Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Érdekes kérdést vetett fel a Cadbury csokimárka legújabb reklámja, amelyben a különleges eljárással készült, Bliss márkanevű csokijukat hirdették. Első pillantásra inkább csak bénának tűnik a reklám, amelyben a szupermodell Naomi Campbellt szembesítik azzal, hogy az ő ideje lejárt, mivel az új díva (vagyis sztár) megérkezett, és követeli magának a trónt. A reklámban megbújó utalás a modell csoki színű bőrére elsőre fel sem tűnik igazán. Pedig épp ezen akadt ki Naomi, aki egyenesen rasszistának és mélységesen felháborítónak nevezte a hirdetést. Még ha hozzá is vesszük, hogy egy kis hírverés neki sem jön rosszul, azért mégiscsak van valami a dologban, amit mi sem mutat jobban, hogy sokan osztották a modell véleményét, aminek hatására a Cadbury végül meghátrált, és hivatalos közleményben kért elnézést mind a modelltől, mind azoktól, akiket a reklámmal megbánthatott.
Őszintén szólva nekem már rég szemet szúrt ez a fajta logika, amit a reklámokban előszeretettel használnak idehaza is. Ha valamelyik termék barna, arról azonnal a egy fekete nő jut a reklámosok eszébe. Elég csak a valamelyik félbarna sör tavalyi reklámjára gondolni, ahol egy csinos félvér lány kezébe adták a sört (ha valakinek eszébe jut, melyik volt az, a kommentek között írja le légyszi), vagy az éppen most futó Pöttyös Guru szpotra, ahol a csokis verziót naná hogy egy fekete modellel hirdetik, hiszen érted, csoki-csoki, hahaha. Azt nem gondolom, hogy ez kimeríti a rasszizmus fogalmát, de hogy sekélyes, egysíkú gondolkodást tükröz, ami sokak számára akár bántó is lehet, az egészen biztos.
via: guardian
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.