon belüli erőszakról, ez így igaz.

Ahhoz, hogy komolyabban vegyék az emberek, szerintem többször kellene reklámozni. Nem feltétlenül ilyen meghökkentően, de talán ha az emberek mindenhol(kisebb plakátokon, vagy az újságban egy kis helyen..)és minden nap látnának egy mondatot a családon belüli erőszakról és csatolnának a mondat mellé egy telefonszámot, akkor talán jobban megbátorodnának a bántalmazott személyek, hiszek többet hallanak a dologról és jobban bíznának abban, hogy talán még nincs veszve semmi...

WorthyGirl 2010.12.02. 12:55:38

@szegenydzsoni: mármint, hogy ilyesmi még a "legjobb" családokban is előfordulhat...

rockika 2010.12.02. 13:34:24

Egyetértek az egyik elöttem kommentáló felhasználóval, szerintem is ez a reklám inkább egy filmbemutatóhoz hasonlit jobban, mintsem figyelemfelkeltéshez...
Van benne egy pár durvább jelenet, de nem tud olyan nagy hatással lenni a nézőre szerintem, hogy az elgondolkottasa a reklámnézőt.
Az embereket szerintem jobban megérintené egy olyan reklám, amelyik például a gyerekek bántalmazásara hivja fel az emberek figyelmét.
Normális és meghitt családi életet élő embereket talán megrázza ez a reklám, de sajnos nagyon sok családban elcsattan egy két pofon.
És azokat az emberek, akik meghatódnak ettől amugy se képesek erőszakra, és azok akik ezt teszik azoknak kicsivel több kell ahhoz, hogy elgondolkozzanak tetteiken.

szegenydzsoni 2010.12.02. 14:41:45

@WorthyGirl: jaja. Van egy olyan tévképzet - bennem is -, hogy ilyen csak egy szint alatt van. Másodlagosan ezen is változtat ez a film.

csabyka1111 2010.12.02. 18:29:54

szerintem a reklám teljesen jól illusztrálja azt, hogy manapság nagyon sok nő esik erőszak áldozatának, de hiányolom a reklámból azt a mozzanatot amikor a nő segítségére is rohan valaki vagy legalább egy olyan feliratot, ahol azt is irná, hogy hová fordulhatnának a pórul járt nők

zsokaaa 2010.12.03. 15:06:09

Nekem az a véleményem, hogy ahol a családban erőszak van, ott ez a reklám fel sem tűnik az erőszak okozójának,és nem fogja megoldani a családban levő erőszakot...A reklám vége nagyon igaz. Nem engedhetjük meg, hogy bántalmazzanak, és nem türhetjük, akarmennyire szeretjük is a másikat. Nem az erőszakot elkövetők a célközönsége ennek a reklámnak, hanem az aki eltűri, hogy megverjék, azokat bíztatja, hogy ne hagyják magukat, talpra kell állni, ne legyenek ilyenek, mint a főszereplő nő.

szegenydzsoni 2010.12.03. 16:23:05

@zsokaaa: Inkább azoknak szól, akiknek a környezetében ilyen történik, de nem tesznek érte semmit.

gergelyzoli 2010.12.05. 09:45:39

Véleményem szerint e reklám közel sem teljesiti azt amit az ilyen reklámoktól elvárhtanánk. Lehetséges, hogy ez a reklám éppen, hogy negativan hat, mivel elég kevés az az információ benne, amiből megtudhatjuk, hogy igen is az erőszak ellen tennünk kell, és nem hagyhatjuk annyiba. Szerintem hatásosabb lenne, ha e reklámba több olyan figyelemfelkeltő eszközt, szöveget, vagy más technikai dolgot vinnének be ami hangsulyozza, hogy az erőszak nem jó dolog. Ha ezt inden jelenet után hangsuloznák, akkor talán a filmelőzetesnek tünés problémát is korrigálná, ugyanakkor az erős kontrasztok, mármint egy erőszakos jelenet, és utána, az hogy az ugy nincs rendben talán az érzelmekre is jobban hatna.

naphalius 2010.12.05. 13:13:42

A film első két jelenete bár durva de bizonyos körökben vicces (egyesek nevetnek rajta), aztán a jelenetek egyre durvulnak ami nem világos hogy miért. A végén kiderül a szöveg alapján ugyan hogy ha a szomszéd tud arról hogy a másik szomszéd veri a feleségét és nem jelenti az annyi mintha részt venne a bántalmazásban. Szerintem egyáltalán nem jön át az üzenet sőt ha netán egy gyerek végignézik akkor negatív hatása is lehet. Az ötlet maga nem rossz csak ez a filmben elsőre nem válik érthetővé, nem tudni hogy miért bántja mindenki azt a szerencsétlen nőt. Ezek a dolgok szerintem sokkal bonyolultabbak annál, hogy egy reklámmal elintézzenek mindent. A másik dolog meg az, hogy az emberek nem szeretik kiteregetni a magánéleti szennyeseket.

KaMel 2010.12.08. 15:11:39

A reklám tartalmaz meghökkentő, durva elemeket, amely a kívánt hatás eléréséhez nélkülözhetetlenek, azonban szerintem ez a reklám egy picit szétesett, tulajdonképpen nem elég kerek. Általában, személy szerint, azt várom el az effajta reklámoktól, hogy szánalmat, sajnálatot ébresszenek bennem...azonban ez itt elmaradt. A jelenetek szerintem túl akciósra sikerültek, hiányoznak a jelenetek kikerekítéséhez szükséges csattanók: egy rámült gyerek, aki látja ahogy anyját bántják, segíteni akaró emberek...Az erőszak ott van az utcán, a munkehelyen, otthon. Az nyílvánvaló, hogy az effajta reklám nincs hatással a bántalmazókra és sajnos a bántalmazottakra sem. A célcsoport nem is ők, hanem mi...figyelnünk kell egymásra és segíteni ahol tudunk.

Bloggy 2010.12.28. 13:11:18

Nekem ez a társadalmi célú hirdetés egyáltalán nem tetszik, megkérdőjelezném a hatékonyságát. Szerintem amúgy nem a családon belüli erőszakról szól, ahogy azt a reklámozó szervezet neve is mutatja (Nemzeti Szolidaritás Szervezet a Nőkért, vagy valami ilyesmi), ami nem kimondottan a családon belüli erőszakra hívja fel a figyelmet, hanem általában a nők ellen elkövetett erőszakra, és így érthető, hogy pl. gyerekek miért nem szerepelnek a hirdetésben. Amúgy a jelenetek sem mind családi helyzeteket jelenítenek meg, az első valószínűleg igen, de a második egyértelműen egy munkahelyi jelenet, a harmadikot egyszerűen baromságnak tartom, a nők ellen elkövetett erőszaknak egyáltalán nem tipikus formája. Méghogy molesztáló barátnő... Nahát eléggé elrugaszkodott ötlet. Nem mondom, hogy ilyen nem létezhet, de vajon a szexuális erőszakos cselekedeteknek hány százaléka ilyen eset? A nagyis jelenet is inkább morbid, mint sokkoló, igazából az egész reklám inkább torz és szürreális, mint sokkolóan hatásos. A főszereplő minden jelenetben ugyanaz a nő, szerintem ez sem túl jó, szegénnyel esik meg minden erőszakos cselekedet, ami csak előfordulhat, áldozat típus. Ami viszont jó, hogy egy viszonylag jól szituált kiskosztümös nő, mintegy sugallva, hogy erőszak nem csak a szegényekkel, tanulatlanokkal és hátrányos helyzetűekkel esik meg. És ahogy itt még valaki említette, mintha ezek a dolgok minden ok, előzmény nélkül, öncélőan történnének. Az rendben, hogy nem szabad behúnynunk a szemünket és bedugnunk a fülünket az erőszak láttán, de kérdés, hogy ebből a hirdetéből ezt tudjuk-e leszűrni?

Cs6bby 2011.01.06. 19:09:24

Elég durva reklám és brutális. Illusztrál egy részt a családon belűli erőszakról. Szerintem nem egy hatásos reklám ennek megelőzésére és nem eltitkolására, mert az ilyen megdöbbentő reklámoknak nem hosszú távú a hatása. Akkor perpillanat amikor látjuk, akkor meghökkentő, de másnapra már elfelejti az ember, és minden megy tovább ahogy eddig volt.
Más szempontból pedig vigyázni kell, hogy milyen felületen futnak az ilyen reklámok, mert veszélyes lehet a kiskorúakra nézve, vigyázni kell, hogy a célközönség számára legyen elérhető (aki olyan családba, vagy közelében él ahol jelen van az erőszak). Ennek megelőzésére szerintem megfelelő törvényes módót kell találni, de ez már nem reklámokhoz kapcsolódik.

csbeata 2011.01.07. 10:59:56

Nekem egyáltalán nem, vagy legalábbis nem jó értelemben jött át a reklám üzenete; erőszakkal küzdeni erőszak ellen, nekem kicsit meredek. A dohányosok sem mondanak le, csakmert „durva” képeket tesznek a dobozra, ugyanakkor a bántalmazók sem fognak megbánást mutatni a reklám láttán.
Egyik jelenetet sem tartom annyira hétköznapinak, picit el van túlozva az egész, például egy mosolygó kolléga nem fog megütni minden ok nélkül egy másik embert…
A reklám üzenete által a szemlélőkre, a környezetre nagyobb teher hárul, bűntudatuk lesz, bűnösnek érzik majd magukat, amiért nem tesznek semmi, mert véleményem szerint ezta reklámot követően sem fognak.

manna10 2011.01.07. 11:29:33

Ezt a reklámot tobbszor is meg kellett nézzem, fogy kiforrjon bennem mit is akarnak érzékeltetni...és még most sem igazán tudom, hogy dügöt vagy megrendülést érzek.
A jelenetek nem valós esemenyeket ábrázolnak, csak simán reakciók az erőszakos személyek részéről de nem tudatosan. Nem látszik rajtuk a fokozatosan jelentkező düh, sem hogy mire akadnak ki...ezért nem hatásos.
A mindennapi életben viszont nem igy történik, ott biza elvörösödött fejek vannak, nyomós okok adódnak egy pofon vagy verekedés kialakulásakor. És a lejátszott helyzetek sem a gyakoriságukról hiresek. Az ötlet jó, hogy csokkenteni kellene az erőszakot de akkor a reklám igazi vérfagyasztó is kell legyen...és nem utolsó sorban az erőszakos személyek meg kellene kapják méltó büntetésüket. Akkor lenne elrettentő.

DarNo 2011.01.07. 17:00:54

A reklámot elnézve különös érzések támadtak bennem. Meghökkentő dolgokat mutat be, amik - állítólag- egyesek hétköznapjaihoz tartoznak. Szerintem az erőszak bemutatása kicsit el van túlozba.
Egyetértek azzal a véleménnyel, hogy a reklám nem áll össze, nem elég kerek. Elmaradt az a rész belőle, ami utal arra, hogy azok a nők, akik a családon belüli erőszakkal szembesülnek, hová is fordulhatnak segítségért.

Nátlóz 2011.01.08. 00:53:41

Hmmm... erős eszköz nagy probléma ellen... Elég ütős és ledöbbentő reklám... de talán kell ez az erő, hogy kizökkentsen a keréksávból, mivel az ingerküszöb az valóban az egekben jár lassan, a sok "valósághű" film és adásoknak köszönhetően!
Az viszont tény, hogy hétköznapi problémák a látottak és, hogy valamiféleképpen tudatosítani kell e problémát és a megoldást is: beszélni róla, különben egyre többször lehet hasonló helyzetbe kerülni! (mint ahogy a reklám is bemutatja)
Szerintem elég egyértelmű a részlet.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása