Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Pofátlan iPad-es reklámok

Mióta elindult az Apple iAd reklámszolgáltatása, a márkák egy újabb eszközt kaptak a kezükbe, hogy különféle kreatív üzenetekkel bombázzák a potenciális fogyasztókat. A multimédiás reklámok maximálisan kihasználják az iPhone és az iPad funkcióit, sokszor a legváratlanabb helyeken bukkannak fel és ösztönzik interakcióra az embereket. Nincs ezzel semmi baj, mindaddig amíg a felhasználó maga dönthet arról, kipróbálja-e a reklámot vagy sem. Ez eddig így is volt, de sajnos akadnak kivételek.

Az elmúlt napokban két olyan iPad reklámmal is találkoztam, melyek nem hagyják  továbblépni a fogyasztót mindaddig, amíg meg nem nézte az üzenetet. Tény, hogy mindkettő társadalmi célú és jó ügyeket szolgálnak, de azzal, hogy korlátozzák a usereket pont az ellenkező hatást érik el. (Nem is beszélve arról, hogy követendő példaként  szolgálhatnak a hagyományos reklámoknak.) Az első példa az Amnesty International nevéhez fűződik, amely mint mindig, most is az emberi jogokról beszél. A “Die Welt” német napilap iPad verziójában felbukkanó kreatív addig nem engedi tovább az olvasót, amíg az nem ír alá egy petíciót – vagy nem megy fel az AI honlapjára. “Csak akkor vethetünk véget a kínzásnak, ha teszünk érte valamit” – szól a fő üzenet, amely nemcsak a kegyetlen bánásmódra, de a reklámra is tökéletesen igaz.

A második példa egy osztrák állatvédő szervezet, a VGT kérésére született, akik a szőrmehordás ellen emelték fel a hangjukat. Ők napilap helyett egy magazin fizetős iPad alkalmazásába csempészték bele az üzenetet: egy szép bundáért 27 róka pusztul el borzasztó kínok közepette. Hogy bebizonyítsák a mondandójukat, a magazin egyik oldalán egy szőrmebundás nőt mutatnak, akit ha megpróbálunk ellapozni, véres csíkok jelennek meg a bundáján. Miután vérbe áztattuk a csinos modellt, lapozhatunk és tovább élvezhetjük a magazint. (Katt a képre a videóért!)

Vegyes érzések vannak bennem a reklámokat illetően, hiszen kétség kívül kreatívak, ugyanakkor pofátlanok is. Persze mondhatnánk, hogy pont ez a lényegük, mivel fontos mondandójuk van. De nem feledkezhetünk meg arról, hogy itt sajtótermékekről van szó, amit olvasni akarnak a felhasználók. Egy olvasó ember pedig – mióta világ a világ – maga dönt arról, hogy megnéz-e egy reklámot, vagy lapoz a következő oldalra. Nem lehet és nem is szabad korlátozni senkit ezekben a jogokban. Ti mit gondoltok a két kampányról? Szerintetek etikus ilyen trükköket bevetni?
 

Címkék: reklám alkalmazás app

2011.04.14. 10:00 Exo 22 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr142812602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.14. 10:30:08

Újabb ok, hogy ne vegyek almás szemetet. :)

Szelid sunmalac 2011.04.14. 10:36:47

Etikus??? Csak mert par agyament hulye hippi ugy gondolja, hogy neki mindent szabad? Vajon tudjak-e, hogy hogy keszul a szormebunda? Merthogy a rokabunda speciel nem elo allatokrol lerangatott borbol, hanem a kilott rokakebol. De megneznem hany PETAS-s hord borcipot, vagy karorat borszijon, esetleg bordzsekit. Most nem rohadt mindegy, hogy szor van rajta, vagy sem?
Na tessek! Kepzeled el, ha ennyire felhuztam magam a blogod, milyen rohadt ideges lennek, ha tenyleg reklamkent ott lapulna a kutyumon.

lord_soth 2011.04.14. 10:46:52

Ugyanolyan agresszív geciség, mint az almafaszok és sztívfasz.

K-ree 2011.04.14. 10:52:26

Szerintem is jogos a cikkben szereplő felvetés, nem kéne a felhasználókat ilyenre "kényszeríteni". Mindenesetre ez a hirdetési módszer még gyerekcipőben jár. A szóbanforgó e-kiadványok szerkesztői nyilván visszajelzéseket fognak majd kapni az olvasoktól, és ez alapján eldöntik, akarnak e tovább is ebbe az irányba menni. (azt azért hozzá kell tenni: etikus, nem etikus, de azért figyelemfelkeltőek ezek a reklámok)

Lángharcos 2011.04.14. 10:55:05

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: A prémrókák élete nem túl izgalmas a kis ketrecekben, ahol tartják őket. Nem kilövik, tenyésztik. Jobb üzlet a tenyésztés: nem lesz lyukas a prém, és mivel magáncellában tartják őket, nem keletkeznek fognyomok, tépések sem a "szociális interakciók" során..

Ellenben a szarvasmarhák nem mind élnek szűk üzemi tartásban (az ellen is ágálnak a zöldek. A szerencsésebbek látnak legelőt is) és az állat majdnem minden részét hasznosítjuk, húsát, tejét, bőrét, csonjtait - még a péniszét és a gyomrát is.
Ezen kívül a szarvasmarha alapvetően növényevő - tartása ökológiailag olcsóbb, míg a rókát a növényevők húsával kell etetni (rosszabb esetben a levágott rókák húsa is ott hasznosul).

Lángharcos 2011.04.14. 10:57:22

A reklám módja erőszakos - és mint ilyen eléggé etikátlan.

Ráadásul számtalan szituációt el tudok képzelni, ahol az újságolvasó akaratlanul illetlen lesz (pl. ebédlőasztalnál olvas, amikor jön a vér), vagy bejön a gyerek a szobába, nézné mit is olvas apuci - ja hogy éppen nem lehet ellapozni az emberkínzó oldalról. Hát ciki... :(

Mandrill 2011.04.14. 11:00:44

Az Amnesty-s gáz. Az tényleg kurva idegesítő és agresszív. Szerintem a szőrme ellenes kampány pont annyira erőszakos, amennyire az üzenet megérdemli. Véleményem szerint az kulturált.

gautama 2011.04.14. 11:06:45

Szerintem semmi köze a platformhoz. Ha a Die Welt rábólintott, akkor őket hibáztasd.

Szelid sunmalac 2011.04.14. 11:15:20

@Lángharcos: Tenyleg nagyszeru dolog megideologizalni. Nem rohadt mindegy, hogy melyik reszet hasznalod fel az allatnak? Egy nagytestu kutya lakasban tartasa vajon jobb? Vagy csirket ettel mar? A marhanak is rohadt mindegy, ha levagjak.

OftF 2011.04.14. 11:39:35

az a szőrmés jó, mert egy kicsit kaszálsz vele, aztán, amikor már kezded unni, pont vége.
de az amnesty-é kontraproduktív, mert én nem akarok semmilyen más weboldalra menni, regisztrálni meg pláne.

OftF 2011.04.14. 11:40:03

És, hogy a témához is hozzászóljak: én véresen szeretem a sztéket :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.04.14. 12:10:00

Szerintem nem túl nyerő a kikerülhetetlen reklám, a tévétől is ez tart távol - mondjuk ott a tartalom minősége is elég silány, de legalább ingyen van. Ezek a reklámok viszont, ha jól értem, fizetős szolgáltatásba rondítanak bele. Hát egy ilyen után én bizony egy büdös buznyákot nem adnék értük...

fraki 2011.04.14. 12:14:46

Obtruzív, az biztos. Az etikát nem keverném ide.

goldblum 2011.04.14. 12:32:05

Sem a kínzás, sem a szőrme nem etikus. Ha így nem, akkor sokan sehogysem szembesülnek vele.

Lángharcos 2011.04.14. 12:54:56

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Van különbség. Számít, hogy jól éljenek az állatok, még akkor is, ha azért tartják őket, hogy meghaljanak. És számít, hogy tartásukkor figyelembe vegyék a faji igényeiket. Egy nagy területet bejáró állat nem való kis helyre.
A mai házi állatokat hosszan szelektálták, hogy elviseljék a kis helyet. És nem a vadállatot tették egyből a kis ólba, hanem a kevésbé mozgékonyra szelektált változatát.

von schwartz 2011.04.14. 13:10:24

"addig nem engedi tovább az olvasót, amíg az nem ír alá egy petíciót – vagy nem megy fel az AI honlapjára"
Ez nem reklám, hanem zaklatás.

"ha megpróbálunk ellapozni, véres csíkok jelennek meg a bundáján. Miután vérbe áztattuk a csinos modellt, lapozhatunk és tovább élvezhetjük a magazint"
Ez meg sima taplóság.

(off: a blog fejlécében az ADDICT felirat a régi WALKMAN logóból lett ugye?)

orient 2011.04.14. 13:26:22

Tény:
1.Pofátlanság és én is kiakadnék.
2. Nekem ez egy hírlap alkalmazásnak tűnik. Ha ugyan ezt az alkalmazást (újságot) galaxy Tab-ra rendeled meg, android alatt akkor valószínűleg ugyan ez lesz.
Tehát tény hogy szar a dolog de kár az iPad-t ekézni ez miatt. Az alkalmazás fejlesztőjét hibáztasd, vagy keresd meg a problémáddal szerintem.

vagy javíts engem ha tévednék...

Zus 2011.04.14. 13:55:35

Néhány éve a Philips ajánlott a kertévéknek olyan tévét, amiben NEM LEHET a reklámokról elkapcsolni csak, ha valami kódot bead a néző (de ezt persze a néző nem ismeri).

Úgyhogy innen üzenem a sok köcsög reklámkészítő kis g***nek, hogy pl. a tévén a reklámok idejére elkapcsolom a csatornát vagy leveszem a hangot ! Ballisztikus ívben szarok mindenféle reklámra ! Ha egy előfizetett netes szolgáltatásba bármilyen reklámot beletesznek, úgy azonnal felmondom azt a szolgáltatást (értsd: ezekre a Die Welt, meg hasonlókra gondolok). Ha valamire szükségem van, akkor nem a szar, semmitmondó és ötlettelen relkámokból tájékozódom.
Egy csomó embert ismerek, aki pont így viszonyul a reklámokhoz.

boxeralso 2011.04.14. 14:06:47

orient-nek igaza van, az iPad csak egy eszköz. és ha nem tetszik a dolog még mindig ott van a home gomb.

viszont maga a véres reklám szerintem nagyon is kifogásolható, és az egy dolog hogy pár abberált állatvédő kitalálta ezt, valójában a napilap a hibás hogy beengedte. ilyenkor kell megnyomni a home gombot és visszarakni a kütyüt a szőrme tokjába ;)

2011.04.14. 14:31:05

Az is hülye, aki alkalmazásokat használ a web helyett. A weboldalakon is lehetnek bosszantó reklámok, de azokat nem lehet ennyire ráerőszakolni az emberre.
Az egyik legnagyobb hiba a iPad-dal, hogy alkalmazásokat tuszakol amikor legtöbbször nem is kell mertot a webes verzió (ami persze platform független, értem én). Viszont keresni nem lehet az alkalmazások által adott tartalmakban (a Google versenytárs, értem én).
Stevie minden eszközzel be akarja zárni az embert az ő Apple birodalmába. De aki belemegy ebbe a csapdába, az ne lepődjön meg, hogy hülyére veszik a kikerülhetetlen reklámmokkal.

lqwzhj 2011.04.15. 09:20:12

Hello, üdvözlök mindenkit, hogy látogassa meg online áruház az interneten, ajánljuk a legjobb termékeket, mint például a Nike cipő MBT cipő Puma cipő Christian Louboutin cipő, Chanel Louis Vuitton napszemüveg Napszemüveg Oakley North Face Dzsekik Chanel Louis Vuitton Kézitáska Gucci táskák és más nemzetközi márkák, a legalacsonyabb ár, 7-9 nap a szállítás, köszönöm

Áruházaink

www.gafasdesolshop.com

www.cheap-handbags-ireland.com

Üdvözlettel:

Celeb Rita 2011.04.28. 19:39:51

Ez szép, vesz az az ember egy raklap delláért egy gépet, majd előfizet valami divatlapra és hoppá az agymosott libsi bajkeverők próbálják megmondani mit gondolj, ami nem újdonság a nap alatt, de most a sok agyroggyant, álszent még könyékig kotor a zsebedben is! Népszerű lesz!

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása