Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A reklámszakember bosszúja

Ha a reklámszakmában dolgozol és elmész egy társaságba, szinte biztosan lesznek olyanok, akik számon kérnek majd rajtad egy bomba jó reklámot – amit valószínűleg nem te találtál ki. “Te csináltad azt a reklámot, amiben karatézó apácák vannak?” vagy “Szerintem a legjobb reklám az, amiben az az autó átváltozik egy zoknivá. Az a tiétek?” Az esetek 99%-ban persze az a válasz, hogy NEM.

Nehéz leírni azt a csalódottságot és frusztráltságot, amit egy reklámszakember ilyenkor érez, hiszen mi minden tőlünk tehetőt megteszünk, hogy maradandót alkossunk. A többség ilyenkor csak nyel egy nagyot, majd áttereli a szót valami másra. Az alant lévő videó azonban egy másik alternatívát mutat be: egy okos ellentámadást. Egyszer próbáljátok ki Ti is!

A videó egy argentin reklámverseny, a Platina Ceruza promója.

Címkék: vírus paródia reklámverseny

2011.06.19. 11:00 Exo 24 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr942996895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ET-nick 2011.06.19. 16:06:53

Ez nagyon logikus. Visszadobja a labdát. Ilyen egyszerű! S máris jó reklámszakembernek tűnik az alany, mivel új megvilágításba helyez dolgokat, amely nem jutott eszébe a kérdezőnek. Sőt szégyellje magát :-)!

Souvarov 2011.06.19. 21:45:03

Az én olvasatomban így csak olyanok reagálnak, akiknek valahol mélyen saját maguknak is bajuk van a munkáikkal.

Minden szakmáról lehet ilyesmi példát felhozni.
Orvosok esetében valaki a társaságban elkezdi fikázni az egészségügyet, meg az orvos-társadalmat. És amikor meghallja, hogy a másik is gyógyít, akkor bekussol és a földet bámulja.
Rendőr, tanár ugyanez.

Bármelyik művész, vagy alkotó-szakma esete megegyezhet a reklámosokéval, úgy ahogy a videó is mutatja.

Közgazdász: "Húú figyelj, mondd már meg milyen hitelt vegyek fel, meg van ez az új OTP cucc, te úgy is..."

Társaságban nyilván beszédtéma lehet a másik munkája, és ha valaki nem művelt adott téren, akkor nyilván a kis tudásából merít. Tehát általában abból, ami neki teszik, vagy amit legtöbbször lát, illetve hall.

Ezt mindenki megérti, aki meg akarja érteni.

szabiaki (törölt) 2011.06.20. 09:07:29

a reklámosok minden alkalmat megragadnak, hogy önnön kreativitásukat bizonygassák. pedig egy cseppet sincsen több vagy jobb ötletük mint bárki másnak. csak szemérmetlenül másolják utánozzák a egymást, aztán ráfogják, hogy ez most a trend.

Gabbesz 2011.06.20. 09:13:23

Ez nagyon szar volt.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2011.06.20. 09:40:10

ez -nálam legalábbis- tényleg így megy, főleg a nagyinak elég nehéz elmagyarázni, hogy én nem plakátokat meg TV reklámokat csinálok, hanem az internetnek nevezett furcsaságban dolgozom...

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2011.06.20. 09:48:36

Én még soha nem kerültem olyan helyzetbe, hogy egy társaságban megkérdezték volna, hogy "Jé, akkor te csináltad azt a reklámot, hogy..?" Ez hogy lehet? Csak 20 éve csinálom. Talán egyszer egyszer volt ilyen kérdés, nem emlékszem rá.

Velem olyan volt még mikor főképpen grafikusként dolgoztam, hogy "Én csináltam ezt a kiadványt". Idősebb rokon: "És mit csináltál benne? Te csináltad a feliratoka?" "Nem, az egészet úgy én csináltam." "Jó, de azon belűl mit? A képeket te rajzoltad, vagy te csináltad a fényképeket?" Azt nem tudta elképzelni, hogy nincs kiadvány, aztán valaki a semmiből megcsinálja, és akkor lesz. Volt, hogy idősebb rokonoknak ezt nem tudtam megmagyarázni.

Exo · http://addict.blog.hu/ 2011.06.20. 09:50:35

Na igen, sokféle verzió létezik. Velem már volt ilyen is, meg olyan is... :)

Cylon Brother Six 2011.06.20. 09:52:30

kisebbrendűségi érzés kompenzációja

währenßhöhleigkeitigchen 2011.06.20. 10:08:42

Ez nagyon gáz volt. Normális esetben, ha valaki ismeri a szakmáját, akkor tud normálisan válaszolni.
Pl.:
Kérdés: Van az a reklám/épület/felfedezés ami tetszik, te csináltad?
Válasz: Nem, az az XY ügynökség/építész(ek)/kutató(k) munkája.
Egyszerre bizonyítja, hogy ismeri a szakmáját, és a megfelelő hangsúllyal mondva lehülyézheti a kérdezőt is, hogy milyen műveletlen. Többet mjad nem kérdez hülyeséget :)

Bánki Donut 2011.06.20. 10:13:52

Szerintem minden magyar reklám szar. Van reklám, ami látványos, mint pld az unicum az utcai úszókkal ,eg tetőlovasokkal, de ott sincs semmi üzenet, semmi, ami ezt az egészet az unicumhoz köti. Ott sem a reklám a jó, hanem a filmtrükk. Úgy szar az összes, ahogy van. Rosszak a grafikusok, rosszak a szövegírók, a kreatívigazgatók nem értenek hozzá. Minden területen vannak zseniálisak, de azok már visítva elmenekültek a szakmából. Aki most ott ül, annak fogalma nincs róla. Ezen meg lehet sértődni, de inkább soroljátok a jó reklámokat. Akkor elismerem, hogy tévedek. Gyakorlatilag mást sem látok, csak közhelyeket. Persze én úgy még nem dolgoztam ügynökségnél, mert szabadúszok,
de ami ott van, az katasztrófa.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.06.20. 10:22:16

Ismerős a helyzet... én utazási irodában dógozom. Amikor egy buliban ezt meghallják, egyből:
-Jaaaj és nem tudsz nekem valami olcsó utat Ibizára vagy Thaiföldre vagy Chilébe jövő hétre? De csak ha szuperlásztminit!

keptelen kepkeret 2011.06.20. 10:24:36

Nekem egyszer volt ilyen elmenyem.Egy galeria tulaj partijan tortent evekkel ezeletott,h egy szinesz odajott es megkerdezte,hogy melyik hires konyvet szerkesztettem?majdnem kikoptem a koktelomat,aztan elmagyaraztam neki,h en foleg cikkeket szerkesztek,illetve csinaltam par konyvet is,de velhetoleg ugyse hallott rola,leven angol kiadasok;-)))Akkor persze jott h melyik ujsagrol van szo..aztan visszakerdeztem: melyik hires darabban lathattalak?Erre hummog..padlot nez..es benyog valami no name darabot valami eldugott kis szinhazbol;-)))Gondoltam cool,akkor ezen tovabb is lephetunk-))Engem ez nem frusztralt,de ot igen:-)))en inkabb csak meglepodtem mert nem szoktak ilyeneket kerdezni normal esetben:-)))

Bánki Donut 2011.06.20. 10:28:33

@keptelen kepkeret:
Azt a cikket nem te szerkesztetted, amit a múlt héten kellett betennem valahova, és nem voltak benne space-ek a vessző után és a mondatok között?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.06.20. 10:36:18

@Bánki Donut: Szerintem minden magyar komment szar. Van komment, ami látványosan szar, mint pld a tied, de ott sincs semmi üzenet, semmi, ami ezt az egészet a poszthoz köti.
Ezen meg lehet sértődni, de inkább soroljátok a jó kommenteket. Akkor elismerem, hogy tévedek. Gyakorlatilag mást sem látok, csak közhelyeket.

Bánki Donut 2011.06.20. 10:42:56

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Na ilyen a magyar reklám. Próbál aktuális és kreatív lenni, de nagyon erőltetett és izzadtság szaga van a dolognak. Látszik, hogy fektettél bele munkát, de kb úgy ahogy a magyar reklámosok a magyar reklámokba (és a "kreatív koncepció" az lehetett, hogy az en hozzászólásomat karikírozod ki, annak a mondataiba helyettesíted be a saját gondolataidat. Kitaláltad ezt a koncepciót, és dolgoztál is vele. Értékelendő a koncepcióban való gondolkodás. Ez az egyik alap, mikor a reklámszakmában kreatív dolgozót vesznek fel. Csak azt nem értem, miért nem kértél re-briefinget?:)

MarbleC 2011.06.20. 10:54:44

Na ezért érdekes ez a reklám szakma. A kreatívok kitalálnak valamit, de az emberekben teljesen más gondolatokat ébreszt a kész reklám.

Ha jól értelmezem a reklámot, van egy kevésbé ismert platinum ceruza nevű remekmű és a többi ismert remekműhöz próbálja felemelni a reklám révén.

Ez akár működhetne is, de sokkal árnyaltabban kellene megcsinálni, hogy valóban a tudatalattiba is beépüljön.

Úgy, ha véletlenül meglátod egy boltban tudd, hogy ez egy szuper darab. És persze orvérzésig kellene nyomni a reklámot, rengeteg pénzért.

Sajnos ezt nem sok cég teheti meg. Kreatívok, javaslom próbálkozzatok mással!

szkepi 2011.06.20. 10:59:04

de olyan kérdés felmerülhet:EZT AZ ÜGYFELET MENNYIÉRT VETTED? vannak ügynökségek, akik kavarnak, vesznek, mutyiznak, ügyeskednek. Ők ebben profik. Vajon miért ilyen a szerencsejáték, a mol, a vodafone, unicredit, erste, malév, ...stb. reklámja?

Bánki Donut 2011.06.20. 11:02:13

@szkepi:
"Vajon miért ilyen a szerencsejáték, a mol, a vodafone, unicredit, erste, malév, ...stb. reklámja?"
Miért, azoknak milyen a többihez képest?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.06.20. 11:13:17

@Bánki Donut: jujj

Amúgy miről is vitatkozunk?

Mert én spec a "Szerintem minden izé szar"-féle jólmegmondós általánosítást nem bírom.

A magyar reklámok túlnyomó többségével együtt.

na__most__akkor 2011.06.20. 11:15:34

"koktelomat,aztan elmagyaraztam neki,h en foleg cikkeket szerkesztek,illetve csinaltam par konyvet is,de velhetoleg ugyse hallott rola,leven angol kiadasok;"

Aki hozzászól MAGYARUL, meg cikkeket szerkeszt, meg "csinAl pAr kOnyvet", az általában tud magyarul (mint tudjuk, a magyar nyelvben vannak ékezetek is, meg olyan szó is, hogy "hogy").
Meg angol "kiadAsokban" is szóközt írnak az írásjelek után.

velhetoleg en is

foleg

Nevezzetek nyugodtan nyelvtannácinak.
___________________________________________

És hogy a témához is szóljak:
Minden reklám erkölcstelen. Mondhatnám mocsok.
A reklámköltség miatt a vevők harminc százalékkal többet fizetnek, hogy a cég két százalékkal többet kereshessen.
És ez jó a cégnek. Nekünk meg jó szar. Hacsak nem vagyunk mi is részvényesek ugyanannál a cégnél.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.06.20. 11:15:58

@szkepi: Az interneten annyi minden van. Meg mindennek az ellenkezője is. De mindenki azt hisz el, amit akar:
reklamszatyor2011.myblogsite.com/

Bánki Donut 2011.06.20. 11:19:18

@A Hannibal Lektűr-attitűd:

"Mert én spec a "Szerintem minden izé szar"-féle jólmegmondós általánosítást nem bírom."
Én sem. Viszont erre nagyon egyszerűen lehet kontrázni, és nagyon szellemesen szégyenbe lehet hozni azt, aki ilyet mond, ha előhozol egy ellenpéldát, jelen esetben egy jó magyar reklámot. Én kértem, hogy mondjatok olyat, egyelőre nem jött. Addig pedig az általánosítás van érvényben.

"Amúgy miről is vitatkozunk?"
Én nem tudom, én nem vitatkozom. Én elmondtam a véleményemet a magyar reklámokról.

Egyébként arról jutott eszembe az egész, hogy a poszt úgy van írva, hogy "szinte biztosan lesznek olyanok, akik számon kérnek majd rajtad egy bomba jó reklámot", mire bennem az fogalmazódott meg, hogy ez a veszély a magyar reklámost nem nagyon fenyegeti, mert ilyen reklám nemigen van. Inkább rosszat szoktak számonkérni.

Bánki Donut 2011.06.20. 11:24:17

@na__most__akkor:
Hagyd, én már a tudtára hoztam, hogy nem tud magyarul. Egyébként tökéletes lenyomata ez is a reklámszakmának. Mikor magyarázza a megfejtést, abból derül ki, hogy fingja nincs hozzá.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása