Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Zöld forradalom Londonban

Londonban tényleg elkezdődött a jövő, és nem csupán a szlogenek szintjén. Ők már nem csak tervezgetik a zöld városi közlekedést, hanem el is kezdték annak megvalósítását. Ehhez létrehozták a London Source nevű szervezetet, ami a London Transport mintájára fővárosi csúcsszervként fogja felügyelni a tudtommal eddig egyedülálló projekt megvalósítását. És hogy mi a vállalás? Az, hogy 2015-re minden londoni lakostól legfeljebb 1 kilométeren belül legyen egy olyan pont, ahol feltöltheti elektromos autóját vagy motorját. Futurisztikusan hangzik, de az angolok teljesen komolyan gondolják, és ha ők elhatároznak valamit, azt többnyire végig is viszik.Töltőállomásokat fognak elhelyezni a bevásárlóközpontoknál, a P+R parkolókban, és az utak mentén is, gondoskodva arról, hogy mindenki kényelmesen tankolhasson.

Aki járt mostanában Londonban, és látta, milyen pikk-pakk elterjesztették a kerékpárkölcsönző rendszert, vagy hogy milyen elszántsággal vetették bele magukat a belváros autómentesítésébe, az nagyjából el tudja képzelni, milyen tempóban látnak majd hozzá a munkához. Márpedig ha ezt végigviszik, az alapjaiban változtatja meg a közlekedést, és minden londonit arra késztet majd, hogy elektromos autóra váltson. Ezzel ráadásul olyan precedenst teremthet, ami talán más nagyvárosok számára is követendő példa lehet. A London Source honlapján már most rengeteg infó fent van, többek között egy térkép a jelenleg is üzemelő elektromos töltőállomásokról, amelyek száma már most is egészen meglepő. Bár ez az egész gondolkodás fényévnyi messzeségre van tőlünk, nekünk sincs okunk panaszra, hiszen Budapesten is komoly szakmai munka folyik a közlekedés újraszervezése terén.  Hogy mást ne mondjak, idén akár sikerülhet megfelelő, egységes szabványú lyukasztópisztolyokkal ellátni a BKV-ellenőröket, amielyek nélkül egy modern nagyváros tömegközlekedése manapság már elképzelhetetlen. via:psfk

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr612611331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ET-nick 2011.01.30. 15:25:13

Végre valahol nem állnak meg a zöld elméletek hangoztatása mellett, hanem a tettek mezejére lépve a gyakorlatban meg is valósítják. Semmi sem futurisztikus, ami a jelenben kivitelezhető.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.30. 17:07:52

Azért arra is figyelni kell majd, hogy az elektromos autókba kerülő energia ne szénerőművekkel legyen előállítva. Ha Magyarországon 2020-ra az autópark 15-20%-a lenne elektromos, az még egy Paksi erőművet feltételezne csak az elektromos autók feltöltésére. Ehhez még hozzá kell adni azt a beruházást is, amit a hálózat fejlesztésére kellene költeni, plusz a tankoló állomások kialakítása.

wittmanmark · http://www.witmet.hu 2011.01.30. 17:18:34

Hát ez érdekes, de jó dolog, mindenképpen több helyen ebbe az irányba kéne elmozdulni a dolgoknak...
Egyébként csak puszta jóindulatból, ha nyerni szeretnétek: witmet.hu/jatek

lolperec 2011.01.30. 17:39:32

nemcsak Budapest, de az ország is berántja fidesz kormányzat alatt a kéziféket az infrastruktúrális fejlesztések terén (is). ez van, nem jut ilyesmire, tömni kell a zsebeket kétkézzel. de mindegy, erre voksolt a kétharmad, erre vágynak a magyarok. meg is érdemlik.

OkoskaTo:rp 2011.01.30. 18:10:49

@chipanddale74: Hanem a sokkal környezetbarátabb gázt/olajat égető erőművekkel? Vagy a zöldek által imádott atomerőművekkel? Netán az éjszaka, borult és ködös időben áradó napenergiával? Vagy a szélcsendben pörgő szélerőművekkel? Vagy a számottevő szintkülönbségek nélküli országban vízerőművekkel?

oliva 2011.01.30. 18:52:21

@lolperec: ajj, esküszöm nem voltam benne a kétharmadban, hanem abban az elszánt kisebbségben akik annak ellenére elmentek szavazni, hogy ezt nem a fideszre tették, de sajnos nem tudok ezzel az állítással egyetérteni, szerintem eddig minden kormányzat kizárólag a saját zsebének a tömködésével foglalkozott...egyébként nem olyan nagy dolog venni egy biciklit, és használni. Még én is képes vagyok rá, pedig aki nálam jobban parázik az hazudik. És hirdetem például a túlsúlyos embertársaimnak, hogy többet ér, mint a séta, és remekül fogyaszt. Én már csak tudom.

aaabbbccc 2011.01.30. 19:24:07

@lolperec: arra gondolsz, hogy nem építenek autópályát a Strabaggal sokszoros pénzért ? de az is érdekelne, hogy az mszp+szdsz kormány milyen környezetvédelmi beruházásokat csinált ???

jubilleum 2011.01.30. 19:30:46

és mennyi egy "liter" áram?

dino vercotti · http://bianconeri.blog.nepsport.hu/ 2011.01.30. 19:49:19

Még sosem voltam Londonban. Csak akkor fogok elutazni oda, ha kevésbé lesz zsúfolt.

Skj Joe 2011.01.30. 19:55:58

Hát ez nem Pest, :)

igazságos 2011.01.30. 20:10:15

Lehet irigykedni, NEKÜNK CSAK A BKV JÁR.

flimo13 2011.01.30. 21:02:42

@chipanddale74: pedig az is hatalmas előrelépés lenne, ha szénerőművel táplált elektromos autók járnának. Nem csak attól zöld valami, hogy nem termel co2-t, hanem attól is, ha nem a belvárosba, talajszinten, az emberek arcába okádja a füstöt. Valószínűleg hatásfok tekintetében is jobb, továbbá egy nagy kéményre hatékonyabb károsanyag-szűrőket lehet telepíteni, mint a kocsikra.

@OkoskaTo:rp: aztán ki nem szarja le hogy csicskafalvi ostoba zöldek szeretik-e az atomot? Az atomerőművek pont jók lennének arra, hogy megfelelő árszabással ösztönözve az emberek csak akkor töltsék nappal a kocsit, ha szükséges.

goldengiccs 2011.01.30. 22:46:28

Transport for Londonra gondolsz. A London Transport évtizedek óta megszűnt.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.01.30. 23:41:25

Szerintem ez csak olimpiai propaganda... Peking is hatalmas demo varos volt ket eve az olimpia idejen.

suhanyc 2011.01.30. 23:42:52

Hja, egy akkora városban könnyü biciglivel meg elektronikus autóval járni. Meg az anglisok amugyis picik meg elférnek. Próbáljják csak meg Pesten, látnák eszt itt nem lehet. Itt nem fér el az elektromos meg a biciklis hülye meg hát az én Autóm is se! Én le nem cserélném a Suzukim semmi ilyen vacakra! Aki biciglizni akar az mennyen ki a Margit-Szigetre meg a Bükkbe!!!! Elektromos autó persze, hülyék! Asztán lemerül fél óra mulva, akkormeg mire jó nem? Tólhatja sportolásból, hehehehe!!!

igazságos 2011.01.30. 23:51:24

@suhanyc: Ja persze, Londonban, ha kint hagyod az utcán a biciklidet, még a kerekét is ellopják, hiába lakatolod le. Úgyhogy ott se kolbászból van a kerítés.

dukeekud 2011.01.31. 00:13:53

suhanyc:"Én le nem cserélném a Suzukim semmi ilyen vacakra! Aki biciglizni akar az mennyen ki a Margit-Szigetre meg a Bükkbe!!!! "

Aki meg autozni akar, az meg, had ne mondjam hova menjen !
Csak addig fogsz, a primitiv kornyezetszennyezo szemeteddel szennyezni, amig azt meg nem tiltjuk neked, aztan viheted a szarodat a roncstelepre, ahova mar most is valo lenne.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.31. 01:16:21

@igazságos: tedd hozzá gyorsan, hogy leginkább a bevándorlóka ludasoka lopkodásba, és amiatt lehet ez, mert MOCSOK drága egy bicikli. A legolcsóbb is alsó hangon 200, de inkább 300 font, de átlagban 500 font alatt nem kapsz bicajt.

Nem véleten használom én is inkább a Barclays Cycle Hiret.

2011.01.31. 02:24:48

elég hardcore nép ez az angol, remélem sikerül nekik

totyatotya 2011.01.31. 02:46:50

@dukeekud: "amig azt meg nem tiltjuk neked". klasszik taknyos balfasz, aki meg az ironiat sem erti...

KREATOR 2011.01.31. 03:35:47

mindenki kurva okos es ossza az eszt, de ki el Tildy-n kivul itt?beszelitek a sok zoldseget foloslegesen...

magyar bucó 2011.01.31. 08:59:17

@KREATOR: Csak a londoniaknak lehet véleménye a témáról? Akkor talán nem itt kellett volna posztolni...

igazságos 2011.01.31. 10:29:02

@tildy:): Nálunk is 60 ezer alatt nem nagyon lehet normális bringát kapni. Attól függ, persze, milyet, határ itt is a csillagos ég. Nem olcsó nálunk sem egy bringa, pláne, ha motoros.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.31. 10:32:39

@igazságos: Ok , itt a tescos 15 ezres kezdodik 60 ezernel.

Amugy lehet jo bringat kapni otthon is , 60 alatt, par eve vettunk egy gepida alboin 100at, abszolut jo volt arra, amire kellett.
A normalis bringa itt 500, de inkabb 1000 fonttol kezdodik....

-----------------------------------------------
Amugy Boris jo arc , hibrid emg elektromos kocsiknak nincs dugodij, azaz congestion charge.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.31. 10:39:36

.

Miért is éri ez meg nekem hasznalni a barclay's-es kerekparokat??

- amit elobb irtam, a bicajok ara
- nem kell vele foglalkozni,karbanartani
- nem nekem kell tárolni a 2. emeleten
- felveszem, viszem, lerakom a dokkolóba ( nem lopják el)
- jó minőségű, kényelmes használni

Arak:
Rendelkezésre állási díj:
24 óra £1
7 nap £5 , 71p/nap
Évi £45 , 12p/nap

Hasznalat:
0-30 perc - ingyenes
30 perc-1 óra £1
1-1.5 óra £4
Stb.
Érdemes tehát lerakni a cangát, és később újat felvenni.

A bicaj maga nagyon masszív, jó állapotban vannak, jó velük tekerni. Nagyon bejött. A baloldali közlekedés is. Abszolút felszerelt, a dokkból kivétellel pedig automatikusan kapcsolja a világítást is.
Annyit tudok róla, hogy a rendszer Kanadában már bevált, a bringák is onnét vannak , maga a kezelő rendszer is

pixmac3Cmanager · http://www.pixmac.hu 2011.02.03. 23:03:00

Ezt nézzétek: busz tömegközlekedés 2 millió emberrrel naponta. Curitiba, brazil. questmeansbusiness.blogs.cnn.com/2010/11/30/curitibas-bus-super-subway/

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása