Bizony, nem egyszerű feladat jó nevet találni egy új terméknek, szolgáltatásnak vagy cégnek, főleg akkor ha a sajátunkról van szó. A sok órányi kutatás, ötletelés, válogatás és vitatkozás után sem lehetünk biztosak abban, hogy a legjobb mellett döntöttünk. Ráadásul mindig lesznek olyan hitetlen Tamások, akik bele fognak kötni valamiért. Márpedig előbb-utóbb választanunk kell! Gondoljunk csak bele, mi lett volna, ha sok-sok évvel ezelőtt a reklámszakik hallgattak volna a kétkedőkre? Utazzunk vissza az időben és nézzük meg, miket mondhattak a nagyokosok!
Grey „Áh, ez túl szürke egy reklámügynökséghez. Nekünk színesnek és menőnek kell lennünk! Valami szokatlan fantázianév kellene, ami ennek pont az ellenkezőjét sugallja. Például Coolour!”
Saatchi & Saatchi
„Srácok, ez nem rossz, de szerintem nem kéne bele kétszer a Saatchi. Mivel úgyis tesók vagytok, mit szólnátok ahhoz, hogy: The Saatchies? Ha a Beatlesnek bejött, nekünk is be fog.”
Euro RSCG
„Roux, Séguela, Cayzac és Goudard, úgy látom nem sikerült dűlőre jutnotok. Én értem, hogy mindenki bele szeretné csempészni magát a cégnévbe, de ez így nem megoldás. Pont olyan hangzása van az egésznek, mint egy másodosztályú focicsapatnak. Akkor már legyen inkább Euro Agency.”
Young & Rubicam
„Ez semmiképp sem lehet a nevetek! Gondoljatok csak bele, a Young amatőrséget sugároz, a Rubicam-ról meg mindenkinek a Cézár-os balhé fog az eszébe jutni. Valami teljesen más kéne, például Golden Aces. Na, mit szóltok?”
Ogilvy & Mather
„David, nem akarok személyeskedni, de valljuk be, elég hülye neved van. Képzeld el hányan fogják rosszul leírni! Hát kell nekünk az a sok félreértés? De ha már annyira ragaszkodsz a nevedhez, akkor legyen aDvid – az első két betű megfordításával. Jó, mi?”
BBDO
„Ne haragudjatok, de ez nagyon együgyű. Ki hallott már ilyenről? Ennyi erővel hívhatnánk Almának vagy Narancsnak is a céget. Valami profibb, fiatalosabb és dinamikusabb kell! Nekem az jutott eszembe, hogy Brainiacs. Ütni fog!"
Nos, valószínűleg jól döntöttek a nagy öregek, hogy nem hagyták magukat befolyásolni. Bár sokat számít a név, végső soron úgyis az asztalra letett munkák döntik el, hogyan fogják megítélni az ügynökséget. Persze lehet törni a fejünket és okosakat mondani, csak ne vigyük túlzásba! Nektek melyik ügynökség neve nem tetszett volna és miért? Írjátok meg kommentben!
Címkék: elmebaj ügynökség