Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Feldühödött anyukákkal reklámozni menő?

Mi az, ami egy lázadó kamasz srácot meggyőz arról, hogy a hirdetett termék tényleg jó? Például az, hogy az anyja utálja, mert akkor biztos lehet benne, hogy ez éppen neki való. Ez volt a gondolatmenet a Dead Space 2 nevű játék bevezető kampányánál, amelynek során azzal igyekeztek meggyőzni a srácokat, hogy bebizonyították nekik, ez a játék annyira erőszakos és véres, hogy az anyjuk kiszalad tőle a világból. Ehhez 200 jóravaló, átlagos anyukát gyűjtöttek össze, akiknek azt mondták, hogy piackutatáshoz kérik a segítségüket. Aztán a gyanútlan anyukákat egyesével egy teszt szobába vitték őket, ahol három hatalmas monitoron bejátszották nekik a Dead Space 2 legvéresebb, legdurvább, leggyomorforgatóbb jeleneteit, amitől azok azonnal a nyakukban lógó kereszt után kaptak. Rejtett kamerákkal a tudtukon kívül film készült erről, majd megkérdezték őket, mit gondolnak a játékról. A feltüzelt szülők persze teljesen kikeltek magukból, és a játék azonnali betiltását követelték, amit az EA marketingesei azonnal ellenük fordítottak, és mintegy a játék nagyszerűségét bizonyító tényként tártak a valódi célcsoport elé. Vinni is fogják, mint a cukrot, bármennyire is megkérdőjelezhető a kampány.

Az egyik résztvevővel készült filmet ide is beszúrtam, a többit a youtube-on vagy ide kattintva nézhetitek meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr992591584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

webdesign · http://d4u.hu 2011.01.18. 10:55:12

Szerintem ez beteg és 24 éves vagyok, játszom sokat, igyekszem mindenből kivenni a részem, de azt nem értem, hogy miért jó az, amikor nem parázok egy játéktól, hanem mondjuk hányok :) so sokkal jobban sztem a para szitukat, mint a gyomorforgatást és tuti nem veszem meg, de mindenkinek szíve-joga játszani ilyennel és ezért csak azt tudom mondani, ízlések és pofonok :) Nálam 10/3

escargot 2011.01.18. 10:59:33

Piackutatói oldalról nézve erősen etikátlan a módszer. Ha a marketinges agyamat veszem elő, akkor brilliáns, bár rázós ötlet, ha a liberális énemet, akkor tapsikolok neki.

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2011.01.18. 11:07:03

Ez tök egyszerűen zseniális.. :) (NEM, nem veszem meg a játékot... )

Wilika · http://wilika.hu 2011.01.18. 11:08:00

én meg elgondolkodtam, hogy hiába felesleges dolog, meg óriási költség... de azért néha jó lenne egy játékgép. :D

MdCecile 2011.01.18. 11:17:14

Az ilyen húzások miatt utálják az emberek a reklámszakmát. Amúgy nincsen bajom a játékokkal, időnként játszom is, de vannak építőjellegűek és vannak azok, amelyek csak annyit érnek el, hogy érzéketlenné tesznek a világra, másokra, szépre.

LadArt_ 2011.01.18. 11:29:50

Én most játszom az első résszel, viszont a videók alapján az sehol sincs a 2höz képest ijesztegetésben, viszont már az egytől is néha kiver a víz.
Maga a kampány tényleg elég ambivalens, de ez pont az a játék, amit nem anyucikisfiacskája fog megvenni, tehát az ötlet ATOM, csak szegény anyukákat sajnálom :D

Gournoddam 2011.01.18. 11:47:47

Szokásosan erőltetett és eltúlzott. Nem a játék, hanem a reakciók és a túldramatizálás. Gondolom ott ez az elvárás egy ilyennel szemben.

Szerintem nem rossz az ötlet. Legalább nem szokványos kampány.

NIN|JA (törölt) 2011.01.18. 12:01:07

@Gournoddam: Semmi tulzás nincs benne. Már azz első rész is elég durva, még erős idegzetű játékosoknak is.

Vacak Szerv 2011.01.18. 13:38:50

@NIN|JA: Lehet, hogy 20 év múlva ugyanúgy megmosolyogjuk majd, mint most a Wolfensteint? Amire akkor hasonló reakciók voltak a mindenre érzékeny anyukák részéről :)

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.01.18. 13:53:03

Zseniális. Bár azért közölni kellett volna legalább a végén a tesztalanyokkal, hogy reklámban fogják felhasználni a véleményüket. Gondolom apróbetűben ott volt, valahol a hetvennyolcadik oldal közepefelé, csak nem tudatosították bennük.

druszilla · http://kontar.blog.hu/authors/druszilla 2011.01.18. 13:53:54

De szabad egyáltalán olyat, hogy azt mondod, ez egy piackutatás és aztán másra használod fel?
Minden bizonnyal az anyukák nem arra adtak engedélyt, hogy velük reklámozzák a játékok. Ha mégis, akkor meg vesztett a lényegéből a dolog.

NIN|JA (törölt) 2011.01.18. 13:55:22

@Vacak Szerv: Lehet, bár én azt kétlem, hogy aki hosszútávon ilyenekkel játszik az tud majd húsz év múlva nevetni önfeledten és nem éppen az őrülettől amibe a hasonló képek kergették.

Arról nem is beszélve, hogy régen azért képzelőerő is kellett a horrorfilmekhez, játékokhoz. Ma már az arcodba tolják a legdurvább képzelgéseket úgy, ahogyan azt elképzeli egy elborult elme.

Nekem ez a legnagyobb bajom a filmekkel is, hogy a tökéletes képi világ kizárja annak még csak a lehetőségét is, hogy a te fantáziád induljon meg, mert esetleg nem lenne elég sokkoló és gyomorforgató.

Hitchcock sem azért volt jó mert leírt és megmutatott minden részletet, hanem mert a néző fantáziájára bízta, hogy mit képzel a sötétbe.

NIN|JA (törölt) 2011.01.18. 14:02:48

A világ egyre elborultabb, betegebb. Az ingerküszöbünk is sokkal alacsonyabb, ezért van akinek szüksége van ilyen sokkoló játékokra, filmekre, de ezt nem feltétlen a szülők érzékenységével kéne reklámozni.

Ami meg még rosszabb, hogy nincs igazán ellenpólus. Ami pozitív az annyira idealizált és eltúlzott, hogy már szinte giccsbe fordul.

Vacak Szerv 2011.01.18. 14:04:54

@NIN|JA: Túl parás vagy. Hidd el, 20 év múlva aki nem beteg, az tud majd önfeledten nevetni. Aki meg beteg, az nem a játékok miatt lesz az. Ahogy most is van egy csomó ember, aki beteg, miközben nem is nézett ilyen filmeket... meg nem játszott játékokkal se.

DartagnanX 2011.01.18. 14:35:59

Jó ötlet.
Csak kicsit kegyetlen. Én nem mutogatom az általam kedvelt durva filmeket/játékokat a barátnőmnek, mert tudom, hogy az ő kis ártatlan lelke megsérülne tőle. :) Pedig én pont azért nézem ezeket, amiért ő utálja (itt van ugye az ötlet). Viszont ha valaki meglepetésszerűen elkezdené neki mutogatni valamelyik ilyen elmebeteg faszság legdurvább jeleneteit, azt szájbavágnám egy baltával. Pont azért, mert nem szeretem, ha az ő máshoz szokott lelkivilágát sokkolják.
Ezért érzem kegyetlennek, ilyenformán némileg etikátlannak.

DaBigMeyow 2011.01.18. 15:23:27

Szerintem anyukákat ijesztgetni nem menő, bármire is akarjuk ezzel rávenni a célközönséget. Azzal csak egyetérteni tudok, amit feljebb írt MdCecile, hogy ezért utálják a reklámszakmát. Az anyukák. Én görcsösen röhögtem az első videón, a szétszakadó elpusztított lényeken, és a szegény nénik arcán. Szóval ilyen értelemben véve a reklám elérte a célját, mondhatni szakmai szempontból zseniális, de valóban etikailag aggályosnak érzem.

Emlékszem, mennyire rettegtem a Doom3-tól, és ma is görcsbe áll a kezem és megroppantom a kontrollert a Left 4 Dead egy-két részénél, pedig már nem vagyok gyerek. De ez a lényege.

Jah, és ez a játék ebből a pár snittből azért nem instant get.

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2011.01.18. 15:49:03

Én azért Civilization-t jobban szeretem... :)

balazsman 2011.01.18. 15:57:34

nem tudom elfogadni azt az elméletet, hogy ezekkel a játékokkal "szórakozni" normális dolog
sportoljon az, aki feszkós, de FPV módon virtuálisan gyilkolászni beteg lélekre vall.

NIN|JA (törölt) 2011.01.18. 16:07:51

@Vacak Szerv: :D
Ezen jót nevettem, köszi.
A kollégáim meg épp azon akadtak ki amikor mutattam a kampányt és elmondtam, hogy kicsit megkérdőjelezhető nekem morálisan, hogy tőlem azért ez elég mókásan hangzik.

Szóval igen, túl parás vagyok.;)

Sok ember van akinek az élet maga elég sokkoló. Én már most sem tudok önfeledten nevetni, pedig szoktam játszani...

Espada (törölt) 2011.01.18. 16:27:39

@balazsman:
Tényleg beteges egy két ember gondolkodása, ebben egyetértünk

Tesveer 2011.01.18. 17:35:55

@DartagnanX: "Viszont ha valaki meglepetésszerűen elkezdené neki mutogatni valamelyik ilyen elmebeteg faszság legdurvább jeleneteit, azt szájbavágnám egy baltával."

A balta melyik részével? Csak mert ha azzal amelyikkel gondolom, akkor lehet lehet neked tényleg nem kéne ilyesmit nézni. :-)

Amúgy az ötlet tényleg zseniális maga egyszerűségében, tipikusan az "ezt én is ki tudtam volna találni" kategória.

DartagnanX 2011.01.18. 18:03:23

@Tesveer: Nyilván azzal! Hiszen ilyeneket csak beteg állatok néznek és élveznek. :)

pixmac3Cmanager · http://www.pixmac.hu 2011.01.18. 20:44:25

Még túl pixelesek ezek a játékok. Majd játszok hús év múlva. :-)

ET-nick 2011.01.19. 00:15:16

Szerintem sokkal eredetibb, ha a célcsoport az anyukák reakcióit küldözgetni egymásnak "Nézd meg anyádat!", "A Te anyád is így sipákolna..." stb, mint magával a játékkal időzni. Én hihetetlen jót nevettem az anyukák gesztusain (EZT KÖSZÖNÖM, REKLÁMBUZI). Igazi kandi kamera, ahol utólag kérik az engedélyt. Az ilyen mesefilmszerű, agresszív játékokat már megszoktam a környezetemben. Mivel nem valós képek, így nem tudnak magukkal ragadni, megmaradnak játéknak. Viszont az ilyen őszinte, valódi reakciók ritkák és átélhetők.

MdCecile 2011.01.19. 11:33:48

@DaBigMeyow: Az "Ilyen húzásokért utálják a reklámszakmát" alatt azt értettem, hogy az ilyen, megkérdőjelezhető, már-már etikátlan módszerekért, hogy fókuszcsoportra invitálnak anyukákat, akik őszintén (és persze már-már mókásan is) kifejezik ellenszenvüket, majd ezt kiforgatják (és oké, hogy volt ott apró betű) és tulajdonképpen ellenük fordítják a saját szavaikat. Amúgy az ötlet szerintem is jópofa, a reakciókat megörökítő reklámok mindig bejöttek, a fekete nőci mindent visz :)
@balazsman: Egyetértek a sportolással kapcsolatban. Tudom, hogy ebben elég radikális nézeteket vallok, de szerintem egy igazi férfi sportol és nem virtuálisan lövöldöz :P

copass 2011.01.21. 20:31:36

a reklám ötlet zseniális.
a játék dúrva, én vmi 2 hétembe került mire végigvittem, mert félóránál többet nem bírtam játszani vele, a frászt hozta rám állandóan. a f.e.a.r. hellokitty ehhez képest.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása