Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy halálraítélt arca kísért az utcán

Ehhez hasonló, a perspektívával játszó megoldásokat azért lehetett már látni, de ez az egyik leglátványosabb és legérdekesebb mind közül. Ezt a neonzöld arcot a Brothers and Sisters kreatív duó készítette a Mentalgassi nevű német street art csapattal. A Láthatóvá tesszük a láthatatlant fősorral futó, az Amnesty International által jegyzett kampánnyal egy Troy Davis nevű férfi esetére szerették volna irányítani a figyelmet, aki egész pontosan 19 éve van a halálsoron, és várja hogy kivégezzék. Mindezt annak ellenére, hogy állítólag eleve sem voltak meggyőző bizonyítékok ellene (tárgyi bizonyíték soha nem került elő), az ellene valló 9 tanúból pedig azóta 7 megváltoztatta vagy visszavonta a vallomását. Az ötlet lényege, hogy a kép szemből nem látszik, és csak akkor tűnik elő, ha oldalról nézzük a rácsokat, így Troy arca mintegy kísérti az arra járókat, arra ösztönözve mindenkit, hogy gondolkzzon el egy pillanatra a sorsán. Ha Mórból indulunk ki, van miért.

Címkék: ambient

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr332501369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.08. 23:38:48

Igen szomorú, hogy ilyen események előfordulhatnak, ez csak az USA - ebben is megnyilvnuló - tökéletlenségét jelzi. Ezért elvetni egy büntetési formát, badarság.

Napiframe · http://napiframe.blogspot.com 2010.12.08. 23:47:02

Jó az ötlet, és a kivitelezés.

Viszont a célját biztos nem éri el...

2010.12.09. 00:58:02

ettől még viszont azt aki biztos hogy elkövette amit, nem kéne 30 évig tárolni

Mosch Oly 2010.12.09. 08:44:59

A kampány nagyon ötletes és ijesztő is!
Én eleve nem értek egyet a halál büntetéssel, nem a "mi van ha tévednek alapon"! Többet szenved a bűnös ha csak szimplán börtönben senyved egész életében! És ugyan olyan kegyetlenség tenni ezt tévedésből az ártatlanokkal... Az "ingyen élés" problémáját meg lehetne oldani ha a börtöntöltelékeknek munkát adnának!

oszintenmondom 2010.12.09. 09:45:56

Nem tudom mennyivel jobb valakit tévedésből élete végéig börtönben tartani, mint kivégezni. Amúgy ez az ötlet sokkal hasznosabb lesz az ügynökségnek, mint Troynak.

MissSzeszely 2011.01.04. 22:31:14

Elfogult vagyok az Amnesty International reklámjai iránt, annál is inkább, mert számtalanszor bizonyították, hogy iszonyat jó kampányaik, rendkívül sokkoló ambient megvalósításaik vannak. Ezt ezúttal is igazolták.

Az AI egyedi esetek felkarolása révén igyekszik elérni, hogy a foglyokat bocsássák szabadon, szüntessék meg a halálbüntetést, a kínzást stb. Sokan nem értik az efajta kampányok mondanivalóját. Számomra azt üzeni, hogy akit igazán megérint az ambient, az könnyen utána tud nézni az esetnek. (Álatlában egy petíciós levél aláírása által fejezheti ki véleményét a "tiltakozó", melyet eljuttatnak a hatóságokhoz.)

A kampány kimutatható eredényességét nem szeretném vitatni, hisz az kényes kérdés. Mindig rengeteg idő, akár éveknek kell eltelnie ahhoz, hogy látványos eredményt produkáljanak...ha egyáltalán ez lehetséges.

Az efféle kampányok célja, hogy az egyedi esetek felkarolása révén attitűdváltozást érjen el a lakosság körében, illetev a társadalmi érzékenységünket és felelősségvállalásunkat próbálja erősíteni.

1velemenyezoasokbol 2011.01.04. 23:23:03

Nagyon tetszik maga az ötlet is, hogy felkaroltak egy halálraítéltet, akinek bünössége megkérdőjelezhető nyilván, ha a tanuk 77,7%-a visszalépett.
De kiemelném a kivitelezést is,ami csak bizonyos szögben (oldalról)engedi láttatni az arcképet, ami az igazságot jelentené átvitt értelemben.A látható valóságot, amit nyilván nem mindenki láthat jelenlegi helyzetéből.Arra ösztönzi az olvasót, hogy pozicióját megváltoztassa és utánna olvasson Troy Davis esetének.
Az utolsó foton a sárga "MAKING THE INVISIBLE VISIBLE" felírat alatt kisebb karakterrel írt weblap cím ad erre egy kezdő lépést...ÉS rá kerestek? Én nem haboztam
www.protectthehuman.com/petition_actions/troy-davis-especially-when-theres-doubt-dont-execute?utm_source=a4a&utm_medium=mentalgassi&utm_campaign=troy

Pumac 2011.01.06. 20:46:14

Nagyon érdekes megközelitése egy ilyen tragikus eseménynek,mindenképpen nagyon eredti gondolat és csak remélhető, hogy elérik vele a céljukat!Az emberek felfigyelnek az ilyen esetekre és talán a kampány hatására változtatni is tudnak az ilyen dolgokon
Szivből remélem

drvale 2011.01.07. 14:04:31

Először nem értettem a reklám mondanivalóját, csak egy ismeretlen arcot láttam ,de abban a környezetben viszont, ahol alkalmazták ezt a reklámot, biztosan ismerős Troy arca az emberek számára. Másként nem lehetne elég hatásos.
A halálbűntetés megszűntetésének szükségességét erősiti meg bennem, és a társadalom hozzáállásának változtatására hivja fel a figyelmet véleményem szerint.

mikulas85 2011.01.07. 20:06:14

Nekem az eset es a reklám nem kapcsolodik össze, a módszer ( kert festés) nagyon ötletes és tetszik de valahogy egy vidámabb témához jobban el tudom képzelni ( pl. egy modern szinház keritésére felfestve a szinészek arcát). Jó ügyet szolgál a reklám csak egy viritó zöld arc nem arra ösztőnőz, hogy az arc megvédésre, vagy megbocsájtásra vágyik. Szerintem nagyon nem talál a reklám és a történet.

szbarnaus 2011.01.07. 22:01:33

Az ambient reklám lényegében egy másfajta nézőpontot akar kiemelni. Ahogy a halálraitélteket sem minden utcasarkon látjuk, vagy elénk hozzák, úgy ez a kerítésen felvillanó arc is erre hívja fel a figyelmet. Ha csak nagyon figyelmesek vagyunk és kicsit más nézőpontból figyeljük az eseményeket villanhat fel olykor-olykor hogy valami nincs rendben a világgal. És amikor közelebb megyünk, gondosabban figyelünk a dolgokra akkor látjuk, hogy mik is valójában.
Tetszik a megoldás és bennem ezt váltotta ki: másképp kell tekinteni sokmindent, hogy közelebbről megértsük. legalábbis közelebb kerüljünk a valósághoz.

A kisértéssel is egyetértek, ez is egy jó meglátás.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása