Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A lájkvásárlás (azaz cserébe azért, hogy valaki csatlakozik egy rajongói oldalhoz pénz vagy bárminemű juttatás felajánlása) elvileg ellenkezik a facebook szabályzatával, ennek ellenére láthattunk már rá példát külföldön és itthon egyaránt. A Jack in the Box gyorsétteremlánc a rajongónként egy dollárt tett egy virtuális befőttesüvegbe, aminek tartalmár a végén kisorsolta, a Stanfields fehérnemű cég pedig minden csatlakozó után 1 dollárt ígért, és végül összesen 50 000-et adott a kanadai rákellenes társaságnak. Az AXN marketinges csapata is egy ehhez hasonló akciót talált ki. Néhány nappal ezelőtt elindítottak egy kezdeményezést, amiben arra bíztatták a facebookozókat, hogy nyomjanak egy tetsziket az AXN facebook csoportjára, és ha ezt megteszik, akkor cserébe a csatorna 1000 Ft-tal támogatja a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért alapítványt.
Ezt olvasva az én lelki szemeim előtt megjelent a nagy halom pénz, amiből majd megannyi inkubátort, lélegeztetőgépet és ki tudja még milyen életmentő felszerelést vehet a kórház. Ahogy körbekérdeztem az ismerőseimet, így volt ezzel mindenki, aki találkozott a felhívással, és az AXN oldalára tévedt. Ebben segítette őket az facebook oldalon található felhívó szöveg, ami a legcsekélyebb utalást sem tartalmazott arra vonatkozóan, hogy itt nem pénzbeli támogatásról van szó. Merthogy a csatorna nem pénzt, hanem egyszerűen reklámidőt ajánlott fel adott a lájkokért cserébe (ezt is 10 millió forintban maximalizálta). Ezt azonban csak az tudhatta meg, aki a szabályzat linkjére kattintva elolvasta és kibogarászta azt az AXN oldaláról.
Persze - mondhatja bárki - el kell olvasni rendesen a szabályzatot, és akkor nincs meglepetés, csakhogy szerintem ilyen esetben az ember nem "gyanakszik" semmire, egyszerűen csak olvassa, hogy támogatásra megy a pénz, kattint, lájkol, és örül, hogy egy mozdulattal adhatott egy ezrest a kicsiknek. Illetve csak örülne, mert egyszer csak megtudja, hogy nem is pénzt adott, hanem reklámidőt, amit még csak nem is feltétlenül az AXN-en, hanem az AXN Crime és AXN Sci-Fi csatornákon fognak biztosítani, ahol nem tudom elképzelni, hogy annyira tolonganának a hirdetők a reklámblokkoban.
Szeretném leszögezni, hogy itt nem az a kérdés, hogy a Heim Pál alapítványa jól járt-e. Nyilván jól járt, hiszen kapott egy csomó reklámidőt, amit majd úgy használhat fel, ahogy akar, és ami által biztosan be fog majd folyni egy csomó pénz a kasszába. Itt egész egyszerűen az a probléma, hogy az akciót szervező ügynökség vagy a csatorna felelősei nem vették számításba azt, hogy jótékonykodáskor az ember kevésbé gyanakvó, és semmi jelét nem látva annak, hogy a támogatás nem pénzbeli juttatás, nem kezdi el bogarászni a szabályzatot annak magyarázó passzusai után kutatva. A csatornának a saját érdekében jeleznie kellett volna valahogy a támogatás lényegét, hogy a félreértésnek, pláne a félrevezetésnek még a lehetősége se merülhessen fel. Ezt sajnos nem sikerült elkerülni, kíváncsi lennék, hogy a 13 000 csatlakozóból hányan voltak tisztában azzal, hogy nem pénzt adományoznak, hanem néhány másodpercnyi reklámidőt mondjuk a Taggart felügyelő című krimisorozat szünetében az AXN Crime-on.
Update: Levélben megkeresett a csatorna, és egy korrekt nyilatkozatot juttatott el nekem, amelyben válaszolnak a felmerülő kérdésekre. Akit érdekel, a tovább után elolvashatja:
AXN TCR akció - kérdések
Számos kérdés merült fel a Heim Pál Támogatás akciónkkal kapcsolatosan, ezért fontosnak
tartjuk, hogy információt adjunk a támogatási akció hátteréről, hogy informáltan tudjon mindenki párbeszédet folytatni a témában. A Facebook oldalunkon a támogatási felhívást jó szándékkal indítottuk, a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért alapítvánnyal szorosan együttműködve, a lehetőségeinket és az alapítvány igényeit figyelembe véve igyekeztünk egy pozitív célt elérni.
Lájkvásárlás kérdése
A szabályzatot és az alkalmazást úgy alkottuk meg, hogy a támogatáshoz elég legyen csak magát a számlálót lájkolni, az AXN Facebook oldalának lájkolása nem volt feltétele annak, hogy valaki részt vegyen az akcióban. A számlálón akkor nőtt a támogatás értéke 1000 Ft-tal, ha valaki a "Heim Pál Támogatás" fülön kattintott a Like gombra a számláló alatt. A kommunikációban ezt mindenhol feltüntettük. A támogatás mértéke attól függetlenül változott, hogy valaki rajongója-e az AXN Facebook oldalának vagy sem. Önkéntes döntés alapján lájkolták a rajongók a Facebook oldalunkat.
Röviden: az AXN Facebook oldalára nem kértük fel az akcióban résztvevőket, az oldalunk lájkolása az akció során egy járulékos plusz, amire természetesen számíthattunk és örömmel vettük, ha valaki
rajongónkká is vált.
Reklámidő – érték kérdése
Az akció indítása előtt alaposan átbeszéltük a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány vezetőivel a támogatás formáját és kommunikációját. Az alapítvány szerint a reklámidő nagyon nagy érték a Heim Pál számára, hiszen így tudják a támogatói üzeneteiket eljuttatni minél több emberhez, kulcsfontosságú számukra hogy mennyi
hirdetési felülethez jutnak, ez nagy segítség számukra. Tapasztalataik alapján az elmúlt években a tévés reklámokkal támogatott kampányaik során jelentősen nagyobb támogatást kaptak, mint a reklámok nélkül. A 10 millió forintos médiatámogatással célunk, hogy segítsük azt, hogy minél több támogatás jusson a Heim Pál Gyermekkórháznak az alapítványoknak adható adószázalékokból.
Csatornáink reklámértéke természetesen különbözik, az össztámogatás értéke viszont nem változik. Szokták mondani, mindenki azzal segít, amivel tud. Mi így tudtuk a leghatékonyabban segíteni a Heim Pál működését. A reklámidő forintosítható érték. Hirdető partnereink fizetnek azért, hogy a csatornánkon adásba kerüljön kampányuk spotja. A Jelenlegi akciónkhoz készült egy speciális spot is, amit amilyen sűrűn csak lehetett, adásba tettünk. Ez az akció mellet további publicitást adott az alapítványnak is. Kommunikációnk során az üzenet minél egyszerűbb megfogalmazására törekedtünk, nem feltétlenül
jártas minden facebook felhasználó a reklámidő értékével, felhasználásával es eredményességével kapcsolatban. Arra törekedtünk, hogy a támogatás értékét kommunikáljuk.
A szabályzat linkje minden kommunikációs anyagunkban szerepelt, illetve közvetlenül az
alkalmazásban is elolvashatták a lájkolók. Örömmel vettük, hogy a számos lájkoló a jó szándékot vette figyelembe, amikor részt vett az akcióban és rányomott a Like gombra a számláló alatt. Ezzel egy pozitív kezdeményezést lájkolt, azt, hogy támogatást kap a Heim Pál Gyermekkórház."
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.