Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Én szóltam, hogy Superman nem dohányzik!

Néhány hete nagyot néztem, amikor az egyik óriásplakát a dohányreklámokra hajazó fekete keretben közölte velem, hogy Én szóltam! Az igaz, hogy észrevettem, megérteni annál nehezebben ment ezt a reklámot, mert el nem tudtam képzelni, hogyan tudna rábírni ez a felelősséghárító, kissé fölényes megjegyzés bárkit is a leszokásra. Elsőre úgy tűnt, hogy a dohányzás elleni reklámok hatástalanságára és hiábavalóságára hívja fel a figyelmet, ironikusan rámutatva arra, hogy a rohadt tüdők, kipotyogó fogak és mindenféle más, riasztónak szánt szöveges vagy képi üzenet teljesen hatástalan, és csupán annyi szerepe van, hogy a nemdohányzók lelkiismeretfurdalását csökkentse. Aztán kettővel mellette megláttam egy Superman jelet, a reklámtörténelem egyik legrelágottabb csontját, amit valaki egy dohányozni tilos jellé alakított át. Erről sem éreztem azt, hogy ennek hatására kiesne a cigi egy dohányos kezéből, azt meg pláne nem értettem, mi köze van a kettőnek egymáshoz.

Aztán kicsit közelebb érve kiderült, hogy a 11. ARC fesztivál a hunyó, amelyen a Médiaunió, a Dohányzásról Leszokást Támogató Központ és egy gyógyszeripari cég (Csak nem a piacvezető, leszokást segítő termék gyártója? De!) közös pályázatot írtak ki, amelyen a leszokásra buzdító plakátterveket vártak. Így már legalább azt megértettem, hogy kerültek utcára a plakátok, azt viszont továbbra sem tudtam kitalálni, hogy minek. Így összehangolatlanul, átgondolatlanul, egymástól függetlenül nem sok értelme volt a plakátok kihelyezésének, amelyek a célhoz sajnos szinte semmivel sem visznek közelebb, viszont hatásosan keltik azt a látszatot, mint ha valaki tényleg tenni szeretne valamit. Nektek tetszenek a lépten-nyomon felbukkanó plakátok, vagy idegességetekben rá kell gyújtanotok, hogy lenyugodjatok? (foto:alon)

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr882661685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csomag Olga · http://csomagolas.blog.hu/ 2011.02.15. 12:14:55

Szeretnék találkozni egy emberrel, aki egy ilyen plakát miatt szokott le.

kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2011.02.15. 14:57:54

@Csomag Olga: Én is! Engem teljesen hidegen hagynak ezek a marketingek. Amikor Romániában olyan cigit vettem, amin egy magzat volt látható, meg egy tüdő, azon is csak 2-3 percig döbbentem meg, és dohányoztam ugyanúgy. Szerintem ennél ügyesebb prevenciók szükségesek ;)

escargot 2011.02.15. 17:06:20

A "Do you really like to quit smoking? OK/Cancer" változat legalább egy elfogadható nyelvi poén, legfeljebb a nyelvtörvényen és a célközönség nyelvtudásán bukna meg.
Egyébként a legjobb sokkoló reklám is csak rövid időre képes megakasztani az elszántabb dohányzókat, vagyis gyanús, hogy nincs sok értelmük.

sprenczl 2011.02.16. 13:04:31

Egészségesen meghalni roppant szar lehet. Pipázni és szivarozni viszont nagyon jó. És nem károsabb mint csipszet és kólát zabálni.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2011.02.16. 13:38:21

Kibújt a szög a zsákból, a gyógyszeripar kontra dohányipar harcban mi csak leshetünk...

Figyel Castro 2011.02.16. 13:41:45

Nekem az utak melletti szokott tetszeni: "Sietni, vagy élni akar?"
Mindkettőt, és kész!

sorica123 (törölt) 2011.02.16. 14:48:37

@kétszersült: plédául az is prevenció, ha azt tanulja meg az ember, hogy ez választható. És még azzal se feltétlen lépsz át semmit, ha elszívsz egy szál cigit. Nem a Sátánről van szó, 'csak' egy hatóanyagról, ami addiktív, és ha sokáig halmozódik az égéstermékkel együtt, betegségeket okoz. Jobban kéne vigyázni, hogy ne kattanjon rá az ember, de nem ijesztgetni vele a népet. Főleg nem azokat, akik már szívják rendszeresen. Figyeljék magukat, majd rájönnek, hogy hol az elég... vagy nem, de aki nem, annak nem lehet elmagyarázni, hogy fel fogod dobni a prakkert, mert azt mondja, hogy 'ja, előbb vagy utóbb...?'
@Figyel Castro: HALADNI, azt marhára szeretnék:) Ha nem sietek sehova, akkor is.

pamparampam 2011.02.16. 15:06:32

elolvastam a kommenteket és gratulálok a megfejtőknek!
az a jó, hogy tényleg mindenki kurvára ért a reklámokhoz.
és ezért bele is pofázik.
mint én is.
azzal a különbséggel, hogy én nem értek hozzá.
tehát.
az gondolom, hogy mindkét plakát jó.
miért?
az első azért, mert okosan gondolja tovább a cigisdobozokon látható feliratokat.
határozottan szellemes.
oké, nem kétlem, hogy egyetlen dohányzót sem fog eltántorítani a további pöfékeléstől. de legyünk már egy kicsit őszinték magunkhoz! készülhet egyáltalán olyan reklám a témában, ami valóban visszatart a cigizéstől egy olyan embert, aki rá akar gyújtani? nyilván nem. de ez nem a hirdetés alkotójának a hibája.
a második pedig azért jó, mert viszonylag újszerűen használ egy (igen) már agyonhasznált szimbólumot. az én olvasatomban ennek a reklámnak az a jelentése, hogy aki nem dohányzik az szupermen. egyszerű, könnyen dekódolható és szintén szellemes.
nem azt mondom, hogy egetrengető ötletek, de kategóriákkal jobb mindkettő, mint amiket a reklámgyárak százszámra termelnek naponta.

Szabó Patrícia 2011.02.17. 11:29:42

Én még mindig csak azt nem értem, hogy ha ennyien meghalnak ettől, sőt a munkaidő jelentős részét elviszi a "cigiszünet" 15x10 perc per nap kb., és másokat is veszélyeztet, sőt, és egyáltalán egyetlen pozitív dolgot sem tudok mellette felsorakoztatni, akkor miért is nem tiltják be az árusítását egyszerűen?
füvet pl. nem lehet kapni. nem is kell, hogy másképp legyen, de a cigi miben is jobb nála?

kétszersült · http://www.ketszersult.blog.hu 2011.02.18. 22:45:03

@Szabó Patrícia: Hogy miért nem tiltják be? Gazdaságtani tanulmányaimra emlékezek vissza, sokat vitáztunk ezen. Aztán megfejtettük: mert irdatlan sok pénz folyik be az államnak a cigi és az alkohol után. Méghozzá tisztán! (ne kérd, hogy levezessem a példát, jópár éve volt...)
Konklúzió: az országnak egyáltalán nem érdeke, hogy betiltsák. Nagyon sokat bukna rajta/rajtunk!
@sorica123: Sőt mi több: szerintem ez a legjobb prevenció! ("...ha azt tanulja meg az ember, hogy ez választható...")

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása