Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Miért jó vakokat alkalmazni?

Azért, mert az orrukig sem látnak, ezért aztán azt lehet csnálni a jelenlétükben, amit csak akarunk, hisz úgysem veszik észre. Legalábbis első ránézésre ez az üzenete a Vakok Norvégiai Szövetsége által készített ironikus reklámjának, ami csak akkor nem rosszízű tréfa, ha vakok készítették. Persze, lehet ezzel a témával viccelődni, itt is az volt a szándék, hogy ne komolykodva, ne a szokásos szánalomkeltő hangvétellel közelítsék meg a kérdést. Erre törekedett a hazai Kerülj közelebb kampány is, ami próbálta hétköznapi, átlagos emberekként bemutatni a vakokat, és igyekezett elérni, hogy ne a fogyatékkal élőt, hanem a személyt lássuk bennük.

Itt azonban a norvégok nagy igyekezetükben mintha egy kicsit átestek volna a ló túlsó oldalára. A filmben a klasszikus főnök vs. Micike felállást láthatjuk a printerszobában, ahová a vak kolléga gyanútlanul benyit. Itt aztán semmi nem történik, és kedélyesen elbeszélget a főnökkel a teljesítményéről, na meg az új nyomtatókról. Majd jön a fősor, miszerint, ha el akarjuk kerülni a munkahelyi pletykákat, érdemes vakokat alkalmaznunk! A film akár még vicces is lehetne, de valahogy inkább fáj, és nem biztos, hogy sikerül átvinnie az eredeti, pozitív üzenetet. Szerintetetek?

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr182636779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marvlev 2011.02.04. 12:21:28

Szerintem nem rossz. Egyébként a vakoknak nagyon jó humoruk van, legalábbis a húgom ezt mesélte:
Edzőtáborban volt és egy vak csoport is volt az épületben, akik mögé szépen beállt a sorba az étteremnél. Szólt a srácoknak a vezetőjük, húgomat egyből előre engedték, de ilyen poénokkal, hogy "elnézést, nem akartunk szemtelenek lenni" meg ilyesmi, ott nevetgéltek és csak ilyen látással kapcsolatos szóvicceket lőttek el, ami szerintem olyan öniróniát és erősséget jelent, amit csak irigyelni tudok.

Styxx 2011.02.04. 14:09:43

@marvlev:
Szerintem is teljesen OK. Nekem nem vak, hanem tolókocsis ismerősöm van, meg merem kockáztatni a barátom, és ő is elképesztően önironikus poénokat is el szokott sütni. Bizonyára azért is kedvelem (és persze egy csomó másért).
Ha magamból indulok ki: Van rajtam némi súlyfelesleg és bénán focizok. Simán el tudom képzelni, hogy azzal poénkodok, milyen balfék zsírpacni vagyok Dacid Beckham mellett.

Jenyei 2011.02.04. 14:31:23

Én voltam vakok közt kórházban, félig magam is az lennék... hát nekem egy kicsit rossz érzésem van így elsőre. Nem magam miatt. Majd még gondolkodok.

Cirrus 2011.02.04. 15:09:57

Érdekes, a "vak" gyerek centire pontosan tudta, hol van a dosszié a nyomtatón, aztán tapogatózás nélkül kitalált az ajtón, nem beszélve a szelektív hallásáról (ahogy a második srác is), mert a ruhák gyanús hangját már nem hallották, különben esetleg rákérdeztek volna, de ez mondjuk mindegy.

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2011.02.04. 15:47:44

pár éve egy öregkorára megvakult, Poirot külsejű úriembert kísérgettem reggelenként a BKV-n a Vakok intézetéig (arra dolgoztam akkoriban).
nála szórakoztatóbb, kedélyesebb, önirónikusabb nyugdíjassal azóta sem találkoztam.

pl. egyszer, mikor nagyot fékezett a villamos, és véletlenül nekidőlt egy csinibabának, a lány szabadkozva lépett arrébb,
az öreg meg felém fordult, és mosolyogva suttogta:

"Fiatalember, amióta megvakultam, én annyi női mellett fogtam büntetlenül, mint azelőtt soha. Már megérte!"

egyébként a reklám sztem sem durván bántó, de idehaza valóban kiverné a biztosítékot...

tttimi · http://tttimi.hu/ 2011.02.04. 16:12:08

Szerintem vicces - mondom kerekesszékesként. Volt vak évfolyamtársam főiskolán, jóban is voltunk, asszem elég félelmetes páros lehettünk, önirónia terén is :)

pg2 2011.02.05. 22:09:38

Akinek fáj, az feltehetőleg találva érzi magát. Amúgy kapásból egy kb. 20 évvel ezelőtti élmény jutott eszembe. A kölni pályaudvar mellett hajléktalanoknak gyűjtöttek adományt, nagy tacepaó alatt. Már nem emlékszem szó szerint, de valami ilyesmi volt a felirat: Ha nem akarod látni őket, adakozz. -- Végülis zsarolás, de mindkét oldalon hazugságmentes. A reklám meg csak ilyen: nem a valódi tartalom, hanem a figyelemfelkeltés a dolga.

pg2 2011.02.05. 22:28:54

Komolyabbra véve. Mindenképp pozitív az üzenet: nem kell megjátszanod magad (még) vakok előtt (sem) (mert nem a látszattal vannak elfoglalva, hanem a nekik címzett üzenettel). Ami innen nézve fogyaték, az más aspektusból lehet használható adottság.

chiara7 · http://elcamino.utazas.hu 2011.02.06. 01:48:44

A filmről az jutott eszembe, hogy a készítők nem nagyon találkoztak vak emberrel, különben tudnák, hogy nem csak azt hallják meg, amit mondanak (vagy inkább mondani akarnak).
A kommentekről meg az, hogy "magamat kigúnyolom, ha kell, de hogy más tegye, azt nem tűröm el". Szóval szerintem érzéketlen, sőt inkább megalázó hozzáállás ez...

Leriel 2011.02.07. 15:05:56

Nem mondom, hogy kibírhatatlan, de inkább valami limonádé vígjátéksorozatba illene, pl. Jóbarátok, vagy ilyesmi, nem a Vakok Szövetségének reklámjai közé...

Munkámból kifolyólag nagyon sok vak emberrel találkozom, több kollégám is az. Bár nálunk az irodában nem volt még ilyen szituáció, sanszos, hogy lebuknék, ha Zoli rám nyitna, miközben a nőmön veszek alsómadárfogást. (:

zumm 2011.02.09. 12:23:30

Szerintem itt a videó végén levő felirat a lényeg (more benefits at www.jobforblind.no). Én úgy értelmeztem, hogy "amit itt bemutatunk, az egy hülye ok arra, hogy vakokat alkalmazz, de nézd meg a weboldalt, ott találsz értelmeseket is". Az oldal viszont sajnos nem működik (már, gondolom).

Itt van még egy, ahol a szelektív halláson sem bukik meg a dolog:
www.youtube.com/watch?v=ZCqWasn0_34

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása