Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ilyen egy jó reklámkampány!

Igazi reklámbuziként sokszor kérdezik tőlem, hogy miért szeretem a reklámokat, amikor azok csupán ellenszenves, hangos, kéretlen és felesleges üzenetekkel bombáznak bennünket, elcsúfítva a környezetet, lelassítva az internetet és megzavarva a tévézés, újságolvasás vagy éppen rádiózás élményét. Hiszen a reklámokban csak ránk kiabálnak, hogy vegyünk még csokit, hízelegnek nekünk, hogy telefonáljunk többet, eléneklik, hogy tampont használni jobb, mint betétet, és egy reklámblokkon belül háromféle szert is ajánlanak haspuffadás ellen. Ilyenkor mindig belekezdek önkéntes reklámtérítői mantrámba, és elmondom, hogy nem ez a reklám igazi arca, sőt, valójában ez a legrosszabb, leghaszontalanabb, és nagy kár, hogy idehaza nekünk főleg ez jut. Ilyenkor mindig felsorolom a kedvenc reklámkampányaimat, amelyek között rengeteg vicces, szórakoztató, ötletes darab van, amelyeket már önmagukban is jó megnézni, és csak a ráadás az, hogy valamit el is akarnak velük adni nekünk.

De van egy másik fajtája is a jó kampányoknak. Mégpedig a valódi haszonnal járó, jó ügyet szolgáló, az emberek életét jó irányba fordító, egy valós és releváns problémára választ adó kampányok. Erre tökéletes példa az American Express legújabb, nagyszabású kampánya, amely minden szempontból megfelel ezeknek a kitételeknek. Nem amiatt tartom nagyszerűnek ezt a kampányt, mert annyira kreatív, vicces vagy éppen szórakoztató lenne. Ha ez lett voln az Amex célja, akkor biztosan tudtak volna forgatni néhány rettenetesen vicces szpotot, amit adásba téve büszkén megveregethették volna a saját vállukat, hogy fasza kis reklámfilmet készítettek. De ennél többet szerettek volna. Egy mozgalmat akartak indítani, ami azt a célt szolgálja, hogy a vásárlók ne csupán a nagy bevásárlóközpontokban és nagy üzletekben vásároljanak, hanem a kis boltokban is, és ezzel támogassák azokat a kisvállalkozásokat, amelyek ezeket üzemeltetik.

 E célból meghirdették az Amerikában jól ismert Black Fridayt (azaz a hatalmas akciók és leértékeléseket magával hozó napot, amelyen sok millióan zarándokolnak el a hiperekbe, hogy az ekkorra időzített, hihetetlen kedvezményekre lecsapjanak) követő szombaton a Shop Small elnevezésű mozgalmat, amelynek az volt a célja, hogy a Black Fridayből kimaradó kis üzletekbe terelje a vásárlókat. Hogy ez nem önzetlen kezdeményezés az Amex részéről, mert ez nekik is jó, és az egész újra csak a konzumereralizmus felé tereli az embereket? Igen, így is lehet nézni, de azzal nehéz lenne vitatkozni, hogy a kicsik, a kis boltok, kis üzletek, családi vállalkozások támogatása jó ügy, ami a köz érdekeit szolgálja. Itt tehát egy olyan ötlet született, amellyel mindenki jól járt.

Hiszen épp arról szólt maga a kampány is, hogy minden eszközt megadtak nekik (a személyre szabható bolti poszterektől kezdve a saját reklám vagy éppen saját facebook oldal elkészítését lehetővé tevő alkalmazásokig), amelyekkel meghirdethették ezt a napot, felhívva a vásárlók figyelmét, hogy a gigabevásárlóközpontokon és plázákon túl is van élet. Az Amex gyakorlatilag a semmiből hozott létre egy olyan napot, ami gyakorlatilag szinte azonnal bekerült a köztudatba, és nem mellesleg a nagy politikai támogatásnak is köszönhetően (a kisvállalkozások támogatásával, vagy legalábbis annak hangsúlyozásával a világ minden táján jó pontokat lehet szerezni) hatalmas visszhangot kapott, és az emberek életének részévé vált. Ja, és hogy közben az Amex forgalma is megsokszorozódott, és a kis boltok is látták végre annak a hasznát, hogy csatlakozzanak az Amex hálózatához? Ez csak a hab a tortán!

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr614599724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

véleményt formálok 2012.06.26. 10:30:04

"Igazi reklámbuziként sokszor kérdezik tőlem, hogy miért szeretem a reklámokat."
Nem azért szereted a reklámokat, mert reklámbuzi vagy? Ez elég jó válasz erre a hülye kérdésre. Kb mintha a meteorológustól azt kérdeznék, miért szereti a felhőket, amikor azok eltakarják a napot és eső hullik belőlük.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása