Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ne szórakozz 1000 lóerővel!

Aki nem rajong  a Fűrész sorozatért, csak óvatosan nézze meg ezt a reklámot, amit az ausztrál kormány megbízásából készített egy helyi ügynökség. Az ártalmatlannak tűnő képsorokkal kezdődő film ugyanis egy elég bestiális jelenetbe fut ki, amit az ember önkéntelenül is folytat a képzeletében. A szpotból megtudjuk, hogy egy vonat több mint ezer lóerős, és ennek ábrázolására szabadon vágtató lovakat látunk egy mezőn. A lovak mindegyikéhez egy kötél, illetve lánc van rögzítve, amit ezernyi irányba húznak. Az autóreklámokból ismert metaforát (Mini, BMW) vagyis a lóerőt jelképező lovakat ábrázoló képek egyre baljóslatúbbakká válnak, míg a végén megpillantjuk, hogy mire is futott ki ez az egész. A láncok végéhez ugyanis egy a földön fekvő srác végtagjai vannak rögzítve, akit a lovak úgy tépnek szét mint az egyszeri felségárulót a középkorban. Nem szép jelenet, ami csak egy pillanatra látszik, de az aberráltabb olvasók kedvéért azért egy screenshotot készítettem róla. És hogy mindezt miért? Hogy felhívják a figyelmet arra, hogy a vonatátkelőknél ne szórakozzanak az emberek, hanem vegyék komolyan a veszélyt.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr323192492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teddy Beer 2011.08.31. 19:03:12

A legerősebb személyvonatok 20 ezer lóerő felett vannak, viszont ezer lóerő nagyon harmatos egy vonattól manapság.

Teddy Beer 2011.08.31. 19:07:08

@Teddy Beer: Ami még hozzátartozik a dologhoz, hogy ami a videóban van, az egy kivégzési forma volt, itthon is nyomták.

calmy 2011.09.01. 03:37:58

Egy ló csúcsteljesítménye 15 lóerő körül van, az átlagos teljesítménye valamivel egy lóerő alatt marad.

1 metrikus lóerő = az az erő, amely egy 75 kg tömegű testet egy másodperc időegység alatt egy méter magasságra emel fel

(wiki)

Rocko- 2011.09.01. 07:24:08

hatásos reklám. csak sajnos azokhoz nem jut el, akikhez kéne.

Nyomek 2011.09.01. 07:25:59

Magyarországon ez nem jönne be. Ugyanis nem azért hajt rá a polgár a piros jelzés ellenére a sínekre, mert szemét/hülye, stb. Hanem azért (amiért én is rendszeresen szoktam), mert tudja, hogy most 10-15 perc várakozás következik, aztán elsötétül, és mehet. Ilyenkor a sorompók félárbocra emelkednek, ha vannak.
Vagy egyszerűen nem veszi észre a lámpát, mert éppen sötétek, vagy mert a kilométerórát nézi, hogy 30-cal megy-e, ugyanis bemérhetnek... (tudom, hogy már eltörölték ezt a baromságot)

Szóval inkább azt kellene megvizsgálni, hogy a pógár a piros lámpa ellenére miért is hajt a sínekre???

A reklám emiatt nem tudom, kinek szól. Talán annak, aki még nem találkozott vasúti átkelővel?

Szilu Bácsi 2011.09.01. 07:47:16

@Teddy Beer: Megfogtad a lényeget.
@Nyomek: Nem. Azért hajt rá mert hülye. Sokat kell várni? Igen, mert túl van biztosítva, mert kurva veszélyes. Mi az hogy nem veszi észre a sötét fénysorompót? Hány táblával van előrejelezve? Ha meg figyeli a kilométerórát, de akkor már tudja, hogy jön az átjáró, mert azért figyeli, tehát baromira meg tudna állni. Ekkora logikai bukfencet. Menjél csak nyugodtan, nem lesz túl nagy veszteség a világnak, csak szegény mozdonyvezetőt fogom sajnálni. Ha valakinek fontosabb az pár perc, mint az élete...

odamondó 2011.09.01. 07:49:31

hol tépi szét mert én nem láttam.

egyhazafi 2011.09.01. 08:08:39

@Nyomek: A polgár semmilyen okból ne hajtson át a piros jelzésű vasúti átjárón. Ellenkező esetben, meg dögöljön meg. Induljon el mindenki 5 percel hamarabb ha nincs ideje kivárni a 10 perces piros jelzést. Erre nincs mentség ugyan úgy mint az ittas, drogos vezetésre. Igaz Stholbucika.......

Robis 2011.09.01. 09:34:20

Nem tudom az ezer lóerőt honnan vetted? A reklámban sincs említve és egy vonat valóban sokkal erősebb. Marhaság az írásod. A lényeg, hogy ne hajts tilosban a vasúti átjáróba és egyébként is baromira legyél körültekintő. Ennyi.

TH 2011.09.01. 09:46:41

@Robis: hát nem tudom, te a "train's engine" és a "one thousand horsepower" szerinted mire utal a szövegben.
Ezenkívül "the Government of South Australia, Department of Transport, Energy and Infrastructure, is running “1000 Horsepower”, a television commercial designed to remind road users about the danger of level railway crossings. 1000 horses run in four directions, tied to one desperate man in the middle."
Minek okoskodsz, ha még igazad sincs? Jó abban igen, hogy egy vonat sokkal erősebb 1000 lóerőnél. Bár mivel egy ló nem egy lóerős, ezért azt mondani, hogy egy mozdony olyan erős, mint 1000 ló, nem is AKKORA baromság. Mozdonya és lova válogatja :-)

TH 2011.09.01. 09:47:14

@TH: * jav
hát nem tudom, hogy a "train's engine" és a "one thousand horsepower" szerinted mire utal a szövegben.

Leone_510 2011.09.01. 09:51:02

tisztára mint egy bulvár cikk. "Aki nem rajong a Fűrész sorozatért, csak óvatosan nézze meg ezt a reklámot..." mivaaan? megnéztem mindkettőt, semmi köze hozzá. Értem a párhuzamodat de mi köze a NEM rajongásnak ehhez? Sokkal durvább figyelemfelhívó kisfilmek vannak, akkor most mindegyiket úgy kellene kezdeni, hogy aki nem fűrész rajongó...? Nem szeretnék a fejedben lenni :D

A minap a hévnél volt valami action, és hülyék mindenhol vannak.

TH 2011.09.01. 09:52:21

@Nyomek: kétségtelen, hogy indokolatlanul hosszúak nálunk a tilos jelzések (sok különböző okból), de ettől még az egyszer pógár - veled együtt -, azért hajt a tilos jelzés ellenére a sínekre, mert hülye.

Dr_utcai_arcos 2011.09.01. 09:53:19

@TH: Nem olvastad mostanában az emberek nyelvtudásáról (nem tudásáról) szóló híreket?Hogy mennyi diplomás toporog egy helyben mert nincs meg neki?

TH 2011.09.01. 09:55:30

@Leone_510: ehh, nem gondolkozol eléggé reklámipari fejjel. El kell adni a terméket valahogy, ahol kell a hangzatos cím és felvezető. :-)
Én is meglepődtem, hogy semmi durva jelenet nincs a filmben, de ettől még a reklám jó, a reklám reklámja meg figyelemfelkeltő. :-)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.09.01. 09:56:56

@Leone_510: nem érted. aki nem fűrész rajongó, az valószínűleg a kalapácsért van oda, vagy a sarokcsiszolóért. és ez utóbbi a lényeg, mert abban van ló.

na kb. ennyi a lényeg... :-)

TH 2011.09.01. 09:57:04

@utcai_arcos: ok, de ha nem tudok angolul, akkor nem mondok olyat, hogy "a reklámban sincs említve". szóval emiatt feltételeztem, hogy értené a szöveget, csak nem figyelt, vagy nem hallgatta/nézte végig vagy a jóégtuggya.

tomarill 2011.09.01. 09:59:17

Milyen Fűrész? Az egy tök jó vérbrutál sorozat, itt még csak el se kezdődik a széttépés!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.09.01. 10:08:56

@Leone_510: nem beszélve arról, hogy ez egy reklámblog. a reklámokról meg tudjuk, hogy teljesen hétköznapi vagy éppen unalmas dolgokat próbálnak eladni úgy, hogy feltupírozzák azokat.

na, ilyen a poszt is...

dekás dezső 2011.09.01. 10:09:26

ütős kis filmecske.
a szőrszálhasogatáshoz meg csak annyit, hogy kb kurvára mindegy hány lóerős egy mozdony, ha elég figyelmetlen/hülye voltál hogy elélépj, és fél másodperc múlva péppé zúzza a tested, az életeddel együtt...

paráznabillegető 2011.09.01. 10:30:42

@tomarill: a földön fekvő faszi neve Troy! :)

Lakatos Ásztonmártin 2011.09.01. 11:14:24

@Teddy Beer:

el kell keserítselek, de a mai személyvonatok, amik általában motorvonatok, bőven ezer lóerő alatti teljesítményűek.
Egy dízel tolatómozdony is jellemzően ezer lóerő alatt van, vagy akörüli.
Egy rendes dízelmozdony kétezer lóerő körüli, a régebbi villamos mozdonyok 3-5 ezer lóerőek, az új univerzális villanygépek pedig mondjuk 5-10.

(((Egyébként senkit ne tévesszenek meg az alacsonynak tűnő számok. Egy tolatómozdony a 600 lóerőt már olyan fordulatszám mellett tudja kényelmesen, egyenletesen, ahol egy autó motorjánál még alapjárat sincs.)))

neofrix baszmacs · http://nemblog.blog.hu/ 2011.09.01. 11:44:51

Mondjuk az embert a síneken nem a mozdony teljesítménye, hanem a szerelvény mozgási energiája lapítja ki. Az adott mozgási energiát pedig bármilyen teljesítménnyel el lehet érni, ami nagyobb a veszteségeknél (súrlódás, légellenállás stb.)

Bár elismerem, a lóerő képi ábrázolása sokkal látványosabb, mint az ½mv2-é.

xenuka 2011.09.01. 11:54:20

Győr mellett van egy vasúti átjáró, ami ÉVEK ÓTA kb 30 percig mutat pirosat, majd miután semmilyen vonat nem jött tíz percre fehérbe vált. Ott például mindenki áthajt a piroson, ha nem lát rendőrt.

Teddy Beer 2011.09.01. 21:17:18

@Szilu Bácsi Se nem eredeti, se nem valóságos. Akit elütnek azt a gyorsulás és következményei végzi ki, nem a lóerők. A kivégzés miatt meg igazán eredeti az ötlet.

@Lakatos Ásztonmártin: Stadler FLIRT, a többi szemét nem izgat. Külföldön (Németo., Francia, Japán, Kína) meg kiröhögnek a 600 lóerővel. Persze nem a te hibád hogy nem izgat a máv csodás gépparkja, bár az egy kicsit elkeserít hogy már rég csődbe kellett volna engedni a pénzszivattyút és újra felépíteni az egészet.

TH 2011.09.01. 22:01:31

@Teddy Beer: A Desiro is a "többi szemét" kategóriába tartozik?
Miért kéne minden motorvonatnak több ezer lóerősnek lennie?

Lakatos Ásztonmártin 2011.09.01. 23:14:04

@Teddy Beer:

ja, nyilván németországban a motorvonatok (Flirt, Desiro) sokkal erősebbek, mint itthon. Meg ott nyilván az optimálisnál háromszor erősebbre csinálják a vonatot,csak ide káeurópába adják el a gazdaságosan üzemeltető verzió. Hogy meglegyen az ezer ló, érted, mer az úgy kerek, geci, halod?.

Na menjél vissza a szakadt GSi matricás egynégyes asztráddal a diszkó elé a havejaidnak rajoskidni, hogy mekkorát gyorsulsz, te taknyos kis lóerőhuszár...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása