Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Általában ritkán írok magyar reklámokról, de most több okból is kivételt teszek. Az első, hogy kifejezzem elismerésem annak a csapatnak – élén Sós Bálinttal – akik múlt héten a cannes-i Young Director Awards versenyen harmadik helyezést értek el. A második apropó pedig maga a pályamű, melyet látva először alig hittem, hogy magyar munkáról van szó. Félreértés ne essék, nincs bajom a hazai felhozatallal (NOT), de tény, hogy Magyarországon a jó reklámfilm olyan ritka, mint a fehér Zorró. E sajnálatos tény okait most nem szeretném kifejteni – azt meghagyom a fröccsözős, romkocsmában állós estékre.
A “Háztartási balesetek” című klipről viszont annál inkább beszélnék, hiszen tényleg egy igazi gyöngyszemről van szó. A NANE (Nők a Nőkért az Erőszak Ellen Egyesület) és Sós Bálint rendező filmje szerencsére nem a közkedvelt sokkolásra és erőszakos jelenetekre, hanem a humorra és az önámításra épít. A filmben szereplő – a hatvanas évekbeli amerikai háztartásbelieket szimbolizáló – asszonykák tökéletesen testesítik meg azt az elnyomottságot, tehetetlenséget és kiszolgáltatottságot, melyet napjaink bántalmazott női is átélhetnek. A megmagyarázás, titkolózás és rettegés szomorú jelei pedig mesterien vannak palástolva a humor és irónia eszközeivel. A színes és vidámnak tűnő jelenetekben elrejtett apró kis utalások (kép egy síró nőről, jegygyűrű dörzsölése, elejtett üveg) végig olyan nyomasztó atmoszférát kölcsönöznek szpotnak, hogy szinte borsódzott a hátam. A zene pedig csak hab a tortán, hiszen ennél romantikusabb nótát aligha találtak volna a készítők egy ilyen témához.
Ami a reklámfilm fő üzenetét illeti, szerintem kétség nem fér hozzá, hogy mindenkit telibe talál. Még a sokat látott és fikázott Subba blogon is az elismerő kommentek voltak többségében. Ez pedig legalább annyit ér, mint egy cannes-i arany. De ha szeretnétek, hogy Bálinték még több elismerést kapjanak, osszátok meg a videót, vagy lájkoljátok ezt a posztot, és a film elnyerheti a Young Director Awards közönségdíját is, melyet a legnézettebb Youtube pályamű kap. Hajrá Bálint, hajrá Strawberry Film!
UPDATE: A filmet tegnap óta 65 ezren nézték meg. Köszönjük a sok lájkot és megosztást! Egyúttal egy kiigazítással is élnénk. Mint ahogy azt a film készítői is jelezték, a film nem harmadik lett, hanem shortlistre került, azaz a legjobb alkotások közé válogatta be a nemzetközi zsűri, ami ugyanolyan nagy szó, úgyhogy a gratuláció marad:)
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.