Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Megtévesztő volt-e az AXN a facebookon?

A lájkvásárlás (azaz cserébe azért, hogy valaki csatlakozik egy rajongói oldalhoz pénz vagy bárminemű juttatás felajánlása) elvileg ellenkezik a facebook szabályzatával, ennek ellenére láthattunk már rá példát külföldön és itthon egyaránt. A Jack in the Box gyorsétteremlánc a rajongónként egy dollárt tett egy virtuális befőttesüvegbe, aminek tartalmár a végén kisorsolta, a Stanfields fehérnemű cég pedig minden csatlakozó után 1 dollárt ígért, és végül összesen 50 000-et adott a kanadai rákellenes társaságnak. Az AXN marketinges csapata is egy ehhez hasonló akciót talált ki. Néhány nappal ezelőtt elindítottak egy kezdeményezést, amiben arra bíztatták a facebookozókat, hogy nyomjanak egy tetsziket az AXN facebook csoportjára, és ha ezt megteszik, akkor cserébe a csatorna 1000 Ft-tal támogatja a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért alapítványt.

Ezt olvasva az én lelki szemeim előtt megjelent a nagy halom pénz, amiből majd megannyi inkubátort, lélegeztetőgépet és ki tudja még milyen életmentő felszerelést vehet a kórház. Ahogy körbekérdeztem az ismerőseimet, így volt ezzel mindenki, aki találkozott a felhívással, és az AXN oldalára tévedt. Ebben segítette őket az facebook oldalon található felhívó szöveg, ami a legcsekélyebb utalást sem tartalmazott arra vonatkozóan, hogy itt nem pénzbeli támogatásról van szó. Merthogy a csatorna nem pénzt, hanem egyszerűen reklámidőt ajánlott fel adott a lájkokért cserébe (ezt is 10 millió forintban maximalizálta). Ezt azonban csak az tudhatta meg, aki a szabályzat linkjére kattintva elolvasta és kibogarászta azt az AXN oldaláról.

 Persze - mondhatja bárki - el kell olvasni rendesen a szabályzatot, és akkor nincs meglepetés, csakhogy szerintem ilyen esetben az ember nem "gyanakszik" semmire, egyszerűen csak olvassa, hogy támogatásra megy a pénz, kattint, lájkol, és örül, hogy egy mozdulattal adhatott egy ezrest a kicsiknek. Illetve csak örülne, mert egyszer csak megtudja, hogy nem is pénzt adott, hanem reklámidőt, amit még csak nem is feltétlenül az AXN-en, hanem az AXN Crime és AXN Sci-Fi csatornákon fognak biztosítani, ahol nem tudom elképzelni, hogy annyira tolonganának a hirdetők a reklámblokkoban.

Szeretném leszögezni, hogy itt nem az a kérdés, hogy a Heim Pál alapítványa jól járt-e. Nyilván jól járt, hiszen kapott egy csomó reklámidőt, amit majd úgy használhat fel, ahogy akar, és ami által biztosan be fog majd folyni egy csomó pénz a kasszába. Itt egész egyszerűen az a probléma, hogy az akciót szervező ügynökség vagy a csatorna felelősei nem vették számításba azt, hogy jótékonykodáskor az ember kevésbé gyanakvó, és semmi jelét nem látva annak, hogy a támogatás nem pénzbeli juttatás, nem kezdi el bogarászni a szabályzatot annak magyarázó passzusai után kutatva. A csatornának a saját érdekében jeleznie kellett volna valahogy a támogatás lényegét, hogy a félreértésnek, pláne a félrevezetésnek még a lehetősége se merülhessen fel. Ezt sajnos nem sikerült elkerülni, kíváncsi lennék, hogy a 13 000 csatlakozóból hányan voltak tisztában azzal, hogy nem pénzt adományoznak, hanem néhány másodpercnyi reklámidőt mondjuk a Taggart felügyelő című krimisorozat szünetében az AXN Crime-on.

 

Update: Levélben megkeresett a csatorna, és egy korrekt nyilatkozatot juttatott el nekem, amelyben válaszolnak a felmerülő kérdésekre. Akit érdekel, a tovább után elolvashatja:

 

AXN TCR akció - kérdések

Számos kérdés merült fel a Heim Pál Támogatás akciónkkal kapcsolatosan, ezért fontosnak
tartjuk, hogy információt adjunk a támogatási akció hátteréről, hogy informáltan tudjon mindenki párbeszédet folytatni a témában. A Facebook oldalunkon a támogatási felhívást jó szándékkal indítottuk, a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért alapítvánnyal szorosan együttműködve, a lehetőségeinket és az alapítvány igényeit figyelembe véve igyekeztünk egy pozitív célt elérni.

Lájkvásárlás kérdése

A szabályzatot és az alkalmazást úgy alkottuk meg, hogy a támogatáshoz elég legyen csak magát a számlálót lájkolni, az AXN Facebook oldalának lájkolása nem volt feltétele annak, hogy valaki részt vegyen az akcióban. A számlálón akkor nőtt a támogatás értéke 1000 Ft-tal, ha valaki a "Heim Pál Támogatás" fülön kattintott a Like gombra a számláló alatt. A kommunikációban ezt mindenhol feltüntettük. A támogatás mértéke attól függetlenül változott, hogy valaki rajongója-e az AXN Facebook oldalának vagy sem. Önkéntes döntés alapján lájkolták a rajongók a Facebook oldalunkat.

Röviden: az AXN Facebook oldalára nem kértük fel az akcióban résztvevőket, az oldalunk lájkolása az akció során egy járulékos plusz, amire természetesen számíthattunk és örömmel vettük, ha valaki
rajongónkká is vált.

Reklámidő – érték kérdése

Az akció indítása előtt alaposan átbeszéltük a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány vezetőivel a támogatás formáját és kommunikációját. Az alapítvány szerint a reklámidő nagyon nagy érték a Heim Pál számára, hiszen így tudják a támogatói üzeneteiket eljuttatni minél több emberhez, kulcsfontosságú számukra hogy mennyi
hirdetési felülethez jutnak, ez nagy segítség számukra. Tapasztalataik alapján az elmúlt években a tévés reklámokkal támogatott kampányaik során jelentősen nagyobb támogatást kaptak, mint a reklámok nélkül. A 10 millió forintos médiatámogatással célunk, hogy segítsük azt, hogy minél több támogatás jusson a Heim Pál Gyermekkórháznak az alapítványoknak adható adószázalékokból.

Csatornáink reklámértéke természetesen különbözik, az össztámogatás értéke viszont nem változik. Szokták mondani, mindenki azzal segít, amivel tud. Mi így tudtuk a leghatékonyabban segíteni a Heim Pál működését. A reklámidő forintosítható érték. Hirdető partnereink fizetnek azért, hogy a csatornánkon adásba kerüljön kampányuk spotja. A Jelenlegi akciónkhoz készült egy speciális spot is, amit amilyen sűrűn csak lehetett, adásba tettünk. Ez az akció mellet további publicitást adott az alapítványnak is. Kommunikációnk során az üzenet minél egyszerűbb megfogalmazására törekedtünk, nem feltétlenül
jártas minden facebook felhasználó a reklámidő értékével, felhasználásával es eredményességével kapcsolatban. Arra törekedtünk, hogy a támogatás értékét kommunikáljuk.

A szabályzat linkje minden kommunikációs anyagunkban szerepelt, illetve közvetlenül az
alkalmazásban is elolvashatták a lájkolók. Örömmel vettük, hogy a számos lájkoló a jó szándékot vette figyelembe, amikor részt vett az akcióban és rányomott a Like gombra a számláló alatt. Ezzel egy pozitív kezdeményezést lájkolt, azt, hogy támogatást kap a Heim Pál Gyermekkórház."

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr292526976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.12.20. 14:41:44

Lassan már 18 ezren vannak.
Az biztos, hogy nagyon rossz így megalapozni egy rajongói bázist. Aztán majd lehet azon csodálkozni, hogy a sok-sok rajongó negatív vagy teljesen passzív lesz...

Aries MWZ 2010.12.20. 16:24:02

Nincs mit szépíteni, ez egy átverés, a fogyasztó megtévesztése, mivel azt mondták, hogy forintot adnak és nem azt adtak. Nincs de. A jó szándékot is nehéz ebben az esetben feltételezni.

Taurusz 2010.12.20. 18:47:22

"egyszerűen reklámidőt ajánlott fel adott a lájkokért cserébe" Itt maradt nyitva a szám, még próbálom becsukni... Remélem a reklámidő tovább értékesíthető, így csak jut egy kis kp a kórháznak. Ha meg nem, akkor csatlakozom az előttem szólóhoz.

01020304 2010.12.20. 21:41:17

@Aries MWZ: Ki a fogyasztó, mi a szolgáltatás, és milyen kára származott a fogyasztónak?

2010.12.20. 23:35:57

Nem vagyok rendszeres facebookos kattintgató, most hallok először erről, hát azért egyértelműen ki kellett volna írják a dolgot...
Nem egyébért, de ne kapjanak több PR értéket belőle, mint amennyit megérdemelnek. De hát a reklámszakma többnyire hazudozásból áll... inkább azt reformálnák meg, ne a sajtót...

Tudodky 2010.12.21. 00:18:29

Teply Edinának semmi köze az AXN-hez, szóval nem tudom, mi ez a "szürreális adok-kapok az egyik érintett marketingessel" :S

Phátyol Ferenc 2010.12.21. 00:55:06

az a baj, h pénz helyett az axn reklámidőt ad, és ezt elfelejtették közölni, h jóemberség címszó alatt építsék a kis hálózatukat. ráadásul olyan alcsatornákról van szó, amikről az emberek jó része életében nem is hallott, nem h nézte volna.
a teply edinás cucc meg azé szürreális, mer a csaj konkrétan kitolta, h hülye vagy amiért átbasztak. a szürrealitása ennek meg az, h az ember a segítő kéztől nem azt várja, h kést toljon a hasába.

wiener 2010.12.21. 01:40:23

nálunk is téma volt, lájkoltuk aztán a kommentekben olvastuk miújság, azóta már töröltem axn-t az üzenőfalamról, nem akarom olvasni amit írnak
végülis 10m ft reklámidőből ennél sokkal több lájkot is össze tudtak volna szedni, szóval szar volt a koncepció, és még visszafele is sült el :)

2010.12.21. 03:17:46

Szerintem ez komoly botrány lesz! Én is kaptam levelet nem lájkoltam, mert bunda szagot éreztem... mennyire igazam volt, bár ne lett volna :(

algi 2010.12.21. 05:01:13

Biztos, hogy jól járt a Heim Pál Gyermekkórház? Ez olyan, amikor van egy 1000 Ft-os termék, és minden vásárlás árából fél fillér megy jótékonysági célra. Ha valaki felajánl két fillért, azzal már többet segített, mintha megvenné a terméket. Ez tipikusan olyasmi, ami lefoglalja a jótékonykodók kapacitását, és a "kedvezményezett" alig kap valamit belőle. Azzal az erővel, hogy retweetelem az AXN üzenetét, retweetelhetném azt is, hogy "támogasd pénzzel a Heim Pált ezen és ezen a számlán", máris jobban jártak volna. (Ez utóbbi igazi adományozókat is adhatott volna a Heim Pálnak, nemcsak adományozásra való felhívást fizetős csatornákon.)

De most komolyan, bakker: Mennyi reklámidő elment az AXN-en azzal, hogy magát a lájkolást hirdették?! Vajon összejött ennyi hirdetési idő a Heim Pálnak? Gusztustalan az egész.

dömpike 2010.12.21. 06:57:04

Én akartam lájkolni de nem jutottam el odáig. Most már örülök, hogy nem tettem. Inkább küldök 1 ezrest a kórháznak. Ismét bebizonyosodott amit mondani szoktam: A kisbetük és a csillagok országa vagyunk. HÁT MI FOLYIK ITT GYÖNGYÖSÖN?

Er 2010.12.21. 07:58:58

Az Invitel is ezt csinálja, a napokban kaptam tőlük lájkolos levelet.

fidesz = házmesterek pártja 2010.12.21. 08:03:50

A gépeimről ki van tiltva a faszbúk, így nem láthattam, hogy miről van szó. Azt sejtettem, hogy valami disznóságról van szó, de úgy képzeltem, szimplán lenyelik a kattintások nagy részét és a töredék összeget kapja az alapítvány. Hát izé... jókurvaédesanyját ejtené teherbe az a tetű, aki ezt így kitalálta.

Sferrari 2010.12.21. 08:18:36

Hát én nem tudom de én nem szeretem ha átvágnak azt meg különösen nem ha beteg gyerekek mögé bújva teszik ezt. Mert jó jó ad reklám időt de attól nem gyógyul meg senki! Ha igazán tökös egy cég lenne az AXN akkor most szépen kiadna egy sajtóközelményt hogy igenis átutalja az összeget a kórháznak :) Persze nem utópiában élünk hanem magyarországon úgyhogy ebből nem lesz semmi. mindenesetre én innentől nem lájkolom AXN-t és meg van a véleményem a csatornáról

ohlajos · http://olajhaz.hu 2010.12.21. 08:39:51

A Torchwood játékuk is ütközik a facebook szabályzatával, lehet nem lesz így túl hosszú facebookos pályafutásuk.

tomitta 2010.12.21. 08:46:32

1,"nyomjanak egy tetsziket az AXN facebook csoportjára" helyett likolják a Heim Pál korházat...nem szabad elfelejteni,h az AXNt mindenki önszorgalomból likolta!
2, "10 millió forintnyi értéket" ígért a csatorna , úgy hogy ezt pontosan leírta a szabályzatában , ami közvetlenül a piros négyzet alá volt berakva...10 millió átutalásról szó sem volt
3, Ez a 10 millió ft értékű reklámidő egzakt , mert mindenki ennyiért veszi a piacon ha nem adják oda ingyen...és maga a Heim Pál is elmondta h amikor mehetnek az 1 % hirdetéseik közel kétszeres pénz (valóban pénz) gyülik össze
...amiből pl defibrillátort vehetnek , tehát a jóember aki kattintott elérte célját.
Persze az AXN akkor lett volna igazán királycsávó ha átutalja ezt a 10 misit a gyerekeknek...de lássuk be , amikor Klaudia csillogó szemmel jelenti be a Megasztárban , a TV2 durván zsebbe nyúlt és a kolontári áldozatok számára (itt Tilla veszi át a szót) egy meglehetősen komoly összeget adományoz az sms-ekből 3millert (és itt már nem halljuk a folytatást a tapstól)...akkor mit várunk egy nyomi kábeltvtől????
Én spec leszarom a médiát (majd a fidesz jól mexünteti:)),de az AXN húzása nálam inkább pozitív a mai "korrekt üzleti világban"

Mindennickfoglalt 2010.12.21. 10:17:17

AXN is elfelejtette, hogy az internet nem tévé:) Itt kérdeznek, visszapofáznak, meg elolvassák az apróbetűt.
(Illetve inkább a szervező cég, aki gondolom vállalt valamit, pl. 20000 lájk karácsonyig... )
Most igazából nem tudom eldönteni, hogy mennyire gáz ez: mert a jótékonyság szándéka okés, de az ússzuk meg olcsón és közben csináljunk úgy mintha baromi nagyvonalúak lennénk, meg építsünk közösséget fillérekér - megvalósítás, háát, khmm, izé.. Szóval én nem akarnék emberből ilyet barátnak.

rica 2010.12.21. 13:06:53

Szerintem a célközönség pontosan az, amelyik minden hülyeséget gyanú nélkül like-ol és az iwiw-en is mindenféle levelet továbbküld, kezdve attól, hogy "ha regisztrálsz, ingyen egy iPod,x-box vagy a legújabb telefon lehet a tied" egészen a "ha továbbküldöd, egy rákos betegen segítesz" típusúig.

mansouri 2010.12.21. 14:33:39

A felháborodott lájkolóknak van egy közös pontjuk az AXN-nel: mindketten úgy szeretnek jótékonykodni, hogy közben azért ez egy fillérjükbe ne kerüljön. Úgyhogy jó helyen vannak ők együtt.

fidesz = házmesterek pártja 2010.12.21. 14:39:07

@mansouri: bunkókám!
1. nem csak a "lájkolók" vannak felháborodva
2. ebben a kibaszott fidesz-országban az emberek többségének már nincs miből jótékonykodni.
(te pl. mit adtál ilyen célra? És másra miért nem?)

Sferrari 2010.12.21. 14:53:30

Egyébként én megoldottam a problémát AXN "nemlájk" :D és kész :D ha még 15 000-en megtennék ugyanezt akkor az AXN is levonhatná a következtetést :D

mansouri 2010.12.21. 15:03:12

Kedves Atomot az indexre, neked is boldog karácsonyt.

Paulette 2010.12.21. 17:33:49

Lájkoltam. Én is jól bedőltem neki. Mikor hallottam, hogy miről van szó, picit zabos lettem. Küldtem egy ezrest a kórháznak (már úgy beleéltem magam hogy segítettem), aztán nyomtam egy "nemtetszik"-et az AXN oldalán. Forog a gyomrom ettől az egésztől. Gondolják nem jött volna össze a pénz, bocsánat!, reklámidő, ha normálisan van kikommunikálva? Akkor is nyomtam volna, és nem hánynék a csatorna neve hallatán. Szép hogy segíteni akarnak, és összefogni az embereket egy ügyért, de most komolyan!, biztos hogy ezt a félrevezetés árnyékában kell megtenni???

nikk rivers 2010.12.22. 12:59:11

Ostoba megvalósítás.
"Adj egy percet a ...kórháznak" üzenettel vittem volna, teljesen kihagyva az 1000 Forintos kérdést. Így kellőképpen gyenge és megosztó lett.

MissSzeszely 2011.01.07. 18:30:38

Az AXN azt bizonygatja, hogy képes a társadalmi felelősségvállalásra, és hogy a CSR-t hatékonyan beépítik a cégfilozófiájába... Eljátszották a bizalmamat, ha volt egyáltalán bizalmam velük szemben. Nem lesz könnyű a csatornának még egy "támogatósdi" kampányt elindítani, mert mindenki árgus szemekkel fogja figyelni őket.

Csúnyán elbonyolították a támogatási akció lekommunikálását. Ha őszintén, nyíltak akartak volna segíteni a gyermekkorházon, és csakis reklámidő felajánlásával, kp. nélkül, akkor egyszerűen csak kötnek egy médiapartnerségi szerződést egymással.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása