Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Adjunk nevet a piros műsajtnak!

A minap egy áruházlánc óriásplakátja mellett mentem el, amelyen szokás szerint egy hatalmas ár és egy rosszul befotózott termék szerepelt. Ezúttal nem tokaszalonna, tojás, sonka vagy tej figyelt a plakáton, hanem valami egészen szokatlan. Egy Csízió (uhh...) fantázianevű termék, amiről első blikkre azt gondolná az ember, hogy sajt, valójában viszont nem sok köze van hozzá, mivel növényi zsíradékból készül. Azt nem tudom, hogy ez pontosan mit jelent, ha valaki tudja, örömmel venném, ha felvilágosítana erről. Nagy gondban voltak vele a marketingesek is, ugyanis nem lévén sajt, nem is lehet annak nevezni, valahogy körbe kell írni vagy más kifejezést találni rá. A sajtkészítményt gondolom nem akarták, mert egyből kiderül, hogy itt valami bibi van, viszont jobb nem jutott eszükbe, ezért "Toast- és pizzafeltét" névre keresztelték a termékkategóriát, ami nem sokat mond róla, cserébe viszont borzasztóan idétlenül hangzik. Segítsünk nekik, adjunk nevet szegény álsajtnak most! Mi legyen? Salyt? Sajtli? Rajt? Cheesmatalp? Sajnos? Esetleg egy őszinte sajtnak álcázott piros tárgy? Adjatok ti is nevet ennek a valaminek, és mutassátok meg, hogy simán túltesztek hülyeségben az áruházlánc marketingesein!

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr732602602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

captainbaluco · www.cbalu.com 2011.01.21. 14:31:37

Sajtli mar van. Vegan konyha hasznalja.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2011.01.21. 14:35:07

Nem, nem, az egy másik természetes termék, a sajtos Füstli neve!

muellah · http://muellah.com 2011.01.21. 14:42:09

E-mentáli
Műcarpone
Kamuping Sajt

waccamár 2011.01.21. 14:43:38

SAlaJT - a selejt és a sajt együtt :D
SajtPótló :D

TorrenteXY 2011.01.21. 14:48:06

"Szotyisajt" vagy Napraforgósajt. És már látok is egy plakátot ahol egy marék napraforgómag kirajzol egy bocit.

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2011.01.21. 14:50:08

Tarpista, Pálhegyi, Come on Bert, Újvári..
Bár létezik, de ez is lehetne Mesesajt! :D
(Válságra való tekintettel kipróbáltam egy műsajtot. Sütve egészen ehető, amúgy meg ne próbáljátok..)

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2011.01.21. 15:03:51

@muellah: A Kamuping a netszolgáltatóknak is jó, szerintem védesd le.. :)

pekmester 2011.01.21. 15:34:19

amit mi használunk a pékségben, az: darálható, növényi eredetű élelmiszer-készítmény. jah és ehetetlen. CBA, magyarország.

baliquez 2011.01.21. 19:05:00

minek elnevezni olyasmit ami emberi fogyasztásra alkalmatlan? önátbaszásból?

AkarkiJ 2011.01.21. 19:05:31

mű-sajt, a sushiban használatos "mű-rák" (talán szurimi?) alapján :)

szerintem ezen termék célközönsége nagyon gyorsan rá tudna állni a dologra :)

sajtot is vesz, és olcsó is

is 2011.01.21. 19:07:35

Reggeli étel (a tej helyetti reggeli ital mintájára).

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2011.01.21. 19:10:58

A németeknél Analogkäse vagy Kunstkäse, Käseersatz, Käseimitat néven fut ez a dolog (analóg-sajt, mesterséges sajt, sajthelyettesítő vagy sajtimitáció):

http://de.wikipedia.org/wiki/Kunstkäse

Baromira utálják, és az a pizzéria, amelyik nem tünteti fel a hirdetésén (menüjén) hogy ezt a dolgot használja a sajt helyett, kellemetlenül magas birságot fizethet.

A definíció szerint a tejzsír helyett más állati vagy növényi zsírokat használnak fel, és néha a tejfehérje (is) más forrásból származik.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.01.21. 19:15:43

Megtiltanám, hogy ilyet áruljanak.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.01.21. 19:20:50

A "dejó" nevet nem lehet überolni.

Továbbá remélem, ez a szar is eléri majd a dejó népszerűségét, ti. már nem is lehet kapni rendes diós péksüteményt, ha egy ismeretlen termékre rákérdezek, rendes dió van-e benne, nem is értik a kérdést.

Ezentúl pizzát sem szabad rendelni sehonnan, és a sajtos stanglinak is leáldozott.

Lakatos Baltazár 2011.01.21. 19:30:22

Egyik nap sikerült barátnőmnek megvásárolnia ezt a csodás "sajtot". Első harapás után elkapott a hányinger.

szörnyűűűűűűűűűűű

Bisztő Gyalla · http://gyulszi.blog.hu 2011.01.21. 19:31:07

Legyen a neve Károj. A Károjnak úgyis sajtszagu a lába, pedig nincs benne sajt.

Irkutszk 2011.01.21. 19:33:11

Hitler-sajt (Hitler-szalonna után szabadon)

MP 2011.01.21. 19:38:42

Betiltani kellene nem elnevezni!

Cartman (ex Cartman) 2011.01.21. 19:40:43

@koborló:
Nálunk is ilyen szabályozásra lenne szükség. Én nem tiltanám be (mint itt is írják páran), sokan vannak, akik - sajnos - ennyire árérzékenyek... (Bár én bármiről hamarabb lemondanék, mint a minőségi élelmiszerről.)

@ern0:
Magyar mézet, termelőtől 99%-os biztonsággal vehetsz. Ebben tényleg kiválók vagyunk. A dejó tekintetében viszont egyetértünk. Átkozott egy termék.

CernaGeza 2011.01.21. 19:45:01

Én egyszer vettem a sajtpultból valami növényi eredetű sajtot, az tök finom volt.. Kérdezgetik itthon hogy mikor veszünk megint olyat. Röhögjetek ki.

Ellenben ma vettem először - és utoljára - Zott márkájú
lapkasajtot, melegszendvicsre jó lesz-alapon.
A grillben kimondottan büdös szagot kezdett árasztani, kb mint a lábszag és a pöcegödör keveréke, valamint mire megsült a szendvics, a sajtnak láthatósági mellény-sárga színe lett!!

Megpróbáltam ezek ellenére megenni, de nem volt finom.

Szóval, a növényi sajtizé lehet finom, ellenben a lapkasajt nevű szörnyszülött nem.

etruszk 2011.01.21. 19:47:00

Egyszerűen utálom, hogy nem lehet tejszínből készült tejszínhabot kapni. Feltúrom mindig a polcokat, de csak növényi zsiradék eredetűek vannak. Ezért én összegyűjteném ezeket a termékeket egy listára és csak Műboltban engedném árusítani.

körúti kis vörös 2011.01.21. 19:47:27

én úgy tudom kókusztejből van, illetve egyéb, a kókusz feldolgozása során visszamaradó cuccokból, olajokból, stb.

rettenet egészségtelen, mint a meki meg az instantleves. de van akinek csak erre telik heló, ne legyünk rövidlátóak. mi is ettünk ilyet rosszabb időkben (muuhaha, ezért jöttem ebbe a szakmába hogy ne legyek többé csóró xD)

na, de a lényeg hogy kókusz

Mária 2011.01.21. 19:48:03

Legyen a neve sajtó, és ne lehessen kapni, csak szamizdat kiadásban :)

Eszem megáll,tényleg mi lettünk Európa élelmiszerhulladék szemétdombja.

Egyébként miért nem lehet megtiltani, hogy ezeket a szarokat a vevőket megtévesztő csomagolásban hozzák forgalomba?

A sajtimitáció egyébként 2008-ben már kapható volt, tavaly februárban a Homár is posztolt róla:

homar.blog.hu/2010/02/19/musajttal_tamad_a_tesco

Érdemes végigolvasni a kommenteket.

Fandor 2011.01.21. 19:50:23

volt már ilyen, azt Csemege Tömb-nek hívták......

Mária 2011.01.21. 19:50:57

@lollancs:

Ha valakinek csak erre telik, az inkább mondjon le a sajtról.

Nyer pár év illúziót meg egy garantált rákos elfajulást a tápcsatornájában. Tényleg megéri a hülyeséggel átbaszni az ízlelőbimbókat.

Goompah 2011.01.21. 19:52:15

@ern0: Nemrég akartam darált diót venni. Az volt ráírva, hogy darált dió. Gyanakodtam, alaposan elolvastam az apró betűket, aztán kiderült, hogy az is csak "dejó". Szóval már ott tartunk, hogy az a szart dióként árulják.

Ami ennek a szarnak az elterjedését illeti, az garantált. Gondolom, hűtés nélkül is eláll majd egy évig, az ára meg kicsivel mindig az igazié alatt lesz.

Kniight 2011.01.21. 19:53:44

Egyszer sikerült venni ebből egy nagy adagot. Borzalmas volt, 2 hónapig nem fogyott el a hűtőből, se szenvicsre, se pizzára, semmire nem volt jó.
azóta minden étteremben kiszúrom, hogy ha ebből a vacakból főznek, és mindig szóváteszem.

jozicsenko 2011.01.21. 19:54:10

Cum-ping sajt (mert szopás, az fix)
sátorvas (mert annyi sajt van benne, mint sátorvas a kempingben)
kamusajt
salejt-sajt
ehhh, mittu-domain :-)

Sck: 2011.01.21. 19:55:21

Arra is kéne gondolni az itt kommentelő okostojásoknak, hogy valaki érzékeny a tejkészítményekre, ezért ha szeretne valami hasonlót enni, hát tessék, és ha valaki betiltaná, akkor kezdje a margarinnal! (az meg nem vaj ugye)

marcinátor (törölt) 2011.01.21. 19:55:45

Boldogok a sajtkészítők, de a sajtutánzat-készítők a pokol tüzén fognak égni.

Goompah 2011.01.21. 19:56:39

@Cartman (ex Cartman):

"Magyar mézet, termelőtől 99%-os biztonsággal vehetsz."

A kérdés csak az, mennyi valódi méz van benne. A magyar termelő ugyan miért ne trükközne, ha megteheti?

etruszk 2011.01.21. 19:57:30

@Goompah: az hagyján, hogy egy évig eláll, de ha forrasztólámpával megmelegíted, PVC cső toldások és tetőzsindely tömítésére is alkalmas.

Mária 2011.01.21. 19:59:27

@Sck::

Mindannyian tudjuk, hogy ez a csomagolás, ez a grafika a címkén és ez az elnevezés nem erről szól.

Ez a fogyasztók megtévesztéséről szól.

Ha azt akarnák hangsúlyozni, hogy NEM sajt és NINCS benne tej és az általad említett embereknek ajánlják, akkor nem piros, hanem zöld, vagy lila, vagy rózsaszín, vagy bármilyen más színű fóliába csomagolták volna.

Sck: 2011.01.21. 20:01:04

@Mária: Hát aki beszopja az beszopja, máshogy úgysem fogja megtanulni, ha már olvasni nem tud, csak le vesz egy annak látszó valamit a polcról, háááát...

körúti kis vörös 2011.01.21. 20:01:46

@Mária: hát, ebben nem értünk egyet. a virsliről, az óccsó parizerről, meg minden olyan kajáról, amit ki bír fizetni az a szegény ember, mondjon le? helló, enni kell. van az a szint, jó sokaknak, hogy nem az van, hogy jaj, inkább kevesebbet veszek, de az Pick legyen meg énnemtudommi. ezek iszonyú rosszak, tudjuk mind, de a minőség meg az emberek egy jelentős részének megfizethetetlen.

ja, alaki írta hogy nem újdonság. nanáhogy nem, nemhogy 2008-ban, már 2002-2003-ban is létezett.

etruszk 2011.01.21. 20:07:30

@lollancs: ez nem a minőségről szól. Gyökereket rágcsálni olcsóbb, és talán egészségesebb is...
Ha annyira nem lenne pénzem, akkor nem tennék műsajtot a párizsis zsemlébe.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.01.21. 20:08:04

Az a baj ezzel, hogy nem sajt, ezért nem is viselkedik úgy, mint a sajt.
Pl. meleg szendvicsen nem terül ki, hanem összetöpörödik, aszott lesz, és pocsék ízű olajat ereszt. Tetszőleges ételt agyon lehet ütni az ilyen pót termékekkel (frissföl, margarin, stb.)

Mária 2011.01.21. 20:09:53

@lollancs:

Figyelj, én szeretek és tudok is főzni. Megbízhatónak számító tapasztalataim szerint SOKKAL olcsóbb feldolgozatlan, nyers húst venni, mint feldolgozottat, pláne hentesárut, húskészítményt.

És ha nyers húst veszel, akkor a pénzedért HÚST kapsz, nem szarságokat.

Igen, ha valaki ANNYIRA szegény, az mondjon le a hentesáru ILLÚZIÓJÁRÓL. Abszolút jó szándékkal mondom: a kimászás a szegénységből azzal kezdődik, hogy szembenézel vele és elfogadod, hogy perpillanat kilátszik a segged a gatyából.

És nem eszel olyasmit, amire nem telik. És nem veszel helyette a kevés pénzedért illúziókat, amiktől jó eséllyel beteg leszel.

Olyankor nyugodtan le lehet mondani az olcsó húsnak, felvágottnak, sajtnak, tejnek meg miegymásnak látszó szarokról, és lehet enni helyette tepsis krumplit, belsőségpörköltet, szalontüdőt, otthon készült májpástétomot, szóval kifejezetten "szegényes", ám élettani szempontból kifogástalan minőségű ételeket.

fourgee 2011.01.21. 20:12:14

@Cartman (ex Cartman): "Bár én bármiről hamarabb lemondanék, mint a minőségi élelmiszerről."

Na igen, meg én inkább veszek a minőségiből keveset és élvezem, mint hogy ugyanannyiért vegyek nagy mennyiségben szart, aminek a fele úgyis úgy végzi hogy ki lesz dobva. Jó példa erre amikor még szülőkkel laktam, akkor a hűtőben mindig találtam lejárt szavatosságú margarint, mert megvették mert az olcsóbb mint a vaj, de állandóan megromlott mert nem ették meg. Én meg vettem a vajat, jóval kisebb mennyiségben, de soha nem romlott meg. :)

@CernaGeza: "Szóval, a növényi sajtizé lehet finom, ellenben a lapkasajt nevű szörnyszülött nem."

Ha lapkasajtot veszel, nézd meg hogy hány százalékos :) Amikor annak idején külföldön munkát kerestem és minden fillér számított, akkor néztem hogy van egy drágább lapkasajt, meg van egy egészen olcsó. Gondoltam hogy az annyival rosszabb nem lehet, megnéztem az összetevőket. Nos, az olcsóbb asszem 10 százalék sajtot tartalmazott, vagy annyit sem, a drágábbak meg 60-80 százalékot. Ha lapkasajtot veszel, akkor abban is lesz adalékanyag, másképp nem tudják ilyenre legyártani, de ártól függ hogy hány százaléka igazi sajt.

Ja ha már ilyen élelmiszer-szemét témánál vagyunk. Tudjátok miért van tele a margarin adalékanyagokkal? Mert különben nem nézne ki ilyen szépen, nem lenne ilyen kenhető, meg valami trutyis massza lenne. Szóval, azért mérgezik az embereket az adalékanyagokkal, hogy eladhatóbb legyen. Nos, kenyérre kenésnél még meg is lehet érteni hogy szépen kell kinéznie. De könyörgöm, amikor főzőmargarint árulnak, ami úgyis belekerül az ételbe és ott főzés közben szépen "eltűnik", azt a margarint miért tolják tele mérgező adalékanyagokkal? Hiszen ott qrvára mindegy hogyan néz ki... És mégis...

knorbert 2011.01.21. 20:13:31

@ern0: nem értem, mi a bajod a dejóval. Illetve értem, ha átvág valaki vele és diónak árulja, nem dejónak. Egyébként pont a dejó van annyira egészséges mint a dió, mert természetes alapanyagokból készül. Ha vettél már egyébként natúr búzacsírát (állaga minta reszelt dióé)(kb. 150-200 Ft egy nagy zacskónyi, nem drága kipróbálni, szerintem finom kefirben elkeverve pl.), akkor felfedezhetted, hogy külön cukrozás nélkül is édes, diós íze van. (ezért is fő alapanyaga a dejónak a pörkölt napraforgóbél mellett).
A sajt témához: amikor pár éve hangos volt a sajtó, hogy egészségesebbé kellene tenni az iskolai büféket, akkor megszólalt jó pár szakember is: ha komolyan vennék, hogy száműzni kellene az egészségtelen étkeket, italokat, akkor a kóla, chips mellett elsőnek röpülhetne a polcokról a túrórudi és különösen a sajt (a valódira értették) is! Írtam mindezeket úgy, hogy imádom a sajtokat, utálom az átveréseket.

a kertész tömlővel 2011.01.21. 20:14:09

nekem inkább mostanában az tűnik fel h külömböző az igazi sajtoknak nevezett dolog fehérje tartalma,,és persze kevésbé olyan a trapista íze mint 15 éve! de azért lehet találni.
sz...i mozzarella 100 gr -ba van papiron 17 gr fehérje
sp.r trapistába pedig 25 gr.
egy normál ilyen olyan name trapistában (nem mind finom) általában 16-18 gr fehérje van feltüntve.
azért ez 50%os + tartalom,,vajon hihető?

Goompah 2011.01.21. 20:14:37

@lollancs: Nem erről van szó. Akinek nincs annyi pénze, nyugodtan vegye meg az olcsó cuccot. De az az olcsó cucc ne akarjon másnak látszani, mint ami. Ha a virsliben szója van, a "sajtban" meg növényi olaj, akkor ez hatalmas betűkkel legyen felírva rá. Különben az egész a vásárlók becsapásáról szól.

@etruszk:

Ja-ja, mennyire igazad van. :D

Goompah 2011.01.21. 20:27:09

@fourgee:

Hajjaj, amit hosszú évek óta vajként árulnak a boltokban, az nagyjából köszönő viszonyban sincs az igazi vajjal. Gyerekkoromban még olyan vajat lehetett kapni, hogy a hűtőből kivéve is elég jól kenhető volt, és ráadásul még íze is volt.

Amit ma vaj néven kapsz a boltokban, az valami kemény, zsíros állagú "tejipari készítmény", se íze, se bűze, hűtőből kivéve fegyverként használható. Akkor már inkább valami jobbfajta margarin, pedig én is szívesebben enném az igazi vajat.

Bakkerovics Bakker 2011.01.21. 20:32:33

az ijen műtejtermékek csomagolására minden oldalról hatalmas piros vonalal áthúzot teheneket kéne rajzollni.
valamint az ijen szarok fejlesztőinek és gyártóinak mielőbbi kivégzéséről is gondoskodni kéne.

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2011.01.21. 20:34:38

Legyen a neve Csííííz!
Az tendál az angol cheese szóra és a magyar Csíííz nevű átverős TV-műsorra is :)

SlafRock · http://holdontul.wordpress.com/ 2011.01.21. 20:34:59

Feltét/len!:)
Egyébként ilyet használnak a legtöbb étkezdében,csak nagy kiszerelésben, és gyárilag reszelve, mert házilag nehezen kivitelezhető!

a katona fehérben 2011.01.21. 20:37:28

Nemsajt. Sajtszimulátor. Szotyisajt.

Mária 2011.01.21. 20:38:25

@etruszk:

"Ha annyira nem lenne pénzem, akkor nem tennék műsajtot a párizsis zsemlébe."

Pontosabban: MŰsajtot a MŰpárizsis zsemlédbe.

morpet 2011.01.21. 20:40:29

Nem az a probléma, hogy mit írnak ezekre a vegyipari álélelmiszerekre, mert aki kicsit is odafigyel, az legfeljebb egyszer-egyszer bukik be egy ilyen terméket, de alapvetően ki tudja választani a megfelelőt. (Bár habsprayt pl. tényleg kényelmetlen vásárolni, 6-7 féléből max. 2 látott tejszínt.)
A fő gond az, hogy a származtatott termékeken már nehezebb visszakövetni, hogy miből készült. A pékáruk hulladék lisztből, álsajtból, kamulekvárból stb. készülnek, az éttermekben lassan már kizárólag olyan alapanyagokat használnak, amit a szupermarket polcán messzire elkerülne az ember, és már a legjobb cukrászdákban is növényi habot, vajas süteménybe margarint, marcipán helyett precipánt használnak stb.

Mitya Ivanov 2011.01.21. 20:43:10

lereszelve olyan, mint a hűtőből kivett 3 napos összeszáradt törtkrumpli

szerjóska 2011.01.21. 20:43:55

@fourgee: a margarin amúgy is mérgező, pusztán az előállítási eljárása folytán (végtelenített láncú, emberi szervezetben nem hasznosuló, szabadgyökképző zsírsavak), úgyhogy tökmindegy.

egyébként meg legyen a cuccos neve margajt. margarin-sajt. vagy fasajt, vagy fajt. vagy növénysajt, vagy növajt.

vagy csocse, mint csodás csemege, hehehe.

bark 2011.01.21. 20:46:00

Par hete vettunk a penny marketben akcios Tra Pisti nevu sajtjellegu keszitmenyt. Konkretan keseru vegyszer ize volt.
Nem lehetett megenni.

szerjóska 2011.01.21. 20:46:14

@Mária: na, a jó műpárizsit ne bántsuk, az életeket ment. pl. az enyémet az éhhaláltól, hó végén, haverjával műmájkrémmel heimlich-fogásban.

nyehehe 2011.01.21. 20:47:35

az alkoholmentes sör után legyen a neve: Scholssgold-sajt.

fourgee 2011.01.21. 20:55:12

@Goompah: (házi vajat és házi tejszínt (legalább is annak mondják) vettem, de az a vaj sem volt kenhető, de még a legszarabb vaj is jobb mint a margarin)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.01.21. 21:00:43

Csak camembertet ne csináljanak belőle...

fourgee 2011.01.21. 21:02:13

@fourgee: Egyébként most tudja valaki hogy mennyi a párizsinak meg a csirkeszárnynak kilója? Mert csirkeszárnyból kis fantáziával egészen sok dolgot ki lehet hozni. Pl. amikor meg vagyok fázva és csak egy főre kell gyorsan húsleves, amit egyszerre ledobok, akkor 3 csirkeszárnyból főzöm, ami fillérekbe kerül. Voltak ismerőseim akik fikáztak emiatt és ők inkább vettek ilyen zacskós-bögrés porlevest. Hát gratuláltam is nekik :))))

CernaGeza 2011.01.21. 21:03:23

egyszer valami ingyenes újságban (metró?) olvastam egy tudományos cikknek látszó fizetett hirdetést, ami azt bizonygatta hogy a margarin nemhogy egészségtelen, de egészségesebb mint a vaj.

(asszem a ráma volt a szerző)

nincs meg valakinek ez a cikkecske?

Cartman (ex Cartman) 2011.01.21. 21:05:07

@Goompah:
Ezért írtam, hogy 99%. TÉNY, hogy a magyar méz világszínvonalú minőséget képvisel (több okból is, amit most itt nem részleteznék). Sokfelé használják a magyar mézet javítómézként...

@Mária:
Erről van szó, kéremszépen. És pont a legjobb példa erre a műsajt. Az kb. csak fölös kalória, aminek ráadásul az élvezeti értéke is nulla. Részemről tehát - ha húzni kell a nadrágszíjon - inkább a vajas kenyér, mint a vajas-műsajtos.

Cartman (ex Cartman) 2011.01.21. 21:09:29

@morpet:
A tejszínhab problémát nem igazán értem. Habszifon + patron + tejszín, és kész.

bozs 2011.01.21. 21:16:56

A dejó mintájára legyen sajó! :)

magyar bucó 2011.01.21. 21:17:36

A sajtra nem utalhat a neve, tehát a műsajt, sajtpótló ...kizárva.
Eddig a Csíííz volt a legjobb ötlet.

gergel 2011.01.21. 21:32:25

@Mária:
Szívemből szóltál.
----
Lehetne a neve modjuk 'Szajt', mármint hogy a boci szajt és abból készítették ezt az eledelt amit a kutyámnak/macskámnak se adnék, ha lenne...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.01.21. 21:34:04

@knor: A dejó valami iszonyatosan szar, én utálom, de ezzel nem is lenne baj, ha lehetne kapni rendes diós cuccokat, viszont nem lehet, minden dejós.

Képzeld el, ha a hentesnél csak búzakolbászt lehetne kapni, a vendéglői disznótoros (dejsznótoros) is abból lenne, és magadnak kéne disznót vágnod ha rendes kajára vágysz.

@bozs: "Sajó", megvettük. A műtejszín meg tejó, azok is de keservesen szarok, mint a margarin.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.01.21. 21:36:49

@Cartman (ex Cartman): csomó mézes bukott le, 50%-osra higítanak

Bronco 2011.01.21. 21:40:13

Lehetne akár IllúziJÓ, vagy "ismert vállalkozó" által hirdetve Klapkasajt, esetleg Sajtnos.

Erről egyébként egy régi vicc jut az eszembe:

Hentesnél

-Képzelje Kovácsné, olcsóbb lett a karaj!
-Tényleg?
-Nem, képzelje!

rudebwoi 2011.01.21. 21:42:10

sajtarin... a sajt jellegu keszitmeny.

majd megnezem, hogy van-e a boltban, de nagy szegyen lenne ha a sajtkeszitok hazajaban ilyesmivel mergeznek a tomegeket... :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.01.21. 21:43:17

soxor megénekelt termékről van szó:

kajablog.blogter.hu/339725/a_trappista_sajt_felmagasztosulasa_avagy_a_musajt

homar.blog.hu/2010/02/19/musajttal_tamad_a_tesco

globusz.net/node/479?page=0%2C3

méltó társa a frissfölnek, a szilva ízű szeszesitalnak, a suriminak, a 300ft/kg-os füstölt ízű felvágottnak, a drinky cola-nak, a löwenburger (nem löwenbrau!) nevű műsörnek, a pipiropogósnak, stb-stb.

műsajt.

nyehehe 2011.01.21. 21:46:07

@triumphator: Fú de ciki... Egy éves blogbejegyzések szólnak erről a sajtról. Na de legalább felfrissítették az információt a kedves addict-os szerkesztők.

Mária 2011.01.21. 21:52:13

@ern0:

Azért nem lehet kapni, mert az emberek agyát annyira átmosták ezekkel a 100 Ft-ért is lehet tejet kapni hazugságokkal, hogy nincsenek tisztában sem az elvárható minőségű élelmiszerek előnyeivel, sem a reális árával.

Nyáron kérdeztem az egyik komoly forgalmú cukrászdában, hogy van-e szilvagombóc torta. Mondták, hogy nincs. Kérdeztem, hogy lehet az, hiszen mindenki arról beszél az országban. Erre azt mondták, hogy az lehet, de az emberek nem vinnék el annyiért, amennyibe kerülne, ha az eredeti recept szerint csinálnák. Olcsó alapanyagokból hamisítani meg mi értelme lenne?

A Malackarajon volt valamelyik nap poszt a gázbeton krémesről. Azt veszik a népek, mert a rendes krémes ára fölötte van annak, amennyi a krémes ára az átlagember fejében kell, hogy legyen.

Én inkább ennék egy hónapban egyszer rendes krémest, mint gázbeton krémest minden nap.

radioenekes 2011.01.21. 21:58:44

Legalább ráírják, hogy nem tejből készült. Ha nem lenne benne oltógyomor, akkor megkóstolnám.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.21. 21:59:16

Én egyszer vettem 10 dekát ilyenből, megkóstoltam, ehetetlen. Odadobtam egy apró darabot a galamboknak (utálom a galambokat, amúgy nem etetném, ez inkább mérgezési kísérlet volt), először rámozdultak, aztán otthagyták.

A lapka sajtok egy része is amúgy x%-ban növényi zsiradékból készül és csak alacsony %-ban sajtból, de még azok is ehetőbbek.

empatia 13 2011.01.21. 22:04:48

AZ itt olvasottak bizonyítják, hogy él még a magyar HUMOR!
Többet mosolyogtam, mint valaha a stand up-osokon, ill. Fábryn.
(bocs,rájöttem, utóbbit, már egy féléve nem láttam)

lutria 2011.01.21. 22:06:36

(Mű)csi sajt.(öcsisajt)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.01.21. 22:10:50

Szénhidrát, zsír, fehérje!
Ez a lényeg, ennek kell meglennie.
Minden más, csak baszakodás.

dhrbikes 2011.01.21. 22:17:09

@etruszk: A Completa tejszínből van.

@Mária: Újpesten a Horváthban van szilvásgombóc torta (~500 Ft/szelet) finom!

Bronco 2011.01.21. 22:18:45

Jó az ötlet, hamarosan levédetem és terjeszteni kezdem a fűrészporból, egérszarból és ízfokozóból, valamint térfogatnövelőből meg nyomokban mogyoróhéjat tartalmazó családi csemegét: a MŰZLIT!

Bronco 2011.01.21. 22:19:50

Ja, és az erdei egérszaros lesz a bio-változat!

iboténsav 2011.01.21. 22:32:54

Lábsajt. Pont az lenne, ami.

Pierr Kardán 2011.01.21. 22:36:03

@Goompah: Nagyon tévedsz, bizony a klasszikus magyar vaj (az áttetsző zsírpapíros) olyan kemény én kenhetetlen volt, hogy kenés szempontjából a legócskább margarin is kenterbe verte.

Nade én végképp nem akarok ebbe beleszólni, én egyetemre is Műegyetemre jártam :-)))

Labancz 2011.01.21. 22:38:01

Egyszerűen betiltani nem lehetne? A gyártót pedig arra kötelezném, hogy egye meg a meglevő készleteket. Aztán faragnék egy hasonló tartalmú elrettentő törvényt. Miért kell minden hulladékanyagból akciósszart készíteni?

nevetőharmadik 2011.01.21. 22:38:03

Vegán sajt, és kész. Trendin hangzik, de eleve lehet tudni, hogy szar.

iboténsav 2011.01.21. 22:39:34

Talán a kínaiakat kéne megkérdezni. Ők élen járnak a névadásban :)

Flúgatlan 2011.01.21. 23:06:49

A "csízió" szó eredete:

www.fszek.hu/konyvtaraink/kozponti_konyvtar/kozossegi_informaciok_tara/jeles_napok/?article_hid=20667

Átvitt értelemben mindenféle trükkös megoldás. Hát ez tényleg az! Sajnos.

Ha betiltják, akkor meg sokan diktatúrát fognak kiáltani. :-) "Ne az állam döntse el, mit eszek! A szabadsághoz az is hozzátartozik, hogy szemetet egyek, ha akarom! A szülők majd megvédik a gyereküket az efféle termékektől, nem kell az állam bácsi okoskodása!" (A TV-szemét esetén erről megy a kiabálás....)

Amúgy tényleg be kellene tiltani. Mi egy fél éve jöttünk rá, hogy sok kisebb gyomorpanaszunk oka a margarin. Akkor olvastunk utána, és kiderült, hogy tényleg zűrös egy termék ez. Átálltunk vajra és érezhetően jobb az emésztésünk. Azért persze matatni kell vele, mert nem olyan kenhető, de inkább nem teszek semmit a kenyérre, ha nincs vaj. Margarint csak sütésnél használunk. Az ilyen sajtutánzatot messziről kerüljük.

Bronco 2011.01.21. 23:09:46

CsirÍZ! Ragaszkodj hozzá!

Bronco 2011.01.21. 23:15:15

Éljen a sajtszabadság!
Nem lehet megUNNIJÓ..?

oszi1113 2011.01.21. 23:17:31

akinek nincs pénze hidegételre, az főzzön otthon valamit. a tőkehúsok ára lényegesen alatta van a húskészítményeknek, vagy járjon henteshez, és nála vegyen szalámit, olcsóbb, mint a hiperekben.
egyébként, ha már megtévesztésig az eredetire hajazó élelmiszer ipari termék, akkor a tesco darált sertés-marha mixét ajánlom figyelmébe mindnekinek! félkész löncskonzerv, ami nyers, és 60 százalék szójaszerűség a csonthártya mellett.
egyébként ami a legjobb ezekben a pizzatoppokban, hogy arra nem használható, mivel sütésnél nem olvad, hanem szárad!

darnmarquee 2011.01.21. 23:20:50

sok ember van, akinek a tejtermékek emésztése nehéz. most ismertem meg valakit, akinek emiatt le kellett mondania a sajtról, tejről, vajról. kérdeztem, hogy akkor pl pizzát hogy eszik? és pl neki nagyon jó ha van ilyen termék. hiányzik neki a sajt, meg a tej is, de kiderült, hogy csak így tudta megszüntetni a szinte állandó hasmenését.

európában ez aránylag ritka, it fejlődött ki ugyanis a tejfogyasztás, és genetikailag adaptálódtak az itteniek a tej megemésztéséhez.

2011.01.21. 23:21:28

Eccer véletlenül sikerült a parmezán mellé egy ilyen pvc sajthamisítványt tennem a kosárba. Sajtos rántottát szerettem volna készíteni, ami nálam úgy néz ki, hogy a még sülő tojásra reszelem rá a sajtot, amivel összeolvad, szigorúan tilos túlsütni, a végén pedig reszelek rá egy kis parmezánt. El is készült, bár a "sajt" nem nagyon akart olvadni. Aztán evés közben furcsa, rossz ízt éreztem. Hamar megnéztem a 'sajtot', arra gyanakodtam, hogy romlottat vettem, volt már rá példa sajnos.
És láttam, hogy mit sikerült vegyek. Ki is dobtam a rántottát, mert azt megenni nem lehetett.
Szóval, véleményem szerint nem áll fenn a veszélye, hogy ilyen szörnyűséggel helyettesítsék vendéglőben a sajtot, mert azonnal megbuknak vele, de ha nem is reklamál a vendég, akkor se megy többet vissza. Szvsz be kéne tiltani. Undorító. És az, hogy ezt a szart valami magát élelmiszergyártóként aposztrofáló cég állítja elő, külön felháborító. Építőipari tömítőanyagnak inkább el tudnám képzelni.
És hogy mi legyen a neve? A 'Tricatel bosszúja' talán illene hozzá.
(www.imdb.com/title/tt0074103/)

Bronco 2011.01.21. 23:26:50

CSÚZIÓ, a Te választásod!
Növényi Norbi ajánlásával!

OftF 2011.01.21. 23:27:45

betiltani, a margarint is meg a napraforgóolajat is.
Rendes ember ilyeneket nem eszik.
Uff.
Norbi meg monnyon le.

2011.01.21. 23:30:50

@OftF: Az olajjal nincs gond, de a margarin gázos. Tartsd meleg helyen 1-2 napig, akkor leülepszik a festék, és lehet használni gépzsírnak. :)

Goompah 2011.01.21. 23:41:32

@Pierr Kardán: Lehet, hogy én régebben voltam gyerek, mint te?

Bronco 2011.01.21. 23:43:56

Yellowstone

Nem lehet megenni...Ez az, amit nem lehet megenni!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.01.22. 00:06:58

Nem értem!

Van, akinek nem ízlik ez a valami, ezért kiabál, hogy be kell tiltani, be kell tiltani!

MIÉRT?

Mert nem ízlik? Ez (mármint, hogy a neki személy szerint nem ízlik) oka lehet annak, hogy más se egye?
Sokan nem eszik meg a birkát. Vagy a lovat. Vagy a halat. Vagy a tengerimalacot.
Akkor ezeket is be kellene tiltani?

v2peti 2011.01.22. 00:13:51

Egyszer, jó régen, amikor megjelent ez a műsajt, akkor még sajtnak nevezték (még nem voltunk EU-tagok), látom akciós, kérnék belőle, és közben az eladó kezét néztem, ahogy benyúl a pultba. Majd hirtelen felkiáltok, a címkét látva. Ez nem sajt! Maradtam a trappistánál. Az öcsém beugrott a csőbe, de csak egyszer, utána soha többet!!!
Nevezzük el sajtjellegű élelmiszeripari készítménynek! Ez legalább elég hosszú ahhoz, hogy elriassza a vevőket.

huta9020 2011.01.22. 00:14:57

Dejó, műsajt még hagyján, de azok az iszonyú olcsó zselés szaloncukrok!!! Na, azt miért veszik meg az emberek?

v2peti 2011.01.22. 00:19:12

Ha már szóba jött a vaj:
A vajas dolgot nem értem! Minden vajra az van ráírva, hogy összetétele vaj vagy tejszín, zsírtartalma 78 vagy 80 vagy 82%. Na de mi a különbség köztük, és miért kell egy órával kenés előtt elővenni?

Ha meg sajt és vaj, akkor jöjjön a tej is! Az EU-szabvány a 3,5% zsírtartalom, de mi kikönyörögtük az EU-nál, hogy maradjon a 2,8-as! :( Na de árban nem olcsóbb itt sem a tej, mint tőlünk nyugatra! Igen, megcsináltuk!

huta9020 2011.01.22. 00:19:31

@kolbászoszsömle: Nem, nem betiltani kellene, szabad országban élünk, ahol mindenki szabadon azt a kaját veheti meg, amire telik neki. Csak ne legyen megtévesztő. Ezeket a tejtermékektől elkülönítve és jól megkülönböztethető csomagolásban lenne szabad csak árulni.

cso zsi 2011.01.22. 00:23:16

@OftF: Mindig is azt tartottam, hogy "olaj emberbe nem való" Talán, ha én lennék a T2.
A minap a sógorom meglepetésként sütött főzött. Valami Spar-os olajat hozott, a "zsír" szó elkerülte a figyelmét.
A rántott hús, és a sülkrumpli gyakorlatilag nyers és égett volt, és a kész rántott húsból facsarni lehetett az olajat.
Azt, mondta, biztos fagyos volt a krumpli. Előtte való héten a zsírban sült nem volt. :)))

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2011.01.22. 00:36:20

Jesszusom! Ilyet ettem már, de magában undorító, viszont melegszendvicsen elmegy:)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.01.22. 00:42:06

@huta9020: Mivel tejterméket olyan bugyiban árulsz, amilyet meg tudsz fizetni magadnak/amilyet a marketingosod kitalált neked, a megkülönböztető csomagolás csak akkor kivitelezhető, ha előírod, hogy a tejterméket milyen csomagolásban KELL árulni.

Valamint, ezek a műsajtok is tehénipari termékek.

2011.01.22. 00:43:27

@kolbászoszsömle: Az a baj, hogy tele van a ...m a valaminek látszó ún. ételekkel. Már ott tartunk, hogy semmi sem az, aminek látszik. Azt hiszed, virslit eszel, pedig sertésbőrke szójával polietilénbve töltve. Azt hiszed, mustár, pedig nagyrészt cukor, guargumi, xantán, festék, aroma, tartósítószer. Azt hiszed, búzakenyér, pedig keményítő, lisztjavító, pálmaolaj, szentjánoskenyérmag. Mindenféle sz@rt, amit meg lehet festeni és meg lehet szagosítani annyira, hogy hasonlítson valami létező kajára, piacra dobnak, hátha megveszed. Hogy meghalsz tőle pár éven belül? Sebaj, úgyis sokan vagyunk.
Mit gondolsz, miért terjedtek el a 'kalóriaszegény' üdítők? Nem, nem azért, hogy ne hízzunk el. Azért, mert műcukor olcsóbb, mint az igazi. Kár, hogy a bomlástermékei mérgezőek.
És igen, úgy gondolom, hogy a szemétkaját be kéne tiltani.

2011.01.22. 00:45:19

Nem fogják persze, ahhoz túl nagy üzlet.

beckett 2011.01.22. 00:46:32

Tkp mindegy, mi a neve, mi van ráírva, ha ilyen csomagolásban odarakják a sajtok közé/mellé, összetéveszthető.

Nekem egyszer sikerült narancslekvárt vennem baracklekvár helyett, messziről elég hasonló, én csak odanyúltam, levettem egyet. Kicsit érdekes lett a zserbóm. Mondjuk az már eleve várható volt, mivel arrafelé sehol se találtam darált diót (külföld, úgyhogy dejót se :) ), darált mogyorót tettem bele :D )

Mostanság nem gond a darált dió beszerzése, és valóban dió, nem hiszem, h dejó lenne, és pluszba tennének bele darabkákat a dió héjából is. Imádom, míg átfésülök 20 deka darát, h kiszedegessem ezeket, mielőtt belesütném, és vki jól ráharap...

beckett 2011.01.22. 00:57:58

A margarinnak vegyileg nem nagyon van színe, azért festik, h el lehessen adni, és azért sárgára, h emlékeztessen a vajra, ha már vajpótlókén kísérletezték ki.
Amikor Amerikában megjelent a margarin, volt ahol nem is engedélyezték a vajas színt, pirosra vagy rózsaszínre kellett festeniük. Vicces lehetett.

Angoloknál (meg íreknél) amúgy nincs margarin. Az angol szabvány szerint ezek az izék, amiket kapni lehet, nem margarinok, csak "kencék" (spread). És mindenféle idétlen fantázianevük van, mint pl "I can't believe it's not butter", "Move over butter", "Butter me up" meg "Utterly butterly".
Kösz, de jó lesz nekem a vaj nevű vaj, ami vaj :)

Napkutya 2011.01.22. 00:58:41

A legnagyobb átb.szás a kiszerelés. Igyekeznek belőle sokat, egyszerre eladni, mert mi is történhet?

A: Ízlik. Megeszed. Legközelebb is veszel....

B: Nem ízlik. Megölöd vele a szomszédot, a macskát, faragsz belőle madáreleséget és kirakod a cinkéknek... Mindegy.

MINDKÉT esetben eladtak neked másfél kilót, pedig, Te már öt dekából is rájöttél volna, mire való...

Marketing? Bravó!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.01.22. 01:02:22

En mondjuk szeretem.
Ha nincs penzem normalis sajtra akkor neha ezt veszem.

Napkutya 2011.01.22. 01:10:12

Név gyanánt, én a "Palánkos-csemegét" javasolnám. Egyrészt leírja, mi történik a vásárlóval, másrészt áthidalja azt a komoly problémát, hogy minek is kellene nevezni a terméket az után, ha áthajítod a bevásárlókosár oldalán.

Amúgy hatékony. A saját értékének akár többszörösét is képes magához hasonítani, ha egy ételbe teszed.

Van az a klasszikus entrópia leírás:

"Ha egy deci bort öntesz tíz liter mosogatólébe, akkor szennyvizet kapsz. Ha egy deci mosogatólevet öntesz tíz liter borba, -akkor is."

No, ez kb. hasonló...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.01.22. 01:13:48

@kermi: Én nem eszek, eszem, ebédelek, vacsorázok, stb.

Én táplálkozni szoktam.
Az ízek nem érdekelnek, a rostanyagok szintén nem, az állag sem, csak az, hogy emészthető és kiadós legyen.
Ez a vacak egyik általam fontosnak tartott paramétert sem teljesíti, ezért nem eszem meg.

Van viszont több ismerősöm, akit érdekel, hogy mit eszik, sőt az is, hogy amit megeszik, az hogyan néz ki (aztán persze ő is beveszi a szájába, megrágja, összekeveri a nyálával, és már a szájában elkezdi emészteni, majd lenyeli az előemésztett masszát).

Noh, ezek az emberek válogatósak.
Az egyik megeszi a tofut, a másik nem. Az egyik megeszi a kördöt (ezt a harisnyakrisnák gyártják -tejfehérje citrommal kicsapatva), a másik nem, meg nem eszik meg a lovat, kecskét stb.
Szóval efféle ízlésbeli változatosságot látva simán el tudom képzelni, hogy valakinek PONT ez a hulladék ízlik.

Az pedig, hogy esetleg összekeverik a sajttal, az meg nevetséges.
Még én is meg tudom mondani, hogy trappista vagy eidámi, vagy pannónia, vagy camembert az, amit eszek, akkor meg az, akit ezen dolgok érdekelnek is, mija fenéért ne olvasná el, hogy mit vesz?

Ilyen erővel ne tegyük egymás mellé az olajos halat, meg a marhamájkémkonzervet, mert még a végén valaki összekeveri őket.

paperboy 2011.01.22. 01:34:27

en veletlenul vettem belole, ez ehetetlen fos. tilos lenne arulni.

2011.01.22. 01:35:21

@kolbászoszsömle: "Én táplálkozni szoktam.
Az ízek nem érdekelnek, a rostanyagok szintén nem, az állag sem, csak az, hogy emészthető és kiadós legyen.
Ez a vacak egyik általam fontosnak tartott paramétert sem teljesíti, ezért nem eszem meg."
Nem kötekedni akarok, de ez a vacak pont neked való. Nem érdekes az íze, állaga, de garantáltan emészthető, és mivel jó olajos, kiadósnak is tekinthető. Ettől függetlenül egyetértek, ne edd meg. :)

Bob Vance 2011.01.22. 02:00:31

@kolbászoszsömle:

Na itt a pont: "Még én is meg tudom mondani, hogy trappista vagy eidámi, vagy pannónia, vagy camembert az, amit eszek, akkor meg az, akit ezen dolgok érdekelnek is, mija fenéért ne olvasná el, hogy mit vesz?"

Ilyen esetekben nem magadból kell kiindulni, hanem a hétvégenként a tecsókat megszálló zombiseregre kell gondolni, akik ha 10 év múlva a sok hasonló jellegű szar elfogyasztása miatt gyomorrákot fognak kapni, akkor a kezelés ktsg-ét mindannyink egészségügyi hozzájárulásomból fogják levonni. Magyarán olyan kezelésekre kell majd elbaszni a befizetéseket, amiket egyszerűen meg lehetett volna előzni.

v.l 2011.01.22. 02:00:37

"Adjatok ti is nevet ennek a valaminek"

minek adnék olyan valaminek nevet, aminek a létjogosultságát is megkérdőjelezem???

Goompah 2011.01.22. 02:18:48

@kolbászoszsömle:

"én is meg tudom mondani, hogy trappista vagy eidámi"

Milyen az az eidami sajt? Én csak edamit ismerek.

taxi546 2011.01.22. 02:37:45

Nagy szajt adok neki nevet:o))

Szűcslaci 2011.01.22. 05:02:47

Szerintem legyen a neve: Étgyanta. Vagy Katyvasz. Vagy Csoffadat.

meakzs 2011.01.22. 06:05:51

MÉREG!!!!

Ha megveszed, ha megeszed, megdöglesz!!!

meakzs 2011.01.22. 06:09:58

@Bob Vance: EZZEL teljesen EGYETÉRTEK, sót van még jó néhány engedélyezett méreg is az ÉLELMISZEREKBEN.

Minden ÉDESÍTŐSZER ilyen ami nem cukor. (aszpartám)

gabest1 2011.01.22. 06:50:01

Ami állati az sajt, ami növényi az tofu, ilyen eccerű.

magyar bucó 2011.01.22. 06:51:20

@gabest1: Tofu csak szójából. Ilyen egyszerű.

gabest1 2011.01.22. 06:52:53

@magyar bucó: Erre akartam kilukadni, hogy ez is szójából lehet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.01.22. 07:50:57

@kermi: pont az olajossága a baj vele.
Ha megeszek egy bödön zsírt egy vekni kenyérrel, meg oldal szalonnával semmi bajom nem lesz tőle, de két napon keresztül óránként kell kifújni a seggem, ha zsír helyett étolajjal próbálom.
Az olajos magvakat a tyúkoknak kell adni, és azok hússá meg tojássá konvertálják, ami már ehető.

@Bob Vance: Így is nagy a munkanélküliség. Ha gyomorrákot kapnak, akkor az elviszi őket két-három év alatt, ez idő alatt a kezelésükre kb annyit költünk, mint amennyit költöttünk volna az öregkori kezelésükre, gyógyszerelésükre.
Szóval gazdasági értelemben megéri a bolt.

magyar bucó 2011.01.22. 07:55:38

@gabest1: Á, a szója drága. Ez használt sütőolajból a kutyagumiból lehet.

Mária 2011.01.22. 08:04:57

@Pierr Kardán:

Az áttetsző zsírpapíros vaj csak a hűtőből kivéve volt kenhetetlen. Várni kellett vele fél órát és VAJPUHA, kenhető vaj lett belőle.

Mária 2011.01.22. 08:09:14

@darnmarquee:

"kérdeztem, hogy akkor pl pizzát hogy eszik?"

Sajt nélkül. Erre ez az egyetlen logikus válasz.

magyar bucó 2011.01.22. 08:18:12

@darnmarquee:
A legtöbb tejérzékeny ember ehet sajtot. Az ugyanis gyakorlatilag laktózmentes.

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.01.22. 08:20:58

A Gyerekek, ha Orbán azt mondja hogy Sajt az akkor Sajt( a Fidesz szavazóknak).
Legyen a neve Nemzeti Fidesz Sajt (tudjuk, hogy hazugság és tulajdonképen ez a nemzeti Szar egy darabja!)

Lumieres 2011.01.22. 08:41:51

Sajt-ó!
Legyen a neve SAJT-ÓSZABADSZÁG!!!!

Lumieres 2011.01.22. 08:43:28

Vagy legyen SZABAD-SAJT-Ó!

Vennék mint a cukrot...

V.A. 2011.01.22. 08:53:35

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: Ki kéne már téged moderálni végre innen is, agyhalott majom.

borigabi 2011.01.22. 09:02:42

Boldogok a sajtkészítők...

bohuš 2011.01.22. 09:35:02

@Mária:
A veresegyházi cukrászdában is, ahonnan a recept származik (ők nyerték az év tortája versenyt vele), a sütik 250 Ft körül vannak, ez pedig 400 Ft. De nagyon finom :-)

bohuš 2011.01.22. 09:37:56

@Bronco:
Jó az ötlet, keresd ki előtte a Jóbarátok sorozatból azt a részt, mikor Mónika olyan munkát vállal el, hogy gyakorlatilag szemétből kéne műcsokit készítenie, jó tippeket kaphatsz.

jimo 2011.01.22. 09:45:11

Nálunk ezt mindenki kókusz zsír néven ismeri.
Ezt használják a gagyibb pizzériákba és a olcsó sajtos-tejfölös lángoson :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.22. 09:49:48

@fourgee:
"Ha lapkasajtot veszel, nézd meg hogy hány százalékos :) Amikor annak idején külföldön munkát kerestem és minden fillér számított, akkor néztem hogy van egy drágább lapkasajt, meg van egy egészen olcsó. Gondoltam hogy az annyival rosszabb nem lehet, megnéztem az összetevőket. Nos, az olcsóbb asszem 10 százalék sajtot tartalmazott, vagy annyit sem, a drágábbak meg 60-80 százalékot. Ha lapkasajtot veszel, akkor abban is lesz adalékanyag, másképp nem tudják ilyenre legyártani, de ártól függ hogy hány százaléka igazi sajt. "

Most voltam a közeli CBA-ban. Volt ott egy 75 grammos lapkasajt, 275 Ft-ért, 40% sajt tartalommal, egy 110 grammos 245-ért 46%-os sajt tartalommal, és amit végül megvettem az egy 150 g-os 52%-os 235 Ft-ért. Szóval nem csak az igaz, hogy nem mindig az olcsóbb az olcsóbb, hanem az is igaz, hogy nem mindig a drágább a jobb. Ahogy almaléből is a tescoban a 100%-os a legolcsóbb, a márkás de 12%-os drágább...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.01.22. 09:51:48

@darnmarquee:
Aki szereti a sajtot, de nem ehet mert rosszul lesz tőle, az nagy eséllyel nem fogja ezt szeretni, mert nem sajt íze van, hanem valami leírhatatlanul szar. Ja, persze biztos van akinek ez ízlik, de miért pont a tejtermékeket nem bíróknak?

Anti Anyag (törölt) 2011.01.22. 10:01:56

Prolisajt.

Az áruházat megbüntetném 30 millióra a "sajt" gyártóját örökre kitiltanám Magyarországról az összes más árujával, miután elkoboztam és megsemmisítettem árukészletét.

Sevenspotted 2011.01.22. 10:15:24

Nekem ételallergiám van, ezért muszáj mindennek megnéznem az összetevő listáját. Majdnem mindenben van búzaliszt/keményítő, állományjavítóként. (sajt, joghurt, puding, párizsi, virsli,kolbászok) A gyártók kötelesek ráírni, h mit tartalmaz. És igenis mindig meg kell nézni, h mit veszel!

Sajnos vannak olyanok, akik csak ezt a műsajtot tudják megvenni, vagy a spartrappistát, ami mindig gumiszerű, és rettenetesen sós, de olcsó.

Szinte soha nem eszem margarint, mert tudom, h hogy készül. Otthon csináltam már vajat! Nagy élmény! :) Házi tejről le kell szedni a tejszínt, befőttesüvegbe, aztán rázni.(ne legyen túl hideg) És láss csodát, ott lesz a vaj! :)

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2011.01.22. 10:40:28

A legszebb, hogy ezt rántott sajtnak is forgalmazzák. Tehát fogod a növényi olajat és berakod növényi olajba sülni. Logikus. Ettől már őszintébb bedönteni a torokba egy liter vénuszt azt jóvan.

nekemnyafogj 2011.01.22. 10:48:59

@jimo: a kokuszzsir nem egeszsegtelen. telitett zsirsavakban gazdag, igy a sutrest is jobban birja, es nem kepzodnek benne hevites soran egeszsegre artalmas anyagok tomegei. ugyanez nem mondhato el a napraforgoolajrol. a kokuszolaj, ami egyenlo a kokuszzsirral, csak 23 fok felett olaj, alatta zsir, pl nagyon dragan kaphato bioboltokban itthon, epp a fentiek miatt. fozesre-sutesre ez azert is jobb a kokuszzsir, mert nincs olyan eros mellekize, mint a napraforgoolajnak vagy az olivaolajnak.

amugy a "rendes" sajtokba is sok adalek kerul, mert azokat is szinezik, es sokba tartositoszer is kerul.

ami a vajat illeti, regen sokan a futetlen spajzban tartottak, ahol nem volt annyira hideg, mint a hutoben, igy lehetett kenni. de ha gyorsan fogy, nem kell huteni, lehet szobahomersekleten tarolni (ha nem tul meleg a helyiseg azert - a konyha altalaban nem), es ugy konnyebb hasznalni. a mai vajak olyanok, mint a regiek, de ha valakinek van turelme, rendes tejszinbol (30% feletti zsirtartalom) csinaljat vajat otthon maganak egy film nezese kozben is akar, recept megtalalhato a neten, kitartas azert kell hozza.

jimo 2011.01.22. 11:46:22

@nekemnyafogj: Oké, nem vágom a témát, de sosem mondtam, hogy a kókusz zsír egészségtelen :). Ez a fajta "sajt" olcsóbb. Amúgy a vajat szereti az egész családom, rengeteget megeszünk. Valamint szinte mindenhol zsírt használunk étolaj helyett. Az jó?

Avatar 2011.01.22. 11:56:32

Gyártó: A sajtok királya és királynője :)

www.youtube.com/watch?v=k2h0JDyM-kM

2011.01.22. 17:30:20

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: Menj anyádba az agitálásoddal együtt!

Kepan 2011.01.22. 18:43:19

Még annó 10 éve is lehetett már kapni egy kisker üzletláncnál, csakhogy azidőtájt még sajtnak volt titulálva. Azt hiszem 599 forint volt kilója. Nosza vettem is rögtön egy tömböt, önmagában enni nem lehetett, pizzára való "feltétnek" meg épphogy elment. Többet nem is vettem.
Lehet hogy off, de a ma kapható trappisták 80%-a kábé ezzel egy szinten van, szeletelni nem lehet, íze gyakorlatilag nincs és még a színük is a hófehérrel vetekszik.
Bakker 2000ft/kg alatt minden sajt vagy annak látszó tárgy mű.

hiénaf1 2011.01.22. 19:52:36

Élelmiszeripari hulladék.

Véletlenül egyszer vettem egy ilyet (vagy hasonlót), a dolog akkor esett le, mikor furcsán viselkedett a melegszendvicsen.

Amúgy értem én, hogy miről van szó, a faforgácsból is csinálnak még bútorelemeket, tejsavóból meg joghurtitalnak látszó löttyöt, növényipari hulladékból meg ezt a fantomsajtot. Ha van aki megveszi, csak csinálják, de korrektebb lenne nem sajtnak álcázni.

hiénaf1 2011.01.22. 20:08:56

@kolbászoszsömle:
"akit ezen dolgok érdekelnek is, mija fenéért ne olvasná el, hogy mit vesz?

Ilyen erővel ne tegyük egymás mellé az olajos halat, meg a marhamájkémkonzervet, mert még a végén valaki összekeveri őket."

Én speciel baromira nem voltam felkészülve, hogy a sajtpultba nyúlva egy ilyen "nemsajtot" fogok kimarkolni. Ez pár éve volt, azóta tudom, hogy létezik ez a termék.

Egyéves Önkéntes 2011.01.22. 21:27:26

szarmezán
f.szcarpone
Ejdemán! :)

Burgyán János 2011.01.23. 00:16:52

piros sajtízű téglatest

magyar bucó 2011.01.23. 07:53:03

@Janiiiiii: Az eddigi kommentek szerint nem sajtízű, csak sajtnak álcázott.

anyadmajma 2011.01.23. 14:30:21

@jimo: Na, akkor ti sem tudtok egy jó oldalast megsütni, mert nálatok is elfogyott otthon az olaj.:D:D:D:D:D:D.
Megyek is, kisütöm mérgemben a zsírszalonnát, vacsira meleg töpörtyűt fogok zabálni hagymával:D:D:D.

A posztban szereplő ipari hulladéknak meg a hangzatos neve lehetne a
Sajt?-Szart! szlogen.:)

A laktóz érzékenyeknek meg már régóta van laktózmentes tej-tejföl-joghurt. Hogy miből, azt ne firtassuk. De van. És sajtot tudnak enni, igaz, azért nem végtelen mennyiségben.
A kókuszolaj(pálmazsír) nem annyira szar, mint amennyibe kerül egy kb 2 dl-es üveg. Olyan 6-800 Ft-ért már adnak egyet. Ha jól emlékszem.

anyadmajma 2011.01.23. 14:33:22

@jimo: Ja, az még kimaradt, hogy azoknak a torkán kéne lenyomni az összes margarint meg a receptjét meg a gyártógépeit, akik azt mondták, hogy emberi fogyasztásra alkalmas. Egy evőkanál megolvasztása akár 30 perc alatt is sikerülhet, de csak ritkán.

ati21 2011.01.23. 15:45:24

Ez a Babylóniai országunkat tükröző kellően ragadós anyag mi nem más mint halandzsa

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2011.01.23. 15:58:50

Ha az Ikeában lehetne kapni, akkor "KAVÅTÅR" vagy "ÖJAPROG" lenne a neve. Legalábbis a névgenerátor szerint.

csabaj 2011.01.23. 18:16:56

Szerintem a sajt és a szart - nagyon hasonlóan hangzik.Elnézést a sajtkedvelőktől,nem őket akartam megbántani!A cikkben említett termék hallgathatna a rakás szar márkanévre.Különben lassan eljutunk oda hogy a veszélyes hulladékokat fogják feletetni az emberekkel.Vagy ez már az?Egy csomó mérgező anyagnak van egészségügyi határértéke.Akkor lehet 100 fajta olyan méregből is mondjuk üdítőitalt gyártani,melyek nem okoznak rövid időn belül halált?

csabaj 2011.01.23. 18:54:55

Az előbb rakás szart szerettem volna írni,így t betűvel a végén.Ki is találtam közben a reklám szlogenjét:Ha az éhség hajt,dobj be egy rakás szart!.

Certificate_of_Words · http://certificateofwords.com/word/Certificate%20of%20Words/ 2011.01.24. 09:21:03

Végigolvasva a kommenteket nem reprezentatíve azt mondhatjuk hogy akkor legyen SALYT.

Más csak a definíció kellene pontosan és mehet a köztudatba.

Javaslatom: Tejterméket nem tartalmazó sajthoz hasonlító élelmiszer-ipari termék.

levédem:
certificateofwords.com/word/SALYT/ és szabadon használhatóvá tettem :)

Én ezennel járulnék hozzá a projekthez

ui: a tanúsítvány meg itt:
static.certificateofwords.com/download/SALYT_CW_Cert.pdf

Donjuan 2011.01.24. 11:09:44

@meakzs: "van még jó néhány engedélyezett méreg is az ÉLELMISZEREKBEN. Minden ÉDESÍTŐSZER ilyen ami nem cukor"

Meg mondjuk ilyen a cukor is. Pillanatnyilag a kristálycukor a felelős a legtöbb megbetegedésért (elhízás, diabetes, keringési problémák).

Egy emberi fogyasztásra alkalmatlan répaféléből előállított vegyszer. A szacharózt a szervezet normálisan nem tudja megemészteni (csak a fruktózt és a glükózt), ezért lerakódik zsírszövet formájában. Attól, hogy 200 éve kapható, a népek meg tudatosan kétpofára zabálják, még méreg. Nagyanyám mindent mézzel édesített, ahogyan én is.

turcsány karcsi elvtárs 2011.01.24. 17:36:13

kalandvágyból egyszer érdemes kipróbálni :) kenyérrel ehetetlen, pizzafeltétnek marha nagy jóindulattal éppen elmegy. nehezen olvad, de akkor viszont úgy néz ki mint az étolaj, a nagyját frankón le kell önteni hogy ne áztassa el a pizzát. nem akciós árán (kilónként)100-200 forint szokta elválasztani az olcsó trapistától v goudától. és tudjátok mi a megdöbbentő? veszik!
a tömény undormány egy nagyon találó név lenne rá

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2011.01.25. 18:47:19

@triumphator:
Mellétrafáltál, Magyarországon már a Löwenbräu (ami eredeti bajorban is egy olcsó népsör) is hamisítvány: Bőcsön főzik, a Hernád partján - vajh milyen forásvízből? Többek között kukoricagríz felhasználásával - ami a bajor tisztasági törvénynek a – khm... – kreatív értelmezése. Bele sem merek gondolni, milyen vízből és anyagokból készülhet a Löwenburger...
Mondjuk, ha valami olcsó import tömegcucc, akár még jobb is lehet, mint a bőcsi Löwenbräu...

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2011.01.26. 00:42:45

De hogy pályázzak is a sajtjellegű / élelmiszerközeli készítmény nevére (nem olvastam az összes kommentet, ha ezek már voltak, hát bocs):

Kamuntáli
Crapista
PARA-Nyista
MÁScarpone (MűScarpone)
Kvázzirella (Mű-Zarella)
Szarmezán (bocsika)
-és egy büntető a végére:
Chuddar

freqtwo 2011.01.31. 01:46:01

Most, így éjjel 1-kor haraptam bele egy szendvicsbe amin ilyen sajt terült el. És ahogy rágtam ezt a sárga műanyag és zsír egyveleget így szóltam:

SÁRGA

Azt hiszem ennél találóbb nem is lehet a név ami egyben kellően egyszerű és kifejezi azt a komplexnek nem nevezhető ízvilágot és mindent amit ez a termék magában rejt
a nagy.. sárga.. semmit..

deadcanteen 2011.02.03. 15:53:39

nekem egy féltégla jutott róla eszembe

szlogén hozzá: "Ez üt"

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása