Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A világ leghülyébb ügyfélkommentjei

Aki csak egy kicsit is dolgozott a reklámszakmában, az tudja, milyen elképesztő visszajelzések tudnak érkezni a kreatív anyagokra az ügyfelektől. Ezeknek a legtöbbször nem tulajdonít sok jelentőséget az ember, csak igyekszik őket valahogy orvosloni. Néha azonban olyan kommentek futnak be, amiket ép ésszel nem igazán lehet felfogni. Mert mit lehet azzal kezdeni, hogy "A 25 év alattti lányok nem hordanak szoknyát", vagy hogy "Az emberek nem tudnak dőlt betűs szöveget olvasni", esetleg, hogy "A banáncsepp ugye realisztikusan vezeti majd a csokitengeralattjárót?". Ilyenkor abban reménykedik az ember, hogy az egész csak félreértés, esetleg egy rossz álom, vagy egy kandimakerás átverés, és reménykedve néz körül, hátha a szekrény mögül előugrik Jáksó László bongyor, fekete parókában, egy üveg pezsgővel a kezében. 

De többnyire kiderül, hogy nem ússzuk meg ennyivel, hanem tényleg kezdeni kell valamit a kommenttel. Az őrületnek ezt a már-már művészi fokát igyekezett megragadni néhány írországi kreatív, és összegyűjtöttek egy sereg ezekhez hasonló, dadaista mondatot. A legjobbakból plakátokat is készítettek, amelyeket az egyik dublini kávézóban álítottak ki. Az eseményből és a poszterek értékesítéséből befolyt összeget az egyik gyemekkórháznak ajánlották fel. Néhányat a poszt végére is beszúrok, de érdemes végiglapozni mind a 72 posztert a projekt honlapján. Nektek mi a kedvenc ügyfélkommentetek?

Lovely.Colours_640.jpg

sexypig.jpg

offbranddog.jpg

xmastree.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr214899941

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner.Média blogajánló 2012.11.11. 14:36:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Média blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hubalazshorvath 2012.11.10. 15:27:49

Ezek jók! Itt is találni gyöngyszemeket: clientsfromhell.net/

TH 2012.11.10. 16:05:18

Elég mókás volt. :D

atomtudós 2012.11.10. 23:00:09

Én csak ezt nem értem, hogy miért nevezik magukat kreatívnak a reklámszakemberek, miközben 10 reklámból 9-ben egy szemernyi kreativítás sincs. Talán kreativitás = érzék a hazudozáshoz? Mert 10 reklámból 8 ordas hazugság, esetleg (jó esetben) csak erős túlzás.

ezu 2012.11.11. 07:01:07

@atomtudós: Ugyanígy látom. Évek óta "tetszenek", az önkinevezett kreatívok.

mahet 2012.11.11. 07:04:02

@atomtudós:

az orvosok csak a hálapénz elfogadásához értenek?
a rendőrök csak a bírságoláshoz?
a tanárok csak lógnak egész évben?
az atomtudósok csak fikáznak másokat?

atomtudós 2012.11.11. 08:16:09

@mahet: Úgy látom, nem értetted meg (vagy nem akarod megérteni) a mondandómat, ezért megvilágítom példákkal
(lehet, hogy nem lesz túl kreatív :)):

reklámszakember <==> kreatív
orvos <==> megmentő (vagy isten?)
tanár <==> mindent tudó
atomtudós <==> zseni

A bal oldali oszlop egy szakma neve. A jobb oldali pedig egy jelző, ahogyan esetleg nevezhetnék magukat ideális esetben, ha mindig mindent jól csinálnának.

atomtudós 2012.11.11. 08:19:28

@mahet: persze ez a 10-ből 9 csak arra vonatkozik, amiket a TV-ben nyomatnak. Lehet, hogy az össztermés kedvezőbb képet mutatna, csak a gyöpös megrendelők nem engedik adásba a jobban sikerült darabokat :)

bohuš 2012.11.11. 09:21:55

"Ilyenkor abban reménykedik az ember, hogy az egész csak félreértés, esetleg egy rossz álom, vagy egy kandikamerás átverés"

És milyen sokszor ez az ügyfél első gondolata, mikor meglátja a "kreatívok" javaslatait...

Rocko- 2012.11.11. 09:46:13

tudom, régi, de óhatatlanul a macska és a designer esete jutott eszembe. :)
www.27bslash6.com/missy.html

68nyara 2012.11.11. 10:25:46

@atomtudós: Sokat elmond egy szakmáról ha egy jelző a neve. Majd ha kicsit visszavesznek a reklámszakemberek, akkor majd lehet, hogy komolyabban vesszük őket.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.11.11. 10:32:52

A clientsfromhell igazi aranybánya. Az én kedvencem amúgy a "nem tudom, mit akarok, de ha meglátom, tudni fogom"...

McKinney 2012.11.11. 10:54:06

a szolgáltatóipar bizonyos, az átlagnál több megalázkodást igénylő szakmáiban elterjedt az ügyfelek hátuk mögött történő kinevetése, kipellengérezése. a kreatív is ilyen lenne?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.11. 11:17:11

25 ev alatt tenyleg nem hordanak szoknyat:)

testlife 2012.11.11. 11:30:08

Ezeket a mondatokat kizárólag azok nem értik, akik egyetlen dimnzióban gondolkodnak, és a valóság helyett a szakmájuk iskolás jelmondataival vannak eltelve, azt látják valóságnak. Rengeteg kárt tudnak okozni, mert fel sem tételezik, hogy a velük szemben álló másik ember az egy másik ember.

Pargendity Özséb 2012.11.11. 12:36:53

Az a baj, hogy a kreatív azt hiszi, hogy ez a tulajdonsága, holott csupán csak a foglalkozása ez.

Kuruttya 2012.11.11. 14:24:18

Aki szemmel láthatóan azt hiszi, hogy jobban ért hozzá, mint akit megbízott a munkával, az miért nem csinálja meg maga? Ez itt a kurva nagy kérdés.

Pargendity Özséb 2012.11.11. 14:32:16

@Kuruttya: Olyan kínos már leírni,annyiszor megtették már mások, de tojást sem tudok tojni, mégis zavar, ha romlott. Sőt, meg is tudom mondani, ha az!

Kuruttya 2012.11.11. 14:38:17

@Pargendity Özséb: a kreatív/dizájn ebből a szempontból egyedi, mert a legtöbben _NEM_ tudják megmondani, hogy "romlott", vagy sem. Tulajdonképpen az a képesség, hogy el tudd ezt dönteni a szaktudás része. Az okos ember pedig tudja magáról, ha nem rendelkezik ezzel, és rábízza magát arra, aki igen.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.11.11. 21:37:59

@Kuruttya: Ez amit mondasz, egyértelműen nem igaz. Ugyanis *bárki* tudja, mi az a mondat, kép, stb. amit már 100 márka, 3500 reklámjában látott, így teljesen érdektelen az, ha a 101 márka reklámjához is pontosan ugyanazt másolod. Ugyanis nem megjegyezhető. Lejárt lemez. Lejárt szavatosságú poén.

Mielőtt azt mondod, hogy a reklám unalmassága (amire persze a "kreatív" közli, hogy trendi... a mosópor olcsósága) lenne az egyetlen amit felismer a megrendelő, nem csak a lejárt szavatosságú poénok és a nyilvánvaló plágium szúrható ki könnyen.

Hanem az is, amikor a 14. szakállas poén, és 23. lejárt szavatosságú megoldás után, a "kreatív" bizonyítja, hogy a sablonokon kívül képtelen gondolkodni, mert amikor a kreativitást osztogatták ő inkább elment TESCO gazdaságos sablongyűjteményt vásárolni. Abban pedig, a termék kihangsúlyozandó tulajdonságának pont nem jutott hely.

Hogy a cég felmérte, hogy az ő terméke miben *más* / jobb mint a többieké, mi a selling point, de a sablonban csak a kutyával / nővel / gyerekkel lehet eladni c. "ötletnek" van hely? Pech.

És igen, a 25. ilyen után az adott szakembernek nem lesz szakmai hitele. Senki nem hiszi el, hogy a másik ember ne tudná megmondani legalább olyan jól, hogy melyik megoldás a jó. Esetleg még jobban is megcsinálná.

Csak tudod miért nem csinálja? Mert ő máshoz *is* jobban ért, és az ő ideje drága. Fontosabb munkája van, ami több pénzt termel. Ezért kiadja a (kevésbé fontos) feladatot, egy kevésbé tehetséges embernek. Lásd a cég nevében sok dologra jobb megoldást tudna, de call centeres "droidnak" sem megy el.

Való igaz. Sokszor ő is hülye. Sőt, amikor megpróbál a "kreatív" szintjére lemenni még nagyobb hülyét is csinál magából. Mentségére legyen mondva, ritkán igyekszik lemenni óvodás szintre. A Call Centeres droid ugyanis el tudja mondani mit, miért csinál, hogyan reprezentálja a céget, van két értelmes mondata, így megmarad a dolog felnőtt emberek vitájánál. Csak ugye szegény meg nem értett panaszkodó kreatív a kivétel.

Tudod miért? Mert aki ért hozzá, az nem azzal indokol, hogy a "legtöbben nem tudják megmondani" hogy jó vagy sem. Hanem elmondja, mit miért csinált úgy, ahogy. Mit tanult, mik a szempontok amit figyelembe vett, mit akar elérni. Aki nem képes elmondani a szempontjait (mint oly sok kreatív) az ne csodálkozzon, ha az ügyfele a vele való kommunikációban le akar menni óvodás szintre.

Van jó reklám is. Sőt van jó szakember is. Olyan akinek a szaktudásában bízok, és aki mögött ott állnak a referenciák, és a megrendelő bizony a stílusa, látás és tálalásmódja, szakértelme alapján választotta. Ha indokol, el tudja mondani, melyik más esetben indult el hasonló úton, miért működött, meddig jutott. Csak nem ők a többség. És bár a jó szakember is kap hülye kommentet az ügyféltől, a látványos ügyek többsége nem róluk szól.

És tudod, lehet, hogy nem vagyok kreatív, nem a reklámszakmában dolgozom, de tudom mi az a feltételes reflex. Ha a reklám tetszik, jó érzés ölt el, ha látom, és ezt az érzést magamban a brandhez társítom akkor a terméket látva is jó érzés fog el. Igen, ezért fogok vásárolni. Ha a reklám idegesítő, zavaró, csúnya, stb. és ez az érték párosul a brandhez, akkor kerülöm a vele való találkozást. És ez árt az eladásnak. Egyszerű biológia, pszichológia.

Ezért várja el sok döntéshozó joggal, hogy ő is, a környezete is, pozitív érzésekkel gazdagabban lássa a reklámot, és ne egy idegesítő, zavaró, egyenszar érzést kapcsoljanak a termékéhez.

És miután közlöd vele, hogy "a kreatív/dizájn ebből a szempontból egyedi, mert a legtöbben _NEM_ tudják megmondani, hogy "romlott", vagy sem" ő úgy gondolja, a fenti alapján nem tudnál alkotni. Hát jön a mikro management, az óvodás színvonalú mondatok és lehet itt vagy máshol panaszkodni.

Természetesen a lesújtó vélemény nem minden reklámszakemberre igaz. De a reklámszakma hazai megítéléséért elsősorban a reklámok minősége felel, és az, hogy tényleg a reklám miatti idegesség, ellenszenv kezd el a hirdetett termékhez, brandhez tapadni. Ami nem jó hír.

Kuruttya 2012.11.11. 22:23:45

@TheElf: "Csak tudod miért nem csinálja? Mert ő máshoz *is* jobban ért, és az ő ideje drága. Fontosabb munkája van, ami több pénzt termel. Ezért kiadja a (kevésbé fontos) feladatot, egy kevésbé tehetséges embernek."

Az a szomorú, hogy Magyarországon tényleg sokan ezt gondolják. Mondhatnám azt is, hogy ezért tartunk ott, ahol, és tényleg. Akár fel is idegesíthetném magam rajta, hogy milyen undorító megjegyzés az, hogy "amikor megpróbál a "kreatív" szintjére lemenni", de inkább nem, most nincs kedvem hozzá.

Amúgy nem dolgozom a kreatív/marketing/dizájn szakmában, még csak a közelében sem. Csak nekem volt olyan szerencsém, hogy olyan környezetben szocializálódtam, amiben tiszteljük egymás szakmáját és tehetségét. Megértettem azt is, hogy attól, hogy esetleg több pénzt keresek, mint pl. egy asztalos, nem vagyok felsőbbrendű, nem tudnám megcsinálni helyette a munkáját. Nem is megyek oda, hogy beleszóljak hogyan kell fát csiszolni.

Egyszer talán beleivódik ez a hozzáállás a többségi magyar társadalomba is.

Az arculatfelelős · www.mydentity.hu 2012.11.12. 09:46:11

Lemenni a szintjére...
Szép. Meg a droid is. Aki ennyire becsüli mások tudását és munkáját az soha ne várja, hogy szívvel-lélekkel végzett munkát kap a szerinte alacsonyabbrendű emberektől.
Az ilyen attitűd átsüt a legszebb öltönyön is, a VEVŐK FELÉ IS!
Sok kreatív szakember szeretne valóban kreatív munkát kiadni a keze közül, de sajna a begyepesedett polihisztor cégtulajoknak nem erre van igényük, hanem óccsó, sablonos maszlagra!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.11.12. 11:26:51

@Az arculatfelelős: A cegtulajdonosnak olyan reklamra van szuksege, ami eladja a termeket. Es en azt napi szinten tapasztalom, hogy a vasarlo viszi a reklamozott cuccot, mint a cukrot - csak "mer' aszonta a TV" hogy az a termek jo. Ilyen fogyasztoi attitud mellett pedig teljesen felesleges jo es kreativ reklamokba olni a penzt, ha az olcso szar is elad.

Magyarul: a vasarlo a hibas, amiert a szar reklam is mukodik. Es mivel a szar reklam mukodik, a megrendelo elegedett lesz vele. O novekvo eladast es nagyobb bevetelt akar, nem azt, hogy nehany kreativ iparban tevekenykedo kommentelo (akik jellemzoen nem agymosott reklamzombikent, hanem valamivel tudatosabban vasarolnak) elismero szavakkal illesse a reklamjat - abbol ugyanis nincs tobbletbevetel.

Alensha 2012.11.12. 13:20:07

Szerintem semmi gáz nincs abban, hogy "I really like the color but can you change it?" Ez egy udvarias megfogalmazása annak, hogy "hát szép, de nem az igazi". Hasonlóan ahhoz, amikor egy barátnőd megmutatja az új parfümjét, akkor is azt mondja a civilizált ember, hogy "kellemes, de nekem nem a stílusom", nem azt, hogy "olyan büdös vagy, vazze, a pöcegödör hozzád képest Gül baba rózsakertje". A karácsonyfának meg valszeg a formájára értette a természetest. Nem kell elvárni, hogy az ügyfél ugyanúgy fejezze ki magát, mint egy szakember :)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása