Bódi Sylvi nem tankol az Északi-sarkon

Először is szeretném leszögezni, hogy a Greenpeace szervezettel semmi bajom, annak célkitűzéseivel messzemenőkig egyetértek, és az ebben a kampányban feszegetett témában is igazat adok nekik. Ha egy multi olyan lépésre szánja el magát, amely beláthatatlan következményekkel járhat, a civileknek igenis minden eszközt fel kell használniuk, hogy ezt megakadályozzák. Ha erre a nyilvánosság mozgósítását látják a megfelelő eszköznek, akkor ezt kell elérni, és olyan kampányokat szervezni, készíteni, amelyek felhívják a figyelmet az ügyre. De nem olyat mint amilyet a hazai Greepeace-nek sikerült elkövetnie Bódi "Wakeboard" Sylvi főszereplésével. Hogy miért nem?

Mert ha egy ügyet népszerűsíteni szeretnék (márpedig az Északi-sark természeti épségének megőrzése és ennek kapcsán a Shell bojkottálása egy fajsúlyos ügy), akkor olyan embereket kell felkérni annak képviseletére, akivel a célközönségem azonosulni tud. Olyan endorsert kell keresni, aki hitelesen tudja bemutatni a problémát, mert maga is kapcsolódik ahhoz, van hihető és releváns véleménye arról. Már ezen az első ponton csúnyán elhasal a kampány, hiszen Bódi Sylviről a fotóin, dubai megszólalásain, Kedves "Orange Ways" Ferivel folytatott exkapcsolatán kívül legfeljebb a lakásfelújítása kapcsán hallunk, eddig ritkán szólalt meg környezetvédelemmel kapcsolatos témákban. Úgy hangzik a szájából az egész, mintha csak egy újabb suta próbálkozás lenne a részéről, hogy bekerüljön egy vágókép erejéig a Reflektor magazinba, vagy negyed hasábot írjon róla a Story. Végig azt vártam, hogy a kisiskolás módon, egy hatéves kislány gesztusaival kísért, álmérgesen elmondott szöveg után jön majd a Tabu tv logója,esetleg előugrik Jáksó László, kezében egy Kész átverés pezsgővel és jót nevethetünk az egészen. Amikor viszont a Greenpeace megjelent, egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ez az ő megbízásukból készült, és ezt ők felvállalhatónak tartják. 

Nem is mennék bele olyan részletekbe, mint hogy egy 645 Ci BMW hogy jön a környezettudatossághoz, vagy hogy miért markolássza a medvejelmezbe bújt statiszta fenekét a mi Szülvink, és miért pacsiznak a végén olyan boldogan. Az egész koncepció bántóan hiteltelen, átgondolatlan és sablonos, ami teljesen félreérti vagy lenézi a célcsoportot. És itt ne jöjjön nekem senki azzal a marhasággal, hogy hiszen beszélünk róla, tehát a reklám jó. Nem, nem jó, mert nem a Shellről, nem az alap problémáról beszélünk, hanem a kampány vállalhatatlan színvonaláról. Ha csak ez lett volna a cél, akkor sokkal nagyobb nézettséget lehetett volna elérni a YouTube-on, ha Sylvi néni a macival nem pacsizik, hanem egy vad szexjelenetet forgat egy hatalmas, olvadó jégyhegy tetején, kezében egy Északra mutató iránytűvel és egy piros alkoholos filccel áthúzott fésűkagylóval. Pedig lehetett volna ehhez találni egy hitelesebb arcot az ügynek, vagy ha már valakinek Bódi úrnő volt az álma, ahhoz meg egy jobban működő koncepciót, amitől nem lenne olyan érzete az embernek, hogy két hét múlva ennek az ellenkezőjét is elmondaná a művésznő, ha a Shell eleget kínálna neki. Sajnálom az egészet, mert ez csak árt a Grenpeace-nek is, sokkal jobban kellene figyelniük a renoméjukra, sokkal jobban kellene figyelni arra, hogy mit gondolnak róluk az emberek. 

Címkék: celeb nonprofit

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr784666217

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Greenpeace megmenteni komplett sarkvidék 2012.07.20. 11:40:21

Az olvadó Északi-sarkvidéket olajfúrások, ipari halászat és háborúk fenyegetik. * Az olvadó Északi-sarkvidék: Eltűnőben van az Északi-sarkvidék jege, amelytől mindannyiunk élete függ. Az elmúlt 30 évben elvesztettük a sarkvidéken úszó jégsapka háromne...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rovidesz 2012.07.19. 16:15:46

b+ de durva. lehet onnan indultak ki, hogy kiszel tunde sem szorakoztato, megis eladja a sztorimagazint.
ha esetleg megvan meg a kamera, esetleg egy hammeres gengszter is beinthetne a shellnek, de ne o tolja a 4 tonnas kocsit, hanem gyerekrabszolgak a kovetkezo molkutig.

egygrafikus 2012.07.19. 16:29:44

Ez valami szánalmasan szahar

Greenpeace 2012.07.19. 16:35:27

Helló!
Először is: örülünk hogy – e konkrét videótól eltekintve rokonszenvezel a céljainkkal és a Greenpeace-szel. Köszönjük :-)
Szilvi maga jelentkezett, hogy segítene nekünk, és hamar kiderült: komolyan és őszintén gondolja mindazt, amiről ez az egész szól. (Egyébként csak a forgatás kedvéért jött ezzel a kocsival, városban gyalog vagy robogóval jár. A jegyzőkönyv kedvéért.)
Számunka azért volt fontos ez a közös munka, mert így lehetőségünk volt megmutatni: nem csak a szandálos hippiknek van lehetősége bekapcsolódni a Sarkvidék megvédésébe, hanem azoknak is, akik a Shell ügyfelei. Akik számára az a dögnagy autó nem a környezetpusztítás szimbóluma, hanem egy irigyelt „ojjektum”.
Sajnos hiába fejezi ki bojkottját a város összes biciklise, az nem fogja érdekelni a Shellt. Ezért voltunk nehéz helyzetben: rendes zöld pozícióból nem tudod kimozdítani azokat, akiken keresztül a cégre lehet hatni. Maradt az, hogy megpróbáljuk „belülről reformálni” a fogyasztásban gondolkodó emberek világát. Amit, - igazatok van- biztos lehetett volna jobban is csinálni. És legközelebb biztos fogjuk is.
Remélhetőleg lesz hozzá a jövőben Szilvi mellett több olyan celeb, aki nem félti a szerződéseit, aki példamutató alázattal és türelemmel rászánja az idejét arra, hogy eljutasson rajongóihoz valami értelmes üzenetet.
Vay Márton, szóvivő

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2012.07.19. 16:44:10

Kedves Greenpeace és kedves Márton!

Köszi a gyors és korrekt reakciót. Én a magam részéről szurkolok nektek, hogy közelebb kerüljetek a céljaitokhoz. Sajnálom azonban, hogy egy kicsit félrement a kampány. Nagyon örvendetes, hogy Sylvi ennyire a szívén viseli a jegesmedvék sorsát, és ezért mindenre hajlandó, de félek, legalább ekkora, ha nem nagyobb szerepe volt ebben a szerepvállalásban annak, hogy egy kis pozitív píárhoz jusson az ügyön és rajtatok keresztül.

Sajnos, én úgy látom, a kedves celeb hölgy többet nyert ezen a kampányon mint a Greenpeace. Legközelebb érdemes segítséget kérni egy reklámügynökségtől, akik közül sokan pro bono foglalkoznak fontos társadalmi ügyekkel. Ők biztosan helyesebb mederbe tudják veletek együtt terelni a kommunikációt. Ha nem jelenkezne senki, akkor szóljatok nekem, én is igyekszem majd segíteni:)

Üdv
RB

reservoir 2012.07.19. 16:55:58

"Te pedig egy kisautót kapsz Máááárton
Csak először a fosomba máááártom"

Hát ennyi.

enMegmondtam 2012.07.19. 17:50:10

Csak nekem tűnt fel, hogy amatőr a narrátor? Bocs, de ez olyan, mint amikor a kreatív az időzítéshez felmondja a szöveget a mozgó storyboard alá. Én is így mondanám, nem ezzel van bajom, hanem az összhatással. Remélem a több celeb mellett egy jó hangú szövegláda is fogja támogatni a következő kampányotokat.

Asztalos Gábor 2012.07.20. 14:17:51

@Greenpeace:

"(Egyébként csak a forgatás kedvéért jött ezzel a kocsival, városban gyalog vagy robogóval jár. A jegyzőkönyv kedvéért.) "

Ó, tehát csak városon kívűl jár a benzinzabáló fostalicskával! Ez roppant megnyugtató, igazi környezetbarát picsa.

pcomment 2012.07.20. 14:20:15

@Asztalos Gábor: pont a forgatás kedvéért hozta ide a benzinzabáló kocsit... nagyon okos, mondhatom. Más kérdés, hogy számomra a Greenpeace sem szimpatikus, de itt komolyan mellélőttek.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2012.07.20. 14:24:08

@Greenpeace:
SYL-333... Ki a fenét néztek hülyének? Egy ilyen benzintemető a csaj nevére rendszámozva és nem jár vele? Akkor a nagy a zöldség nevében miért nem adja el? Ez a stafírung?

Mu Deng 2012.07.20. 14:32:47

Nos, hát ez így egyben sajnos egyértelműen azt sugallja, amit a szerző is kifejtett: Bódi Szilvia szeretett volna valami mással is szerepelni a képernyőkön, mint a wakeboardos pasizási szokásai, illetve a többire már nem emlékszem, talán pont erre gondolt ő maga is.

Engem személy szerint - nem reprezentatív - inkább rossz érzéssel tölt el egy ilyen módon összerakott valami, főleg egy benzinzabáló autó tulajdonosától. Aki igazán tenni szeretne a környezetért, az nem a Shellt bojkottálja fura gesztusokkal, hanem a benzinzabáló autókat. Ez így egyben a tipikus példája az átgondolatlan sületlenségnek, amiben valakinek megtetszett, hogy egy celeb beszél a problémáról (vaszeg leginkább maga Bódi Szilvia volt ez a személy).

Egyébként a céllal egyetértek, nem vagyok Shell szimpatizáns, tisztán kommunikációs szempontból nézem a dolgot, és mint ilyen nem tetszik, sőt. (És igaz: az, hogy beszélnek róla, meg a facebookon ezren megosztják, az nem pozitív eredmény, hiába ágálnak majd sokan, hogy "beszélnek róla, sikeres!" hanem épp ellenkezőleg, hiszen senki nem azon fog gondolkodni, vagy arról beszélni, hogyan tehetne a környezetért, ami a Greenpeace célja volt valszeg, hanem azon, hogy ezt most valaki tényleg komolyan gondolta-e?)

Zuzzant 2012.07.20. 15:13:09

Hazafelé nem megyek be a Shell kútra, ahol szoktam tankolni, inkább elmegyek a következő benzinkútra, meg vissza!

Tessék? Hogy nagyobb távon több káros anyag jut a levegőbe?
Kit érdekel?!

Itt csak az a lényeg, hogy ne a Shellnél tankoljunk, nem? Erről szól az egész. Szilvi is csak azt mondja ennél az egy kútnál nem tankolja be azt a 80 liter üzemanyagot. A többi az már OKÉ?!

Szánalmas kampány.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2012.07.20. 15:43:43

@Kentauró7: Azért, mert sarki fúrásokat akarnak csinálni.

Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.07.20. 15:55:56

Először is szeretném leszögezni, hogy a Greenpeace szervezettel egy csomó bajom van. Minden - gazdasági erőnkhöz képest reális - energiatermelő módszer ellen tiltakoznak, szélsőséges akciókkal törvényesen egyébként legális termelőfolyamatokat korlátoznak és bennünket szívatnak olyan adók bevezetésének kikövetelésével (sajnos sikeresen), melynek látszatja nincs és belátható időn belül nem is valószínű. Csak meg kell nézni a zöldtrollt, Illéz Zoltán, akinek spontán akciói nem csak a pozíciójával járó mértékletességét, de a józan eszét is megkérdőjelezi. Na, az ő keblére boldogan borulhatna a GP és Sylvy az összekurválkodott BMW tetején.

ethan blow 2012.07.20. 16:55:08

Átgondoltam a dolgot. Mégiscsak jó ez a kampány, mert utánajártam ennek-annak közben, és felhúztam magam azon, hogy a Shell fúrni akar. És most azon gondolkozom, hogyan tudnék rájuk hatni. És rájöttem, hogy sehogy.

Aztán a következő gondolatom az volt, hogy Bódinak miért van y a nevében? Meg hogy jó helyen van-e az? És rájöttem, fogalmam sincs.

Aztán elképzeltem, hogy valaki egy hatos bímörből kiszól nekem, hogy te, öcsém, vigyázz már egy kicsit a természetre, a Shell meg akarja fúrni a jeget a sarkon! És hogy akkor mit éreznék vajon? Együttéreznék a jéggel? Vagy utálnám a bímöröst, és csakazértis a Shellnél tankolnék? A kölök otthon szereti a jegesmacis figurát, szal az addig oké, hogy védjük meg őket, de miért a bímörös mondja ezt nekem, aki elsődleges célcsoportja az olajbiznisznek...vagy ő hol fúrna szívesen, ahol teljesen okés a fúrás. Mert azt meg nem mondta meg, hogy honna jön a fain benzin.

Aztán felültem a biciklimre, és az erős benzingőzben hazatekertem a belvárosban. Tényleg jó lenne tenni valamit, szerintem ezentúl csak újrahasznosított levegővel pumpálom a bringát...de klassz is lenne, ha én is többet tehetnék az ügyért, épp, mint a Szilvia.

Pszt! 2012.07.21. 18:28:58

Persze hogy nem tankol náluk, mert Dubaiban nincs shell kút! :)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics