Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Bármilyen soknak is tűnik, de immáron 6 éve küzdenek a lájkokért a Facebook rajongói oldalak. A márkának presztízskérdés, hogy mekkora szám van a profilképük alatt – pedig jól tudjuk, hogy nem mindig a méret a lényeg. Ennek ellenére a brandek mindent megtesznek, hogy beszippantsák az újabb és újabb rajongókat, még akkor is, ha azok soha sem fognak interakcióba lépni velük. Ezek a “quick and dirty” kampányok többnyire csak az ügynökség image-t növelik, nem pedig az ügyfelét. Az elmúlt napokban két ilyen példába is belefutottam, ezeket szeretném megosztani veletek. Fontos megjegyeznem, hogy nincs velük semmi bajom, jól hozzák a számokat, ám mégis úgy érzem, hogy inkább hasonlítanak dinamittal halászatra, mintsem kreatív kampányra.
Lufit a lájkért
Az első példa a brazil Heineken nevéhez fűződik, amely egy elég bugyuta trükkel próbálta becsábítani az új rajongókat a nemzetközi Facebook oldalra. Az “Egy lájk, egy lufi” kampányban minden csatlakozó után egy zöld lufit fújtak fel és helyeztek el egy irodában. A közel egyhetes kampány alatt olyan sokan jöttek, hogy a lufik végül ellepték az irodát.
Lángot a lájkért
A belga Mini számára készített kampány mechanizmusa hasonló volt a Heinekenéhez: te lájkolsz virtuálisan, valami pedig történik a valóságban. A friss rajongók jelen esetben egy Bunsen-égő lángcsóváját láthatták, amellyel el kellett égetni egy Minit tartó kötelet. Az a szerencsés, akinél elszakadt a kötél, egy autóval gazdagodott.
Még egyszer hangsúlyozom, hogy nem rosszak ezek a kampányok, de számomra nem közvetítenek semmilyen márkaértéket. Ez pedig a mai világban – mikor minden marketing célú kiadást meg kell fontolni – nem épp a legjobb választás. Ti hogy gondoljátok?
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.