Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Vajon hogyan lehet egy villanyautót egyedien reklámozni? Manapság egyre több autómárka teszi fel magának ezt a kérdést. De szerencsére ott vannak a jó öreg reklámügynökségek, ahol stratégák és kreatívok várják harcra készen a briefet és mindent megtesznek a sikerért. Azt gondolhatnánk, hogy ezek a szakemberek különböző oldalról közelítik meg a témát, különösen akkor, ha más ügynökségen és más országban dolgoznak. Ennek ellenére most egy olyan különös egybeesésnek lehettek szemtanúi, amire viszonylag ritkán van példa a reklámszakmában.
Három különböző autómárka, három különböző ügynökség, három teljesen megegyező reklámfilmjéről van szó. A Mitsubishi, a Renault és a Nissan szpotjai egytől-egyig ugyanarra a koncepcióra épülnek. Mi lenne akkor, ha a világon az elektromos dolgok is benzinnel működnének? – teszik fel a kérdést a filmek, melyekben sokszor még a jelenetek is megegyeznek.
Az köztudott, hogy a Nissan és a Renault néhány évvel ezelőtt szövetséget kötött, és a két autómárka stratégiája bizonyos fokig egy kézben összpontosul. De ahogy a közleményben és az eddigi kommunikációjukból is kiderült, a “két partner úgy erősíti egymást, hogy közben megőrzik identitásukat”. Ezek után érthetetlen, hogy miért forgattak le két különböző ügynökséggel, két ugyanolyan filmet. Különösen akkor, ha az ötlet a Mitsubishi korábbi filmjéről van koppintva, ami még az év elején jött ki a piacra. Nézzétek meg ti is a hármas ikreket!
Nissan Leaf (2011. május) Ügynökség: TBWA (USA)
Renault (2011. május) Ügynökség: Publicis Conseil (France)
Mitsubishi (2011. március) Ügynökség: ismeretlen
A különös egyezésre egyik kedvenc blogomon, a francia Joe la Pompe-n bukkantam rá, ahol a sokat látott szerző is értetlenül áll a dolog előtt. Ti mit gondoltok?
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.